View Full Version : טורים מסרבים לרדת
משהו מוזר קרה, הנעתי את הרכב עכשיו ובד"כ הטורים כשהאוטו קר הם על 2300 ויורדים אחרי כמה רגעים לאיזה 800-1000 אני חושב, עכשיו כשהנעתי המנוע העלה טורים כמעט ל3000 וסירב לרדת.
פחדתי שיעבור את ה3000 ומיד הדממתי.
מה יכול לגרום לכך ?
נ.ב
ניתקתי את המינוס של המצבר ע"מ לאפס את המחשב בתקווה שיפתור את הבעיה.
אלי
טוב לאחר איפוס המחשב וחיבור המינוס למצבר חזרה הנעתי והבעיה עדיין קיימת.
הטורים לא יורדים, עוברים את ה3000.
מה אפשר לעשות ? אני מתוסכל כבר, האוטו נסע בובה! לא מבין מה קרה פתאום.
אלי
טוב לאחר שעתיים+ הנעתי שוב את המנוע והפעם הניע על סל"ד של 2500 ואח"כ הטורים יורדים ל1500 וקופצים ל2000 ושוב 1500 ושוב 2000 ככה בלי הפסקה, אני חושד בחיישן כמות אוויר (MAF).
פונטו שנת 97 מנוע 1250, 163K KM המנוע עבר שיפוץ לראש מנוע, האוטו עד לפני היום בבוקר נסע כמו רכב חדש.
חשמל חדש, אין בעיית התחממות כלשהי.
המנוע עבר הרצה של 1000 ק"מ!
אלי
שים לב מה מצב הדוושה שלך, תנסה "להרים" אותה אולי הכבל גז רופף ולכן הטורים עולים...
ייתכן והשטיחון שלך עליו.
גם כשהטורים עולים ויורדים לסרוגין ? קשה לי להאמין ולמרות הרגשותיי בדקתי ולא היה שינוי לא יכולתי להרים את הדוושה יותר ממה שהיא...
אלי
אם ככה מה שנשאר זה חיישן כמות אויר כמו שציינת, או שחיישן החום תקול ומודיע לרכב "לתת גז" כדי להגיע לטמפרטורה אופטימלית.
האם זהו חיישן כמות אוויר ? סימנתי בתמונה בעיגול אדום.
http://img101.imageshack.us/img101/8485/img0056yj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/101/img0056yj.jpg/)
היכן נמצא חיישן החום ?
תודה מראש
אלי
זה חיישן טמפרטורת אויר, מקווה מאד בשבילך שלא ניקית אותו...
חישן החום מורכב על הטרמוסטט.
אגב, יש שרשור של מדריכים שחברים מהפורום ביצעו, תרשום בחיפוש "מדריכים לפונטו דור ראשון"
נניח וכן ניקיתי, מה הנזק שנגרם ?
לא נראה לי כל כך שהחיישן הנ"ל נהרס, עם נייר עברתי עליו בעדינות ללא שום חומרים!
שכחתי לפרסם כאן בפורום שבצהריים ערכתי עוד בדיקה שנערכה כשעה.
בזמן שאני נותן סוויצ' והמשאוות דלק מזמזמת ישנו רעש של פסססססס כאילו יש איזה צינור וואקום שנקרע,
אני יודע לזהות את הרעש של המשאווה בוודאות.
ישנו רעש נוסף שמתלווה לאחר משהו כ2 שניות נשמע הרעש שדיברתי עליו.
האם לפני הנעת המנוע יש בדיקת וואקום של המערכת ?
מהן תופעות הלוואי שנגרמות כתוצאה מחיישן טמפרטורת אוויר תקול ?
היכן נמצאות הצינורות וואקום ?
איך עושים איפוס למחשב ניהול המנוע ? (אני פשוט ניתקתי את המינוס מהמצבר ל3/4 שעה וחיברתי חזרה)
מצטער על החפירה אני פשוט נואש ומבואס מהאוטו, הוא נסע לי כל כך טוב לפני כן.
