PDA

View Full Version : פילטר פתוח


dor
25-07-11, 00:13
שלום לכם...
אני רוצה לברר כמה פרטים לפני שאני חושב לשים פילטר פתוח לרכב שלי...
למה זה תורם? אם לכח, מהירות, סחיבה...
איך זה משפיע על ציכת הדלק...?
איך מטפלים בזה, אם בכלל וכל כמה זמן??

אני שמעתי על מושג כזה גם פילטר סגור... יש כזה בכלל? מה ההבדל ביניהם ומה מומלץ יותר?
והשאלה הכי חשובה היא אם בכלל זה חוקי בארצנו?


תודה!

Caveman
25-07-11, 01:24
ספק אם תרגיש בשינוי מלבד אולי צליל שונה.
כמובן שזה לא חוקי.

היתרון היחיד בשבילך יהיה שאם תקנה פילטר איכותי, תוכל לנקות אותו אחת לתקופה במקום להחליף אותו.

dor
25-07-11, 02:35
חשוב לי לציין שלא מדובר על פונטו אלה רכב אחר ויותר חזק...!
ושאמרת איכותי אז הכוונה לפתוח נכון?

Caveman
25-07-11, 09:43
איזה רכב?

איכותי = איכותי.
מה שבאמת חשוב הוא מיקומו של הפילטר, והצנרת ממנו אל המנוע.

dor
25-07-11, 10:19
חח רכב חמוד לא יותר מזה... אופל אסטרה 1600 100+ כ"ס

turbo guy
25-07-11, 14:35
רגע ,אני רוצה להבין.
100 כס נוספים על ה100 כס האנמיים שקימים?
ואיכות ?איפה בדיוק מצאת משהו כזה באסטרה?

Saint
25-07-11, 15:39
לא תורם שום דבר לכס ולא מגדיל צריכות דלק.
פילטר פתוח גדול יותר ונותן למנוע לנשום אוויר יותר בקלות .
בכללי אם אין משהו מיוחד במנוע או איזה שהוא שיפור ניכר זה לא תורם הרבה כל כך
חוץ מגירגור חמוד של האוטו .
כאשר יש מנוע חזק (2.0+ או עם טורבו) שווה לשים גם פ.פ. וגם אגזוז לחץ
זה בעצם מזרים את האוויר יותר מהר יותר בקלות , אם לחשוב על אגזוז לחץ אז תבחר את האגזוז הכי ישר שאתה יכול כך האוויר הפליטה לא יתעקב ביציאה.

מקווה שעזרתי ולא טעיתי במידע DDDD:

עריכה :
בשום פנים ואופן לא לשים ברכבי שטח ו4X4 זה גורם לכניסת חול(גורם זר ) למנוע ותצתרך להחליף אותו.

Caveman
25-07-11, 16:27
רק נחדד, במכוניות אין כזה דבר אגזוז לחץ. יש אגזוז זרימה חופשית.

ליאור23
25-07-11, 19:17
אני למדתי שכבר אין טעם לתקן ופשוט לזרום, גם אני התחלתי לקרוא לזה אגזוז לחץ :)

danielkochin
25-07-11, 21:01
אם אתה מחפש פילטר פתוח אני מוחק אחד במחיר דיי זול דבר איתי בפרטי.

danielkochin
25-07-11, 22:05
אם אתה מחפש פילטר פתוח אני מוחק אחד במחיר דיי זול דבר איתי בפרטי.

dor
26-07-11, 00:42
אם אתה מחפש פילטר פתוח אני מוחק אחד במחיר דיי זול דבר איתי בפרטי.


חשבתי על זה אבל לפי התגובות פה אורמים לי שזה מיותר לרכב שלי

danielkochin
26-07-11, 01:33
שכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. כח זה לא יוסיף אבל תגובת מצערת טובה בהרבה יוסיף ועוד איך.

ben_david7
26-07-11, 02:04
מנוע בנזין פועל על עקרון של שריפת תערובת אוויר ואדי בנזין.
עם פילטר אוויר פתוח (כמובן במקום שיזרים יותר אוויר ,לדוגמא איפה שנמצא פנס הערפל כך שבזמן נסיעה ייכנס האוויר) זה עדיין לא ייתן כלום.


