View Full Version : בעיה שלא נפתרה
שלום לכולם,
יש לי פונטו 1300 ספייס 16V גיר רציף.
ובכל פעם שהרכב "נח" כמה שעות, הוא לא מניע כמו שצריך... הטורים קופצים ונופלים עד שהמנוע נכבה.
אם נותנים קצת גז זה מסתדר, כמו כן בהנעה השניה זה מסתדר גם כן.
ביצעתי ניקוי בית מצערת, וניקיתי באופן כללי את כל המנוע (חיצונית), והבעיה נפתרה למשך שבועיים.
אך הבעיה חזרה (כנראה שניקיתי במקרה, חיישן כלשהו...)
המליצו לי לבדוק חיישן טמפ', אך לא מצאתי אותו. כמו-כן, יתכן וזהו חיישן אחר או חוטי הצתה וכו'...
בטיפול 20K, בדקו במחשב וראו שהייתה בעיה בצילינדר 2 ולאחר איפוס מחשב, בדקו את הרכב ולא מצאו שום בעיה.
הפלגים חדשים, והם נבדקו שנית...
במהלך הגימגום של המנוע (בפעם הראשונה שמנסים להניע) שומעים כי לא כל הצילינדרים עובדים כראוי(יש צליל מוזר).
ולכן אני חושב שזה חוט הצתה. אך מוזר שהוא לא עובד בהתנעה ולאחר מכן הוא עובד יופי...????
בכל אופן, הרכב נוסע מצויין! והמנוע מתפקד מעולה (גם חסכוני מאוד 1:188) וגם יש סחיבה טובה מאוד. כך שזה ככל הנראה חיישן שפועל רק בעת הפעלת המנוע.
זו הפעם השלישית שאני מנסה לפתור בעיה זו,
אשמח לעזרה.
תודה לעונים.
יכלו להיות שזה מזרק דלק לא הכי בסדר שהקפיץ תקלה במחשב או שזה היה תקלה ישנה שהיה פעם חישן חום אוויר בכניסה למנוע אם לזה היתכוונתה אז הוא נימצא על בית פילטר האוויר או בקו בין הפילטר לבית מיצערת
אני היתי מציע לך לחזור על פעולת הניקוי של בית המיצערת ותנקה גם את מד כמות האוויר שלך
כשתנקה את המצערת תיפתח אותה עד הסוף תרסס חומר ואז תשפשף עם מברשת שינים עד שירד כל הליכלוך
כבלי הצתה אם לא ידוע לך מתי החליפו תחליף זה רק יעזור וגם מצתים ופילטר אוויר
מקווה שעזרתי לך
במהלך הגימגום של המנוע (בפעם הראשונה שמנסים להניע) שומעים כי לא כל הצילינדרים עובדים כראוי(יש צליל מוזר).
ולכן אני חושב שזה חוט הצתה. אך מוזר שהוא לא עובד בהתנעה ולאחר מכן הוא עובד יופי...????
יכול להיות שחוט הצתה לא תקין יעבוד יותר טוב כשהוא מתחמם עקב נתק שניסגר כי מטחת מיתרחבת בחום
חברה תודה רבה על התגובות!
כבלי הצתה לא החליפו מעולם אך הרכב משנת 2006 (דיי חדש),
בנוסף, המנוע לא באמת מספיק להתחמם לאחר 20 שניות ולכן זה מוזר שהבעיה היא חוט הצתה.
לגבי בית מצערת, פרקתי אותה לגמרי וניקיתי טוב טוב... ולא עזר דבר.
מד כמות האויר??? איפה הוא נמצא? על הצינור? מתחתיו?
כל החיישנים והמדים למיניהם לא בדקתי כי לא מצאתי אותם. אשמח לקבל תמונה (ממש תמונה ולא סרטוט) בכדי שאוכל לאבחן את התקלה.
שוב תודה!
תנסה בyoutube
תיבתוב את הדגם של הרכב לדוגמה
fiat punto 16v mass air flow meter
לך תדע אולי תמצא איזה פיתרון אני מצאתי שם איך להחילף טימינג בהונדה אקורד שנת 93 וזה ממש לא דבר פשוט שם זה שתי רצועות והמון בלגן
עוד דבר להחליף חוטים יכול לעזור למרות שזה רכב בן 4 שנים בלבד החוטים זה דבר שעובד מאוד קשה וגם מצתים תיפתח ותיראה מה קורה איתם תעשה את זה ואז תיבדוק את הנושא של החישנים
קצת מוזר לי שחוטים פעם ראשונה לא עובדים ולאחר מכן הם עובדים מצויין.
פלגים חדשים ונבדקו שנית.
חיישנים, בכל זאת אין לי מושג היכן הם...
סביר להניח שמדובר בחוטי הצתה. הדרך הכי טוב לבדוק את זה היא להחליף בין שני חוטים. אם התקלה עוברת מקום - סימן שזה הם.
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים
יש ניצוץ בכולם, וכפי שציינתי הרכב עובד טוב לאחר 10 שניות...(או בהתנעה 2) ולכן זה לא עניין של ניצוץ.
סביר להניח שמדובר בחוטי הצתה. הדרך הכי טוב לבדוק את זה היא להחליף בין שני חוטים. אם התקלה עוברת מקום - סימן שזה הם.
אם התקלה תעבור מקום (נניח לצילינדר 3) זה לא אומר לי כלום. אין לי סורק תקלות שיתריע לי לאיזה מקום היא עברה.
ולא הבנתי איך חוט הצתה יכול לא לעבוד כשהמנוע קר, ולאחר מכן הוא עובד היטב????
תודה לעונים.
יתכן וזה סליל הצתה תקול בדוק אים יש ניצוץ בכל הפלגים
מחזק את דיברהם של יעקב, ושל ארילו.
דוד.
אם לא היה ניצוץ אז הרכב לא היה נוסע כראוי לא?
הבנתי,
אם כך יתכן ויש ניצוץ אך הוא חלש מידי ולכן יש צורך בהחלפת סליל הצתה.
האם תהליך ההחלפה מסובך? (ראיתי תחליפי ב200 שקלים כולל משלוח מאיביי).
האם הרכב אמור לסוע חלק גם אם סליל ההצתה לקוי (במידה והוא לקוי)?
הניע את המנוע ל-5 דקות בטורים נמוכים, תן לו לרעוד.
פרק את הפלגים וראה אם על אחד או שניים מהם יש סימני שמן/רטיבות.
זכור איזה מהם רטובים מעט. מס' 1 מצד הטיימינג.
אומנם זאת אינה בדיוק בדיקת קוייל הצתה, אבל היא נותת אידיקצייה כל שהיא לבעל מקצוע.
דוד.
הפלגים נבדקו ונמצאו תקינים.
בנוסף, המנוע רועד גג 10 שניות ואז עובד טוב...
תודה.
מה אתם אומרים? להחליף חוטי הצתה ל BERU? או שזה סתם...
עדכון:
כרגע התקשרתי לעמנואל בחיפה, והוא אמר שאין לו BERU לפונטו, וגם הוא לא ממליץ כי הוא נתקל בבעיות שרק חוטים מקוריים פתרו...
אני נוסע מחר למרכז.
יש באיזור תל אביב חנות שמוכרת בזול כבלי הצתה של BERU לפונטו 16V?
תודה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.