View Full Version : בעיה בנורית החיישן של ההזרקה
שלום רב,אני חדשה כאן ורוצה להתייעץ עם בעלי מקצוע כאן והמומחים וכל מי שנמצא כאן ויש לו המון נסיון בפונטו ספייס ELX 2002.
הנורה של ההזרקה דלוקה בצבע כתום כבר תקופה אחרי שעשיתי ראש מנוע,לפני יומיים האוטו התחיל לרעוד פתחתי מכסה מנוע והסתכלתי על המנוע שהוא ממש רועד,שכן שלי אמר לי שצריכה להחליף למבדה,אז החלפתי למבדה ועדיין המנוע רועד,חשוב לציין שלא מזמן החלפתי את המציתים והכבלים חדשים,שהשכן פתח איפה המציתים ראה שאחד המציתים עליו המון שמן.
אז השאלה שלי היא:
1-איך הגיע השמן למצית?
2-מה הסיבה לרעידה במנוע ומה הפתרון?
תודה על העזרה מראש
נ.ב הרכב טריפטרוניק-דגם מנוע 188A5000
ben_david7
25-05-11, 15:54
במקום בו אחד הפלאגים (המצית כמו שרשמת) היה עם שמן, טבעות הבוכנה (הרינגים) לא אטמו בצורה טובה (עקב זה חדרו שמן מסביב לבוכנה) וזה יוצר שהמנוע פועל על 3 צילינדרים כיוון שהפלאג לא מצליח להצית בגלל השמן שמפריע לו,לעיתים הוא יצליח ולזה אני קורא "מנוע שפועל על 3.5 צילינדרים", במצב שהמנוע פועל על שלושה צילינדרים המנוע ירעד ויהיה מצב של חוסר סחיבה.
מצב זה לא בריא לקראנק שאפט (הגל שעליו יושבות הבוכנות והוא הופך תנועה קווית לסיבובית)
מצב של אי אטימות רינגים.
מצב כזה נוצר עם הזמן- שחיקה
או כאשר הרכב עומד בטורים גבוהים מידי- מאמץ יתר על החומר-שבירה או שחיקה
אם את ראש המנוע עשו לך לא מזמן ,הם היו אמורים לדעת את זה.
בכל מקרה החלפת רינגים היא לא דבר פשוט ולפעמים יש גם לעשות בורינג בצילינדר ובמצב כזה יש להחליף בוכנות ורינגים ובמוסך ייקחו לך על זה ים כסף.
לכי למוסך ותבקשי שישימו לך מאריך לפלאג לפי דעתי (8\3") עולה כמה גרושים.
עד שתחליטי מה לעשות עם הרכב, מנוע מיבוא,שיפוץ מנוע...
אבל לפני הכל פתחי שוב את הפלאג אחרי שהחלפת ותבדקי את מצבו כרגע.
תפתחי את הפלאג או בקשי מהשכן ותעדכני....בינתיים תיהיה אופטימית :)
תודה לך בן דויד..
השכן שבדק את הרכב ראה שהרכב עובד על 4 צלינדרים,הוא טוען שזה משהו קשור לצינורי ההזרקה וניקיון,יש מצב כזה?הוא טוען שזה לכלוך שהצטבר מהדלק.
אם זה הלכלוך שנוצר מהדלק אז מה הפתרון לניקוי כזה?באיזה חומר מנקים את זה בכלל?
אני בינתיים לא פונה למוסך כי הם לא רחמנים בעלויות,מתקנים משהו והורסים משהו אחר במקביל..
נ.ב שהחלפתי את הפלאגים והכבלים אז גם החלפתי כויל-זה היה כל ההחלפה הזאת לפני חצי שנה פחות או יותר
aשלום ריטה
הייתה לי בעיה דומה יש לי ספייס 2001 הייתי במכון בדיקה אמרו לי קלאץ החלפתי וראיתי את הישן טרם עבר זמנו זאת אומרת היה תקין אבל מכון בדיקה הזהיר אותי אז חששתי והחלפתי כמובן שהבעיה לט נפטרה "טיילתי" שעות רבות בפורומים ופה מצאתי את הבעייה והפתרון כנראה שהשכן שלך צודק בעזרת חומר ניקוי קרבורטורים פתרתי את הבעיה הלכו אלף ושש מאות שקלים על קלאץ והפתרון היה 20 ש"ח יש כאן פרויקט מצולם של ניקוי קרבורטור פונטו ספייס מצויין מקווה שעזרתי
ben_david7
25-05-11, 17:23
בפונטו יש אינגקטור, גם בדור 1.