כיוון שלא הוחלפה משאבת דלק.
לא הורחבו מעברי כניסת האוויר ויציאת הגזים בראש מנוע +לא הוחלפו סעפות.
אין ציפ במחשב\מחשב ניהול שונה.

אך פילטר אוויר פתוח עלול לתרום לרעש כמעט זהה של רכב שהוציאו ממנו את הפילטר.

גם "אגזוז לחץ" לא ייתן כלום לא משנה איזה גודל הוא יהיה, אם לא הורחבו הסעפות נעשה פורטינג, הוחלף מחשב,הוחלפה משאבת דלק .
הדבר הכי קרוב זה אם תוחלף כל הצנרת (וזה כמובן לאחר הרשום (פורטינג וכדומה...).


אז למי שחיי בסרט שהוא שם פילטר אוויר פתוח, מלביש אגזוז זרימה חופשית במקום דוד משתיק והוא חושב שהוא הולך לעוף כמו 2.8 VR6 עם קיט טורבו שיפסיק לחיות בסרט, זה לא ייתן כלום.

אני מעדיף לשפר ולהוסיף דוד....למה למשוך את עיני המשטרה?
זה כמו לשים בקבוק פלסטי בגלגל של אופניים , לא עדיף לקנות אופניים טובות יותר?

לא עדיף לעמוד ברמזור שאנשים יצחקו ואז לתת להם להריח את ריח הצמיגים השרופים?

אולי אני טועה אבל זאת דעתי...

בכל מקרה הכוונה הייתה לעלות את דעתי ולא לפגוע בנאמר מעליי :D

danielkochin
26-07-11, 11:27
אמרתי בדיוק אותו הדבר פשוט בשורה אחת. תקרא: "כח זה לא יוסיף " .

ליאור23
26-07-11, 13:48
בן, אני שמח לראות שאתה בקיא בחומר תאורטי.
אבל ויקפדיה לחוד ומציאות לחוד. מנסיעה על קופרה מקורית של חבר עם אינלט ופילטר מקוריים ונסיעה על הגולף GTI שהייתה לי עם הK03S עם קרבוניו בלבד, לפני שהתחלתי לשחק ברכב. ההבדל הורגש ועוד איך הורגש.
גם בHGT עם הGSR היה הבדל בתגובת מצערת והסל''ד היה מטפס הרבה יותר מהר.
אני מדבר מניסיון ולא מקריאה ברשת...

turbo guy
26-07-11, 16:43
מנוע בנזין פועל על עקרון של שריפת תערובת אוויר ואדי בנזין.
עם פילטר אוויר פתוח (כמובן במקום שיזרים יותר אוויר ,לדוגמא איפה שנמצא פנס הערפל כך שבזמן נסיעה ייכנס האוויר) זה עדיין לא ייתן כלום.


כיוון שלא הוחלפה משאבת דלק.
לא הורחבו מעברי כניסת האוויר ויציאת הגזים בראש מנוע +לא הוחלפו סעפות.
אין ציפ במחשב\מחשב ניהול שונה.

אך פילטר אוויר פתוח עלול לתרום לרעש כמעט זהה של רכב שהוציאו ממנו את הפילטר.

גם "אגזוז לחץ" לא ייתן כלום לא משנה איזה גודל הוא יהיה, אם לא הורחבו הסעפות נעשה פורטינג, הוחלף מחשב,הוחלפה משאבת דלק .
הדבר הכי קרוב זה אם תוחלף כל הצנרת (וזה כמובן לאחר הרשום (פורטינג וכדומה...).


אז למי שחיי בסרט שהוא שם פילטר אוויר פתוח, מלביש אגזוז זרימה חופשית במקום דוד משתיק והוא חושב שהוא הולך לעוף כמו 2.8 VR6 עם קיט טורבו שיפסיק לחיות בסרט, זה לא ייתן כלום.

אני מעדיף לשפר ולהוסיף דוד....למה למשוך את עיני המשטרה?
זה כמו לשים בקבוק פלסטי בגלגל של אופניים , לא עדיף לקנות אופניים טובות יותר?

לא עדיף לעמוד ברמזור שאנשים יצחקו ואז לתת להם להריח את ריח הצמיגים השרופים?

אולי אני טועה אבל זאת דעתי...

