View Full Version : תרמוסטט נתפס בפיאט דובלו?
yulian1986
26-11-10, 16:32
שלום חברים,
ברשותי פיאט דובלו טורבו דיזל 2002.
כאשר אני מתניע בבוקר קר (גר בצפון),המחוג של הטמפ' ב 10-15 דקות נסיעה(בינעירונית) פשוט נשאר כמעט במינימום,ורק כשאני מגיע לעיר (ממעלות לנהריה) הוא מגיע עד רבע,אולם בשעות הצהרים כאשר יש שמש הוא מגיע לחצי. לפי החיפושים שלי בפורמים ניראה לי זה התרמוסטט,אולם אם הוא נתפס המחוג לא אמור להיות ברבע כול הזמן?
או שמנועי דיזל החום במזג אוויר קר עובד קצת שונה?
אם אתה נוסע עם קצת עצירות וגם בגלל שקר בחוץ יש מצב שזה תקין .
עקבתי משום מה השבוע שלא הייה חם ואצלי עם עצירות אותם סימפטומים.
אם אתה נוסע רצוף ובמאמץ הרכב חייב לעבוד על טמפ' עבודה עד החצי ולא הטרמוסטט תקול
במנועי דיזל הרכב חייב לעבוד על חום ושים לב בבוקר שקר הרכב קשה לו לזוז
yulian1986
26-11-10, 18:06
שמתי לב גם כשקר (6.30 בבוקר במעלות),לרכב קצת קשה להניע,לוקח עוד שניה/שתיים,עד שהוא מניע,זה תקין?
(אני מחכה עד שנורית הסלילים נכבית).
הקור בצפון לא כמו במרכז
וזאת הסיבה לחום המנוע להצתה ופעילות המנוע שבמנועי דיזל זקוקה לחום בכדי שיפעל עגול
האם יש בידוד על מכסה המנוע וגם בתחתית המנוע יעזור קצת
הייתי גם מכניס אותו לחנייה מקורה ישמור על כמה מעלות(אם אתה יכול לכסות אותו בלילה גם יועיל)
הכל תקין אצלך
אני לא כלכך מסכים עם יאיר,
תופעה מראה על 90 % טרמוסטט תפוס במצב פתוח.
תנסה בנסיעה להדליק חימום, אתה תראה שחום מנוע יורד עוד יותר.
חום מנוע צריך להיות תמיד בחצי (גם באירופה ששם הרבה יותר קר).
זאת דעתי, דרך הגב אצלי ברכב אותו דבר עכשיו, כבר קניתי טרמוסטט מקורי, צריך זמן פנוי כדי להרכיב :).
לקקסה תקרא את תגובה מס 2 .
כשאני נוסע בבוקר 10 ק"מ רק אז המנוע נכנס לטמפ' עבודה מתחת לחצי
כשאתה נוסע בגביש מהיר טיפה מעל הרבע.
ידידנו הצפוני מתחיל את הבוקר שלו בטמפ' של גג 10 מעלות הרכב שישב החוץ עומד על 0 מעלות.
בכדי שהרכב יכנס לטמפ' צריך שיסע לפחות 10 ק"מ בכדי להגיע לאמצע .
עכשיו אם הוא נוסע בכביש מהיר ועוצר מיידי פעם בימים אלה יהיה קשה להגיע לטמפ' עבודה קרי טרמוסטט פתוח חלקי וזה מה שהוא אומר
הבדיקה הפשוטה ביותר שיעשה היא להפעיל את המנוע על סרק ולראות אם כשהמאוורר פועל המחוג צריך להיות מתחת לחצי.
צריך לקחת בחשבון שמנוע דיזל צריך להתחמם יותר מהר מבנזין
yulian1986
27-11-10, 00:00
תודה חברים על התגובות,
עכשיו עשיתי נסיעה של 4 דקות בעיר,הרכב התניע בצורה מהירה,והמחוג הגיע קצת מעל רבע,בכול מקרה אני אמשיך לעקוב אחרי זה,עוד שבועיים טיפול 300K במוסך מורשה,מקסימום יחליפו תרמוסטט.
אגב Lexxxa כמה עולה בממוצע תרמוסטט?
טרמוסטט מאוד יקר ויחסית מיוחד
yulian1986
27-11-10, 00:31
ספציפית לדובלו?
בוקר טוב יאיר, קראתי את התגובה מס' 2.
לדעתי בדובלו, כמו בפונטו ספייס, מחשב נותן את הנתון חום ללוח ולא ישירות מחיישן.
זה קצת שונה מפונטו דור1 ששם רואים כל שינוי קטן בטמפ'.
מנוע עם טרמוסטט תקין מתחמם לחצי פחות מ10 דקות.
הבחור אמר שכל הנסיעה שלו (15 דקות) הטמפ' נמצאת על מינימום .
ורק אחרי שנכנס לעיר מגיע לרבע.
בזמן שהבחור נמצא בכביש מהיר (בשעות בוקר המוקדמות = קר) עדיין עם טרמוסטט תקין החום צריך לעלות, לא מהר כמו שהוא עומד בסרק, אבל עדיין לעלות.
הבדיקה שהמלצת לדעתי לא נכונה, בדיקה זאת לא מראה על טרמוסטט תקול.
אפילו מנוע שללא טרמוסטט יגיע לחצי ואז יופעל המאוורר. בדיקה שהמלצת היא יותר לכיוון בדיקת יוניט הפעלת מאוורר.
יוליאן, לגבי טרמוסטט, זה באמת תלוי באיזה רכב.
הייתה לי בראבה, קניתי טרמוסטט לא מקורי ב280ש"ח כי הוא היה מיוחד (ביחד עם הבית שלו)
עכשיו יש לי גולף, קניתי טרמוסטט מקורי (בחו"ל) ב30 יורו (150 ש"ח).
חברים, עדכון.
החלפתי טרמוסטט אצלי ברכב.
החום מגיע לחצי תוך 5 דקות אחרי הנעה (נסיעה בלילה, 2 דקות אחרי הנעה אני כבר בכביש מהיר, זא אומר שאחרי 3 דקות נסיעה בכביש מהיר החום כבר בחצי)
טרמוסטט מקורי, פולקסווגן גולף 2.0 ידני שנת 2001.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.