PDA

View Full Version : חום


Guter
27-02-12, 01:28
שלום לכולם,

לאחר נסיעה בעיר לאחר המון זמן, ראיתי שמד החום עלה עד ממש כמעט החצי ומשם לא ירד.
הבעיה היא שהנסיעה שלי באופן קבוע מחוץ לעיר והמד חום בנסיעה ככה מגיע לקצת מעל הרבע או ממש בין הרבע לחצי.

היום לאחר העבודה הגעתי הביתה וחיכיתי עד שהחום יעלה והמאוורר יפעל אך והוא לא נכנס לפעולה ומד החום ממש לא עלה מעלה החצי.

אשמח לקבל עזרה כיצד למצוא את הבעיה על מנת לפתור.

דוד - הודה לך עם תוכל לכתוב בבקשה כיצד לבדוק שלב אחרי שלב

המון תודה

trademark
27-02-12, 01:36
קודם כל התרמוסטט שלך תפוס על פתוח או שמבוטל, בגלל זה החום לא עובר את הרבע.
מהירות הרוח שעוברת בנסיעה מהירה מקררת את הרדיאטור יותר ביעילות וחום המנוע צונח כי התרמוסטט לא נסגר חלקית ומאפשר למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה תקינה.
לגבי המאורר, כנראה חום המנוע לא הגיע לטמפרטורה מספיקה כדי להפעיל את הוונטה או שיש לך בעיה ביונית חום.

Guter
27-02-12, 02:06
קודם כל התרמוסטט שלך תפוס על פתוח או שמבוטל, בגלל זה החום לא עובר את הרבע.
מהירות הרוח שעוברת בנסיעה מהירה מקררת את הרדיאטור יותר ביעילות וחום המנוע צונח כי התרמוסטט לא נסגר חלקית ומאפשר למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה תקינה.
לגבי המאורר, כנראה חום המנוע לא הגיע לטמפרטורה מספיקה כדי להפעיל את הוונטה או שיש לך בעיה ביונית חום.

בעזרת התגובה שלך הזכרת לי על תקלה שהיית לי בלנצ'יה, החום היה כמעט קבוע חצי ואחרי החלפת רדיאטור החום היה כמעט על אפס.

כמה שאלות ברשותך: מהוא מחיר הטרמוסטט ואשמח לקבל הסבר כיצד להחליפו.
אשמח לקבל הסבר קטן על היונית.

המון תודה

trademark
27-02-12, 02:46
מחיר תרמוסטט תחליפי צרפתי הוא 75 ש"ח.
הוא יושב בצידו הימני של הבלוק, תראה צינור מים עבה שמתחבר אליו. הוא מוחזק ע"י שני ברגים עם ראש 10 מ"מ.
יונית החום הוא בעצם נגד משתנה שאומר למחשב שלך מה הטמפרטורה של הנוזל קירור.
לפי זה המחשב יודע מתי להפעיל את הונטה וגם אחראי על תצוגת החום בלוח השעונים.

forum770
27-02-12, 02:47
אתה אומר שהחום עלה עד החצי = מצב תקין לחלוטין!
זה שלפעמים הוא לא מגיע לחצי בהנחה שמדובר בנסיעות ארוכות זה אומר שיש בעיה בתרמוסטט.
רוב הנסיעות שלך בתוך העיר? מחוץ לעיר? כמה זמן נסיעה ממוצעת שלך?
בדקת מצב מים?

תחזור לעדכן!

davidmzr
27-02-12, 11:11
אשמח לקבל עזרה כיצד למצוא את הבעיה על מנת לפתור.

דוד - הודה לך עם תוכל לכתוב בבקשה כיצד לבדוק שלב אחרי שלב

המון תודה
התגובה של trademark מדוייקת.
בדוק טרמוסטט ויונית חום.
דוד.

Guter
27-02-12, 12:50
אתה אומר שהחום עלה עד החצי = מצב תקין לחלוטין!
זה שלפעמים הוא לא מגיע לחצי בהנחה שמדובר בנסיעות ארוכות זה אומר שיש בעיה בתרמוסטט.
רוב הנסיעות שלך בתוך העיר? מחוץ לעיר? כמה זמן נסיעה ממוצעת שלך?
בדקת מצב מים?

תחזור לעדכן!