הרכב פועל ע"י אינגקטור אחד שיושב בבית המצערת.
או ארבעה אינגקטורים שיושבים על סעפת היניקה ליד כל פלאג.
אני מאמין שבפונטו שלך אלו ארבעה אינגקטורים אני יבדוק ואחזיר תשובה.
בכל מקרה בפונטו ספייס ,יש תופעה קצת מוזרה.
אין מסנן דלק.
כך שאם דולקת לך נורת הזרקה זאת אמורה להיות בעיה בהזרקה עצמה (באחד ממזרקי הדלק)
אולי סתומים.
או במשאבת הדלק שצברה לכלוכים.
אבל כדי שנחכה לdavid mzr שייענה על התשובה.
בכל מקרה תראי קישור.
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=120834
ben_david7
25-05-11, 17:28
בנוסף הקישור הזה אמור לעניין אותך.
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=136847
תקראי את התגובה האחרונה...
דודי צודק יש לעשות ניקוי לא יכול להזיק ועלות של 25 שקלים לספריי קרבורטורים.
עדיף שתעשי אצל מישהו שמתעסק מאשר לעשות נזק גדול .
זה לא אמור להיות עסק יקר
aשלום ריטה
הייתה לי בעיה דומה יש לי ספייס 2001 הייתי במכון בדיקה אמרו לי קלאץ החלפתי וראיתי את הישן טרם עבר זמנו זאת אומרת היה תקין אבל מכון בדיקה הזהיר אותי אז חששתי והחלפתי כמובן שהבעיה לט נפטרה "טיילתי" שעות רבות בפורומים ופה מצאתי את הבעייה והפתרון כנראה שהשכן שלך צודק בעזרת חומר ניקוי קרבורטורים פתרתי את הבעיה הלכו אלף ושש מאות שקלים על קלאץ והפתרון היה 20 ש"ח יש כאן פרויקט מצולם של ניקוי קרבורטור פונטו ספייס מצויין מקווה שעזרתי
שלום לך דודי,ציינתי שהרכב שלי טריפטרוניק אז כך למעשה אין באוטו קלאץ'
בכל זאת תודה על התשובה שלך,וגם אני חושבת כך שעליי לנקות את המזרקים אבל עדיין לא יודעת באיזה חומר ואיפה קונים את החומר לניקוי
אז אחרי שקראתי את הדעות שלכם,אז כמו שחשבתי קודם וחשדתי שמדובר בלכלוך בהזרקה,כי הייתה תקופה שאח שלי היה נוסע עם אור דלוק של הדלק ואני הייתי מתרגזת ולא חשבתי לעצמי שזה מה שיגרום.
בכל זאת אני מחכה ממכם לתשובה באיזה חומר מנקים ואיפה משיגים את החומר הזה?
תודה לכל מי שעה לי ורוצה לענות לי גם:)
ben_david7
25-05-11, 17:44
את האינגקטורים ובית המצערת מנקים באמצעות חומר שנקרא "ספריי קרבורטורים" הוא חומר מאוד יעיל הוא מנקה טוב ומייתייבש מהר מאוד.
את צודקת אין קלאטץ אצלך יש ממיר מומנט.
עלות בסביבות 25 שקל באוטודיפו
אני ייעלה פרוייקט של זה.
לפי התיאור שלך חייב לצאת עשן מהאגזוז.
תני גז עד 2000 סל"ד בחניה למשך דקה עדכני, ואז נמשיך.
דוד.
שלום דויד,עשיתי כמו שתארת ויצא עשן לבן מהאגזוז..
