View Full Version : התחממות -איבוד מים.. ספייס
לצערי אני חוזר לכאן...
האוטו מאבד לי מים בכמות דיי גדולה.. היום ראיתי אותו שהוא מתחת למינימום לאחר שלפני שבועיים הוספו לו מים ..
הנה תמונה שאולי תסביר לכם משהו:
http://up353.siz.co.il/up1/nnomvd2wky34.jpg
שמתי לב לתופעה הבאה:
בפקק או ברמזור.. בשנייה שהמאוורר מתחיל לעבוד.. כשהחום טיפונת ממש מעל החצי.. החום מנוע עולה ל3/4..(דווקא כשהמאורר מתחיל לעבוד!!)
וכשאני נותן גז בניוטרל החום מנוע מתאזן חזרה לאמצע ואחרי כמה שניות המאוורר מפסיק לעבוד ...
יש לציין שבירידות או נסיעה רצופה בין עירונית חום המנוע יכול להגיע גם לרבע ואפילו טיפה פחות..
כשאלך למוסך.. מה עליי להגיד להם לבדוק או להחליף ?
תודה ומצטער על החפירה..
יכול להיות שהמשאבה שלך אכולה ולא דוחפת מספיק.
אם תחליף אותה תראה אם צריך גם טיימינג שמפרקים בכל מקרה על הדרך
בהצלחה
לפני זה תבצע בדיקה הבאה:
בבוקר (צריך שהמנוע יהיה קר) תפתח את הפקק של מיכל המים, תניע את הרכב, תן לו להתחמם (בעמידה), תראה האם באיזושהו שלב המים מתחילים לגלוש החוצה (כמובן שתעקוב במקביל אחרי החום).
תחזור עם תשובה.
בנוסף, כנראה שהטרמוסטט שלך תקוע במצ שהוא קצת פתוח, לכן הרכב מתקרר יותר מידי בנסיעה ומתחמם בעמידה. תחליף אותו וכמה שיותר מהר, יותר טוב.
לפני זה תבצע בדיקה הבאה:
בבוקר (צריך שהמנוע יהיה קר) תפתח את הפקק של מיכל המים, תניע את הרכב, תן לו להתחמם (בעמידה), תראה האם באיזושהו שלב המים מתחילים לגלוש החוצה (כמובן שתעקוב במקביל אחרי החום).
תחזור עם תשובה.
בנוסף, כנראה שהטרמוסטט שלך תקוע במצ שהוא קצת פתוח, לכן הרכב מתקרר יותר מידי בנסיעה ומתחמם בעמידה. תחליף אותו וכמה שיותר מהר, יותר טוב.
דבר ראשון יש לציין שמצאתי עכשיו נזילה חדשה (?)
http://up353.siz.co.il/up2/hvvg3zozhumn.jpg
עשיתי את הבדיקה שאמרת...
המים לא יצאו אולי משתי סיבות..
האחת היא ששוב היה חסר המון נוזל קירור במיכל....
והשנייה שהרכב לא הצליח להתחמם גם אחרי עמידה של עשר דקות בניוטרל ואפילו עם קצת גז תוך כדי.. הוא עמד על רבע ופה ושם שיחק קצת למעלה ולמטה..
ולפי התמונה אפשר לראות את המים שנשפכו על הרצפה...
יש לכם השערות ?
בתמונה האחרונה זה נראה יותר כמו נזילת שמן ואפשר לראות שהבלוק שלך וכל האזור שם מזיע משמן.
צריך לנקות את כל האזור ולבדוק מהיכן, בדרך כלל מאטם מכסה שסתומים.
יש מצב גדול שמשאבת המים שלך כבר עשתה את שלה וזה מפני שהרכב מתחמם, אתה מעלה טורים והוא מתקרר.
יכול להיות שהמשאבה נוזלת או הצינור מתכת המתחבר אליה אבל צריך להסתכל מאחורי הסעפת פליטה כדי לראות את זה (צריך לפרק את המגן חום הכסוף רק כשהרכב קר).
ממליץ לך לגשת למוסך אם אין לך רקע כי תוכל לדפוק את ראש המנוע תוך זמן קצר.
מישהו יודע על מה מעידות הנזילות בשתי התמונות?
מישהו יודע על מה מעידות הנזילות בשתי התמונות?
הנזילה למעלה היא מהמכסה של המיכל - זה המקום התקין לשחרור לחץ אלא אם המכסה מקולקל וכל הזמן יוצא מים
תבדוק אם המכסה תקין או תחליף אותו
חברים.. התייעצות אחרונה לפני שאני ניגש למוסך..
