PDA

View Full Version : החלפת סוג נוזל קירור,פונטו 2003


spice2003
28-05-12, 14:15
הי

יש למישהו המלצה על נוזל קירור ברמה של "פאראפלו" שאני יכול להשתמש בו והוא במחיר נורמלי?
הפארפלו שוחט אותי, 45 שקל לליטר במוסך המורשה של פיאט, כרגע גם הרכב שלי מאבד מים אז אני מוסיף כל שבוע שבועיים עד שאני אפתור את הבעיה, לאיזה נוזל אני יכול לעבור בלי לפגוע באיכות?

תודה רבה

Caveman
28-05-12, 14:46
בכל מקרה אם אתה מחליף נוזל, אתה צריך להחליף הכל.
אסור לערבב.

forum770
28-05-12, 14:50
ואל תשכח שעל כל ליטר פארפלו מוסיפים ליטר מים.
תסדר את הנזילה ותקנה 4 ליטר של נוזל קירור גרמני שכחתי את שמו עולה בסביבות 80 שקלים

spice2003
28-05-12, 15:15
אוקי אני אחליף הכל במידה ואני אחליט להחליף, תודה :)


אני מוהל את הפארפלו במים מזוקקים שקניתי באוטו דיפו, זה בסדר?

תודה רבה לכם

forum770
28-05-12, 17:53
אתה יכול למהול במי ברז גם .
כל העניין של באיזה מים למהול את הפארפלו שנוי במחלוקת רבה פה בפורום.
אני אישית חושב שזה לא משנה.

אגב ימים מאוד חמים עכשיו אני ממליץ לך לסדר את הנזילה .
אגב ממה הנזילה? חיבור של הצינור או מהתרמוסתת ? רדיאטור?

תסדר כי מפה זה רק יכול להחמיר חלילה.

spice2003
28-05-12, 20:02
אתה יכול למהול במי ברז גם .
כל העניין של באיזה מים למהול את הפארפלו שנוי במחלוקת רבה פה בפורום.
אני אישית חושב שזה לא משנה.

אגב ימים מאוד חמים עכשיו אני ממליץ לך לסדר את הנזילה .
אגב ממה הנזילה? חיבור של הצינור או מהתרמוסתת ? רדיאטור?

תסדר כי מפה זה רק יכול להחמיר חלילה.


אני באמת לא יודע בוודאות מאיפה הנזילה, ביום שישי עשיתי בדיקת לחץ, אני מאוד סומך על המוסכניק שלי, הוא אמר לי שהוא שם לחץ של 18 psi אם אני לא טועה, והמנוע מגיע ל14PSI בערך, ועדין למרות הלחץ הגדול שהוא שם במכשיר, לא הייתה שום ירידת לחץ ושום נזילה משום צינור. הוא אמר לי לקנות פקק מקורי ולהחליף את הפקק, אני ברוב טיפשותי קניתי פקק מאיזה חנות חלפים שטענה שזה פקק מקורי, למרות שהיה לי מוזר שכאשר אני סוגר את הפקק חזק מאוד אז הוא פשוט יכול להסתובב בלי הפסקה, חשבתי שהרסתי את ההברגה של הרדיאטור עצמו אבל כששמתי שוב את הפקק של הרדיאטור(הרדיאטור לא מקורי, הוא חליפי של "בשן" או משהו כזה) אז הפפק נסגר טוב ונסגר חזק מאוד. דרך אגב היום נסעתי לעבודה עם הפקק החדש שקניתי, כשהגעתי לעבודה פתחתי את המכסה מנוע וכל המים גלשו החוצה מהפקק, חיכיתי שהרכב יתקרר, ואז גיליתי שירדו לי ליטר מים, זאת אומרת גלשו החוצה בגלל הפקק המטומטם הזה שמכרו לי.
אני אקנה פקק מקורי ואבדוק זאת שוב למרות שהפקק שמכרו לי ניראה מקורי ואיכותי, דרך אגב למישהו יש תמונה של פקק מקורי של פיאט? רשום עליו פיאט או משהו מיוחד?
זה ניראה לי פקק מקורי http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-RADIATOR-CAP-1-2-99-06-OE-QUALITY-/300598641593
(רשום שזה פקק באיכות זהה למקורת השאלה שלי איך ניראה המקור?)

