PDA

View Full Version : פלאג (connector) של נגד מהירויות במזגן - פונטו ספייס(2006) 1.2 v8


gingel
18-06-11, 16:51
שלום רב,

הבעיה היא שה-connector טיפה נמס שם כתוצאה מחום של אחד החוטים.
שמתי לב שיש שם גם קצת קורוזיה על אותו חוט שהבידוד שלו גם נמס טיפה.
אין שם נזילה או משהו כזה, יש רעיון מאיפה הגיעה הקורוזיה?

האם יש אפשרות לרכוש רק את ה-connector שמתחבר לנגד מהירויות של המזגן (מתחת לתא הכפפות)?

בעיקרון לאן "הולכת" אותה צמת חשמל, האם ניתן להחליף את כל הצמה או שאין צורך ואפשר
להחליף רק את החיבור עצמו?

תודה מראש לעונים.

davidmzr
18-06-11, 18:35
לדעתי החוט התחמם והמיס את הקונקטור, כתוצאה של קצר או צריכת זרם מוגברת, או מגע רופף בגלל הקורוזיה.
אפשר להחליף רק את הקונקטור. אבל יש לבדוק מה הסיבה לתקלה ולבטלה.
איך גילת פתאום שהקונקטור נמס ?.
דוד.

gingel
18-06-11, 18:44
מהירות מספר 3 של המזגן הפסיקה לעבוד, אז הסתכלתי למטה וראיתי את אחד החוטים
כאשר חלק קטן מהבידוד שלו ירד. כאשר הקונקטור הוצא מהמקום, אז היה ניתן לראות שיש
איזור קטן שהתעוות טיפה היכן שמחובר אותו חוט.

לדעתי החוט התחמם כתוצאה מהקורוזיה, אבל אין לי מושג מדוע יש קורוזיה.
בדקתי מסביב ולא נראה שיש נזילה ממקום כלשהו.
הקונקטור עצמו לא הרוס לגמרי, ובינתיים המקום נוקה מקורוזיה, ושמנו בידוד חדש
על אותו חלק בחוט ששם נמס הבידוד. מהירות מספר 3 חזרה לעבוד, אך אני מעוניין
להחליף את הקונקטור.

יש לך מושג לאן מתחבר החלק השני של אותה צמת חשמל?
מוכרים כזה קונקטור במחסן חלפים של פיאט?

davidmzr
18-06-11, 18:53
ברור שהצמה מחוברת למתג המהירויות.
אבל ייתכן שזה דרך ממסר.
רפי יכול להעלות סכימה של המעגל.
לא ידוע לי אם מוכרים קונקטור במחסן חלפים של פיאט. צלצל ושאל.
דוד.

gingel
18-06-11, 18:56
אוקיי, תודה. אחכה לרפי.

בנוסף לגבי הקורוזיה, אם אין נזילה, מה יכולה להיות הסיבה להתפתחות של הקורוזיה?

davidmzr
18-06-11, 18:58
קורוזיה באה מלחות. חוט שמתחמם ומתקרר סופח אליו רטיבות מהאוויר.
דוד.

gingel
18-06-11, 19:35
אז החוט אמור להתחמם עד לרמה מסויימת?
אם כן, אז בעצם אי אפשר למנוע התפתחות של קורוזיה במהלך הזמן?
וברגע שנוצרת קורוזיה, אז החוט מתחמם מעבר למה שהוא אמור, נכון?

chenrp
18-06-11, 20:24
לדעתי ניתן לנקותו עם אלכוהל, ולצפות בלקה. כך תמנע את השפעת לחות האוויר.

רפי לין
18-06-11, 21:29
בזמנו הייתי קונה צמות חדשות כאלו וחותך מתוכן את המחבר לנגד, למפוח הפנימי ולמתג בורר המפוח ומחליף רק אותם ברכבי הלקוחות, לפי הצורך.
הלקוח היה משלם פחות ממחיר הצמה כולה.
את המחבר הייתי חותך מהצמה עם כמה ס"מ אורך של חוטים וגם חותך את המחבר הישן (בחוטיו) ומחבר את חוטי המחבר החדש אל הצמה בהלחמה.
ראשית נסה לרכוש מחבר (שתחתוך מתוך צמה) בפרוקיות רכב שבאזורך.
צמת חוטים חדשה תוכל להזמין ולקנות בחנויות חלפי פיט שבת"א.
בברכה - רפי לין

gingel
18-06-11, 21:56
רפי שלום,

תודה על התשובה.
האם הופעת הקורוזיה (ובעקבות כך התחממות יתר של החוט), היא משהו טבעי או שיש
כאן איזו תקלה שגורמת לכך?
לידע כללי, על מנת להחליף את כל הצמת חוטים, יש צורך רק בפירוק של הקונסולה המרכזית?

יש לך המלצה לפירוקיה באיזור חיפה והקריות?

תודה מראש.

mgoldst
19-06-11, 02:05
לפי דעתי אם ניקית את האזור וחיזקתה מגעים - לא כדאי לעשות כלום
תבדוק האם החיבור מתחמם לאחר מספר דקות עבודה (או נסיעה עם איוורור במספר 3)
לא צריך להיות חימום בכלל - אם מתחמם תנסה לתקן את המחבר אצל חשמלאי רכב רגיל (שיחליף את הסופית וינקה את החוט)

davidmzr
19-06-11, 08:55
מחזק את דבריו של mgoldst.
כך בדיוק צריך לנהוג במקרה הנ"ל.
הדגש על "תבדוק האם החיבור מתחמם לאחר מספר דקות עבודה (או נסיעה עם איוורור במספר 3)"
זאת כדי לדעת אם אין צריכת זרם מוגברת, או בעיה חשמלית.
דוד.

gingel
19-06-11, 13:03
אוקי תודה על ההמלצות.
אני אעקוב במהלך השבוע, ואבדוק אם יש חימום של החוטים כאשר האיוורור עובד במצב 3.
אך במידה ואין שום חימום, אני עדיין מעדיף להחליף את הפלאג הזה.

יש המלצות לפירוקיות באיזור חיפה והקריות?

תודה.

gingel
20-06-11, 03:34
לאחר נסיעה של כ-15 דקות עם איוורור במהירות מספר 3,
בדקתי את החוט, והוא טיפה חם (לא רותח). כנראה שיש שם עדיין קצת קורוזיה.
אני אחליף את הקונקטור עצמו.