View Full Version : מחפש סכמה של החשמל של החלונות באונו 95 1.4 הזרקה
יש לי בעיה חשמלית, המפסק של הנוסע ליד הנהג לא עובד (לא מוריד ולא מעלה את החלון)
לעומת זאת, המפסקים שנמצאים בתא הנהג כן עובדים - שני החלונות עולים ויורדים
על פניו זאת לא בעיה של המנוע (למרות שהחלון בתא הנוסע קצת איטי, אם יצא לי לפתוח אני אתיז קצת סיליקון לשם בתקוה לצלוף... ואחרכך אשבור את הראש איך לנקות אותו מהשמשה......), אני מחפש שרטוט חשמל של החלונות כדי לפתור אותה
בנוסף חשבתי על זה ויתכן שהמנוע שבתא הנוסע לא מקבל מספיק מתח (בטח 7-8 וולט) ולכן לא מרים מספיק מהר את החלון (יש הרגשה שהוא מפעיל יותר מידי שרירים והחלון עולה לאט לאט... בנסוף יש תחושה שהמנועים מחוברים בטור שכן כאשר אני מרים את שניהם החלון של הנוסע עולה לאט יותר....)
חשבתי לחבר ממסר ולהביא מתח ישיר מהסוללה אבל אני חושב שאני יצטרך 2 ממסרים כיוון שיש 2 כיוונים וכיוון הזרם מתהפך לפי המפסק.. אז אני חושב שצריך גם 2 דיודות כיון שבצד השני בכיוון ההפוך צריך להאריק - או שאני טועה?
בכל אופן אני מחכה לשרטוט אם יש למישהו :) זה יחכול לפתור את כל השאלות שתקועותב ראש
תודה!!!!!
בוקר טוב!
בשביל מה לעשות שינויים עם ממסרים למערכת שתוכננה לעבוד כמו שהיא?
לעניות דעתי: אם מהצד שלך שני החלונות מתפקדים (ועזוב כרגע את האיטיות של הימני) והמפסק של דלת ימין לא מפעיל, ברור שהבעיה היא במפסק של דלת ימין. הרי החלונות עולים ויורדים מהצד שלך... תחליף מפסק ימני.
בעניין האיטיות, גם אצלי זה ככה. החלון הימני עולה לאט משמעותית מהשמאלי ואני קושר את זה ישירות לכמות השימוש. החלון הימני מתופעל הרבה פחות ולכן יש לו נטיה להיתפס / להידבק וכו'.
ריסוס ספריי סיליקון על הגומיות ו- WD-40 על המנגנון עשוי לשחרר את החלון ולהריץ אותו טוב יותר.
בלי קשר למפסק - עצה: אל תרים את שני החלונות בו-זמנית. אלה מנועים שצורכים המון זרם ולא ממש בריא לעשות את זה. אצלי יש מרימי חלון, והם עולים אחד אחד, בדיוק מהסיבה הזו.
בוקר טוב!
בשביל מה לעשות שינויים עם ממסרים למערכת שתוכננה לעבוד כמו שהיא?
לעניות דעתי: אם מהצד שלך שני החלונות מתפקדים (ועזוב כרגע את האיטיות של הימני) והמפסק של דלת ימין לא מפעיל, ברור שהבעיה היא במפסק של דלת ימין. הרי החלונות עולים ויורדים מהצד שלך... תחליף מפסק ימני.
תראה על פניו יכול להיות שהבעיה במפסק הקטן שנמצא שם למעלה, הקטע זה שאני רוצה לדעת איפה הבעיה - אם בחיווט שמגיע למנוע מהמפסק (כלומר דורש לפתוח את הפלסטיקה של הדלת) או במפסק עצמו למעלה
ברגע שתהיה לי את הסכמה ביד אני אקצר בעצמי את מה שנדרש בצמה של המפסק ואראה אם זה מגיב - אם לא - נפתח את הפלסטיקה ועל הדרך נבדוק למה המנוע חלש..
בעניין האיטיות, גם אצלי זה ככה. החלון הימני עולה לאט משמעותית מהשמאלי ואני קושר את זה ישירות לכמות השימוש. החלון הימני מתופעל הרבה פחות ולכן יש לו נטיה להיתפס / להידבק וכו'.
ריסוס ספריי סיליקון על הגומיות ו- WD-40 על המנגנון עשוי לשחרר את החלון ולהריץ אותו טוב יותר.
