PDA

View Full Version : מד חום מנוע עולה מעט מעל החצי לאחר כיבוי והדלקה


dudi1422
03-09-11, 16:04
שלום לכולם
יש לי תופעה מוזרה , חום המנוע גם בנסיעות ארוכות עם מזגן לא עובר את החצי
אבל אם אני מכבה את האוטו ומדליק אותו שוב לאחר מס' דקות (0-20 דק')
1.מד החום עובר את החצי בשתי קווים בערך מה שגורם למאוורר להסתובב
במהירות הגבוהה שלו ,לאחר כ-30 שניות החום יורד לחצי והמאוורר מפסיק להסתובב
או מוריד את המהירות
2.תופעה נוספת קשה להדליק את האוטו כאילו אין מצבר
מה שלא קורה כשהאוטו קר או לאחר שהאטו היה כבוי יותר מחצי שעה.

פונטו ספייס young 60 2002

davidmzr
03-09-11, 16:22
בעיה מס' 1. הניע את המנוע כאשר הוא קר , פתח מכסה מנוע המתין מעט וראה אם הוונטה מתחילה לעבוד במהירות הנמוכה או ישר בגבוהה. אם ישר במהירות הגבוהה, המגעים בנגד לקויים.
בעיה מס' 2. יש לבדוק מצבר וטעינה.
דוד.

dudi1422
03-09-11, 17:48
כשהמנוע קר המאוורר לא מסתובב לאחר מס דקות
כשהמנוע מתחמם המאוורר מסתובב במהירות רגילה לא מהירה וכמובן שהחום לא עובר את החצי לאחר כדקה המאוורר מפסיק להסתובב (מצב תקין)
לגבי המצבר/טעינה אם הם לא תקינים למה שהאוטו קר
הוא נדלק מיד ללא שום בעיה

davidmzr
03-09-11, 19:01
כתבת,"כ-30 שניות החום יורד לחצי והמאוורר מפסיק להסתובב או מוריד את המהירות".
מה הכוונה ל-או ?. האם פעם כן ופעם לא ?.
יש מצב שבגלל מצבר חלש הרכב לא מניע או לא מניע טוב, וכעבור חצי שעה הוא מניע.
לא אכנס עכשיו לפירוט התופעה, בגדול המצבר חלש.
בכל אופן ישנה עוד אפשרות שהבעיה בסטרטר. כאשר הסטרטר חם העוגן משפשף בשדות.
בגלל בוכסות שחוקות. זה גורם לצריכת זרם מוגברת. ואם נשלב את זה עם מצבר חלש, נקבל תופעה של קשה להדליק את האוטו כאילו אין מצבר.
בנוסף לבדיקת מצבר וטעינה יש לבדוק צריכת זרם סטרטר כאשר המנוע חם.

דוד.