PDA

View Full Version : האם המוסך צודק ?.


davidmzr
09-08-11, 11:27
ה"פ שקיבלתי, מעלה לפורום באישור של אחד המנהלים.
מוזמנים להגיב.

היום, 10:19
trademark
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: נתניה
הודעות: 342
בוקר טוב, דוד.
שלום דוד, לפני מספר ימים פרסמתי בפורום שהמחוג חום משחק בתחילת נסיעה ובעמידה עם מזגן.
היום נכנסתי למוסך כדי לבדוק את מה שהצעת לי (יוניט חום), המוסכניק עשה בדיקת קומפרסיה וקבע שיש בריחת לחץ אל מעברי במים (ראיתי בעצמי), הוא לא רצה להתייחס בכלל ליוניט/ תרמוסטט וקבע חד משמעית שהמשחק במחוג החום זה מזה, לי אישית זה נשמע תמוה כי הרכב לא מאבד מים בכלל.
הוא הציע לי שיפוץ ראש בעלות של 3500 עד 5000 ש"ח!
מה דעתך בעיניין?
נ.ב. הרכב פונטו ספייס 16 שסתומים.
תודה.
__________________

davidmzr
09-08-11, 11:52
trademark היקר.
מיותר היה לשאול שוב בה"פ.
כל הרעיון של להעלות לפורום הוא, שלא אצתרך להתכתב כל היום עם משתמשים בה"פ.
תבין אני מקבל כמה פניות ביום. בד"כ תשובה אחת לא מספקת את השואל.
ואז אני נדרש להתכתבות אין סופית. איתך הסליחה.
כמובן שגם אני אגיב, אבל קודם כל בוא נשמע מה אומרים החברים. :)
דוד.

yair068
09-08-11, 13:41
דוד אתה יושן בלילה כמה הודעות אתה מקבל
נראה לי שנצא בהפגנה על השחיתות של המוסכניקים
גם אם הוא צודק עדיין צריך לבדוק את היוניט ,את הרדיאטור אם הוא סתום ,אם מהירות מאוורר 2 עובדת,וגם טרמוסטט,שהרי גם אם הוא יעשה אוברול המצב יחזור שנית לכן חשוב לבדוק את כל מערכת הקירור שעובדת בצורה תקינה
זאת לאחר שהוא רושם שהרכב לא מאבד מים.
והעלויות ממש מוגזמות

davidmzr
09-08-11, 14:12
יאיר, רק שאלה קטנה.
האם ע"י בדיקת קומפרסיה אפשר לראות שיש מעבר מים ?.
trademark כדי למצוא את התקלה צריך לעשות סדר. אם ראית שיש מעבר מים, "(ראיתי בעצמי)" אז למה כתבת, "לי אישית זה נשמע תמוה כי הרכב לא מאבד מים" ?.
לא ראית או שלא הבנת מה ראית. בבדיקת קומפרסייה לא רואים מעבר מים.
רואים בבדיקת לחץ בצילינדרים או לחץ במערכת הקירור.
לכן אנחנו בספק לגבי שיפוץ הראש.
דוד.

trademark
09-08-11, 15:11
המכונאי חיבר צינור לחץ אוויר לצילינדר מספר 4 והמים גלשו מפתח מילוי המים. השאלה היא למה בנסיעה המחוג יציב באמצע ובעצירה המחוג זז מהאמצע ובתחילת נסיעה המחוג משחק עד שמתייצב. אולי יש סתימה ברדיאטור?
תמליצו לי מקום מקצועי שיאתר את התקלה באיזור נתניה.

davidmzr
09-08-11, 16:26
אם מה שכתבת מדוייק.
עוברת קומפרסיה למערכת המים.
אבל מוזר שלא חסר מים והרכב לא מתחמם. אלא רק השעון עולה ויורד.
בנוסף הרכב בבוקר היה צריך לזייף, משום שמאותו מקום שחדר אוויר למערכת המים, היו חודרים מים לצילינדר בלילה.
משהו כאן לא נראה סביר.
דוד.

trademark
10-08-11, 01:09
המנוע לא מזייף בכלל, מניע חלק בכל שעות היום, לא חסר נוזל קירור, אין שמן במים ואין "טחינה" בפקק מילוי השמן.
היום בחזרתי מהעבודה המחוג חום שיחק בהתחלה, עד שהתייצב באמצע לאחר מספר דקות ולא חרג אפילו במילימטר משם.
מה האוטו רוצה ממני? כבר נהייתי פוזל מרוב להסתכל על המחוג כל הזמן.

davidmzr
10-08-11, 10:11
לאחר שנים רבות במקצוע, לא מסתדר לי מה שכתבת עם, "המכונאי חיבר צינור לחץ אוויר לצילינדר מספר 4 והמים גלשו מפתח מילוי המים"
דוד.

trademark
18-08-11, 01:20
עדכון קטן:
בימים האחרונים בהתנעת בוקר התחיל גמגום קטן של המנוע בערך לשתי שניות כאילו עובד על שלושה צילינדרים.
בתחילת נסיעה המחוג משחק כמה דקות עד שמתייצב באמצע ולא זז ממנו מילימטר.
בזמן שהמזגן פועל, בעצירה לאחר כדקה המחוג זז כמה קווים מהאמצע (עם מזגן כבוי לא קורה).
תתנו לי הצעה למוסך אמין (לא מורשה יבואן) ולא יקר באיזור נתניה שיתן לי דיאגנוסטיקה מדוייקת לגבי התקלה.
נ.ב. הרכב לא מאבד נוזל קירור ואין מים בשמן או ההפך.
תודה מראש.

mgoldst
18-08-11, 01:41
יכול להיות שהכי פשוט ללכת למוסך שמשון שמומלץ מאוד בפורום
תקבל דיעה - אם תרצה תתקן (אתה גם יכול לחפש מקומות נוספים)

davidmzr
18-08-11, 08:12
אם מה שכתבת מדוייק.
עוברת קומפרסיה למערכת המים.
בנוסף הרכב בבוקר היה צריך לזייף, משום שמאותו מקום שחדר אוויר למערכת המים, היו חודרים מים לצילינדר בלילה.

דוד.

עדכון קטן:
בימים האחרונים בהתנעת בוקר התחיל גמגום קטן של המנוע בערך לשתי שניות כאילו עובד על שלושה צילינדרים.


עכשיו נראה שהמוסך צדק. המצב רק ילך ויחמיר.
דוד.

trademark
18-08-11, 12:34
הבנתי, תודה, אבל מה הסיבה שהמחוג משחק בתחילת נסיעה, האם זה קשור לזה או שהבעיה בעוד חלק במערכת הקירור?