PDA

View Full Version : תוצאות בדיקה ל HGT 2001


laptawp
08-09-11, 14:28
צהוריים טובים חברים.
חבר טוב מחפש רכב כמו שלי HGT.
מצאנו רכב ומסבר שאנחנו גם מכירים אותו אדם.
לקחנו רכב לבדיקה להלן תוצאות.

http://imageshack.us/photo/my-images/713/20110908113526.jpg/


http://imageshack.us/photo/my-images/3/20110908113601.jpg/


http://imageshack.us/photo/my-images/577/20110908113652.jpg/


אז ככה זה הדברים העיקרים.
מה שאני לא אהבתי שהווריאטור "גמור" לגמרי. האוטו עושה רעש של טרקטור.
בעל רכב אמר שהוא יוריד 2000 ש''ח על זה.

הנושא היותר מתריד. הספק 91 כ''ס. אמור להיות 131 "תנאי מעמדה" נכון שזה לא תנאי מעבדה. אבל ההבדל מאוד גדול.

אומנם שהאוטו מוציא 91 כ''ס אני וחבר שלי באנו על סובארו B3. האוטו חדש וברישיון מוציא 107 כ''ס היתה שם ביציאה מעיר עליה לא גדולה על סובארו הגענו בקושי ל 110 קמ''ש .
על HGT עם "91 כ''ס " הגענו בלי ביעה כמעט ל 140 קמ''ש. הבדל במשקל לא כזה גדול.

עכשיו השאלה? המנוע באמת גמור? או שהמכונה של קומפיוטסט "מזייפת".

עוד דבר קטן שחכתי לרשום. כאשר האוטו מונע ועומד במקום המד חום מגיע יותר מ 4\3 כמעט עד הסוף. איך שמתחילים לנסוע הוא יורד ל חצי. מה זה יכול להיות

תודה לכל העוזרים.


שחכתי לציין מדובר ב HGT 2001 עם 117 אלף קילומטר.
אני יקח את ה HGT שלי להשוואה. אצלי אני מרגיש שהאוטו לא בהרבה. אבל יותר חזק.
ולא נירא לי שהוא מוציא 130 כ''ס.

האם זה משו "נפוץ" במכוניותצ ישנות שמורידות עם הזמן הספק? או שזה משו שלא צריך להיות?

בעלי HGT ובעלי רכבים S SX וELX שנתון 2001 - 2002 יצא לכם לבדוק הספק מנוע על "דינו" ?

Caveman
08-09-11, 15:23
נתחיל מזה שגם שהאוטו היה חדש, 131 כ"ס בגלגלים, לא היו לא.
ככה ש91 בגלגלים, לרכב בן 10 (כמעט 11) שנים, נשמע איכשהו סביר. נניח שבגל הארכובה יש לו עכשיו 100, זה אומר ש"ברחו" 30 כ"ס. משמע 3 בשנה, לא נורא.

שים לב שנתוני היצרן נמדדים ב BHP - Brake horsepower, לא HP. שזה אומר כ"ס בגל הארכובה, לפני איבוד הכוח בגיר, משאבת מים, דיפרנציאל, אגזוז וכו'...
וכמובן שעם השנים הספק המנוע יורד. כמה? זה כבר עניין של איך תוחזק הרכב.

לגבי עניין מד החום, לבדוק בדחיפות ! יתכן שזה טרמוסטט תקוע ואז זה יחסית פשוט לתיקון. בכל מקרה זה לא תקין, ויש לסדר את זה, אם ירכש הרכב.

מה מצב הרכב מבחינת הסטורית טיפולים? מתי באמת הוחלף הוריאטור? מתי בוצע טיפול טיימינג? באיזה נוזל קירור השתמשו?

איתי398
08-09-11, 18:42
את הרכב שלי בדקתי גם בקומפיוטסט על דיינו ויצא לי בבדיקה 105 כ"ס
הצעה שלי קח את הרכב למוסך שמבין ברכבים כאלה שיראה את הרכב ויתן אבחנה נורמלית...הבדיקה הזאת לא שווה הרבה ובאה לכסות את התחת של המכון.....

ותענה לי על מה ששלחתי לך בה"פ

stas203
08-09-11, 21:51
הרכב לא מאבד כול כך את מהספק שלו , גם לא ב11 שנה! אם לרכב חדש יש 130 סוסים אז אחרי 11 שנה יהיה חסר לו כמה סוסים בודדים לא יותר , בתנאי שמטופל כמו שצריך!

מה שכן לHGT יש גג 110 סוסים בגלגל כשהרכב חדש! ולסובארו הזאת יש בקושי 70.