וכמובן לא אני שעומדת לנקות את זה..אבל אני שואלת ומתעניינת שיהיה לי נסיון וגם לפתור את הבעיה בצורה יעילה.
האם מומלץ לנסוע עם האוטו או עדיף שלא?! למרות שמרגע הבעיה החניתי את האוטו ולא הזזתי אותה
איך הספקת כל כך מהר ?. :)
לדעתי לא יעזור לך ניקוי, כמו שלא עזר לך חיישן חמצן.
הבעיה היא כמו שכתב בן. מלבד:
אין קשר לניקוי, למשאבת דלק, למזרק, ולא לקראנק שאפט.
הוספת מאריך לפלג לא תפתור את הבעיה, הרכב ימשיך לעשן.
דוד.
ben_david7
25-05-11, 18:28
אכן כן הבעיה לא תפתר,משתמשים במאריך פלאג רק במצב גמגום ,עד שיילך ממש המנוע.
העשן הלבן מעיד על שמן שרוף.
יש להחליף טבעות בוכנה ומדובר באוברול שלם.
מתי בדקת שמן לאחרונה והבחנת שחסר?
מה אוברול עכשיו?!! אני רואה שזה כבר עסק יקר פחות או יותר לא?!
ללכת למוסך שיבדקו מה באמת הבעיה או להמשיך עם הניחושים? :(
"כן הבעיה לא תפתר,משתמשים במאריך פלאג רק במצב גמגום ,עד שיילך ממש המנוע."
נכון, עד שילך המנוע , או עד ששוטר יוריד את הרכב מהכביש. :)
דוד.
אז אני מאבדת תקווה מהרכב?! :(
נניח שזה אוברול "חס וחלילה" כמה זה עולה פחות או יותר?
האם מותר לנסוע עם האוטו או עדיף שלא?
אכן כן הבעיה לא תפתר,משתמשים במאריך פלאג רק במצב גמגום ,עד שיילך ממש המנוע.
העשן הלבן מעיד על שמן שרוף.
יש להחליף טבעות בוכנה ומדובר באוברול שלם.
מתי בדקת שמן לאחרונה והבחנת שחסר?
אחרי שעשיתי ראש מנוע האוטו התחיל לאכול שמן..
ben_david7
25-05-11, 19:26
מה אוברול עכשיו?!! אני רואה שזה כבר עסק יקר פחות או יותר לא?!
ללכת למוסך שיבדקו מה באמת הבעיה או להמשיך עם הניחושים? :(
ניחושים זה לא אנחנו, אני הייתי מהאנשים שמנחשים ומנחשים.
זה עסק יקר יותר, שלוקח יותר זמן, ולפעמים עשוי להרוס דברים אחרים כשנוגעים במשהו שלא צריך.
עד שאת לא יודעת ומוצאת את הבעיה בוודאות אל תתחילי לחטט באותו,בכל מקרה הייתי הולך למקום בו עשיתי את ראש המנוע, בכל זאת זמן קצר לאחר מכן התחיל לעשן לך ,זאת אומרת שהרינגים לא היו כבר אז במצב משהו,והמוסך היה אמור לדעת את זה.
עוד קצת לגביי ניחושים...
אם יש לך פנצ'ר ברכב ותנחשי שזה המנוע ותחליפי מנוע,זה לא אומר שהפנצ'ר ייעלם.
חייב לדעת את הבעיה בוודאות.
(אני אומר את זה כי גם אני הייתי בדיוק ככה,וזה לא כדי)
תתחילי מללכת למוסך, בהצלחה בן.
ריטה בואי נעשה נסיון נוסף, אבל לא לומר ניחושים.
בקשי מהשכן שלך שינקה את הפלג עם השמן, ויחליף אותו עם פלג אחר. (לא חשוב איזה)
הניעי את הרכב כ- 5 דקות על סל"ד 2000, כבי מנוע. שיפרק את שני הפלגים ועדכני על מצב הרעידות במנוע, ומצבם של שני הפלגים המוחלפים.
לצורך הבדיקה נקרא לפלג עם השמן, פלג מס' 1 ולמוחלף מס' 2.
דוד.
נ,ב. בן כתבת:
"עוד קצת לגביי ניחושים...
