View Full Version : גם אצלי נורת הגה נדלקה.. אבל ההגה עובד טוב?
שלום,
נורת ההגה נדלקה לי היום. לאחר כיבוי מנוע והדלקה מחדש היא נכבת ונדלקת כעבור כמה דקות שוב.
יש לציין כי ההגה עובד טוב.
מה יכולה להיות הבעיה?
האם יש חיישן כלשהו? פיוז או משהו שיכול להדליק נורת הגה מבלי שתהיה בעיה?
תודה לעונים.
הבנתי שניתן לתקן מנוע הגה כאשר הוא לא עובד ע"י החלפת ממסר.
http://www.fiatforum.com/punto-guides/266588-resoldering-power-steering-motor-relays.html
אבל אצלי הכל עובד מעולה.
בדקתי פיוז 4F והוא תקין וגם בדקתי חיבורים (3 חיבורים תקינים).
גם אצלי זה כך כבר בערך שנה.
לאחר בדיקה נמצא כי חיישני מומנט על המוט תקולים, מה שמצריך החלפה של כל המוט.
אבל אם הכל עובד תקין, אז לשם מה יש צורך להחליף?
האם אתה יודע היכן נמצאים החיישנים הללו?
בגלל זה אני לא מחליף.
לגבי חיישני המוט - הם סגורים בתוך המוט עצמו ודיי בעיה להגיע אליהם. יש לפרק את מכלול המוט הסגור.
אבל שוב - זאת הבעיה אצלי. את הבעיה אצלך ניתן לוודא רק לאחר חיבור אקזמינר.
יש לי סורק תקלות.
אבל עם תוכנת הסלולר, אפשר לראות תקלות מנוע.
אני אחבר אותו למחשב הנייד ואבדוק שוב.
תודה!
:)
בינתיים העלתי תמונות...
מסתבר שלא בדקתי את הפיוז הנכון וכרגע אין לי מושג איזה פיוז לבדוק.
בנוסף יש שם דיי הרבה ממסרים שחוברו לקודנית כך שאינני יודע איזה חוט שייך לאן...
גם לי יש את הבעיה הזאת בפנדה כבר כמה חודשים.
בהתחלה זה התחיל ככה כמו אצלך, נדלק לפעמים.. עכשיו זה דולק תמיד, נכבה לפעמים לכמה שניות. אבל ההגה עובד כמו חדש.
איזה כייף, אולי אתפוס שני ציפורים במכה אחת. :)
הבעיה של שניכם היא מגעים רופפים,
chenrp, בדוק אצלך גם את פיוזים F4 ו- F5 60A. (לא רק אם הוא שרוף),
liorwohl, בדוק אצלך את פיוז F5 60A. (לא רק אם הוא שרוף).
נקו/גרדו את הפינים של הפיוזים או החליפו אותם.
כמו כן לנקות/לגרד ולחזק מינוס למנוע ומינוס לגוף.
בנוסך אותה פעולה לבצע בקונקטורים, לפי הסרטוטים המצורפים.
דוד.
דויד חיכיתי לתשובה שלך!
אשמח לקבל כמה הבהרות לגבי ההסברים.
1.לפי התמונה שהעליתי (של הפיוזים) לא מצאתי את פיוז F4. יש כמה F4 שם...
בנוסף כנל ל F5. אשמח אם תוכל לציין אותם על התמונה שהעלתי.
2.מה הכוונה לנקות ולחזק מינוס למנוע ולגוף? המינוס של המצבר? היכן לגוף? אשמח לקבל תמונה של האיזור המדובר בבקשה.
3.לגבי הקונקטורים, ניסיתי ולא הצלחתי להגיע אליהם. יש צורך לפרק את הפנל שנמצא מתחת להגה ושם יש שני ברגי אלן (תקן אותי אם אני טועה לגבי משהו בסעיף זה).
האם יש צורך בגירוז קונקטורים? מדוע לא לנקות בעזרת אלכהול? שמעתי עוד על גירוז מגעי מצבר אך לא ממש הבנתי מדוע... הרי זהו חיבור עגול בעל שטח מגע גדול.
ד.א. כשהחלפתי מצבר לפני כמה חודשים, לא שמתי גריז בחיבורים.
תודה מראש!
:)
1. לא מצאת ?. אז מי כתב את זה: "בדקתי פיוז 4F והוא תקין וגם בדקתי חיבורים (3 חיבורים תקינים)". :) F5 60A בתא המנוע. F4 בתוך האוטו. 10A. אני לא יכול להצביע לפי התמונה שהעלת, משום שאני לא רואה את האותיות. מקסימום בדוק ונקה את כל הפיוזים F4, לא יזיק.
