PDA

View Full Version : טמפ' חום מנוע בטמפרה 94 מעל 90 מעלות!


09-12-06, 15:45
שלום חברי הפורום היקרים.
בבעלותי פיאט טמפרה 94, 1.6.
בימי הקיץ במאוחד שמתי לב שמד חום מנוע עובר את קוו ה-90.
ומתייצב 1.5 – 2 קווים מעל ה-90. (באזור 97 – 100 מעלות)
כל זה קורה רק כאשר הרכב עומד מונע
בפקקים או נסיע עד 20 קמ"ש בעליות של חיפה (לרוב הילוך ראשון)
חייב לציין כאשר מזגן מופעל (מאוורר פעל קבוע) מד חום על 90 ומטה!
וכאשר מזגן לא פועל מאוורר נדלק ונסגר לאחר פרק זמן וחום מנוע עומד על 100.
בזמן לסיעה רגילה מד חום נמצא 90 ומטה גם כן.

לפי דעתי המצב לא תקין, לא מזמן הוחלף תרמוסטט בחדש והבעיה לא נפטרה.
מאוד מודה מראש לכל מי שניתקל בתופעה זו, ויוכל לעזור לי

09-12-06, 16:05
אם למאוורר הנ"ל יש 2 מהירויות (באונו עם מזגן מקורי זה כך), אז בדוק שהמהירות הנמוכה עובדת.

אם לא, בדוק את היוניט שמפעילה את המאוורר, אולי היא מזייפת/ תקולה. אפשרות נוספת הוא לשעון חום מזייף בלוח השעונים.

09-12-06, 16:36
זהו דגם עם מזגם ישראלי, ויש לו רק מהירות אחת.
איך אפשר לבדוק אם זהו זיוף של מד חום?
בזמן שמזגן פועל זה מתייצב על 90 , אז לא נראה לי שיש זיוף

09-12-06, 17:28
מצטרף לשאלה אצלי יש אותה בעיה ואותו סוג אוטו בדיוק אשמח לתשובה

09-12-06, 17:44
AmitGlam יש לי מספר שאלות :

איזה שנה הרכב שלך?
יש לך מזגן דיגיטאלי או רגיל?
האם עשית משהו בשביל לפטור את הביעה?
וכמה שנים יש לך את הרכב ואת התופעה?

09-12-06, 20:21
על סמך מה טמפרטורה של נוזל קרור אשר מגיעה ל 100 מעלות נראת לכם לא תקינה???

09-12-06, 20:39
הטמפ' שתוארו הנן בסדר וכמובן שבנסיעה מהירה מהירות הרוח מקררת יותר את הרדיאטור והחום יורד או כשהמזגן מאלץ את מאורר הרדיאטור לפעול זמן ארוך יותר.
בברכה - רפי לין :)

09-12-06, 21:32
רפי, זה עולה 2 ולפעמים 2.5 קווים מעל 90, זה קרוב מאוד לקו
"גדול" ומייד אחריו תחום אדום! המצב הזה בסדר?

10-12-06, 10:24
האם אתה מוסיף נוזל קרור לפעמים? (כתוצאה מחוסר או "בריחה")
באיזה נוזל קרור אתה משתמש? :arrow:

במ"ע סגורה נוזל קרור אשר מגיע ל 96,100 מעלות, עדיין לא רותח כי ישנו לחץ במערכת.

10-12-06, 20:18
מחוון קרוב מאוד לתחום האדום, אני מפחד שלא יגרם נזק לראש מנוע.
יש לי מד חום תעשייתי עד 150 מעלות, חשבתי לבדוק טמפ' במיכל העיבוי,
רק שיש בזה שני בעיות. אין לחץ (המעגל לא סגור) והמים יכולים להתחיל לרתוח,
המים במנוע חמים יותר.

10-12-06, 20:29
שאלתי באיזה נוזלל קרור אתה משתמש???

שאלתי גם אם ישנו מצב של חוסר נוזל קרור???

10-12-06, 20:37
נוזל קירור הכי פשוט מאוטו-דיפו, ולפני זה פראסטון.
יש מחסור של נוזל , אבל ממש זניח, משהו כמו חצי כוס לחודשים.

10-12-06, 21:07
לא קונים נוזל קירור הכי פשוט ובטח שלא מאוטו דיפו, הידועים במחירים היקרים שלהם.

אני קונה את הנוזל קירור הכי יקר בחנות (חנות של בן דוד שלי..) וכנ"ל לגבי השמן מנוע.

הנוזל קירור הירוק "הכי פשוט" שיש לך הוא ברוב המקרים מים רגילים שצבועים בצבע ירוק, לא יותר מזה.

10-12-06, 21:07
קודם כל תחליף לנוזל קרור טוב.
תנסה להתקין חיישן חום ושעון נוסף (למרות שאני לא רואה שם צורך בזה,כיוון שאני לא חושב שיש בעיה)

תבדוק את מתח האלטרנטור בזמן פעולת המאורר של הרדיאטור, תראה אולי הכונס אויר של המאורר פגום או איננו.
לאיזה כיוון מסתובב המאורר? האם הוא שואב אויר מבחוץ או מהמנוע?
ויש עוד כמה דברים שאפשר לבדוק, יש גם דרך להריד את טמפרטורת נוזל קרור בכמה מעלות.

אם אתה רוצה תפנה אלי בפרטי, אתן לך את מספר הנייד שלי.

10-12-06, 21:10
אני קונה את הנוזל קירור הכי יקר בחנות (חנות של בן דוד שלי..) וכנ"ל לגבי השמן מנוע.

.

הכי יקר - לא בהכרח הכי טוב :idea:

10-12-06, 21:30
ידעתי שהתגובה הזו תבוא, ואתה בעיקרון צודק בהחלט.
הנוזל קירור הזה הוא טוב מאוד, בהמלצת בן דוד שלי, שעובד שנים בתחום. שכחתי את הסוג המדוייק.

10-12-06, 23:21
איזה נוזל קירור נחשב לטוב? פראסטון ?
ומה בדיוק טוב בו? לא ניראה לי שזה מה שמוריד את הטמפ'.
Eddie, איך ניתן להוריד אפילו מספר מעלות?

11-12-06, 01:13
נוזל קרור טוב זהו נוזל הלא מצריך מיהול במים. מקורי של PEUGEOT/CITROEN,VW ,AUDI,
ולא לא PARAFLU. בנוסף לזה יש עוד כמה נתונים כגון שמנוניות , נקודת רתיחה וכו...

לגבי הורדת טמפרטורה כבר רשמתי , תפנה אלי בה"פ , אני יסביר לך את זה בטלפון.

לא אוהב לכתוב הרבה, אם תרצה אחרי ההסבר שלי תרשום את זה בפורום.

13-12-06, 00:07
זהו רכב שנת 94 ולא צריך להשקיע בו נוזל קירור של רכבים חדשים.
זה גם לא מה שאפטור לי את הבעיה.
יש נוזל קירור של פראסטון, מה דעתכם עליו?

13-12-06, 09:59
מה זה משנה איזה שנה הרכב???

פרסטון- הוא בסך הכל נוזל קרור בסדר, לא יותר מזה.