View Full Version : לא מניע לאחר החלפת סוויץ.
פונטו מודל 2000 60S לא מניע לאחר החלפת סוויץ.
יאיר, לפני שנתיים עשיתי אותו דבר במריאה 98 שהיתה לי . בעזרתו של רפי יצאתי מיזה.
אני לא זוכר מה עשיתי שהמריאה הניעה.
ניסתי להדביק את המפתח המקורי לאנטנה, לא עזר.
דוד.
יש איזה אימובילזיר במפתח? או בהגדרות של המחשב אם יש תנסה להתאים או לאפס את ההגדרות או שהחיבורי חשמל לא תואמים ב100% למרות שהריתמה כן
יש לי חבר עם פיזו שהלך לו הסויץ ויש עליו אימוביליזר והוא היה צריך לאפס את המחשב בשביל שהוא יוכל להניע
יש אמבולייזר בשני המפתחות, הישן והחדש. החדש הוא למעשה העברה מפונטו אותו מודל.
יש סטרטר ובסוויץ וכל הנורות דולקות בלוח השעונים.
דוד.
http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto-1-2L-MPI-engine-ECU-set-IAW-8F-5T-61600-218-14-46521697-/110874214236?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d09e3f5c#ht_1589wt_1163
דוד אתה צריך להחליף את האנטנה הקופסה הקטנה והמחשב לפי התמונה שיש באי ביי
לא בדקתי אם מגיע דלק. הצתה אין.
דוד.
לאן הגעתם מה שייך תחליף את הסט כמו שיש בתמונה הרכב יניע אני אחראי
דוד, יאיר העלה בתמונה את מה שאצרתי לך בע"פ בשיחה הטלפונית והוא כמובן צודק.
קדימה לעבודה (שאינה מסובכת).
הקופסה השחורה הקטנה (יחידת בקרת אימובילייזר) נמצאת מתחת לדשבורד בתוך תא תיבת הנתיכים שבצד שמאל (עקוב אחרי חוטי אנטנת האימובילייזר שמגיעים עד אליה).
בהצלחה ובברכה - רפי לין
רפי עשיתי בדיוק את מה שאמרת.
אמרת לי גם לנסות להצמיד את המפתח הישן לחדש. ניסתי, לא הניע.
מתוך עניין קודם החלפתי את קופסת האמבולייזר. לא הניע.
לאחר מכן החלפת גם את המחשב, הניע.
אתה ויאיר תותחים, צריך להציב אותם ב"כיפת ברזל". :)
דוד.
יפה מאוד
כפי שאתה רואה בתמונה על הצלינדר יש 2 פינים הכנס אותם ואז יצא רק המנעול
יהיה לך קל לבדוק מה הבעיה במנעול כמו שהסברתי לך טלפונית
יאיר, לא ראיתי פינים, אם אפשר בבקשה לסמן עיגול אדום מסביבם.
או שאחכה שתבוא ותתעסק איתו אתה. לא בוער.
היום גם החלפתי נגד מהירות, הוונטה לא עבדה במהירות נמוכה.
תודה דוד.
וכמדומני (כבר עשר שנים שאיני עוסק בזה בפועל) שניתן ללחוץ על הפין ולשלוף את הצילינדר,
כשסובבת אותו עם המפתח למצב ON
בברכה - רפי לין
נכון יש פין כזה בסוויץ. אבל עכשיו אין זמן להתעסק עם זה.
מה שמעניין יותר הוא, מדוע כאשר מחליפים סוויץ, ומצמידים את המפתח הישן לחדש, הוא אינו משדר ומניע את הרכב ?.
לפני שנתיים בערך, העמידו מנעולן ידוע מירושלים למשפט. בעלי מכוניות התלוננו שעשו אצלו מפתח נוסף עם ציפ לאמבולייזר. לאחר זמן גילו שכול מפתח דומה ללא ציפ מניע את הרכב. למעשה הרכב לא היה מוגן. המנעולן גבה על כך 700 ש"ח. למעשה הוא העתיק מהמקורי שני מפתחות בערך של 50 ש"ח.
דיברו אז שהוא פירק את המפתח המקורי, והדביק את הציפ בצינור ההגה. כך שכול מפתח מועתק שאין בתוכו ציפ הניע.
אז אחזור על השאלה, מדוע כשהצמדתי לא שידר ?.
דוד.
במתג ההצתה הישן שצילמת, נראה לי המפתח כמפתח לא מקורי, כך שיתכן שאין בו בכלל צ'יפ.
האם מפתח זה עם מתג ההצתה הישן הניע קודם את המנוע כשהמכונית כבר הייתה אצלך?.
בברכה - רפי לין
בעל הרכב אמר לי שעשו לו את המפתח המדובר.
את שני הנוספים שלח לי בדואר.
לדעתי לא הגיוני שאין בו ציפ, משום שהסוויץ החדש לא הניע.
דוד.
האם פורק המנעול מהצלינדר
היו לך כמה שעות טובות או לבוא אליך
הסוויץ החדש ניתקע. לקח לי רבע שעה להניע. סירב להסתובב.
לאחר מנוחה קצרה וכוס קפה, מצאתי פטנט בלי לפרק את המנעול מהצילינדר.
החזרתי חזרה את המחשב , הסוויץ, ואת קופסת האמבולייזר המקורים. זאת כדי שאותו מפתח ישמש גם לדלתות.
נסעתי לכמה סידורים ואין בעיה בסוויץ. כמו כן בדקתי אותו במקום עוד 5 פעמים.
יאיר נסה לחשוב מה עשיתי. לא תאמין.
הפעם החידה לא נושאת פרסים. :)
דוד.
wd 40 לדעתי יפתור את הבעיה
או הוצאת הלשונית שנועלת את ההגה
הצפתי עם WD40 כבר בהתחלה. לא הועיל.
אתה מתקרב. איך הוצאתי את הלשונית, אם לא פתחתי/פירקתי את הסוויץ ?. :)
יש קשר ללשונית ?. :)
דוד.
הלשונית שנועלת את ההגה הייתה תקועה,חלודה,קפיץ שבור,או שניטרלתה אותה
יפה, ניטרלתי אותה.
אין חלודה על הלשונית. להיפך זה החלק הכי נקי ויפה שיש.
הסוויץ נתקע משום שהלשונית אינה נעה בחופשיות, היא נתקעת לסירוגין, בעיקר בדרך חזרה.
הפתרון שמצאתי הוא, לנעול את הלשונית עם פחית פלדה גמישה. הפחית נצמדת לצינור ההגה
וסוגרת את חריץ הנעילה בצינור. לאחר ההרכבה, הסוויץ עובד כמו חדש.
מה שקורה, לא תהיה נעילת הגה. לדעתי גם אין בה צורך, מספיק שיש אמבולייזר. אם ירצו לגנוב את הרכב, הנעילה ואמצעי הגנה אחרים לא יועילו.
את הפחית גזרתי ממנגנון של מכסחת דשא.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.