View Full Version : חום מנוע - פנדה
שלום לכולם,
ברשותי כאמור, פנדה שנת 2007 ידנית, הרכב כל יום עולה ממודיעין לי-ם וחזרה.
השאלה הנשאלת היא - כאשר אני יורד מי-ם למודיעין (דרך 443) בירידות הגדולות אני נוסע כמעט ללא גז וללא בלימה על כ-100 קמ"ש.
בזמן הירידות יורד חום המנוע מחצי הסקלה (מצב נורמלי) לכמעט רבע מהסקלה (בתקופה האחרונה של תחילת החורף, בקיץ זה היה יורד שנתה אחד בלבד).
כשאמרתי זאת למוסכניק (אוטודי בי-ם, מרכזי יבואן) הוא טען שזה לא תקין - אבל בדיקת התרמוסטט העלתה שהוא תקין ולא היו תקלות רשומות במחשב.
השאלה היא האם התנהגות זו תקינה או שמא יש פה בעיה אחרת?
תודה.
מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.
האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?
מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.
האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?
אני נתקלתי בתופעה בדודג' קרוואן בארה"ב כשהיו -4 מעלות בחוץ והמד חום מנוע ירד לי ל- 0
ונסעתי 5 שעות בלי חימום מלוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו :D
טרמוסטט תקוע במצב פתוח. תחליף אותו.
למרות שזה קורה רק בירידה? בעיקרון הטרמוסטט נבדק במוסך ולא נמצאה בעיה בו.
תפקידו של טרמוסטט להחזיק את החום של המנוע בטמפ' עבודה שלו (90 מעלות) במזג אויר קר.
אם הוא לא עושה את זה, כנראה שהוא תקוע.
זה יקרה לך גם בנסיעה רגילה בכביש בין עירוני (90 קמ"ש ומעלה).
איך בדיוק המוסך בדק את הטרמוסטט? כנראה שלא הבינו אותך.
אתה גם יכול להמשיך לנסוע כך, אך צריכת הדלק תהיה טיפה גדולה יותר.
אצלי בגולף היה אותו דבר, העדפתי להחליף, לאחר החלפה הכל תקין.
האם הפעלת חימום?
משום שיתכן שפעולת החימום מקררת את נוזל הקירור.
ומנגד, המנוע לא מתאמץ מספיק ע"מ לחמם אותו לטמפרטורה הרצויה.
לא הפעלתי את החימום באותו זמן - אם כי הכפתור יושב על חימום.
מבחינת צריכת דלק - לא הבחנתי בשינוי משמעותי בזמן האחרון.
שאלה נוספת - במידה והטרמוסטט אכן תקוע - האם לא הייתי שומע את המאוורר עובד כל הזמן אחרי נסיעה קצרה בה הטמפ' כן מגיעה לאמצע?
האם גם בירידה בה איני נוגע בגז והסל"ד עומד על 3K (עקב בלימת המנוע) - מחשב המנוע עדיין יידע להעלות סל"ד כדי לחמם את המנוע?
תודה על התשובות.
לא, המאוורר יעבוד רגיל.
למחשב אין יכולת לחמם את המנוע. מנוע מתחמם לבד (עקב שריפת דלק בצלינדרים)
שמעון, בזמן שטרמוסטט תקין, הפעלת חימום לא אמור להשפיע על חום מנוע, גם בכביש מהיר.
גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.
זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :
בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
yulian1986
17-12-11, 13:59
אצלי דווקא הוא תמיד על חצי ואני גר בצפון,כך שבבקרים מאוד קר פה,פשוט לוקח לו יותר זמן להגיע לחצי.
יוליאן,
השאלה אם יש לך ירידה ארוכה שבה אתה יורד ללא גז בכלל? ומה קורה אז?
בירידה מירושלים דרך 443 - החל מבית חורון ועד למחסום מכבים - הנסיעה היא כמעט ללא גז בכלל, רק על בלימת מנוע. מדובר על כ-10 ק"מ של ירידה.
תודה לכולם על התשובות
גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.
זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :
בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
היי PANDA05, שכחת להסביר דבר קטן נוסף, ברגע שהחום מתחת ל"חצי", הטרמוסטט סגור, וצירקולציה של נוזל קירור היא אך ורק במעגל הפנימי (בתוך המנוע), ולא עוברת דרך רדיאטור.
כך שאין קשר לסיבובי המאוורר.
ירידה בבלימת מנוע בסל"ד גבוה זה ממש לא במינימום צריכת דלק! השריפה היא בידיוק אותה שריפה כשאתה לוחץ גז ומגיע לסל"ד זה.
