PDA

View Full Version : בעיה שלא נפתרה


chenrp
03-06-11, 16:34
שלום לכולם,
יש לי פונטו 1300 ספייס 16V גיר רציף.
ובכל פעם שהרכב "נח" כמה שעות, הוא לא מניע כמו שצריך... הטורים קופצים ונופלים עד שהמנוע נכבה.

אם נותנים קצת גז זה מסתדר, כמו כן בהנעה השניה זה מסתדר גם כן.

ביצעתי ניקוי בית מצערת, וניקיתי באופן כללי את כל המנוע (חיצונית), והבעיה נפתרה למשך שבועיים.

אך הבעיה חזרה (כנראה שניקיתי במקרה, חיישן כלשהו...)

המליצו לי לבדוק חיישן טמפ', אך לא מצאתי אותו. כמו-כן, יתכן וזהו חיישן אחר או חוטי הצתה וכו'...

בטיפול 20K, בדקו במחשב וראו שהייתה בעיה בצילינדר 2 ולאחר איפוס מחשב, בדקו את הרכב ולא מצאו שום בעיה.
הפלגים חדשים, והם נבדקו שנית...

במהלך הגימגום של המנוע (בפעם הראשונה שמנסים להניע) שומעים כי לא כל הצילינדרים עובדים כראוי(יש צליל מוזר).
ולכן אני חושב שזה חוט הצתה. אך מוזר שהוא לא עובד בהתנעה ולאחר מכן הוא עובד יופי...????


בכל אופן, הרכב נוסע מצויין! והמנוע מתפקד מעולה (גם חסכוני מאוד 1:188) וגם יש סחיבה טובה מאוד. כך שזה ככל הנראה חיישן שפועל רק בעת הפעלת המנוע.


זו הפעם השלישית שאני מנסה לפתור בעיה זו,
אשמח לעזרה.


תודה לעונים.

chenrp
04-06-11, 19:39
מישהו?

yair791
04-06-11, 19:58
יכלו להיות שזה מזרק דלק לא הכי בסדר שהקפיץ תקלה במחשב או שזה היה תקלה ישנה שהיה פעם חישן חום אוויר בכניסה למנוע אם לזה היתכוונתה אז הוא נימצא על בית פילטר האוויר או בקו בין הפילטר לבית מיצערת
אני היתי מציע לך לחזור על פעולת הניקוי של בית המיצערת ותנקה גם את מד כמות האוויר שלך

כשתנקה את המצערת תיפתח אותה עד הסוף תרסס חומר ואז תשפשף עם מברשת שינים עד שירד כל הליכלוך
כבלי הצתה אם לא ידוע לך מתי החליפו תחליף זה רק יעזור וגם מצתים ופילטר אוויר
מקווה שעזרתי לך

yair791
04-06-11, 20:00
במהלך הגימגום של המנוע (בפעם הראשונה שמנסים להניע) שומעים כי לא כל הצילינדרים עובדים כראוי(יש צליל מוזר).
ולכן אני חושב שזה חוט הצתה. אך מוזר שהוא לא עובד בהתנעה ולאחר מכן הוא עובד יופי...????



יכול להיות שחוט הצתה לא תקין יעבוד יותר טוב כשהוא מתחמם עקב נתק שניסגר כי מטחת מיתרחבת בחום

chenrp
04-06-11, 20:05
חברה תודה רבה על התגובות!

כבלי הצתה לא החליפו מעולם אך הרכב משנת 2006 (דיי חדש),
בנוסף, המנוע לא באמת מספיק להתחמם לאחר 20 שניות ולכן זה מוזר שהבעיה היא חוט הצתה.

לגבי בית מצערת, פרקתי אותה לגמרי וניקיתי טוב טוב... ולא עזר דבר.

מד כמות האויר??? איפה הוא נמצא? על הצינור? מתחתיו?

כל החיישנים והמדים למיניהם לא בדקתי כי לא מצאתי אותם. אשמח לקבל תמונה (ממש תמונה ולא סרטוט) בכדי שאוכל לאבחן את התקלה.