בלי קשר למפסק - עצה: אל תרים את שני החלונות בו-זמנית. אלה מנועים שצורכים המון זרם ולא ממש בריא לעשות את זה. אצלי יש מרימי חלון, והם עולים אחד אחד, בדיוק מהסיבה הזו.בעניין האיטיות - אני חושב שזה לא כמות השימוש, אני פותח את שניהם תמיד דבר ראשון שאני עולה לרכב, אני חושב שהוא לא מקבל מספיק מתח שכן אם הם מחוברים בטור אז הצרכן הראשון זה החלון של הנהג (עובדתית כאשר תעלה את שניהם במקביל החלון נהג יהיה מהיר יותר - או לפחות ככה זה אצלי)
בנוגע לספריי - WD40 לא הייתי מרסס שם אבל סיליקון כן (למרות שצרה לא נורמלית לקלף את זה מהשמשה אחרכך)
בנוגע לצריכת זרם - נראה לי תמוהה, אני חושב שאם זה מה שיגמור לך את המצבר מצבך רע! בסופו של דבר זה דבר שהגיע מובנה באוטו, האלטרנטור יודע לטעון את המצבר ולפצות על זה, יש אנשים ששמים צרכני זרם יותר גדולים.. מהמנועים של העלאת החלונות לא הייתי דואג.. אבל בנוגע לצריכת זרם הייתי מחכה למישהו שיודע בדיוק את המספרים אז יכול להיות שאתה צודק!
בכל מקרה, מצאתי את הסכמה החשמלית בHAYNES יותר מאוחר נשב על זה - אם יש דרישה אני אעלה
דרך אגב המשפט שאמרת:
לעניות דעתי: אם מהצד שלך שני החלונות מתפקדים (ועזוב כרגע את האיטיות של הימני) והמפסק של דלת ימין לא מפעיל, ברור שהבעיה היא במפסק של דלת ימין. הרי החלונות עולים ויורדים מהצד שלך... תחליף מפסק ימני.
אני לא אוהב להחליף חלקים על בליינד... אם הייתי יודע שהמפסק לא עובד הייתי מחליף, לא רוצה לאכול תלב גם על חצי שקל שעלה המפסק אם אני יחליף אותו והבעיה תשאר ;)
יש אופצעה להחליף בין מפסקים שבדלתות ?
במע' חולונות חשמל מקורית של פיאט, בצד הנהג זאת יחידה אחת של 2 מתגים (לשמאל וימין) ובדלת הנוסע יש רק מתג אחד ולכן לא ניתן להחליף ביניהם.
לפותח השרשור, רשום כתובת דוא"ל (ישירות לדוא"ל שלי שהנו erl@bezeqint.net) ואסרוק ואשלח לך שרטוט חשמל מתורגם ומפוענח על ידי.
בברכה - רפי לין
ציטוט:
בעניין האיטיות - אני חושב שזה לא כמות השימוש, אני פותח את שניהם תמיד דבר ראשון שאני עולה לרכב, אני חושב שהוא לא מקבל מספיק מתח שכן אם הם מחוברים בטור אז הצרכן הראשון זה החלון של הנהג (עובדתית כאשר תעלה את שניהם במקביל החלון נהג יהיה מהיר יותר - או לפחות ככה זה אצלי)
תחשוב בהיגיון... שני צרכנים שאמורים לעבוד אינדיבידואלית מחוברים בטור...?
מה בדיוק יקרה כשתסגור מעגל באמצעות אחד המפסקים? שניהם יעבדו יחד!
בכדי לאפשר עבודה בלתי תלויה אחד בשני, אתה חייב לחבר אותם במקביל.
בצורה זו מפל המתח על כל מנוע נשאר קבוע 12 וולט ושניהם יכולים לעלות יחד או לחוד בלי תלות אחד בשני.
בעת חיבור צרכנים זהים בהתנגדותם בטור, מפל המתח עליהם יהיה חצי, כלומר 6 וולט... מיותר לומר שהמנועים שמתוכננים לעבוד ב 12 וולט - בקושי יזוזו - ובכל מקרה יעבדו יחד.
בקיצור, המנוע הימני מתאמץ כי הגומיה שנמצאת משני צידי החלון (ושהוא רץ בתוכה) מגיעה עד לאמצע הדלת בערך והיא מתמלאת אבק. קח ספריי סיליקון עם צינורית, תתיז לתוך הגומיה כמות יפה שתחלחל עד למטה - בשני הצדדים. כשתסיים, אשמח לשמוע מה קורה עם החלון.. :)
ציטוט:
בעניין האיטיות - אני חושב שזה לא כמות השימוש, אני פותח את שניהם תמיד דבר ראשון שאני עולה לרכב, אני חושב שהוא לא מקבל מספיק מתח שכן אם הם מחוברים בטור אז הצרכן הראשון זה החלון של הנהג (עובדתית כאשר תעלה את שניהם במקביל החלון נהג יהיה מהיר יותר - או לפחות ככה זה אצלי)
תחשוב בהיגיון... שני צרכנים שאמורים לעבוד אינדיבידואלית מחוברים בטור...?