לי יש שחור כזה שרק רשום עליו "do not open when hot" ו 1.0 .
משהו דומה לזה http://www.ebay.ie/itm/Fiat-Brava-Bravo-Cinquecento-Punto-Ulysse-Expansion-Bottle-Radiator-Tank-Cap-/180767645301?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a16975e75

למה דומה המקורי?

תודה רבה

forum770
28-05-12, 21:03
הכחול זה נראה לי המקורי , לא חשוב.
אם הפקק לא סגור ולא אטום אז תהיה בריחה של מים דרך הפקק בוודאות , תחזור לאיפה שקנית והחלף את הפקק.
הפקק צריך להיות סגור כמו בפקק של בקבוק , מה שכן בלחץ מסויים הוא משחרר תלחץ.

spice2003
28-05-12, 21:16
הכחול זה נראה לי המקורי , לא חשוב.
אם הפקק לא סגור ולא אטום אז תהיה בריחה של מים דרך הפקק בוודאות , תחזור לאיפה שקנית והחלף את הפקק.
הפקק צריך להיות סגור כמו בפקק של בקבוק , מה שכן בלחץ מסויים הוא משחרר תלחץ.

מזאת אומרת משחרר? הוא נותן ללחץ לצאת החוצה, זאת אומרת לאדים, זאת אומרת איבוד מים לא?

yulian1986
28-05-12, 22:45
עד שתסדר את הנזילה אתה יכול להשתמש בפרסטון הוא בסדר.

plats
28-05-12, 23:33
אתה יכול למהול במי ברז גם .
כל העניין של באיזה מים למהול את הפארפלו שנוי במחלוקת רבה פה בפורום.
אני אישית חושב שזה לא משנה.

אגב ימים מאוד חמים עכשיו אני ממליץ לך לסדר את הנזילה .
אגב ממה הנזילה? חיבור של הצינור או מהתרמוסתת ? רדיאטור?

תסדר כי מפה זה רק יכול להחמיר חלילה.


ממש לא! טעות חמורה למהול במי ברז, האבנית תגיע בשלב יותר רחוק בטווח הארוך בגלל שיש כבר חצי פארפלו ולא הכל מים מסריחים מהברז
אפשר למהול עם מים מינרליים
למה לקחת סיכון? 3 שקל ומערבבים עם עין גדי/נביעות כלשהו

mgoldst
28-05-12, 23:38
http://sasatech.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=11&Itemid=35

נוזל קירור של סאסאטק MAXOL בהרכב זהה לפראפלו - לא יודע איך המחיר

ארילו
29-05-12, 18:25
ממש לא! טעות חמורה למהול במי ברז, האבנית תגיע בשלב יותר רחוק בטווח הארוך בגלל שיש כבר חצי פארפלו ולא הכל מים מסריחים מהברז
אפשר למהול עם מים מינרליים
למה לקחת סיכון? 3 שקל ומערבבים עם עין גדי/נביעות כלשהו

מים מינרלים מכילים הרבה יותר מלחים ואבנית מאשר מי ברז ברוב המקרים. להשתמש במים מינרלים זה לא רעיון טוב.

dennis
29-05-12, 18:47
חבר'ה.. הבחור ציין שחושב שיש לו נזילה... הרי לא בדקו לך במוסך.. אם אכן יש נזילה?!
או שאני טועה.. בכול מקרה איבוד מים יכול להיות גם כי התרמוסטט נתפס במצב פתוח..
חשוב מאוד לברר למה אתה מאבד מים.. כי עוד טיפה ועוד טיפה למנוע.. (עוזב לא נלחיץ אותך :D)...