אם יש לך פנצ'ר ברכב ותנחשי שזה המנוע ותחליפי מנוע,זה לא אומר שהפנצ'ר ייעלם.
חייב לדעת את הבעיה בוודאות."
האם אתה מתכוון להחלפת חיישן החמצן ?.
ריטה, האם העשן שיוצא סמיך?
רציתי לעדכן שאין כבר עשן לבן,מחר השכן רוצה לנקות את צינורות ההזרקה וכל מה שצריך ניקוי,אז למעשה אני אחכה למחר ואעדכן אותכם,במידה ולא יהיה שינוי אחרי הניקוי אז ביום ראשון על הבוקר האוטו יהיה במוסך ושם נראה מה תהיה ההחלטה.
מקווה שלא תהיה בעיה רצינית ויהיה רק ליכלוך מיותר מהדלק או משהו דומה.
אז שוב אני מעדכנת אותכם לגבי הפונטו..
שלשום התייעצתי עם אבא שלי בקשר לאוטו והוא לא אהב את התצורה של הניחושים של השכן שלי והחליט שביום ראשון על הבוקר האוטו יהיה במוסך וכך איש מקצוע יבדוק אותה..
אז אני אחכה למחר ונראה מה תהיה ההחלטה במוסך ואני אשמח לעדכן אותכם בתקווה שזאת לא בעיה רצינית.
שבוע טוב לכולם..
אז אני ממשיכה לעדכן אותכם לגבי הבעיה שנוצרה..
היום התנעתי את האוטו על מנת לקחת אותה למוסך,שמתי לב שהטורים טיפה ירדו אז התחלתי לנסוע,שאני מאיטה אז האוטו עושה רושם שרוצה לכבות ולמעשה אכן כבה פעמים תוך כדי נסיעה איטית עד 20 קמ"ש מעל המהירות הזאת האוטו נסע כמעט חלק.
ניגשתי למוסך עם אבא שלי ואבא שלי הסביר להם על הבעיה,שהאוטו לא סוחב ורועד.
והסברתי למכונאי על מה שהחלפתי ומה שלא.
אז הוא התחיל לפרק את המכסה מלמעלה והתחיל להאזין למנוע,אז אמר לי שאחד הפלאגים יש בו בעיה "למרות שהחלפתי פלאגים וכבלים חדשים לא מזמן"
אז הוא התחיל לפרק את הפלאגים ונדהם מעוצמת הסגירה והנעילה של הפלאגים,אחרי ששחרר כל הפלאגים ושוב התניע והאזין למנוע ונקה את הפלאגים באוויר והחזיר אותם אז האוטו כאילו לא היה לו שום בעיה וחזר חדש,המכונאי המליץ שאשים תוסף למיכל הדלק.
אז הסיבה לכל הבלאגן שהיה באוטו סגירת הפלאגים יותר מדי.
תודה לכל מי שייעץ לי כאן ומקווה שלא אתקל בבעיות.
עכשיו אני אתחיל לחשוב לצבוע את הרכב ולעשות טיפת פחחות פה ושם ולעשות לאוטו קוסמטיקה
שוב תודה לכל מי שענה ועזר :)
המשך יום טוב ושבוע טוב
מצער לשמוע את השטויות הטכניות שאמרו לך.
אין קשר בין סגירת הפלגים יותר מידי לבין הבלגן שהיה.
לא בכדי יעצתי לך לנקות ולהחליף בין הפלג הסורר לאחר.
לבד כתבת שפלג אחד היה מלא שמן.
לדעתי הבעיה תחזור. ימים יגידו.
דוד.
שלום דוד,
הפלאג שהיה עליו שמן הוחלף ברגע שראיתי עליו שמן.
ואחרי ההחלפה נסינו להתניע את הרכב אז הבעיה נשארה אותה בעיה.
היום אחרי שהמכונאי פרק את הכבלים והפלאגים ונקה אותם אז הבעיה נפתרה בכלל.
אני לא יודעת מה גרם לבעיה להיפתר כך,אך אני מקווה מאוד שלא אתקל בבעיות רציניות בעתיד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.