23-12-06, 19:10
עוד סופ"ש פנוי, עוד הזדמנות לטפל קצת באוטו.
הפעם על הפרק:
- תיקון בעית ניגוב בחלון האחורי + מסקנות
- תיקון בעית קרקושים בחלון האחורי. (דגם 3 דל' בלבד)
מה שצריך בשביל שני הטיפולים זה מפתח משושה במידת 10mm. אז חיש נפנה לערכת המפתחות האמינה שלי:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0222.jpg
נתחיל בדבר הקל, המגב האחורי.
הבעיה:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0246.jpg
כפי שאפשר לראות, המגב לא מנגב כמו צריך. מעניין למה, במיוחד שמדובר במגב חדש יחסית. קניתי אותו לפני שמכרתי את הפונטו הקודמת, ושקניתי את החדשה ראיתי שהמגב שם במצב לא טוב, אז החלפתי אותו עם החדש שקניתי.
ההנחה הייתה שהזרועות זהות בין דגמי 3 הדל' לבין דגמי 5 הדל'. מסתבר שטעיתי.
בתמונות הבאות ניתן לראות את ההבדלים בין הזרועות. הזרוע של דגם ה 3דל' ארוכה יותר, ובעלת קימור שונה. אם זאת המגב עצמו זהה לחלוטין.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0235.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0242.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0238.jpg
הזרוע שקניתי בזמנו היא בצורה החדשה ומתאימה ל Mk2 ול Mk2B כאחד.
אז מה עושים שיש מגב טוב על זרוע שלא מתאימה, ומגב לא טוב על זרוע שמתאימה? נכון מאוד ! מחליפים בין המגבים והזרועות.
אז קודם כל נפרק מהרכב את הזרוע שמורכבת עליו. מרימים את הכיסוי של הבורג ומבריגים.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0234.jpg
נשלוף את המגבים מהזרועות. זה נעשה דיי בקלות. שימו לב שאתם לא מעקמים את הברזלים ששומרים על צורת הגומי עצמו.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0239.jpg
שימו לב גם לא להפיל את המגב לרצפה, כי אז הברזלים יצאו החוצה ממנו. זו לא בעיה, סתם מעצבן.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0244.jpg
עכשיו בצעו את הפעולה ההפוכה על הזרוע החדשה, והרכיבו אותה על האוטו. והפלא ופלא, המגב מנגב כמו שצריך.
תמונות של לפני ואחרי:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0246.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0247.jpg
אגב, ברקע ניתן לראות את עץ הלימון שתקף את מכסה המנוע שלי והשאיר צלקת בדמות דנט קטן בפח. :x
הלאה לבעית החלון האחורי. חלק זה מיועד לבעלי רכבים במרכב 3 דל' בלבד.
הבעיה היא שמשום מה החלון האחורי שלי התחיל לקרקש ולצייץ. איכשהו תמיד אני נתקל בבעיות הקרקושים :| בכל מקרה, בנסיון לפתור את הבעיה, החלטתי להרחיק את המנגנון מהקורה (ע"י שייבות גומי) כדי שזה יהדק את החלון לרכב, ואם בכל זאת המנגנון יחליט לזוז, אז שלא יחרוק ויקרקש.
אז מה אנחנו צריכים:
שוב את המפתח 10mm שלנו, ו 2 שייבות גומי בעובי של כ 2mm. כמו זו שבתמונה:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0265.jpg
נתחיל לפרק. הברגים שמחזיקים את החלק המתכתי של המנגנון נמצאים מתחת למכסה הזה שבתמונה.
ניתן להסירו (בזהירות כמובן) ע"י מברג שטוח, או מפתח.
אחרי שהסרנו אותו, נגלה את הברגים
נבריג אותם החוצה. (שימו לב לעשות זאת שהחלון פתוח)
מקבץ התמונות:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0219.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0220.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0221.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0260.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0254.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0255.jpg
נשים את השייבות ונסגור את כל העסק.
והנה שוב אנו מצליחים היכן שהמהנדסים בטורינו נכשלו (כמו שאומר המונד תמיד), ועוד בעית קרקושים נפתרה.
אני אציין שיש לבדוק שלא חודרים מים דרך החלון לאחר התיקון הקטן הזה.
אז מי אמר שסופ"ש גשום לא מאפשר עבודה על האוטו. אני הספקתי הרבה ביומיים האלה.
בדקתי את הפילטר אויר שלי, קניתי כיסוי, חיסלתי קרקושים, טיפלתי בחגורות, העלתי את הראיה שלי בגשם וסידרתי כל מיני חלקי פלסטיק בתא המטען שעל הדרך קיבל דיגום מופתי. תענוג של ממש.
