PDA

View Full Version : בעיית חום מנוע


tombelfer
30-03-12, 16:24
הרכב פונטו 97 SX75
מערכת הקירור ברכב כביכול מצוינת:

מים פארפלו
רדיאטור חדש
תרמוסטט חדש
נגד מהירויות חדש לוונטה

החום מנוע עולה בצורה משמעותית רבע מעל החצי כמעט ולא יורד.

הבעיה והשאלה!!

עריכה: יש לציין שהוונטה עובדת בזמן הנכון כשחום המנוע מגיע לחצי אך לא מצליחה להורידו

שהחום עולה אני פותח את בורר המהירויות של המזגן עד הסוף (רמה4) ומעביר למצב חום.
חום המנוע יורד לאחר דקה פלאים לבין הרבע לחצי, החום הרצוי.

השאלה היא האם לרדיאטור החימום השפעה על חום המנוע, ואם כן מהי הבעיה אצלי שגורמת לחום המנוע להשתחרר רק בעזרת מערכת האיוורור של המזגן?

רפי לין
30-03-12, 18:37
כשאתה מפעיל המזגן, לחץ הגז העולה בו מאלץ את מאורר הרדיאטור לעבוד במהירות 2 המהירה, שכמובן מקררת יותר גם את רדיאטור המכונית ולכן חום המנוע יורד.
האם ההתחממות חלה בנסיעה בינעירונית או בנסיעה עירונית ובעמידה עם מנוע פועל?.
נקודות אפשריות לבעייה:
1. אויר במע' קרור המנוע.
2. רדיאטור סתום.
3. טרמוסטט תפוס חלקית.
4. מאורר רדיאטור םועל בכוון הפוך (הוא צריך לשאוב אויר מקידמת המכונית, דרך הרדיאטור לכוון תא המנוע).
5. אימפלור (כנפיים) במשאבת המיים אכולים או האימפלור מחליק על ציר מש' המיים.
בברכה - רפי לין

davidmzr
30-03-12, 18:49
הכל נכון ומדוייק. חוץ מאימפלור מחליק על ציר מש' המיים.
אם היה כך, הפעלת החימום בתוך הרכב, לא היתה מורידה את החום בין הרבע לחצי.
דוד.

tombelfer
30-03-12, 23:06
משאבת מים הוחלפה לפני 8000 ק"מ יחד עם טיימינג.
כשאמרתי שאני מפעיל את החימום ברכב אני לא לוחץ על כפתור מיזוג האוויר (AC)
מה גם שבמצב חום הוא לא משפיע בכלל.

כוונתי הייתה כך:
שיכול ליהיות מצב שבו אני מפעיל את החימום ברכב עוזר למערכת הקירור ברכב לפלוט את חום המנוע?