חבל שאתה בא ומטעה אנשים רק בגלל שאצלך היה מצב דומה.
ירידה בבלימת מנוע בסל"ד גבוה זה ממש לא במינימום צריכת דלק! השריפה היא בידיוק אותה שריפה כשאתה לוחץ גז ומגיע לסל"ד זה.
לעניות דעתי , אתה טועה בגדול !
במצב המתואר מחוון צריכת הדלק הרגעי מראה מינימום , וברכבים מסוימים אף 0 ! קיים ויכוח בין מומחים אם מדובר באמת באי צריכת דלק מוחלטת או בכמות מזערית זניחה , אבל בשום אופן לא מה שציינת !
צריכת דלק 0 זה רק בRenault Fluence ZE :)
עובדה גם שאצל יוליאן הכל עובד תקין.
היי PANDA05, שכחת להסביר דבר קטן נוסף, ברגע שהחום מתחת ל"חצי", הטרמוסטט סגור, וצירקולציה של נוזל קירור היא אך ורק במעגל הפנימי (בתוך המנוע), ולא עוברת דרך רדיאטור.
כך שאין קשר לסיבובי המאוורר.
ירידה בבלימת מנוע בסל"ד גבוה זה ממש לא במינימום צריכת דלק! השריפה היא בידיוק אותה שריפה כשאתה לוחץ גז ומגיע לסל"ד זה.
חבל שאתה בא ומטעה אנשים רק בגלל שאצלך היה מצב דומה.
רגע רגע - להירגע. יש הבדלים בין הפנדה החדשה של יוליאן לפנדות הקודמות.
הטרמוסטט לא נסגר לחלוטין כשהטמפ' יורדת לחצי, אלא זה תהליך הדרגתי. במקרה זה חום המנוע אכן ירד מתחת לחצי.
ולגבי צריכת הדלק, כאשר הרכב נמצא בסל"ד גבוה יחסית ואף אחד לא נוגע בדוושת הדלק, לא מוזרק דלק לצילינדרים. אתה מוזמן לעשות ניסוי - תחזיק את הסל"ד גבוה (נגיד 3-4) ותשחרר את דוושת הדלק בבת אחת. אתה תראה שהסל"ד נופל במהירות ובערך ב-1.5 הוא מתחיל לרדת בצורה הדרגתית יותר. ככה מושג חסכון נוסף בדלק.
ארילו, יש משהו בדבריך, אך עם זאת נסיעה בכביש מהיר עם רבע חום זה לא תקין, וזאת דעתי :)
כאשר משתמשים במנוע על מנת להאט, ברכבים מודרניים, צריכת הדלק היא אפסית.
המצערת ממש כמעט סגורה, והמנוע מניע את עצמו על ידי הגלגלים, בגלל אנרצית הרכב.
זה גם שומר על הבלמים וגם חוסך דלק. זו נהיגה מאוד נכונה, ולאו דווקא בירידות ממושכות. גם בנסיעה על מישור ניתן להשתמש בבלימת מנוע.
אוקי, לגבי צריכת הדלק טעיתי (לא ידעתי ולא שמעתי לפני). מודה ומצטער.
אך מצד שני ברכבים מודרנים מחשב רכב הוא זה שמנהל את מד החום בלוח שעונים ומתקן סטיות קטנות.
זאת אומרת אם ישנה ירידה קלה בטמפ', המד חום עדיין יעמוד על חצי.
בפיאט ניהול הזה החל מפונטו ספייס (בפונטו דור 1 היה ניתן לראות ירידות קטנות במד חום)
לכן (לדעתי) ירידת חום בפיאט פנדה 2007 במהלך ירידה בכביש מהיר זה לא תקין.
ושפותח השרשור יעשה כרצונו :)
תודה על התשובות.
לגבי יוליאן - אני לא יודע אם בצפון יש ירידה כזו ארוכה. אני מדבר ממש על 10 ק"מ שכמעט ולא נוגעים בגז, ללא עצירות ובמהירות של כ-100-110 קמ"ש.
ומה קורה באמת בפנדות החדשות - האם במצב כזה מחשב המנוע יזרים דלק למנוע כדי לחמם אותו? האם זה לא יעלה את הסל"ד עוד? ואז זה לא יצריך בלימה בעת הירידה (מכיוון שהרכב כמובן בהילוך)?
הטרמוסטט נבדק במוסך מרכזי ולא נמצאה בו בעיה וגם לא תיעוד לבעיות במחשב הרכב.
מההיכרות שלי (בפונטו הקודמת התופעה הייתה קיימת), זה מצביע על טרמוסטט שלא נסגר במלואו, ויש להחליפו.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.