הפעם על הפרק:
- תיקון בעית ניגוב בחלון האחורי + מסקנות
- תיקון בעית קרקושים בחלון האחורי. (דגם 3 דל' בלבד)
מה שצריך בשביל שני הטיפולים זה מפתח משושה במידת 10mm. אז חיש נפנה לערכת המפתחות האמינה שלי:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0222.jpg
נתחיל בדבר הקל, המגב האחורי.
הבעיה:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0246.jpg
כפי שאפשר לראות, המגב לא מנגב כמו צריך. מעניין למה, במיוחד שמדובר במגב חדש יחסית. קניתי אותו לפני שמכרתי את הפונטו הקודמת, ושקניתי את החדשה ראיתי שהמגב שם במצב לא טוב, אז החלפתי אותו עם החדש שקניתי.
ההנחה הייתה שהזרועות זהות בין דגמי 3 הדל' לבין דגמי 5 הדל'. מסתבר שטעיתי.
בתמונות הבאות ניתן לראות את ההבדלים בין הזרועות. הזרוע של דגם ה 3דל' ארוכה יותר, ובעלת קימור שונה. אם זאת המגב עצמו זהה לחלוטין.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0235.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0242.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0238.jpg
הזרוע שקניתי בזמנו היא בצורה החדשה ומתאימה ל Mk2 ול Mk2B כאחד.
אז מה עושים שיש מגב טוב על זרוע שלא מתאימה, ומגב לא טוב על זרוע שמתאימה? נכון מאוד ! מחליפים בין המגבים והזרועות.
אז קודם כל נפרק מהרכב את הזרוע שמורכבת עליו. מרימים את הכיסוי של הבורג ומבריגים.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0234.jpg
נשלוף את המגבים מהזרועות. זה נעשה דיי בקלות. שימו לב שאתם לא מעקמים את הברזלים ששומרים על צורת הגומי עצמו.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0239.jpg
שימו לב גם לא להפיל את המגב לרצפה, כי אז הברזלים יצאו החוצה ממנו. זו לא בעיה, סתם מעצבן.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0244.jpg
עכשיו בצעו את הפעולה ההפוכה על הזרוע החדשה, והרכיבו אותה על האוטו. והפלא ופלא, המגב מנגב כמו שצריך.
תמונות של לפני ואחרי:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0246.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Wiper/IMG_0247.jpg
אגב, ברקע ניתן לראות את עץ הלימון שתקף את מכסה המנוע שלי והשאיר צלקת בדמות דנט קטן בפח. :x
הלאה לבעית החלון האחורי. חלק זה מיועד לבעלי רכבים במרכב 3 דל' בלבד.
הבעיה היא שמשום מה החלון האחורי שלי התחיל לקרקש ולצייץ. איכשהו תמיד אני נתקל בבעיות הקרקושים :| בכל מקרה, בנסיון לפתור את הבעיה, החלטתי להרחיק את המנגנון מהקורה (ע"י שייבות גומי) כדי שזה יהדק את החלון לרכב, ואם בכל זאת המנגנון יחליט לזוז, אז שלא יחרוק ויקרקש.
אז מה אנחנו צריכים:
שוב את המפתח 10mm שלנו, ו 2 שייבות גומי בעובי של כ 2mm. כמו זו שבתמונה:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0265.jpg
נתחיל לפרק. הברגים שמחזיקים את החלק המתכתי של המנגנון נמצאים מתחת למכסה הזה שבתמונה.
ניתן להסירו (בזהירות כמובן) ע"י מברג שטוח, או מפתח.
אחרי שהסרנו אותו, נגלה את הברגים
נבריג אותם החוצה. (שימו לב לעשות זאת שהחלון פתוח)
מקבץ התמונות:
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0219.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0220.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0221.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0260.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0254.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Rear%20Window/IMG_0255.jpg
נשים את השייבות ונסגור את כל העסק.
והנה שוב אנו מצליחים היכן שהמהנדסים בטורינו נכשלו (כמו שאומר המונד תמיד), ועוד בעית קרקושים נפתרה.
אני אציין שיש לבדוק שלא חודרים מים דרך החלון לאחר התיקון הקטן הזה.
אז מי אמר שסופ"ש גשום לא מאפשר עבודה על האוטו. אני הספקתי הרבה ביומיים האלה.
בדקתי את הפילטר אויר שלי, קניתי כיסוי, חיסלתי קרקושים, טיפלתי בחגורות, העלתי את הראיה שלי בגשם וסידרתי כל מיני חלקי פלסטיק בתא המטען שעל הדרך קיבל דיגום מופתי. תענוג של ממש.