2. מיותר להעלות תמונה. בדוק לפי הכבל מינוס שיוצא מהמצבר.
3. כן יש צורך לפרק את הפנל שנמצא מתחת להגה.
גירוז מגעי המצבר מונע הופעת חומצא על המגעים שגורמים במשך הזמן למגע גרוע.
אני מתיז עליהם מידי פעם WD40, לאחר שטיפה במים זורמים.
דוד.
אומנם כתבתי שבדקתי,
אבל לאחר מכן כתבתי שכנראה טעיתי וזה לא זה.
עדכון:
בדקתי שוב ולא מצאתי את הפיוז המדובר.
העלתי תמונות.
אשמח להבהרות.
עוד לא הספקתי לבדוק את הפיוז אבל היום התחילה תופעה חדשה שלפעמים שמדליקים את האוטו אז ההגה לא עובד אז אני מכבה ומדליק שוב ואז הוא חוזר לעבוד לכל הנסיעה. (עם המנורה דולקת כמובן)
היה לי אותם תופעות בהגה עד שההגה נהיה קשה באופן קבוע ונורית הגה דולקת קבוע הפיתרון היה החלפת מנוע חשמלי של ההגה.
עכשיו בדקתי את המגעים והפיוזים
3 התקעים מתחת להגה הוצאנו וניקינו ואת 2 הפיוזים 60 אמפר שהיה במנוע הוצאנו וניקינו והחלפנו בינהם. אחרכך שהדלקנו את האוטו המנורה לא דלקה אבל ברגע שסובבתי את ההגה המנורה נדלקה שוב.
כאשר יש בעיה בחיישן, לא יעזור הניקוי. אבל שווה לנסות. בחלק מהמקרים זה עוזר.
דוד.
דוויד,
אני לא הצלחתי לפרק את מכסה הפלסטיק מתחת להגה.
פתחתי את האלנים ועדיין זה לא יוצא.
אשמח להסבר על הפירוק.
בנוסף העלתי תמונות נוספות של הפיוזים, איזה מהם צריך לנקות?
תודה.
מישהו?. "מישהו, מישהו דואג לי שם למעלה" (יהודית רביץ). :)
חן. פתח את האלנים, ודפוק עם האגרוף לצדדים.
מה הבעיה שלך לנקות את כל הפיוזים 10 A. ועוד שניים A 60 בתא המנוע.
דוד.
שים לב שיש 4 ברגי אלן ולא כפי שחשבת (2) אז בדוק שלא ניתקת רק 2 ואתה נלחם עם עוד 2 עקשנים שמחוברים חזק ותזהר לא לשבור את הכיסוי,
בנוסף- ידית הרמת ההגה צריכה להיות צמודה כרגיל ולחץ על הסוויץ' ע"מ לאפשר לפלסטיק לעבור את המגרעות.
בהצלחה.
בכוח?
4 אלנים? אני דיי בטוח שיש לי שם רק 2...
לבדוק את כל הפיוזים אפשר, אבל העלתי תמונה של מפת הפיוזים ואינני רואה קשר בינם לבין ההגה.
לגבי המגרעת מובן.
תודה.
אוקי,
פרקתי הכל, (אכן יש שם 4 אלנים). בדקתי עם DVM את כל הפיוזים והוצאתי אותם בכדי לבדוק ויזואלית.
עדיין לא נפתרה הבעיה.
בפורומים בחול, ראיתי שכולם ממליצים על גירוז מגעי המצבר.
מה הקשר?
שלום לחברי הפורום גם לי יש את הבעיה עם ההגה ,מישהו מכיר /יודע היכן ניתן לתקן בעלות נמוכה.
הבנתי שעופר קצב מתקן אך מישום מה אין כל מענה בטלפון שמפורסם כאן ,גם לאחר השארת הודעה במענה הקולי.
הי הייתה לי בעיה גם עם נורית הגה שנדלקת ואין הגה חשמלי.
לאחר הרבה נסיונות מה שפתר את הבעיה היה החלפת מצבר, נעלמה הנורית והגה עובד שנה כבר כמו שצריך תנסה אולי לשים מצבר של חבר שמתאים לרכב ובדוק אם פותר את הבעיה לפני קניית מצבר חדש (קצת לחסוך)
בברכה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.