שוב תודה!

yair791
04-06-11, 20:50
תנסה בyoutube
תיבתוב את הדגם של הרכב לדוגמה
fiat punto 16v mass air flow meter
לך תדע אולי תמצא איזה פיתרון אני מצאתי שם איך להחילף טימינג בהונדה אקורד שנת 93 וזה ממש לא דבר פשוט שם זה שתי רצועות והמון בלגן

yair791
04-06-11, 20:53
עוד דבר להחליף חוטים יכול לעזור למרות שזה רכב בן 4 שנים בלבד החוטים זה דבר שעובד מאוד קשה וגם מצתים תיפתח ותיראה מה קורה איתם תעשה את זה ואז תיבדוק את הנושא של החישנים

chenrp
04-06-11, 20:55
קצת מוזר לי שחוטים פעם ראשונה לא עובדים ולאחר מכן הם עובדים מצויין.
פלגים חדשים ונבדקו שנית.

חיישנים, בכל זאת אין לי מושג היכן הם...

ארילו
05-06-11, 14:25
סביר להניח שמדובר בחוטי הצתה. הדרך הכי טוב לבדוק את זה היא להחליף בין שני חוטים. אם התקלה עוברת מקום - סימן שזה הם.

YAKOV
05-06-11, 15:49
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים

chenrp
05-06-11, 22:02
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים

יש ניצוץ בכולם, וכפי שציינתי הרכב עובד טוב לאחר 10 שניות...(או בהתנעה 2) ולכן זה לא עניין של ניצוץ.


סביר להניח שמדובר בחוטי הצתה. הדרך הכי טוב לבדוק את זה היא להחליף בין שני חוטים. אם התקלה עוברת מקום - סימן שזה הם.


אם התקלה תעבור מקום (נניח לצילינדר 3) זה לא אומר לי כלום. אין לי סורק תקלות שיתריע לי לאיזה מקום היא עברה.
ולא הבנתי איך חוט הצתה יכול לא לעבוד כשהמנוע קר, ולאחר מכן הוא עובד היטב????


תודה לעונים.

davidmzr
06-06-11, 18:34
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים
מחזק את דיברהם של יעקב, ושל ארילו.
דוד.

chenrp
06-06-11, 18:36
אם לא היה ניצוץ אז הרכב לא היה נוסע כראוי לא?

davidmzr
06-06-11, 18:41
לא.
דוד.

chenrp
06-06-11, 18:59
הבנתי,
אם כך יתכן ויש ניצוץ אך הוא חלש מידי ולכן יש צורך בהחלפת סליל הצתה.

האם תהליך ההחלפה מסובך? (ראיתי תחליפי ב200 שקלים כולל משלוח מאיביי).

האם הרכב אמור לסוע חלק גם אם סליל ההצתה לקוי (במידה והוא לקוי)?

davidmzr
06-06-11, 19:18
הניע את המנוע ל-5 דקות בטורים נמוכים, תן לו לרעוד.
פרק את הפלגים וראה אם על אחד או שניים מהם יש סימני שמן/רטיבות.
זכור איזה מהם רטובים מעט. מס' 1 מצד הטיימינג.
אומנם זאת אינה בדיוק בדיקת קוייל הצתה, אבל היא נותת אידיקצייה כל שהיא לבעל מקצוע.
דוד.

chenrp
06-06-11, 23:18
הפלגים נבדקו ונמצאו תקינים.
בנוסף, המנוע רועד גג 10 שניות ואז עובד טוב...

תודה.

chenrp
05-07-11, 19:12
מה אתם אומרים? להחליף חוטי הצתה ל BERU? או שזה סתם...

עדכון:
כרגע התקשרתי לעמנואל בחיפה, והוא אמר שאין לו BERU לפונטו, וגם הוא לא ממליץ כי הוא נתקל בבעיות שרק חוטים מקוריים פתרו...

chenrp
07-07-11, 20:37
אני נוסע מחר למרכז.
יש באיזור תל אביב חנות שמוכרת בזול כבלי הצתה של BERU לפונטו 16V?

תודה.