בכל מקרה הכוונה הייתה לעלות את דעתי ולא לפגוע בנאמר מעליי :D

להחליף משאבת דלק ?בשביל מה בדיוק ?
פורטינגים ?
החלפת סעפות ?
מחשב ניהול ?
בואנה בן אדם ,הבחור רצה להחליף לפילטר פתוח בסך הכל .לא לבנות דרגסטר.
הכנסת אותו לבניה של 100000 שח
ואתה יודע מה ?לא נראה שעשית משהו מכל מה שהצעת .
ו VR6 טורבו ?מה הקשר שלה בכלל ?המקסימום שהיא יכולה לעוף זה שלוש פעמים
בשבוע למוסך וזה בשבוע טוב ..VR6 טורבו זה לחיות בסרט ידידנו..סרט רע.
נחזור לעיניין .פילטר איכותי שממוקם במקום מאוורר יכניס אוויר בקלות .
אבל אז צריך לדאוג לפליטה טובה .ולשמור על "בק פרישר" תקין.
ברגע שיש יניקה טובה ,ופליטה טובה .זה מתורגם לכוח ..נקודה .הכי בסיסי הכי פשוט .

glansfor
26-07-11, 19:10
היי חברה אני די חדש פה עם האונו 1400 שלי,ראיתי את התרד והייתי חייב להגיב,כשהבאתי את האוטו שלי הוא היה חזק וסבבה לגמרי,בהילוך שני
(שהוא ההילוך שאני הכי אוהב באוטו :P ) האוטו היה מושך יפה והכי טוב מכל הילוכים,ואחרי ששמתי פילתר פתוח באוטו,יש הבדל מורגש ביותר,אני לא
מדבר על הרעש,אלה על איך שהטורים עפים למעלה והמנוע מוציא מעצמו הרבה יותר,האוטו מאיץ יותר טוב והכל טוב יותר,הגובת גז חדה יותר,הראשון של האוטו
בהחלט השתפר,בכללי האוטו מורגש "חזק" יותר בהחלט מורגש. מי שרוצה יכול לקבל סיבוב בכיף.

אז ככה שהפילתר במיקום נכון כמו שמרו יעשה לך רק טוב. אם תשים אותו מעל המנוע כך שיספוג אויר רותח לא עשית בזה כלום והורדת מהביצועים להפך.

ג'ינו.

dor
27-07-11, 07:30
היי חברה אני די חדש פה עם האונו 1400 שלי,ראיתי את התרד והייתי חייב להגיב,כשהבאתי את האוטו שלי הוא היה חזק וסבבה לגמרי,בהילוך שני
(שהוא ההילוך שאני הכי אוהב באוטו :P ) האוטו היה מושך יפה והכי טוב מכל הילוכים,ואחרי ששמתי פילתר פתוח באוטו,יש הבדל מורגש ביותר,אני לא
מדבר על הרעש,אלה על איך שהטורים עפים למעלה והמנוע מוציא מעצמו הרבה יותר,האוטו מאיץ יותר טוב והכל טוב יותר,הגובת גז חדה יותר,הראשון של האוטו
בהחלט השתפר,בכללי האוטו מורגש "חזק" יותר בהחלט מורגש. מי שרוצה יכול לקבל סיבוב בכיף.

אז ככה שהפילתר במיקום נכון כמו שמרו יעשה לך רק טוב. אם תשים אותו מעל המנוע כך שיספוג אויר רותח לא עשית בזה כלום והורדת מהביצועים להפך.

ג'ינו.



תודה על תגובה...!
עכשיו השאלה הכי חשובה היא איזה שיונוי יהיה בצריכת הדלק?

danielkochin
27-07-11, 11:52
לא יהיה שינוי

vRS
27-07-11, 12:07
ליאור, לא צריך ללכת כ"כ רחוק.

לפני שבוע זרקתי לפח את הפילטר המקורי, והוא הוחלף ב-INBOX חדש של K&N (יעודי ל-1.2TSI), ואכן יש הבדל בכל הקשור לתגובות מצערות מהירות יותר, צליל יניקה / שריקה נוכח יותר וכמובן תגובה עדיפה בסל"ד גבוה - כמעט נעלמה תחושת המחנק בהילוכים הגבוהים יותר.

uno1.4
27-07-11, 16:59
רציתי לדעת איפה מוכרים פילטר inbox לפיאט אונו 1.4?

dor
27-07-11, 20:16
תודה רבה לכולם עזרתם לי מאוד!
מבחינתי העניין סגור בקשר למה הוא עושה רק יש לי שאלה אחרונה :)

מה אני צריך לקנות עם הפילטר כדי להרכיב אותו?
הבנתי שפילטר עולה 150+ אז זהו זה? אחרי שאני קונה ומרכיב אני לא צריך להוסיף שום דבר אחר לרכב בכדי שזה יתפקד כמו שצריך?