spice2003
29-05-12, 19:18
הייתי כמה פעמים במוסך, החליפו לי רדיאטור שהיה נוזל ואחרי זה צינור שהיה נוזל ועכשיו עשיתי בדיקת לחץ והמוסכניק לא רואה שום נזילה אז הוא שלח אותי לקנות פקק מקורי לרדיאטור. שמתי טרמוסטט מקורי לפני חודש אז אני מקווה שהוא לא הבעיה שלי .

plats
29-05-12, 21:31
מים מינרלים מכילים הרבה יותר מלחים ואבנית מאשר מי ברז ברוב המקרים. להשתמש במים מינרלים זה לא רעיון טוב.

אז במה ההיית מוהל, מים מזוקקים / מי מזגן ?

dennis
29-05-12, 22:10
אז במה ההיית מוהל, מים מזוקקים / מי מזגן ?
מים מזוקקים.. אבל אפשר גם מים מהברז..:]

stio
29-05-12, 23:13
מים מינרלים מכילים הרבה יותר מלחים ואבנית מאשר מי ברז ברוב המקרים. להשתמש במים מינרלים זה לא רעיון טוב.

אביעד, מה דעתך על מהילת נוזל קירור עם מים מהמזגן הביתי? ועל אותה נשימה, מה דעתך על שימוש במי מזגן בתור נוזל שמשות, בהנחה ואני מוותר על הקטע של הסבון שיש בנוזל הכחול שאני קונה מהתחנת דלק?

forum770
30-05-12, 01:06
השאלה היא האם הם יותר טובים ממים מזוקקים שמוכרים? אני לא יודע!
בתור מים לשמשות זה מצויין ! ככה אין אבנית ולא יסתם.
בתור תמהיל למי קירור אני חושב שזה מצויין כי בטוח שאין בזה את המלחים ואת המינרלים של המי ברז .

mechtech
30-05-12, 01:35
הי

יש למישהו המלצה על נוזל קירור ברמה של "פאראפלו" שאני יכול להשתמש בו והוא במחיר נורמלי?
הפארפלו שוחט אותי, 45 שקל לליטר במוסך המורשה של פיאט, כרגע גם הרכב שלי מאבד מים אז אני מוסיף כל שבוע שבועיים עד שאני אפתור את הבעיה, לאיזה נוזל אני יכול לעבור בלי לפגוע באיכות?

תודה רבה

פאראפלו כחול שתי פחיות (2 ליטר) עולה 75ש"ח.
לפי הוראות היצרן, חד משמעית, אין לערבב את נוזל הקירור עם מי ברז מאחר והם מכילים ברזל, אבנית וכו'.
יש להשתמש במים מזוקקים ביחס של 50% נוזל קירור עם 50% מים מזוקקים.

מי ברז עלולים לגרום לקורוזיה, אבנית ומשקעים המזהמים את מער' הקירור ובשימוש ארוך טווח הדבר יביא לבלאי בחלקי המערכת כולל משאבת מים, תרמוסטט, רדיאטור, רדיאטור יחידת חימום פנימית, פקקים, והכי גרוע ראש מנוע.

מים מינרלים אסורים גם כן מכיוון שלאחר תהליך הסינון והחיטוי שהם עוברים, מכניסים לתוכם מינרלים, ברזל, מלחים וכו' וזאת ע"מ שיהיו ראויים לשתייה (מים מזוקקים אסורים לשתייה מאחר והם מסוננים לגמרי).

אתה יכול להוסיף מים מזוקקים (4 ליטר עולה 19ש"ח) בכל פעם שחסר במערכת ולהוסיף מעט פאראפלו במידה יחסית.

