PDA

View Full Version : התלבטות קשה ... להשאר עם האונו או להשתדרג ?!?!


almogxxx
02-09-10, 11:03
טוב אז ברשותי כרגע יש פיאט אונו שנת 95 אוטו ממשש ממשש ממששש מטופל עבר טיפול מנוע ממש רציני לפני שנה החלפת רינגים בוכנות חריטת ראש עליון וגם בלוק מנוע תחתון האוטו לא אוכל אפילו מי"ל שמן ..
חוץ מזה לא מזמן לפני חודש עבר החלפת משולשים תפוחי הגה ו2 צריות + חידוש כל מערכת החשמל באוטו בקיצור האוטו במצב מכני מצוין .. דרושה לו עבודת פחחות וצבע קלה , המזגן עובד ומקרר ממש טוב הכל ברכב תקין וברמה גבוהה . כאן באה ההתלבטות אני לא מנסה למכור את הרכב בשרשור הזה אבל באופן אישי כבר דיי כאילו נמאס לי ממנו כמה שהוא מצוין מחפש להשתדרג למשו חדש יותר ..

אני עובד באחת מחברות הליסינג הגדולות בארץ כל היום אני מטייל במכוניות חדשות מכל הסוגים ומכל המינים משנת 2007 ומעלה ..
ובסופו של יום חוזר לפיאט אונו הישנה שלי והקטנה .
לכן חשבתי שגם לי מגיע להשתדרג טיפה . כרגע אין לי כסף נזיל סתומרת חשבתי אם אמכור את האוטו במקרה הכי טוב שאפשר לחלום עליו אשיג 5K וחשבתי על האפשרות לקנות רכב מסוכנות או מגרש מכוניות כך שאוכל לחלק את התשלומים וכ'ו ...

רוב ההתלבטיות שלי הם כאלה

פונטו ספייס שנת 2001 -2002 המחירים במגרשים נעים בערך עד 15K .. הבעיה היא הק"מ הנורא גבוהה ואני גם מפחד מהבעיות שאני קורא פה של התחממות מנוע וכ'ו ומצד שי זה מנוע 1300 במקרה הטוב ולי בבאונו יש 1400 השאלה איך תהיה ההרגשה ?!?! מרגישים את ההבדל ?!


רובר 214/216 שנת 98 -99 המחירים שלהם גם נעים סביב ה12K ... אבל מה שאני קראתי קצת הבנתי שמחירים החלקים שלהם נורא יקרים וממש לא מתקרבים לפיאט פונטו מבחינת חלקים ועליות טיפול ושלא נדבר על האונו .. שזה גם שיקול שאני רוצה לקחת בחשבון .. לא בא לי לבלות בחדרי המתנה של מוסכים ...

הפונטו הרגילה שנים 96-99 שהמחירים שלהם אני אוכל עוד עדין לקנות אותם באדם פרטי ולא מסוכנות כי המחירים שלהם נושקים ל8K לאחת ממש מטופלת . . הבעיה היא שוב הפחד מהמחלות הרגילות ( הרי לכל רכב יש את המחלות שלו ... ) שאני לא מכיר אף אחת מהם בפונטו .. העליות תיקונים שלהם .. ושוב עניין המנוע החלש לפחות כך נראה על הנייר מנוע 1300 מול מנוע 1400 עם 70 כוח שיש באונו .. האם זה באמת יהווה הבדל ?!?!? כי כמו שרובכם מכירים האונו הוא רכב נורא קל ועם מנוע של 1400 וכשהוא מטופל ומתוחזק טוב הוא ממש אוטו מטוס .. בכל זאת אני לא מחפש לקנות רכב חדש ולנסוע עם רכב שממש יהיה לו קשה להגיע ל120 קמ"ש ..

אשמח לדעת גם לגבי דגמי הפיאט ברבה / ברבו שאותם אני בכללל לא מכיר ושוב הפחד הוא מהמחלות הקבועות אני עברתי גהנום עם החשמל של האונו עד שממש החלפתי הכל .. ולא בא לילעבור את זה שוב עם רכב אחר ..

