PDA

View Full Version : פונטו ספייס XTZ 2003 - בעיה בהזרקת דלק


Moshisho
06-02-11, 03:10
אהלן כולם,

אני משה, וזאת פעם ראשונה שאני מפרסם הודעה באתר (אחלה אתר!), ויש לי פיאט פונטו ספייס XTZ 2003, ויש לי בה בעיה. זה לאוהבי אתגרים..:
לפני חודשיים נדלקה לי נורית הזרקת דלק בכביש מהיר והאוטו קפץ קצת. אציין קודם, שקודם לנורית הייתה לי תקופה שהייתי סוחב דברים לא קלים עם הפונטו אם זה עוזר לאבחון... האוטו היה קופץ מדי פעם בהילוכים גבוהים ומדי פעם הבעיה הייתה נעלמת.
פניתי לחבר שלי שהוא מכונאי וקצין רכב, הוא עשה בדיקת מחשב (Maxiscan) ובדק את המנוע. המחשב הראה P0300 ו P0352 שזה קפיצות רנדומליות בהצתה ובעיה בסליל הראשוני או המשני בסליל הצתה B (קויל) ומאבחון ראשוני אמר שזה אחד מחוטי ההצתה שהיה יבש ורופף משהו.
הבעיה נעלמה ל3 ימים, ואז חזרה שוב קצת יותר חמורה. עוד דבר שצריך לציין זה שהחוטים והפלגים שהיו, היו חליפיים אך סלילי ההצתה מקוריים ולא הייתה איתם בעיה שנתיים לפני כן, ושהמחשב חדש יחסית (ב2008 החלפתי).
שוב ביצענו בדיקת מחשב והפעם הבעיה הייתה רק קויל B. החלפנו סליל הצתה (חליפי) ואת שאר חוטי ההצתה. הבעיה שוב נעלמה לכמה ימים וחזרה עם עוד קצת החמרה. אני מטבעי סקרן, התחלתי לחפש פתרונות באינטרנט והגעתי לכאן. בעצת אחת ההודעות פה בפורומים החלפתי פלגים וביקשתי מקוריים אך המחסנאי שיכנע אותי שNGK בדיוק אותו דבר וחבל על הכסף (מה אתם אומרים?) החלפנו והבעיה שוב נעלמה לשבוע!! (הרגע שבו חזרה היה הבעיה היה אחד הקשים...) הבעיה חזרה עם קפיצות קלות מדיי פעם אפילו בניוטרל, וכשהמנוע חם האוטו היה נותן מין קיקים כאלה.
מתוסכל החלטתי לשפוך יותר כסף על האוטו והלכתי למוסך שמשון ביהוד (המצויין, שוב בעצתכם). חיים מהמוסך, נסע איתי פעמיים וערך בדיקת מחשב והגיע למסקנה שלדעתו זה לא המחשב שהלך, וצריך להחליף לחלקים מקוריים ורק אז יהיה אפשר לדעת מה באמת הבעיה ומה עם המחשב...

אז מה אתם אומרים?? :confused:
אשמח לעצות. בינתיים הזמנתי סליל הצתה מקורי וחוטי הצתה מקוריים, אך עדיין מרגיש לי שהמחשב הוא הבעייתי. (עוד דבר, עשיתי בדיקת קומפרסיה ואין כל בעיה מכנית)

trademark
06-02-11, 05:14
קודם כל ברוך הבא לפורום.
שנית, אין דגם כזה ספייס XTZ, זה היה כינוי בארץ לפונטו דור ראשון בסוף שנות ה 90'.
אם חיים אומר כנראה הוא יודע. אם אחרי ההחלפה לחלקים מקוריים הבעיה תיפסק אז הרווחת.
אם לא, תבקש שיחזירו לך את החלקים הקודמים ויחפשו את הבעיה האמיתית, המחשב (כמו שאתה חושד) או משהו אחר.

davidmzr
06-02-11, 10:20
בדיקת מחשב אינה מצביעה על התקלה בוודאות. היא מספקת מס' אפשרויות.
תקלה PO300, מצביעה על פלג, כבלי הצתה, קוייל, חיבור רופף, מזרקים.
תקלה PO352. מצביעה על כבלי הצתה, קוייל. מחשב.
צודק המוסך שרק לאחר החלפת סליל ההצתה והכבלים, ניתן יהיה לקבוע את המשך הבדיקה.
הכי קל זה להחליף חלקים (למי שיש)לפי הסדר, ובכך לצמצם את הסיבה לתקלה. כל חלק ניתן לבדוק גם ללא החלפה, כולל המחשב. אלא שזה לוקח יותר זמן.
נא עדכן לאחר החלפת סליל וחוטי ההצתה המקוריים שהזמנת.
דוד.

mgoldst
06-02-11, 19:47
איזה דגם NGK שמת - יש דגם שהוא זהה לשל פיאט רק בפיאט מודפס עליו הלוגו
דגמי 8V:
NGK BKR5EZ

Moshisho
09-02-11, 03:27
אהלן חבר'ה, תודה על השיתוף.

