View Full Version : שעון סל"ד
לאן אני מחבר את הטכומטר כדי לקבל את הקריאה של הסיבובי המנוע
לשקע שיושב על הכויל ?! אם כן משנה לאיזה חוט?
לאן אני מחבר את הטכומטר כדי לקבל את הקריאה של הסיבובי המנוע
לשקע שיושב על הכויל ?! אם כן משנה לאיזה חוט?
אם זה שעון בעל ארבעה חוטים אז:
אדום הולך למקור מתח קבוע על קופסת הפיוזים, על החוט הזה תוסיף פיוז של 4 אמפר.
שחור הולך למינוס (-) רצוי על המנוע ולא על השאסי.
לבן הולך לתאורה של השעונים.
ירוק הולך לקריאה של הטורים מהמחשב או כל מקור אחר. רצוי לחבר אותו על יציאת המפלג לצילינדר מס' 1. הרי השעון בסה"כ מרגיש את הפולסים של הניצוץ ובהתאם למהירות שלהם הוא יודע לחשב את הסל"ד.
בד"כ יש גם בורר מאחורה ל 4-6-8 צילינדרים. תכוון ל-4.
בהצלחה
הטעו אותך.
לא מחברים את השעון לחוט מתח גבוה של ניצוץ למצת (פלאג) וגם לא אל חוט + קבוע (אלא לחוט + כשמתג ההצתה מופעל).
יש הבדלים מהותיים אם זה מנוע 1.4 או 1.6 ואם זה הזרקת דלק או קרבורטור.
לכן כתוב מה שנת הייצור של הטיפו ונפח מנוע ולפי זה תקבל מידע מדויק יותר.
כמו כן, כתוב את צבעי החוטים של מד הסל"ד.
בברכה - רפי לין
בקשר לחוט הסיגנל ברור שהתבלבלתי, הרי לא יעלה על הדעת לחבר אותו ל 17000 וולט... הכוונה הייתה שהוא מתחבר לכויל בצד של המתח הנמוך שמגיע ממחשב ההצתה.. שנים שלא עשיתי את זה וקצת החלדתי..
אבל בכל מקרה, הייתי שמח להעשיר את הידע ולקבל הסבר מדוע זה משנה אם זה קרבורטור או הזרקה..
הרי בסופו של דבר מגיע פולס לכויל ואותו אני רוצה לתפוס, אז מה אכפת לי מה מביא אליו את הפולס?
וגם ההבדלים שציינת בנפחי המנוע אינם ברורים לי. למה שבכלל יהיה הבדל?
תודה מראש על תשובתך!
:)
מנוע 1.4 הזרקה , אין שקעים במפלג , השקע היחיד הוא בכויל של 4 חוטים
בטיפו עם מנוע 1.4 והזרקת דלק, יש מפלג עם סליל הצתה (IGNITION COIL) אחד ואת החוט של פולס סבובי המנוע חבר אל החוט השחור שבסליל ההצתה.
לדידקה - בטיפו עם מנוע 1.6 והזרקת דלק אין בכלל מפלג ויש 2 זוגות סליל הצתה ואז שם צריך מד הסל"ד לקבל את אות סבובי המנוע ממחשב ניהול המנוע.
לכן יש חשיבות בידיעה באיזה מנוע ומע' הזרקת דלק והצתה מדובר.
בברכה - רפי לין
רפי תודה על התשובות אבל , המנוע 1.4( tipo s) הזרקה ויש מפלג בנפרד וכויל בפנרד
ובכויל ישלי רק שתי שקעים , שקע ראשון של חוט הצתה שהולך למפלג ועוד שקע של 4 חוטים שהולך לצמה
"מפלג" זה רוטור , צ'ובצ'יק כזה שמחלק את המתח לפלגים ברכבים עם קרבורטור.
אצלך יש כויל. בקונקטור (עם 4 חוטים שהולך לצמה) צריך להיות חוט שחור. לשם צריך לחבר.
בדיוק כפי שכתבתי קודם:
בטיפו עם מנוע 1.4 והזרקת דלק, יש מפלג עם סליל הצתה (IGNITION COIL) אחד ואת החוט של פולס סבובי המנוע חבר אל החוט השחור שבסליל ההצתה.
בברכה - רפי לין
יש 4 חוטים . שני חוטים בצבע כתום ושני חוטים בצבע חום .
השאלה לאיזה מהם אני צריך לחבר ?!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.