על מה הנזילה הבאה יכולה להעיד בהנחה שלא חסר שמן ..
http://up353.siz.co.il/up2/4tjkcjx2mhon.jpg
בעניין השלולית בכביש, בתמונה זה נראה שחור כמו שמן, אבל השוליים שקופים, כך שזה יכול להיות שלולית מים ועם צל זה נראה שחור כמו שמן. האם זה שמן או מים?
אם זה מים, בדוק את צינורות הגומי של מערכת הקירור, מהרדיאטור לתרמוסטט, מהרדיאטור לצינור המתכת הארוך המוביל למשאבת המים, בדוק את הצינורות הדקים יותר, אלו שמובילים מים ליחידת החימום הפנימית ברכב.
בדוק שלא מטפטף מברז ניקוז האוויר הנמצא מאחורי בית המצערת, עבור על כל הבנדים שמחזיקים את הצינורות תראה שאין רטיבות בחצי התחתון של הצינור/הבנד.
בנוסף תן הצצה באיזור משאבת המים (צד שמאל של המנוע). פשוט תסתכל על רכיבי המנוע מתחת לרכב ותראה היכן יש הצטברות רצינית של מים (אפשר לנגב ואז לבדוק שוב), יכול להיות שאחד הפקקים בבלוק דולף.
אם זאת שלולית שמן, מלבד נזילה ממכסה השסתומים, אורינג ביחידת סלילי ההצתה ומחז"ש קאמשפט הגורמים לנזילה מאזור ראש המנוע ולכך שהבלוק נראה כמו בתמונה, שלולית כזאת ספק אם תהיה.
יכולה להיות נזילה מבורג אגן שמן פתוח או חרוש, אגן שמן פגום (חור, אטם), או מחז"ש בגל הארכובה.
בכל מקרה צריך לנקות ולייבש היטב את המנוע מלמטה ולבדוק, גם לאחר עבודת המנוע.
אם עדיין לא התעסקת עם הרכב, תן קפיצה למוסך שיאבחנו את הבעיה, (ללא עלות ברוב המקרים).
מודה לך ולכל שאר חברי הפורום מכל הלב!
אומנם לפתור את זה אני לא אצליח לבד.. אבל בלי ספק אתם מצליחים לתת ידע כללי ולהיכנס למוסך עם ביטחון כלשהו .. באמת עבודת צדק אתם עושים! ותודה רבה.!
מחר אכנס למוסך וכמובן אעדכן!
חזרתי עכשיו מהמוסך... שם נאמר לי שהנזילה היא בין המנוע לגיר .. עכשיו יש שתי אפשרויות..
או שהנזילה היא מהפקק שיש שם שיעלה לי כולל הפירוק 700 שקל שזה סיכוי של 95 אחוז...
או שמדובר על סדק בבלוק...
בנתיים חזרתי הביתה עם האוטו .. רציתי להתייעץ כאן עוד קצת.. מה אתם אומרים?
הסבירות שמדובר על סדק בבלוק. היא אפסית.
הבלוקים נסדקים בד"כ מקדימה ליד הרדיאטור.
סביר יותר שהנזילה מהפקק שבין המנוע לגיר.
דוד.
טוב אז חזרתי לעדכן..
הלכתי למוסך שעבור 450 של החליף פקק שכולו היה מחורר ועם סימני חלודה חזקים.. מקווה שעכשיו לזמן הקרוב יהיה לי קצת שקט.. תודה רבה לכולכם!
מה קורה כאן ?. בהתחלה כתבת שהמוסך ביקש 700 ש"ח. עכשיו כתבת 450 ש"ח.
אני בספק אם מוסך יעשה לך ב-450 ש"ח. החלפת פקק מים בין המנוע לגיר.
ועוד יותר בספק שהחליפו לך סטרטר משופץ כולל עבודה ב-350 ש"ח.
אולי עשית אצל בני הדודים ?. לא שאני שולל את זה חלילה.
דוד.
החלפתי מוסך .. המוסך הקודם היה לא אמין בעליל.. אחרי שהחליף לי את הפרפלו במים עם צבע מאכל נקרא לזה ככה.. שכנראה זה מה שאכל לי את הפקק שהוא אמר שהחליף עם הקלאץ'... (או שבכלל לא החליף...) בכל מקרה.. הוא פשוט לא לקח כמו הקודם.. אלא על הפירוק והרכבה ואת העלות הנמוכה יחסית של הפקק ביקש מחיר צנוע של 450..
לא אצל הבני דודים .. אצל האחים :)
בכל מקרה.. אין נזילה נכון להיום.. והמים הוחלפו לפראפלו חזרה..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.