PDA

View Full Version : פונטו HSD 98 - ג'אנטים ותוספים לדלק


13-12-06, 05:14
לילה / בוקר טוב לשוכני הפורום.

אני קורא בפורום מזה זמן מה ומתרשם לטובה מרמת הידע והעזרה של האנשים.

ברשותי פונטו HSD 98 ויש לי כמה שאלות שהצטברו במהלך הזמן. ברשותכם אשאל אותן כאן באופן מרוכז.

1. האם ג'אנט של פונטו ספייס 2002 יתאים לרכב שלי? במקרה של ה-HSD מאוד קשה למצוא טאסות שמתאימות לקימור של הג'אנט ככה שהטאסות יושבות עקום. אני יכול להביא ללא תשלום ג'אנטים עם טאסות מקוריות של ספייס. האם תהיה בעיה עם מידת הצמיג?

2. תוסף K44 - האם אחרי טיפול ראש יש מניעה להשתמש בו, או שמא יש צורך לתת למנוע "לרוץ" עם הראש החדש כמה זמן בטרם השימוש בתוסף?

תודה מראש,

:)

רענן.

13-12-06, 07:16
מהי מידת הצמיגים שמורכבים על הרכב שלך כרגע? (אני לא הכי בקיא בדור ראשון פשוט)

13-12-06, 08:20
מידת הצמיג אצלי היא:
165/65/R14

בספייס מידת הצמיג שונה:
165/70/R14

13-12-06, 09:30
המידה שונה כן, אבל מדובר באוטו ג'אנט עד כמה שידוע לי.
אם אתה נשאר אם אותם הצמיגים שיש לך עכשיו (אותה המידה) אז אני לא חושב שתהיה בעיה.
הגודל האבסולוטי של הגלגל ישמר...

13-12-06, 11:05
רענן, למה אתה רוצה לשים תוסף לדלק?

13-12-06, 19:07
Caveman - תודה, זה בדיוק מה שחשבתי.

ארילו - למיטב ידיעתי, ואשמח אם תתקן אותי, ברכבים עם הזרקה יש צורך להוסיף תוסף אחת לכמה אלפי ק"מ (תלוי בתוסף) בכדי לשמור על מערכת ההזרקה נקיה ולשמור על בערה טובה יותר, הלא כך?!
אצלי הרכב ראה לאחרונה תוסף לפני כ-10K ק"מ, לכן חשבתי שיש צורך.

13-12-06, 21:59
Caveman - .

ארילו - למיטב ידיעתי, ואשמח אם תתקן אותי, ברכבים עם הזרקה יש צורך להוסיף תוסף אחת לכמה אלפי ק"מ (תלוי בתוסף) בכדי לשמור על מערכת ההזרקה נקיה ולשמור על בערה טובה יותר, הלא כך?!אצלי הרכב ראה לאחרונה תוסף לפני כ-10K ק"מ, לכן חשבתי שיש צורך.
אין צורך בשום תוסף דלק, על מנת לשמור על מערכת הזרקה נקיה, יש לזדאוג למלאות דלק בתחנת דלק, אמינה שבה הסכויים למהילת דלק אפסיים, להמנע מלנסוע על מפלס דלק נמוך מרבע טנק, לא להתקרב אפילו לתחום הרזרבי, להקפיד להחליף מסנן דלק בזמן,
רכב שעבר שיפוץ ראש מנוע, ותא השריפה נקי וללא משקעי פחם, אינו זקוק כלל לתוספים.
נסיעה טובה
צביקה

13-12-06, 22:19
Caveman - .

ארילו - למיטב ידיעתי, ואשמח אם תתקן אותי, ברכבים עם הזרקה יש צורך להוסיף תוסף אחת לכמה אלפי ק"מ (תלוי בתוסף) בכדי לשמור על מערכת ההזרקה נקיה ולשמור על בערה טובה יותר, הלא כך?!אצלי הרכב ראה לאחרונה תוסף לפני כ-10K ק"מ, לכן חשבתי שיש צורך.
אין צורך בשום תוסף דלק, על מנת לשמור על מערכת הזרקה נקיה, יש לזדאוג למלאות דלק בתחנת דלק, אמינה שבה הסכויים למהילת דלק אפסיים, להמנע מלנסוע על מפלס דלק נמוך מרבע טנק, לא להתקרב אפילו לתחום הרזרבי, להקפיד להחליף מסנן דלק בזמן,
רכב שעבר שיפוץ ראש מנוע, ותא השריפה נקי וללא משקעי פחם, אינו זקוק כלל לתוספים.
נסיעה טובה
צביקה

ראשית כל, תודה.

מה לגבי המזרקים, שסתומים ושאר חלקים אחרים שלא טופלו? אחרי הכל גם הם צוברים לכלוך אשר אינו מנוקה בעת שיפוץ ראש.
אני משתדל למלא כאשר אני נמצא על רבע מיכל ומעלה. בטיפול האחרון החלפתי מסנן דלק, אחרי כמה ק"מ (או שזה נמדד בליטרים?!) צריך להחליף את המסנן שוב?

המשך ערב נעים.

רענן.

13-12-06, 22:55
את המזרקים יש לנקות לפי הצורך , ויש לפרקם וטבול אותם באמבט מיוחד.
שסתומים ותאי שריפה במקרה שלך נוקו בעת פרוק הראש, ולכן אין צורך לנקות דבר, כל עוד הבל עובד, ויש להמנע משימוש בתוספים ללא שום צורך ממשי.
בברכה
צביקה

13-12-06, 23:47
:) מעולה.

תודה רבה.

17-12-06, 14:31
בעניין הג'אנטים:

ביום שישי האחרון בוצעה ההחלפה. מסתבר שג'אנטים של ספייס מעט יותר רחבים מאלו של פונטו דור 1. כנראה מכאן נובעת מידת הצמיג השונה, בכדי לשמר את "כרית האוויר".
בכל מקרה ביצעתי את ההחלפה, הרכב איבד מעט מאוד מהגובה אך לעומת זאת קיבל מראה יפה.

מעניין מה תהיה ההשפעה בצריכת הדלק, אחרי הכל הגלגל איבד מעט מקוטרו.

תודה לעוזרים.