PDA

View Full Version : אוטו נכבה כשנותנים ברקס חזק


borisd
05-11-10, 11:27
שלום לחברי הפורום, יש לי פיאט בראבה שנת 97, לאחרונה ירדה רצועת טיינמינג והיה צורך בשיפוץ ראש מנוע. מאז אותו שיפוץ האוטו כבה בכל ברקס פתאומי או אפילו לפעמים סתם כשהאוטו עומד ברמזור הוא נכבה.
למישהו יש רעיון מה הבעיה?

ami3678
05-11-10, 13:16
אם הוא כבה בעת לחיצה חזקה על הגז כנראה ויש לך בעיה במשאבת העזר של הבלם... היא עובדת כך שיש שם גומייה שאמורה לאטום. אם היא קרועה אזי עובר חלק מתת הלחץ של המנוע והוא כבה.

davidka
05-11-10, 14:57
הרכב בעל הזרקה חד נקודתית (דמוי קרבורטור) או רב נקודתית?
הרכב אוטומטי?
כאשר הרכב כבה, יש ריח חריף של דלק?
אחרי שהוא כבר כבה ואתה מתניע אותו שוב, ההתנעה קלה? קשה? מלווה בעשן שחור?

אני מנסה לפצח את הקשר בין בלימה פתאומית, משמע, תאוטה חזקה ובין עמידה סטאטית ברמזור..
יש לי כיוון אבל רק אחרי תשובותיך אפשר יהיה להתקדם...

ארילו
05-11-10, 16:06
לדעתי משהו בצנרת וואקום לא תקין.

ami3678
05-11-10, 17:26
לדעתי משהו בצנרת וואקום לא תקין.

בדיוק, זה מה שאמרתי. משאבת העזר של הבלם עובדת של וואקום. ברגע שאתה נותן ברקס חזק כנראה שיש בריחה של ואקום והמנוע כבה.

yair068
05-11-10, 18:18
אם הייתה בעייה בצנרת הווקום ברכב היה מקרטע ולא סוחב
דעתי ניקוי מנוע צעדים ובית מצערת יעשו נפלאות

Lexxxa
05-11-10, 20:26
davidka, כל הבראבות זה רב נקודתי. יש מנוע 1.4 12V ויש 1.6 16V. (כמובן יש גם HGT 1.8 ו2.0, יש גם דיזל, אבל זה לא המקרה)

אוטומט או רגיל?
יש נורות אזהרה דלוקות בלוח שעונים?
כמו שנאמר, יול להיות משאבת עזר בלם, ניקוי מצערת, יכול להיות שחיישן קראנק לא תקין.
יכול להיות כויל לא תקין.

צריך לראות את הרכב/לעשות סיבוב, מאוד קשה מאחורי מקלדת למצוא את התקלה.

davidka
05-11-10, 20:36
לטעמי יאיר צודק. אין קשר לבוסטר. אם הבוסטר היה מבריח ואקום, המנוע היה עובד על הפנים משום שכל יחס האויר/דלק היה משתגע.
גם כוח הבלימה יורד דרסטית במצב שבו הבוסטר לא מחזיק לחץ.

אין גם מכנה משותף בין בעיית בוסטר לבלימה פתאומית ב ל ב ד. גם לחיצה רגילה אמורה ליצור אותו אפקט על הבוסטר וליצור את אותה הבעיה. מצב של עמידה ברמזור עם רגל על הברקס והרכב פתאום כבה הוא לא סימפטום של בוסטר שמבריח ואקום.

אני גם בדעה שיש כאן בעיית דלק כלשהי (מנוע צעדים?) אבל לא שולל גם בעיית ואקום בסעפת היניקה. רצוי לבדוק את כל הצינורות הקטנים שמתחברים לסעפת ולוודא שכולם אכן מחוברים למקומם ושלמים.

borisd
05-11-10, 21:08
הרכב הוא אוטומט, אין נוריות דולקות בלוח השעונים, לאחר שכבה קל להניע אותו ,אין עשן שחור ואין ריח של דלק. המוסכניק שמטפל לי בו אומר שאולי צריך להעלות את ה"טורים" .

אוליי עכשיו מישהו מבין מה קורה שם?

תודה לכל הכותבים .

yair068
05-11-10, 21:53
לא נוגעים בכיוון טורים זה לא נכון .
יש מצב לככויל אחד מתוף השתיים פגום ואת זה אפשר לבדוק .
אופציה נוספת אינקקטור אחד מזייף שם K 44 על חצי מיכל דלק
עדיןן בגירסה שתקנה תרסיס לניקויי אינגקטורים תרסס ללוע בית המצערת שחק עם הפרפר שבפנים והמשך להתיז בתרסיס .
לאחר מכן ראה אם יש הבדלים.
אם זה זז טוב בחצי לפחות המשך עם ניקוי מנוע צעדים.

borisd
06-11-10, 17:36
ב"פרקינג" או ב"ניוטרל" האוטו לא כבה, רק ב"דרייב" או "רברס"

davidka
06-11-10, 21:34
שלום לחברי הפורום, יש לי פיאט בראבה שנת 97, לאחרונה ירדה רצועת טיינמינג והיה צורך בשיפוץ ראש מנוע. מאז אותו שיפוץ האוטו כבה בכל ברקס פתאומי או אפילו לפעמים סתם כשהאוטו עומד ברמזור הוא נכבה.
למישהו יש רעיון מה הבעיה?