יכול להיות שאחרי טיפול מקיף לרכב יחזרו הסוסים האבודים

ליאור23
08-09-11, 22:01
קח בחשבון שהבדיקת הספק הזאת ממש לא מדויקת ורחוקה מהמציאות.

laptawp
09-09-11, 00:06
ניהיתי סקרן.
האם יש מכון בארצנו שבודקים הספק "אמיתי"?

laptawp
09-09-11, 03:01
Caveman
לגבי הטיפולים לא נעשה במורשה ואין לי מושג איפה זה נעשה בכלל. אבל מה שכן יש קבלות על כל החלקים מהמורשה.
לגבי המנוע פה מגיע הקטע המעניין. המנוע לא מקורי באוטו.
במנוע מקורי היתה נזילת שמן גדולה. עקב זה נגרם נזק בלתי הפיך למנוע. מה שדרש להחליפו.
המנוע חליפי הביאו מפירוקיה מחו"ל. "מבחוץ" המנוע נראה במצב טוב. אבל לך תדעה מה עבר עליו.
פה מגיע התשובה לגבי הווריאטור. לא ידוע מתי הוחלף. אבל, אפילו שהאוטו נסע כמה דקות. יש רעש של טרקטור. משמע הווריאטור גמור לגמרי.

ליאור23
09-09-11, 09:24
ניהיתי סקרן.
האם יש מכון בארצנו שבודקים הספק "אמיתי"?

אין מכון לזה, יש את הדיינו נאבות של יובל מלמד, יצא לי להיות אצלו מס' פעמים בהזדמנויות שונות. פעם אחת אפילו העלתי את הפונטו, בכל מקרה בדיקה כזאת עולה אם אני זוכר נכון 500 ש''ח או יותר.

amirx19
09-09-11, 09:25
91 כ"ס בגלגל כפול (אם אני זוכר נכון) 1.17 נותן 106 כ"ס.
עדיין ירידה משמעותית מהמקור אך כמו שאמרו לפניי אם האוטו לא עבר טיפול הרבה זמן או שהוא לא מכוון כמו שצריך יכול להיות הבדל גדול.

laptawp
09-09-11, 13:58
91 כ"ס בגלגל כפול (אם אני זוכר נכון) 1.17 נותן 106 כ"ס.
עדיין ירידה משמעותית מהמקור רך כמו שאמרו לפניי אם האוטו לא עבר טיפול הרבה זמן או שהוא לא מכוון כמו שצריך יכול להיות הבדל גדול.


לא כזה הבנתי מזה 1.17 ?

laptawp
10-09-11, 10:54
אין מכון לזה, יש את הדיינו נאבות של יובל מלמד, יצא לי להיות אצלו מס' פעמים בהזדמנויות שונות. פעם אחת אפילו העלתי את הפונטו, בכל מקרה בדיקה כזאת עולה אם אני זוכר נכון 500 ש''ח או יותר.


ומה יצא לך אם זה לא סוד ?

ליאור23
10-09-11, 23:59
הרבה :). אני מעדיף לא להגיד כי אז יתחילו להתווכח איתי שאין מצב ולא יכול להיות ובלה בלה בלה

amirx19
11-09-11, 00:04
בגלל שיש הבדל בין ה-כ"ס במנוע לבין זה שבגלגל נהוג להכפיל במספר מסוים כדי לדעת כמה המנוע מוציא.
בארץ בודקים כ"ס בגלגל, יצא שיש לו 91, אם אני זוכר נכון מכפילים ב- 1.17 כדי לקבל כמה כ"ס היה יוצא אם היו בודקים במנוע.

מאוד יתכן שאני טועה במספר 1.17 .

גיא .ב
11-09-11, 01:22
הרבה :). אני מעדיף לא להגיד כי אז יתחילו להתווכח איתי שאין מצב ולא יכול להיות ובלה בלה בלה

תגלה....
אם יהיה צורך, אני אייצג אותך.

laptawp
11-09-11, 22:29
הרבה :). אני מעדיף לא להגיד כי אז יתחילו להתווכח איתי שאין מצב ולא יכול להיות ובלה בלה בלה


ליאור אני גם סקרן ;)

turbo guy
11-09-11, 23:47
טוב ,ליאור גילה לי .

434 כס בגלגל :D

וכל זה ,בגלגל אחד ..{קדמי ימני} :o אוטו חזק אש :D

laptawp
12-09-11, 00:05
איך ככה? קדימה תרשמו מה עלי לעשות כדי ששלי יהיה גם ככה :)

turbo guy
12-09-11, 00:29
שוט של 300 כס {NOS}

laptawp
12-09-11, 01:03
משו חוקי אם אפשר...
צ'יפ? סעפת יניקה \ פליטה?
קאמשפט?
קראנק?

ליאור23
12-09-11, 16:11
עד כמה שאני יודע נוס זה חוקי וסטנדרטי לגמרי, כמובן זה תלוי, מה הסטנדרטים שלך :)

turbo guy
12-09-11, 17:44
חדשות חמות ----חדשות חמות ---- חדשות חמות ----
בקיצור זה המנוע שהיה אצל ליאור בפונטו ופורק עם מכירת הרכב לשחר
זהו ליאור אין יותר סודות :D