PDA

View Full Version : התחדשתי בפונטו - בעיצומו של יישור קו.


matansab
24-07-12, 16:03
שלום לחברי הפורום.
לא מזמן התחדשתי בפיאט פונטו SX75 שנת 98.
במרוצת השנים והבעלים, הוזנחו כמה תופעות באוטו, קשה לי לראות דברים כאלה, לכן החלטתי לפעול.
עד עכשיו בעיקר החלפתי נורות שרופות, והגיע הזמן לעבור לדברים קצת יותר מסובכים:

תופעה 1:
הפלסטיק של לוח השעונים נהיה עכור, ובאזורים מסויימים ממש קשה לראות דרכו, הרצתי חיפוש ברחבי הרשת ומצאתי שלל פתרונות שונים לבעיה הנ"ל ברכבים שונים, חלק ממשתמשים דיווחו על תוצאות שונות באותה שיטת טיפול, אני מאמין שזה קשור לרכב, ומה שהיה טוב לפלסטיק של טויוטה קורולה, לא בטוח יעשה טוב לפלסטיק של פיאט פונטו, עד עכשיו ניסיתי את שיטת משחת השיניים שהייתה נראית הכי קונבנציונלית, והתוצאות לא מעוררות התפעלות.
אני מניח שחלקכם מכירים את התופעה טוב, כי ראיתי אותה ביותר מפונטו אחת..
האם יש למישהו פיתרון שהוכיח את עצמו על פיאט פונטו?

תופעה 2:
חלון החשמל של הנוסע עולה ממש לאט כשמשתמשים במתג שבצד של הנהג,
אם משתמשים במתג שבדלת הנוסע, החלון עולה בקצב סביר.
מישהו נתקל בתופעה ויודע לתת לי כיוון איפה לחפש את הפיתרון?

תופעה 3:
המזגן עושה נפלאות בשעות הערב. אבל בשעות הצהריים, בשיא החום, הוא בקושי מזיז לי.
בנוסף, המנוע נוטה להכבות לי לעיתים תכופות בתחילת נסיעה כשמזגן פועל, בשעות הערב זה פחות קורה.
מלבד נסיעה עם חלונות פתוחים, יש עוד פיתרון לבעיה הנ"ל ?

אחרון חביב:
הרמקולים 3.5" בדש בורד זה הדבר המביש ביותר שיש ברכב הזה.
מבחר הרמקולים בגודל הזה מצומצם מאוד. האם יש אפשרות לדחוף שם רמקולים בגודל 4" ?
או שאין מנוס מלעשות בניות, הגבהות וחיתוכים למיניהם?

תודה מראש על העזרה,
ומקווה להשתלב במהירות בקהילה.
מתן.

רפי לין
24-07-12, 17:40
1. נסה לרכוש לוח שעונים משומש ותקין והעבר ממנו את המסגרת עם העדשה ללוח השעונים שלך.
2. מכיוון שהמרחק ממתג הנהג לחלון הנוסע, ארוך יותר אז גם מפל המתח גבוה יותר.
ראשית נסה לרסס תרסיס (ספריי) סיליקון להחלקה, במסילות החלון וראה אם יש שיפור במהירות שישביע רצונך.
3. איזה מזגן במכוניתך?, ישראלי או מקורי?".
צריך לבדוק את כמות הגז, פעולת מאורר/י הרדיאטור ושדלתית כניסת אויר חיצוני (מיחזור) אכן סוגרת את כניסת האויר מבחוץ (החם) במצב מיחזור אויר פנימי.
4. אין לי מידע לגבי הרמקולים, אבל ניתן להתקין גם בגודל הזה, רמקולים איכותיים יותר ושיתנו צליל טוב יותר.
ברוך הבא למועדון ולפורומים.
בברכה - רפי לין

davidmzr
24-07-12, 17:46
תופעה 2: בעיה בחלון. פרק את הלחצן והציף אותו בספריי מגעים. לאחר מכן ניקוי בלחץ אוויר. התיז למסילת החלון ספריי סיליקון.
תופעה 3: בעיה במזגן. לבדוק את חום המנוע, (נתקלתי באותה הבעיה ובאותו הרכב 75 של חבר של הבן שלי.רק לאחר החלפת הטרמוסטט, שהיה תפוס ולא נפתח מספיק, ושטיפת רשתות הרדיאטור והמעבה עם חומר מיוחד מבחוץ נפתרה הבעיה.) רצוי גם לבדוק לחץ גז ולבדוק וונטה.
ברוך הבא למועדון הסובלים. :)
דוד.