מה בדיוק יקרה כשתסגור מעגל באמצעות אחד המפסקים? שניהם יעבדו יחד!
בכדי לאפשר עבודה בלתי תלויה אחד בשני, אתה חייב לחבר אותם במקביל.
בצורה זו מפל המתח על כל מנוע נשאר קבוע 12 וולט ושניהם יכולים לעלות יחד או לחוד בלי תלות אחד בשני.
בעת חיבור צרכנים זהים בהתנגדותם בטור, מפל המתח עליהם יהיה חצי, כלומר 6 וולט... מיותר לומר שהמנועים שמתוכננים לעבוד ב 12 וולט - בקושי יזוזו - ובכל מקרה יעבדו יחד.
בקיצור, המנוע הימני מתאמץ כי הגומיה שנמצאת משני צידי החלון (ושהוא רץ בתוכה) מגיעה עד לאמצע הדלת בערך והיא מתמלאת אבק. קח ספריי סיליקון עם צינורית, תתיז לתוך הגומיה כמות יפה שתחלחל עד למטה - בשני הצדדים. כשתסיים, אשמח לשמוע מה קורה עם החלון.. :)
אין לי מושג למה הוא מתאמץ אבל הוא לא מהיר כמו החלון של הנהג... מה שכן כתבתי את ההודעה חצי ישן ואתה צודק לגמרי... לא יודע למה איבדתי קצת את עצמי חח
עריכה: ייתכן ולא צדקת במאה אחוז, איך תסביר שכאשר אני מרים את חלון שליד הנהג לבד הוא עולה מהר וכאשר אני מעלה את שניהם יחדיו הנהג עולה מהר יותר?
על פניו נראה כי ייתכן והם מחוברים בטור וכי המתח על החלון נוסע קטן יותר מה שאומר שבהנחה והם בטור ההתנגדות של הצרכני לפני החלון נוסע גבוהה משל החלוון נוסע
ולא הגיוני שזאת הגומיה שכן כשהחלון עולה לבד הוא עולה מהר יותר (לפחות לא הכלח באשמת הגומיה)
בדרך כלל, חלון הנהג יפעל קצת מהר יותר מהחלון הימני, כי הזרם אליו עובר ישירות ממתג דלת
הנהג בדרך קצרה וישירה.
הזרם אל חלון צד ימין הנו בטור דרך מתג הנהג אל מתג דלת ימין ואל מנוע חלון ימין.
לכן יש מפלי מתח גבוהים יותר גם בגלל אורך חוטים רב יותר וגם בגלל עוד מגעים חשמליים ועקב כל זאת יפעל, בדרך כלל, חלון ימין לאט יותר.
הפעלת חלון ימין ע"י זרם חשמלי בטור, דרך 2 המתגים, נוצר כדי למנוע מצב שהנהג והנוסע בו זמנית יפעילו חלון ימין לכוונים מנוגדים (האחד להרמה והשני להורדה) ואז יווצר קצר חשמלי.
בברכה - רפי לין
בדרך כלל, חלון הנהג יפעל קצת מהר יותר מהחלון הימני, כי הזרם אליו עובר ישירות ממתג דלת
הנהג בדרך קצרה וישירה.
הזרם אל חלון צד ימין הנו בטור דרך מתג הנהג אל מתג דלת ימין ואל מנוע חלון ימין.
לכן יש מפלי מתח גבוהים יותר גם בגלל אורך חוטים רב יותר וגם בגלל עוד מגעים חשמליים ועקב כל זאת יפעל, בדרך כלל, חלון ימין לאט יותר.
הפעלת חלון ימין ע"י זרם חשמלי בטור, דרך 2 המתגים, נוצר כדי למנוע מצב שהנהג והנוסע בו זמנית יפעילו חלון ימין לכוונים מנוגדים (האחד להרמה והשני להורדה) ואז יווצר קצר חשמלי.
בברכה - רפי לין
הסקתי את זה ברגע שראיתי את השרטוט החשמלי ששלחת לי (שדרך אגב היה זהה לזה שיש אצלי ביד שהוצאתי מהיינס)
זה אחד הדברים היותר מעצבנים, אם אני לא טועה אפשר באמצעות 2 דיודות ו2 ממסרים (2 ממסרים על החוטים שהולכים אל המנוע מלחצן צד ימין ואז 2 דיודות כיוון שבכל פעם כשהזרם מגיע בכיוון הפוך (כאשר המפל שלילי) צריך להאריק בכיון ההפוך) מחר אני יבדוק את העניין:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.