תודה

glansfor
27-07-11, 21:29
אתה לא צריך עוד כלום,אולי מתאם קטן שירחיב את הצינור שלך כדי שיהיה הידוק טוב.

trademark
27-07-11, 21:34
זה לא נגמר רק בפילטר ומתאם, יתכן ותצטרך לחבר צינורות, מתאמים, זוויות שונות כדי למקם אותו במקום טוב.
תעלה תמונה של תא המנוע שלך ונגיד לך בדיוק מה תצטרך לחבר, למה ואיך.

dor
27-07-11, 23:09
זה לא נגמר רק בפילטר ומתאם, יתכן ותצטרך לחבר צינורות, מתאמים, זוויות שונות כדי למקם אותו במקום טוב.
תעלה תמונה של תא המנוע שלך ונגיד לך בדיוק מה תצטרך לחבר, למה ואיך.


תודה גבר אני יעלה

ben_david7
28-07-11, 04:15
בן, אני שמח לראות שאתה בקיא בחומר תאורטי.
אבל ויקפדיה לחוד ומציאות לחוד. מנסיעה על קופרה מקורית של חבר עם אינלט ופילטר מקוריים ונסיעה על הגולף GTI שהייתה לי עם הK03S עם קרבוניו בלבד, לפני שהתחלתי לשחק ברכב. ההבדל הורגש ועוד איך הורגש.
גם בHGT עם הGSR היה הבדל בתגובת מצערת והסל''ד היה מטפס הרבה יותר מהר.
אני מדבר מניסיון ולא מקריאה ברשת...

לפי דעתי הכל בראש שלך...
הרכבתי פילטר אוויר פתוח ב-106 XSI 1.6 שבלי להתבייש היא עושה כמעט 8 שניות של תאוצה.
גם לפני וגם אחרי הפילטר אוויר.
ולצערי אני לא מאמין בחלק תאורטי ,עד שאני לא רואה בעיניים.
אם היית רואה את הפרויקטים שעשיתי והעליתי היית מבין שאני קודם מנסה מעשי ואחרי מחפש את הטעויות שלי....היו לי הרבה טעויות...אבל מטעויות לומדים,אך ורק בפרויקטים מעשיים.

ברור שפילטר אוויר בסל"ד גבוהה אמור לתת מצב של זרימת אוויר גדולה יותר למערכת (בסל"ד נמוך זה לא משנה כי בכל מקרה אין צורך בכמות אוויר גדולה בתא השרפה)

אולי הפילטר שלי הוא לא טוב? או שמה הוא לא ממוקם במקום טוב...

אשמח לשמוע וללמוד איך אני מוציא עוד כוח מהפגו'...

פילטר של SIMOTA , הפילטר שלי עלה 159 בבת ים למי ששאל...אבל אני לא יודע אם זאת חברה טובה...

ליאור23
28-07-11, 11:40
עכשיו אתה סתם מזלזל...
תוצאות דיינו לא משקרות חביבי.
ועם כל הכבוד ל106, אל תשווה את הצעצוע הזה לרכבים גודשים.
מיקום הפילטר הוא קריטי מאוד, ולרוב המיקום שאנשים בוחרים גורע מהביצועים.
יתרה מכך קרבוניו זה לא פילטר פתוח, תריץ חיפוש ותבין מה זה.
אין לי מושג איפה מצאת סימוטה ב150 ש''ח, הכי זול שמצאתי עלה 300 ש''ח וזאת חברה מוכרת ואיכותית.

ben_david7
28-07-11, 11:45
פילטר פתוח...את הרכב קניתי לא מזמן והפילטר שם היה ממש מלוכלך אז נאלצתי להחליף.

קניתי את זה בבת ים בקאיה מערכות לרכב בעלות 159 שקלים.
פילטר אוויר של SIMOTA.

המיקום נמצא פחות או יותר במיקום המקורי שהגיע המוביל של הפלסטיק המקורי.


אני לא מזלזל אף פעם אני רק אומר את דעתי.