matansab
24-07-12, 17:54
1. חשבתי על האופציה הזו, אבל רק כמפלט אחרי שלא אצליח לנקות את הנוכחי.
2. ננסה. יש תרסיס מומלץ כלשהו?
3. לעניות דעתי מדובר במזגן מקורי, מעל הרדיו דיסק יש לי 3 בוררים: טמפ', מהירות, וכיוון. מתחתיהם יש בורר לסירקולציה.
דוד, כרגע אין לי טרמוסטט ברכב, ככה שהוא בטוח לא תפוס. אל דאגה, בקרוב הוא יחזור למקומו.
נעשה ניקיון לרדיאטור בקרוב ונראה אם חל שיפור.
4. אני מבולבל כבר מכל מה שקראתי, האם מישהו יכול לאשר חד משמעית שרמקולים בגודל 4" יכנסו בדשבורד ?

davidmzr
24-07-12, 18:14
אם תחליט להחליף שעון, צור קשר יש ברשותי.
דוד.

chesh
24-07-12, 22:51
יש לי גם לוח שעונים משומש אם אתה מעוניין, אתה יכול לפרק ממנו את מסגרת הפלסטיק. אבל אם אתה מהדרום אז לך לדוד, יותר קרוב אליך רחובות :)
רמקולים 4" לא יכנסו, אתה צריך 3.5. אני כמעט בטוח אל תקח אותי ב 100 אחוז (יש לי כאלה בבגאז' סגורים בקופסא אם אתה מעוניין, אני אישית שמתי טוויטרים מקדימה)

רם
25-07-12, 02:34
לגבי הרמקולים ...

לצערי אני באותה בעיה כמוך ... 4 לא נכנס (אולי יכנס בלי שתוכל לסגור את הכיסוי פלסטיק שלו)

אפשר תמיד לבנות דיפון בדלתות ככה תוכל לשים איזה רמקולים שאתה רוצה ...

(תחפש בלנקיה פרסמו מדריך איך לבנות דיפון לפונטו דור 1 )

matansab
25-07-12, 03:00
ראיתי כבר יותר מפרוייקט אחד בנושא הרמקולים.
אני חושב שאני אתפשר על 3.5 אינטש וזהו.
במילא אני לא כזה אודיופיל, ובסך הכל מחפש רמקולים שלא משמיעים רעשים מוזרים, בניגוד לאלה שמותקנים כרגע.

צצה כרגע תופעה חמישית:
כשהחלפתי כמה נורות שרופות בלוח השעונים, הבחנתי שיש מקום לנורה, בלי שתהיה שם נורה.
גיליתי שבשלב כלשהו החליטו לוותר על נורת האזהרה המתריעה מפני תקלה במערכת הזרקת הדלק.
אז הוספתי אותה למקום שלה. וישר הנעתי את הרכב לראות אם היא דלוקה. היא נדלקה לביקורת ונכבתה עם ההנעה.
היום כשנסעתי באוטו, הנורה נלדקה לי בערך אחרי 2 דקות של נסיעה, הייתה דלוקה איזה חצי דקה או דקה, ושוב כבתה. היא לא נדלקה שוב עד סוף אותה נסיעה.
הדבר חזר על עצמו בנסיעה שהייתה לאחר מכן, לפי אותו הסדר.

קשה לדעת מתי הנורה נעקרה ממקומה ומה הסיבה.
האם יש חשש ממשי לתקלה, או שהמגעים כבר לא כמו פעם?

davidmzr
25-07-12, 09:49
יש לי גם לוח שעונים משומש אם אתה מעוניין, אתה יכול לפרק ממנו את מסגרת הפלסטיק. אבל אם אתה מהדרום אז לך לדוד, יותר קרוב אליך רחובות :)

הבחור כבר דיבר איתי. ביקש שאשלח לו בדאר, הצעתי לו למצוא בפירוקיה בבאר שבע.
משום שלא שווה לשלוח, או לנסוע לרחובות.
דוד.

matansab
27-07-12, 17:10
פירקתי את הלחצן של החלון, ריססתי ספריי מגעים על כל מה שאפשר.
אין שיפור... לפחות לא כזה שהעין שלי מצליחה להבחין בו.
את המסילה לא שימנתי בגלל שבשימוש במתג של הנוסע החלון עולה בסדר גמור.

מתוך אינסטינקט, אני תמיד לוחץ על שני המפסקים יחד, ושמתי לב שכשאני לוחץ רק על המפסק של חלון הנוסע, אז הוא עולה בקצב סביל, וכשאני מוסיף לחיצה על החלון של הנהג, אז חלון הנוסע שוב זוחל.
כמובן שאני מדבר על שימוש במתג הנהג לפתיחה וסגירה של שני החלונות.
שימוש במתג הנוסע לחלון הנוסע, עובד טוב בכל מקרה, גם כשאני פותח את החלון של הנהג.

למרות שאני מבין את הקשר בין לחיצה על שני הכפתורים והאטת החלון, אני מניח שלתופעה יש פיתרון. במיוחד בגלל שהמהירות של החלונות אינה שווה.

יש רעיונות נוספים לפיתרון?

ובעניין הנורה של מערכת הזרקת הדלק, מישהו יודע למה היא נוטה להדלק למספר שניות כמעט בכל נסיעה? האם יש סיבה לדאגה?