יכול להיות שכל הבעיה שלך באוטו זה סל"ד נמוך מידי.
ברכב אוטומטי הסל"ד בניוטרל צריך להיות בסביבות 1000. כשאתה מכניס להילוך הסל"ד אמור ליפול לאזור ה 800. אם הסל"ד שלך בניוטרל נמוך מידי ואתה בדרייב, הסל"ד יפול לאזור 700 סל"ד שזה גבולי. למה גבולי? כי במצב הזה, אם המאוורר נכנס לעבודה, הוא מפיל רגעית את הסל"ד עוד יותר ועלול לכבות את המנוע אם הסל"ד נמוך מידי.

תבדוק את הסל"ד בכל המצבים ותדווח.
תנסה לעמוד ברמזור בניוטרל ולא בדרייב ותגיד לנו אם יש כיבוי של המנוע.

borisd
07-11-10, 20:25
יכול להיות שכל הבעיה שלך באוטו זה סל"ד נמוך מידי.
ברכב אוטומטי הסל"ד בניוטרל צריך להיות בסביבות 1000. כשאתה מכניס להילוך הסל"ד אמור ליפול לאזור ה 800. אם הסל"ד שלך בניוטרל נמוך מידי ואתה בדרייב, הסל"ד יפול לאזור 700 סל"ד שזה גבולי. למה גבולי? כי במצב הזה, אם המאוורר נכנס לעבודה, הוא מפיל רגעית את הסל"ד עוד יותר ועלול לכבות את המנוע אם הסל"ד נמוך מידי.

תבדוק את הסל"ד בכל המצבים ותדווח.
תנסה לעמוד ברמזור בניוטרל ולא בדרייב ותגיד לנו אם יש כיבוי של המנוע.

בעמידה בניוטרל ברמזור או בכל מקום אין שום בעיה, סל"ד אני לא יודע לבדוק.... יש לזה שעון?

תודה על התמיכה.

davidka
07-11-10, 21:35
ליד הספידומטר יש שעון נוסף וזה או מד סל"ד בדגמי הרכבים המפוארים יותר או שעון זמן בדגמים הפשוטים. למרות שמד סל"ד הוא כיום די סטנדרט בכל הרכבים, עדיין יש יצרנים שיוצרים "הבדלי מעמדות"...:smile:

borisd
09-02-11, 21:07
סיכום הדברים:אני מחזיק בראבה 97 שעד לפני חודשיים הייתה נוסעת מצויין, לפני כחודשיים ירדה רצועת טיימינג והיה צורך לשפץ ראש מנוע, עשו לי ראש מנוע וטיימינג בעלות 3,500 ש"ח,הרכב חזר לנסוע אך מאז הטיפול האוטו כבה מספר פעמים בכל נסיעה ( מבמפרים וברקסים) ויש תחושה שהמנוע "חלש", מה אני צריך לדרוש מהמוסך שטיפל באוטו והאם עלי לשלם על התיקון הנוסף שיהיה ?

davidmzr
10-02-11, 11:58
נראה שהשסתום החד כיווני של הבוסטר ברקס לא מתפקד.
תפקידו למנוע מעבר אדי דלק ושמן לבוסטר, ולשמור על ווקום קבוע בבוסטר.
כמו כן הוא מאפשר בזמן כיבוי המנוע לתת ברקס פעם או פעמיים ברכות.
כאשר פותחים מצערת או סוגרים, הוואקום בסעפת היניקה יורד לאפס, כתוצאה מכך נוצר הפרש
לחצים בין הבוסטר לסעפת. בשסתום תקול, מתחילה השוואת לחצים ביניהם, הדבר גורם לזרימה מהבוסטר לסעפת, ולשינוי יחס אוויר דלק.
לא בטוח שזאת הבעיה אצלך, אבל שווה לבדוק את השסתום.
פרק את השסתום ובדוק עם הפה. נסה למשוך אויר ולדחוף. וראה אם הוא תקין.
דוד.

Amit
10-02-11, 12:26
יתכן גם בעיה של מנוע צעדים , בעת בלימה מנוע הצעדים אמור להפתח ולרסן את יציבות המנוע ממעבר נסיעה לסרק . אם המנוע צעדים לא יגיב במהירות הרצויה יכבה המנוע .

בלתי מתופעה זו בעבר , אני לא שולל בעיות נוספות שהוצעו כאן .

עמית

borisd
10-02-11, 20:57
האם אני צריך לשלם על טיימינג נוסף? מה עלי לעשות? לפנות למוסך אחר? לדרוש מהמוסך הקיים לברר מה הבעיה?