מחר אמורים להגיע החלקים, אני אעדכן אתכם.
לדוד - אז אתה אומר בעצם ש PO352 לא יכול להעיד על בעיה בפלגים?
ואני אבדוק באמת את הדגם של NGK.. המחסנאי אמר לי בדיוק את מה שנאמר פה. שזה דגם של NGK שפשוט מודפס עליו פיאט וחבל על הכסף.

Moshisho
17-02-11, 13:05
תשמעו, קשה לי להאמין אבל עד כה (4-5 ימים) האוטו נוסע חלק... החוטים המקוריים שווים כל שקל. קניתי פעמיים חוטים חדשים ב70 ש"ח חליפיים ופעמיים נפלתי.
כנראה שיש סיבה להפרש במחיר למקוריים (שעולים 250 ש"ח)...

אז למי שמתעניין כנראה שהפונטו רגישה בחלקים מסוימים והחליפיים פשוט לא מספיק טובים.
גם את הסליל החלפתי למקורי אבל אני בטוח שהסליל לא היווה את הבעיה.

davidmzr
17-02-11, 19:34
חבל שלא החלפת כל חלק בנפרד.
ז.א כאשר שני חלקים מוחלפים בו זמנית. לא ניתן לדעת מי מהם גרם לתקלה.
אתה בטוח שהבעיה היתה מכבלי הצתה, אני לא.
היכן כתוב שפונטו רגישה בחלקים מסוימים והחליפיים, יותר מכל רכב אחר ?.
שיהיה בהצלחה.
דוד.

Moshisho
19-02-11, 01:32
אהלן דוד תודה,

אני יודע שזה לא הסליל כי החלפתי בין סליל A שאין בו בעיה והוא מקורי ובין B וזה לא פתר.
אמנם לא קראתי בשום מקום שהפונטו רגישה בחלקים מסוימים לחלקים מקוריים, ויכול להיות שהיא לא. אבל מהניסיון שלי המצער שלי, ומסתבר שגם של חיים ממוסך שמשון, הכבלים של חברות אחרות עשו בעיות ושמעתי מכמה אנשים (גם בעלי ניסיון עם פיאט) שמעידים שהחליפיים עלולים גם לפגוע במחשב.

עוד דבר, הערת שהPO352 מציין בעיה בסליל, כבלים, או מחשב. אז אם זה בפלגים זה לא קשור לקוד הזה?

רפי לין
19-02-11, 13:51
מחשב נהול המנוע אינו יכול לזהות תקלה במצת/י רכב כי הוא לא מפעילם ישירות.
מצתים לא מקוריים עלולים גם לגרום לתקלות במחשב נהול המנוע ובפעולת מנוע סדירה.
כאן המקרא לקוד התקלה:
קוד תקלה P0352 תיאור טכני:

כשל במעגל משני/ראשי של סליל הצתה - B Ignition Coil "B" Primary/Secondary Circuit

davidmzr
19-02-11, 14:45
מותר גם לידידים ותיקים מזמן מוסך פיאט שליד הסינרמה, לחלוק האחד על השני. :mad:
מחשב נהול המנוע יכול לזהות תקלה במצת/י רכב.
הדוגמה בקובץ המצורף :
דוד.

רפי לין
19-02-11, 18:46
דוד, במקרה הזה אין חילוקי דעות בינינו כי מחשב נהול המנוע מאבחן רק "החטאת הצתה"
(MISFIRE) ואז בהסבר הנלווה לקוד התקלה כתובות אפשרויות לגורמים לכך וביניהם גם תקלת מצת (פלאג), חוטי הצתה ועוד.
אין קוד תקלה כלשהוא שמצביע ישירות על בעייה במצת.
בברכה - רפי לין

davidmzr
20-02-11, 19:22
בזמן קריאת תקלה, לא חשוב איך המחשב מכנה אותה. לדוגמה (MISFIRE)
מה שחשוב זה הסיבות האפשרויות לכשל. כמו פלאג, חוטי הצתה ועוד. המחשב כן מורה על אפשרות של כשל בפלג.
ועוד דבר חשוב הוא, התמונה ששלחת לי. :mad:
אפרופו לתמונה, יש אנשים שכבר לא מתענינים בזה, יש להם מצבה על הבטן. אתה בטח יודע מה יש מתחת למצבות.:mad:
שיהיה לך ערב מצוין.
דוד