Moshisho
06-02-11, 03:10
אהלן כולם,
אני משה, וזאת פעם ראשונה שאני מפרסם הודעה באתר (אחלה אתר!), ויש לי פיאט פונטו ספייס XTZ 2003, ויש לי בה בעיה. זה לאוהבי אתגרים..:
לפני חודשיים נדלקה לי נורית הזרקת דלק בכביש מהיר והאוטו קפץ קצת. אציין קודם, שקודם לנורית הייתה לי תקופה שהייתי סוחב דברים לא קלים עם הפונטו אם זה עוזר לאבחון... האוטו היה קופץ מדי פעם בהילוכים גבוהים ומדי פעם הבעיה הייתה נעלמת.
פניתי לחבר שלי שהוא מכונאי וקצין רכב, הוא עשה בדיקת מחשב (Maxiscan) ובדק את המנוע. המחשב הראה P0300 ו P0352 שזה קפיצות רנדומליות בהצתה ובעיה בסליל הראשוני או המשני בסליל הצתה B (קויל) ומאבחון ראשוני אמר שזה אחד מחוטי ההצתה שהיה יבש ורופף משהו.
הבעיה נעלמה ל3 ימים, ואז חזרה שוב קצת יותר חמורה. עוד דבר שצריך לציין זה שהחוטים והפלגים שהיו, היו חליפיים אך סלילי ההצתה מקוריים ולא הייתה איתם בעיה שנתיים לפני כן, ושהמחשב חדש יחסית (ב2008 החלפתי).
שוב ביצענו בדיקת מחשב והפעם הבעיה הייתה רק קויל B. החלפנו סליל הצתה (חליפי) ואת שאר חוטי ההצתה. הבעיה שוב נעלמה לכמה ימים וחזרה עם עוד קצת החמרה. אני מטבעי סקרן, התחלתי לחפש פתרונות באינטרנט והגעתי לכאן. בעצת אחת ההודעות פה בפורומים החלפתי פלגים וביקשתי מקוריים אך המחסנאי שיכנע אותי שNGK בדיוק אותו דבר וחבל על הכסף (מה אתם אומרים?) החלפנו והבעיה שוב נעלמה לשבוע!! (הרגע שבו חזרה היה הבעיה היה אחד הקשים...) הבעיה חזרה עם קפיצות קלות מדיי פעם אפילו בניוטרל, וכשהמנוע חם האוטו היה נותן מין קיקים כאלה.
מתוסכל החלטתי לשפוך יותר כסף על האוטו והלכתי למוסך שמשון ביהוד (המצויין, שוב בעצתכם). חיים מהמוסך, נסע איתי פעמיים וערך בדיקת מחשב והגיע למסקנה שלדעתו זה לא המחשב שהלך, וצריך להחליף לחלקים מקוריים ורק אז יהיה אפשר לדעת מה באמת הבעיה ומה עם המחשב...
אז מה אתם אומרים?? :confused:
אשמח לעצות. בינתיים הזמנתי סליל הצתה מקורי וחוטי הצתה מקוריים, אך עדיין מרגיש לי שהמחשב הוא הבעייתי. (עוד דבר, עשיתי בדיקת קומפרסיה ואין כל בעיה מכנית)
אני משה, וזאת פעם ראשונה שאני מפרסם הודעה באתר (אחלה אתר!), ויש לי פיאט פונטו ספייס XTZ 2003, ויש לי בה בעיה. זה לאוהבי אתגרים..:
לפני חודשיים נדלקה לי נורית הזרקת דלק בכביש מהיר והאוטו קפץ קצת. אציין קודם, שקודם לנורית הייתה לי תקופה שהייתי סוחב דברים לא קלים עם הפונטו אם זה עוזר לאבחון... האוטו היה קופץ מדי פעם בהילוכים גבוהים ומדי פעם הבעיה הייתה נעלמת.
פניתי לחבר שלי שהוא מכונאי וקצין רכב, הוא עשה בדיקת מחשב (Maxiscan) ובדק את המנוע. המחשב הראה P0300 ו P0352 שזה קפיצות רנדומליות בהצתה ובעיה בסליל הראשוני או המשני בסליל הצתה B (קויל) ומאבחון ראשוני אמר שזה אחד מחוטי ההצתה שהיה יבש ורופף משהו.
הבעיה נעלמה ל3 ימים, ואז חזרה שוב קצת יותר חמורה. עוד דבר שצריך לציין זה שהחוטים והפלגים שהיו, היו חליפיים אך סלילי ההצתה מקוריים ולא הייתה איתם בעיה שנתיים לפני כן, ושהמחשב חדש יחסית (ב2008 החלפתי).
שוב ביצענו בדיקת מחשב והפעם הבעיה הייתה רק קויל B. החלפנו סליל הצתה (חליפי) ואת שאר חוטי ההצתה. הבעיה שוב נעלמה לכמה ימים וחזרה עם עוד קצת החמרה. אני מטבעי סקרן, התחלתי לחפש פתרונות באינטרנט והגעתי לכאן. בעצת אחת ההודעות פה בפורומים החלפתי פלגים וביקשתי מקוריים אך המחסנאי שיכנע אותי שNGK בדיוק אותו דבר וחבל על הכסף (מה אתם אומרים?) החלפנו והבעיה שוב נעלמה לשבוע!! (הרגע שבו חזרה היה הבעיה היה אחד הקשים...) הבעיה חזרה עם קפיצות קלות מדיי פעם אפילו בניוטרל, וכשהמנוע חם האוטו היה נותן מין קיקים כאלה.
מתוסכל החלטתי לשפוך יותר כסף על האוטו והלכתי למוסך שמשון ביהוד (המצויין, שוב בעצתכם). חיים מהמוסך, נסע איתי פעמיים וערך בדיקת מחשב והגיע למסקנה שלדעתו זה לא המחשב שהלך, וצריך להחליף לחלקים מקוריים ורק אז יהיה אפשר לדעת מה באמת הבעיה ומה עם המחשב...
אז מה אתם אומרים?? :confused:
אשמח לעצות. בינתיים הזמנתי סליל הצתה מקורי וחוטי הצתה מקוריים, אך עדיין מרגיש לי שהמחשב הוא הבעייתי. (עוד דבר, עשיתי בדיקת קומפרסיה ואין כל בעיה מכנית)