תודה מראש
אלי
כמה אופציות יש
1. כבל גז מחוזק יותר מדיי ולא רפוי כמו שכתבו נסה להוציא את הכבל ובדוק שינוי
2. נגעת בחיישן בית מצערת ולא הורכב היטב
3. נגעת בבורג אלן קטן וכך הפרפר עלה ז"א עלייה בטורים
בדוק שהפרפר צריך להיות מאוזן בסרק
יאיר תודה על העזרה,
אני אבדוק את הסעיפים שציינת, אני שוב מציין את התופעה: הטורים עולים ויורדים מ1500 ל 2000 בלי להפסיק, ויש נראה לי בריחה של לחץ כי בזמן שהמנוע מונע נשמע רעש של לחץ, לא גבוה ובגלל זה חשדתי בצינוריות הוואקום תקן אותי אם אני טועה...
שוב תודה
אלי
אכן סימפטום של צינורית וואקום שלא מחוברת לסעפת יניקה
אשמח אם תפרטו לי איפה הן מתחברות, אני פשוט מכיר רק את זה שמתחבר לפילטר אוויר.
שוב תודה
אלי
צינורית וואקום יוצאת מחיישן MAP שצמוד לקיר אש עד לסעפת יניקה
ישנם עוד צינורות וואקום ?
לסעפת היניקה מתחברים שני צינורות וקום, אחד מחיישן MAP והשני מבוסטר הברקס ראה עיגול אדום בתמונה המצורפת.
שכחתי לסמן באדום ראה את הצינוריות.
דוד.
האמת שהרעש באמת נשמע משם, אני ארד עכשיו עם פנס ויבדוק, מקווה שעוד תהייה פה בפורום
תודה
אלי
למה ?.
רוצה שאצלם לך את הצינורות בפונטו שלי ?. אבל המנוע בחוץ.
דוד.
אשמח רק אם לא יקשה עליך.
תודה
אלי
הנה בעיגול האדום.
אני לא בטוח שזה יעזור לך.
דוד.
כפי שחשבת, לצערי אני לא מוצא, דוד שלי אמור להגיע אליי בזמן הקרוב מקווה שהוא יוכל לעזור לי
שוב תודה
אלי
חזרתי עם תוצאות, הוחלף מנוע צעדים.
עכשיו רק צריך לאפס את המחשב.
איך מאפסים ?
טוב איפסתי את המחשב לפי המדריך באתר אך הבעיה חזרה על עצמה, לאדע מה לעשות אני מתחיל להיכנע לאוטו.
לאחר שהוחלף מנוע הצעדים המנוע עבד חלק, אך לאחר הכיבוי המנוע חזר לבעיה, ניתקתי את המינוס מהמצבר, אני ינסה להניע שוב בבוקר...
אם יש למישהו פתרונות להציע אשמח לשמוע..
שוב תודה
אלי
בוקר טוב.
ישנה דרך להוריד את הטורים ?
אלי
אלי בוקר טוב.
בזמנו עוד שהייתי בעל מוסך בפועל היה לי לקוח אחד שאהב להתעסק ברכבו לבד.
לבחור לא היה מוסג מינמלי במכונאות. כל פעם שהיה בא אלי עם תקלה, הייתי מתחקר אותו במה נגע. באחד המקרים אמר לי שהמנוע מתחמם בנסיעה אבל בחנייה לא. התברר שהוא הפך את החוטים בוונטה והיא הסתובבה הפוך.
אני לא רומז חלילה עליך. אבל חשוב לדעת מה עשית מאז שגילית את התקלה ?.
דוד.
דוד בוקר טוב.
זה קרה בוקר אחד שהטורים התחילו להשתגע, חיפשתי צינורות וואקום ולא מצאתי צינור קרוע או משהו פגום.
מיד עזבתי והפסקתי להתעסק וגררתי למוסך, המוסכניק החליף מנוע צעדים ופתר את הבעיה.
עכשיו מה שקורה זה שהטורים נמוכים בבוקר כשהאוטו נח יממה וכשהו בטמפ׳ עבודה הם גבוהים.. משהו כמו 1200 סל״ד.
אני שוב מציין לא התעסקתי ומה שאני לא יודע או שאני מתייעץ איתכם פנ באתר או מוסך.
שוב תודה
אלי
מה יותר פשוט מלחזור למוסך שטיפל בבעיה ?. :)
דוד.
בעיקרון זה היה התיכנון חח רק חשבתי אולי יש פתרון שיחסוך ממני את הנסיעה למוסך...
אלי
אם אתה הולך למוסך שאינו פיאט, בקש ממנו ניקוי הקניסטר בדיקת מתח והתנגדות.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.