אני גם מעדיף להחליף את נוזל הקירור במערכת אחת לשנה (עוד 100ש"ח סה"כ לעלות הטיפול 10K), כדי למנוע הצטברות משקעים ולשמור על המערכת נקייה וכדי להיות "בראש" שקט (תרתי משמע).

spice2003
30-05-12, 16:48
הי
היום קניתי פקק מקורי מהמוסך המורשה, והפעם הפקק מרגיש איכותי ונסגר היטב לעומת הפקק שמכרו לי שבוע שעבר ועבדו עלי שהוא מקורי, בכל מקום יש רמאים..
בכל אופן הפקק החדש נסגר היטב, אני מקווה שהוא יפתור את הבעיה המוזרה של איבוד מים בלי נזילה ניראת לעין

forum770
30-05-12, 18:31
אגב הפקק שחור או כחול? וכמה עלה לך במורשה?

spice2003
30-05-12, 20:29
אגב הפקק שחור או כחול? וכמה עלה לך במורשה?

הפקק הוא בצבע שחור, עלה לי 50 ש"ח, הבדלי האיכות בין מקורי לסיני הם פשוט שמים וארץ, אני לא יודע איך אפשר לשים משהו סיני ברכב, נכון, המחיר אומנם יקר אבל האיכות משתלמת, לא ידעתי שאפילו בפקק אני ארגיש הבדלי איכות כאלה.

Urban Legend
30-05-12, 20:48
מה יקרה אם אני אשים נוזל קירור מסוג אחר?
זה נראה לי פשוט שהיבואן עשה עבודה טובה בלהפחיד את הצרכנים.

mechtech
30-05-12, 22:46
מה יקרה אם אני אשים נוזל קירור מסוג אחר?
זה נראה לי פשוט שהיבואן עשה עבודה טובה בלהפחיד את הצרכנים.

נכון! נוזל קירור פאראפלו ומים מזוקקים יעלו יקר יותר (כ-90ש"ח) מנוזל קירור מוכן זול (כ-40ש"ח).
גם אם היבואן מפחיד אותנו, האם שווה לקחת "ריזיקה" עם נוזל קירור זול ולחסוך 50ש"ח בשנתיים?
גם עם נוזל קירור מומלץ אנחנו "אוכלים סרטים" עם מער' הקירור ברכב (שלא נדבר על ראש מנוע).
לדעתי ההיפך הוא הנכון, להשתמש אך ורק בנוזל איכותי ואפילו יקר ובנוסף רצוי להחליפו לפני הזמן הנדרש עפ"י המלצת היצרן, וזאת ע"מ לעכב ככל האפשר את הבלאי במערכת הקירור ברכב ואת הנזק לראש המנוע.

plats
31-05-12, 15:57
מים מזוקקים.. אבל אפשר גם מים מהברז..:]

אוקי.. בהצלחה עם המילוי מים מהברז!!

spice2003
31-05-12, 20:19
לאחר החלפת הפקק, אני כבר מרגיש איבוד מים איטי, כניראה הבעיה לא נפתרה..
במוסך מורשה של פיאט אמרו לי שבדיקה למקור איבוד הנזילה תעלה לי בין 240-320 ש"ח.
אני באמת חסר אונים מזה, הייתי במוסך ביום שישי שעבר, הוא חיבר את המשאבת לחץ לפקק של הרדיאטור, נתן לחיצה אחת, הגיעה ללחץ של 18 bar אם אני לא טועה ,ולא מצאנו שום נזילה, לא היה שחרור לחץ.
ראש מנוע פסלתי ב95אחוז, אין שום תסמין של ראש מנוע.
מה יכול להיות איבוד שלא נמצא בבדיקת לחץ ולא רואים אותו בעין? יכול להיות שהוא לא עשה בדיקת לחץ כמו שצריך?

ללכת לשים עכשיו 300 ש"ח כדי שימצאו לי את הנזילה זה המון כסף ועוד בסוף יגידו לי שלא מצאו כלום וישלחו אותי הבייתה..יש לכם עצות או כיוונים?