חוץ מזה ראיתי כמה הצעות באינטרנט וביד 2 אבל אלו הם יותר קרצו לעין מבקש את התיעצותכם והבנתכם בעניין מה עדיף !?!?1 אם כמו שאני מתאר לעצמי שהרוב יהיה פה על הפונטו אז אם אפשר לפרט מה הם המחלות הקבועות שלו ממה עליי להזהר מה לבדוק לפני הקניה ואשמח לשמוע תגובות מבעלי פיאט אונו 1400 לשבר שעברו לפונטו בעניין חוזק המנוע ..

בתודה רבה וגדולה לכל העוזרים.
אלמוג . :lol:

ארילו
02-09-10, 16:58
האונו הרבה יותר זריזה מדגמי הספייס הפשוטים.

פונטו 75 זריזה יותר מהאונו שלך.

kuthx3
02-09-10, 17:42
אני מציע לך להישאר עם האונו אם הרכב במצב מעולה כפי שאתה מתאר. היתה לי אונו זהה לשלך שקניתי מאדם מבוגר מיד ראשונה הרכב היה במצב מעולה ועד היום אני מצטער שמכרתי אותו כדי "להשתדרג". אם בכל זאת אתה מחליט להתקדם בשנתון אני מציע לך לחשוב על פיאסטה 1.3 מודל 00-02 רכב פשוט מאד מבחינה מכנית ובעל אמינות גבוהה מאד ללא כל רגישויות כלשהם. ברשותי ישנה פיאסטה מודל 2000 דגם מפואר עם כל האבזור החשמלי . הרכב עבר כבר 250000 ק"מ ומתפקד בצורה מעולה ומעולם לא עבר שיפוץ כל שהוא.

Lexxxa
02-09-10, 18:13
קח בחשבון שאחרי קניית רכב ישן יחסית (95-02) תצתרך ליישר קו שזה עוד סכום של כמה אלפים.

הייתה לי בראבה 1.6 16V שנת 96, חלקים לא זולים במיוחד.

asaf123
02-09-10, 20:37
מזכיר לי את ההיטלבטות שלי ובסוף בחרתי להישאר עם האונו מכמה סיבות
מחיר החלפים
צריכת הדלק
וההיכרות שלי עם האוטו.
אני אישית רציתי לקנות איביזה 20 VT ואחרי שראיתי את מצב המכוניות החלטתי להישאר עם האונו המתוקה שלי.
תחשוב פעמיים לפני רכישה כי אפשר להיצטער על הכל ברגע אחד של היתלהבות.
ואני לא אומר "תישאר תקוע"
פשוט כשתהיה קצת יותר בעל אמצעים זה יהייה מחושב יותר להיתקדם.

almogxxx
03-09-10, 09:44
אני מודה לכם מאודד על כל התגובות .. אבל בכל זאת אם משהו מכיר מחלות ידועות של הספייס וכל השאר שכתבתי מחירי חלקים או משו .. רק כדי לדעת סדר גודל של השקעה באופן שוטף
הכוונה היא למשל בחודש האחרון עברתי עם האונו תקלות מוזרות כמו שציינתי עם מערכת החשמל וזה גרם להחלפת הסווטיצ' + החלפת כל מערכת החשמל + החלפת הסטרטר + החלפת המצבר + החלפת כל החוטים שהולכים מהצמה החשמלית לכל האורות באוטו קדימה ואחורה סתומרת שמבחינה חשמלית האוטו חדש .. העלות של זה הגיעה לאיזה 2000 ש"ח בערך .. אני לא אומר שבמכוניות חדשות אין תקלות וקצרים ובעיות מהסוג הזה .. כי כל אחד והמזל שלו השאלה היא באיזה מהרכבים יש סיכויי יותר גבוהה לדברים מהסוג הזה לעיתים תחופות יותר .. ?!

ותאמת שאני אגיד האונו הוא אוטו מדהים ברמה ממש .. כל מה שמעצבן אותי באוטו זה הרעשי נסיעה שלו כל מעמורה בכביש נשמעים רעשים מוזרים מהפלסטיק הפנימי של הרכב לא משו חיצוני .. וזה יכול לשגע אותי ואני כבר שבועות מחפש מאפה זהו לא מוצא תאמת שבגלל זה החלטתי שדיי אני מתחיל לחפש רכב יותר נוח ..
וגם עוד ההתלבטות האם להשתדרג או להכניס אותה לפחחות וצבע הכל חדש שתראה טוב כי יש כמה מכות קטנות מבחוץ ..

בקיצור עדיין ממש ממש מתלבט ......