הוא עולה עד החצי, אבל לא מגיע לחצי בדיוק (ממש על מילימטר).
הנסיעה שלי 90% כרגע היא מחוץ לעיר נסיעה של בערך 50 ק"מ (סה"כ), זמן נסיעה בערך כ20 דקות לכיוון.

מצב המים, הוספה של בערך 1/5 כוס בחודש. שמן תקין. (בדיקה נעשת כל שבוע בדיוק)

Guter
27-02-12, 12:53
מחיר תרמוסטט תחליפי צרפתי הוא 75 ש"ח.
הוא יושב בצידו הימני של הבלוק, תראה צינור מים עבה שמתחבר אליו. הוא מוחזק ע"י שני ברגים עם ראש 10 מ"מ.
יונית החום הוא בעצם נגד משתנה שאומר למחשב שלך מה הטמפרטורה של הנוזל קירור.
לפי זה המחשב יודע מתי להפעיל את הונטה וגם אחראי על תצוגת החום בלוח השעונים.

שוב המון תודה על ההסבר המדויק!

האם יש לך במקרה את השרטוט?
האם אתה יכול להזכיר לי בבקשה כיצד אני מוציא אוויר ממערכת הקירור (אני לא זוכר ולא רוצה להתחיל להתעסק ולהיתקע בגלל זה).

היונית הוא בעצם רכיב כמו הלמדה? או כיצד הוא נראה כדי לדעת מה להחליף?

תודה רבה

forum770
27-02-12, 17:31
תחליף קודם תרמוסטט כי נראה לי הוא לא תקין ותקוע על מצב פתוח.
בכללי אין לך ממה להתרגש כי המאוורר לא אמור לעבוד מתחת לחצי חום. אז ככה שלא תוכל לאבחן תקלה במאוורר כרגע.

Guter
28-02-12, 12:53
תחליף קודם תרמוסטט כי נראה לי הוא לא תקין ותקוע על מצב פתוח.
בכללי אין לך ממה להתרגש כי המאוורר לא אמור לעבוד מתחת לחצי חום. אז ככה שלא תוכל לאבחן תקלה במאוורר כרגע.


קודם כל עדכון קטן, נסעתי אתמול בצהריים והרכב הגיע יפה לכמעט חצי החום ולא ירד ממנו נשאר קבוע בנסיעה. אולי באמת הסטרטר לא פועל טוב ואכן החליף אותו.

שנית שאלה: עם אני זוכר נכון מתי שקניתי את הרכב, אני זוכר שהמאוורר פעל כמה שניות לאחר ההנעה וגם בכיבוי. מה שלא קורה עכשיו.

Guter
28-02-12, 12:58
תחליף קודם תרמוסטט כי נראה לי הוא לא תקין ותקוע על מצב פתוח.
בכללי אין לך ממה להתרגש כי המאוורר לא אמור לעבוד מתחת לחצי חום. אז ככה שלא תוכל לאבחן תקלה במאוורר כרגע.


קודם כל עדכון קטן, נסעתי אתמול בצהריים והרכב הגיע יפה לכמעט חצי החום ולא ירד ממנו נשאר קבוע בנסיעה. אולי באמת הסטרטר לא פועל טוב ואכן החליף אותו.

שנית שאלה: עם אני זוכר נכון מתי שקניתי את הרכב, אני זוכר שהמאוורר פעל כמה שניות לאחר ההנעה וגם בכיבוי. מה שלא קורה עכשיו.

trademark
28-02-12, 13:27
מתי זה פעם, כמה חם היה בחוץ?
על כמה היה עומד שעון החום?
אולי מאז נתפס התרמוסטט.
נ.ב. מה שייך סטרטר?

forum770
28-02-12, 19:15
הוא נראה לי התכוון לתרמוסטט ולא לסטרטר
לפחות ככה אני מקווה או שהמוסכניק עבד עליו.:confused:

davidmzr
28-02-12, 19:38
אף אחד לא עבד עליו.
הוא פשוט טעה בין תרמוסטט לסטרטר. :)
דוד.

Guter
28-02-12, 19:59
מתי זה פעם, כמה חם היה בחוץ?
על כמה היה עומד שעון החום?
אולי מאז נתפס התרמוסטט.
נ.ב. מה שייך סטרטר?

הסטרטר באמת לא שייך זאת בעיה עם תיקון אוטומטי ))
כמו היום בצהריים. לא חם מדי
השעון חום עמד על מילמטר מהחצי.