תודה רבה

רפי לין
31-05-12, 21:30
יתכן שיש נזית מיים/נוזל קרור מרדיאטור החימום הפנימי שבתוך המכונית.
נסה לבדוק במגע יד בשטיחי הרצפה באזור שמימין לדוושת הדלק (מתחת לקונסולה המרכזית) ובאותו מיקום גם מצד הנוסע.
בברכה - רפי לין

davidmzr
31-05-12, 21:52
בכול מקרה איבוד מים יכול להיות גם כי התרמוסטט נתפס במצב פתוח.
:D)...
מה ?. אני מבקש ללמוד, איך בדיוק יכול להיות איבוד מים, כי התרמוסטט נתפס במצב פתוח.

תודה דוד.

forum770
31-05-12, 22:17
שלא נראית לעין. תיגע עם האצבע בחיבורים של הצינורות .
יכול להיות גם נזילה כתוצאה מחוסר אטימות בבית התרמוסטט או המשאבת מים.

ארילו
01-06-12, 00:21
משאבת מים, ורדיאטור פנימי.

davidmzr
01-06-12, 11:11
אני באמת חסר אונים מזה, הייתי במוסך ביום שישי שעבר, הוא חיבר את המשאבת לחץ לפקק של הרדיאטור, נתן לחיצה אחת, הגיעה ללחץ של 18 bar אם אני לא טועה ,ולא מצאנו שום נזילה, לא היה שחרור לחץ.
ראש מנוע פסלתי ב95אחוז, אין שום תסמין של ראש מנוע.
מה יכול להיות איבוד שלא נמצא בבדיקת לחץ ולא רואים אותו בעין? יכול להיות שהוא לא עשה בדיקת לחץ כמו שצריך?



תודה רבה
לא כל איבוד מים מאטם הראש יימצא בבדיקת לחץ.
לכן יש את המכשיר הבא, שבודק אם עוברת קומפרסיה למים.
כאשר החומר הנוזלי בא במגע עם קומפרסיה, הוא מצהיב.
הבדיקה לא יקרה ולוקחת כרבע שעה. (ראה תמונות)
קורה לפעמים שהסדק באטם הראש "עובד" כמו שסתום חד כיווני. כשנותנים לחץ הסדק נסתם, ובלחץ הפוך, (ז.א הלחץ של הקומפרסיה) נפתח.
לכן כאשר יש חשש שהאטם מדליף, ובדיקת הלחץ לא מראה דליפה, צריך לבדוק במכשיר הנ"ל.
דוד.

spice2003
01-06-12, 18:15
לא כל איבוד מים מאטם הראש יימצא בבדיקת לחץ.
לכן יש את המכשיר הבא, שבודק אם עוברת קומפרסיה למים.
כאשר החומר הנוזלי בא במגע עם קומפרסיה, הוא מצהיב.
הבדיקה לא יקרה ולוקחת כרבע שעה. (ראה תמונות)
קורה לפעמים שהסדק באטם הראש "עובד" כמו שסתום חד כיווני. כשנותנים לחץ הסדק נסתם, ובלחץ הפוך, (ז.א הלחץ של הקומפרסיה) נפתח.
לכן כאשר יש חשש שהאטם מדליף, ובדיקת הלחץ לא מראה דליפה, צריך לבדוק במכשיר הנ"ל.
דוד.

תודה רבה, אני אעשה את הבדיקה הזאת, אני אעשה כל דבר שימצא לי את הנזילה זה משגע אותי כבר.

עשיתי בדיקה לוודא שאיבוד המים הוא לא מהפקק, שמתי נייר סופג מסביב לפקק ותפסתי אותו עם גומיה, ככה נסעתי ואז בדקתי אם הנייר רטוב\לח, ולא היו שום תוצאות הנייר נשאר יבש.
לפי דעתי הרכב מאבד מים גם בעמידה, זאת אומרת אם הרכב לא בשימוש יומיים אז יש ירידה של מים לפי מה ששמתי לב, זה יכול לתת כיוונים?, נזילה מהצינורות אין לי ב98%.

אולי אני קצת מציק עם זה אבל בדיקה מקיפה תעלה לי יותר מ200 ש"ח אז אני מנסה למצוא את זה לבד וללכת להחליף את מה שצריך.

תודה

davidmzr
01-06-12, 19:12
לא לכולם יש את המכשיר המדובר.
אם אתה מזדמן לרחובות, כנס אלי ונעשה יחד את הבדיקה חינם.
דוד.

spice2003
01-06-12, 19:22
לא לכולם יש את המכשיר המדובר.
אם אתה מזדמן לרחובות, כנס אלי ונעשה יחד את הבדיקה חינם.
דוד.

אתה בעל מוסך? את האמת אני מעפולה אבל אין לי בעיה להגיע לרחובות כדי לעשות בדיקה מקיפה אחת ולתמיד ולמצוא את המקור לאיבוד המים הזה במקום אמין, אני מרגיש שהמוסכים מחפפים אותי והמוסך המורשה ישאיר אותי עם חור בכיס.

תודה

davidmzr
01-06-12, 19:25
לא דיברתי על בדיקה מקיפה, אלא רק לאמת או לשלול אם הבעיה מראש מנוע.
דוד.

spice2003
01-06-12, 19:28
לא דיברתי על בדיקה מקיפה, אלא רק לאמת או לשלול אם הבעיה מראש מנוע.
דוד.

התכוונתי לשלם על בדיקה מקיפה כמובן :)
קשה למצוא מוסכים אמינים ולא פחות חשוב, מקצועיים.

spice2003
03-06-12, 09:51
הי
יש לי חדשות טיפה טובות
שמתי אתמול בלילה משטח קרטון מתחת לרכב, ובבוקר היה ממצא מעניין, היו 2 סמנים של טיפות בצבע ירוק(צבע הפארפלו) על הקרטון, הטיפות היו במרחק של 3-5 ס"מ אחת מהשניה, הקרטון הונח במרכז הרכב, והטיפות נראות ממש מתחת לאמצע המנוע אפשר להגיד.

בבדיקת לחץ לא זוהתה נזילה, וכרגע אני יודע שיש נזילה, השאלה מה יש באיזור שבו נמצאו הטיפות? צינורות לדעתי אין שם, אולי משאבת מים יכול להיות?
זה קצת ממקד את לי החיפוש אחר הבעיה.

תודה רבה

ארילו
03-06-12, 10:20
יכול להיות גם פקק מים של הגיר

spice2003
03-06-12, 14:18
יכול להיות גם פקק מים של הגיר

המים של הרדיאטור מגיעים גם לגיר?

spice2003
05-06-12, 11:12
הי

נמצאה הנזילה, המוסכניק אומר שזה בין המנוע לגיר, צריך לפתוח את הגיר ולקחת בחשבון שכנראה גם נחליף קלאץ'.
מה בעצם הטיפול הזה כולל, איך הוא הולך לאטום את זה ולמה צריך להחליף קלאץ' כנראה?
וכמה לדעתכם יכול לצאת טיפול כזה?

תודה רבה.

davidmzr
05-06-12, 11:28
הנזילה היא מפקק מים שנקרא נס קפה.
מחירו כ-30 ש"ח.
נכון שצריך להוריד גיר. ואם זה כבר פתוח, לפרק את הקלאץ ולבדוק אותו.
כמו כן באותה הזדמנות להחליף גם את מחזיר השמן של הקרנק.
מחיר העבודה שונה ממקום למקום. 500 ש"ח וצפונה.
דוד.

spice2003
05-06-12, 11:46
הנזילה היא מפקק מים שנקרא נס קפה.
מחירו כ-30 ש"ח.
נכון שצריך להוריד גיר. ואם זה כבר פתוח, לפרק את הקלאץ ולבדוק אותו.
כמו כן באותה הזדמנות להחליף גם את מחזיר השמן של הקרנק.
מחיר העבודה שונה ממקום למקום. 500 ש"ח וצפונה.
דוד.

אוקיי, תודה רבה, אני אעשה את הטיפול הזה ואני מקווה לפתור את בעיית הנזילה אחת ולתמיד.

תודה!