PDA

View Full Version : גרנדה פונטו 2008- מרווח טיפולים


ami3678
30-08-10, 15:16
שלום רב
היום עשיתי טיפול לרכב שכלל החלפת פילטר שמן ושמן מנוע. כמובן שהשמן תואם לחלוטין להוראות היצרן והשמן שנרכש הוא 5-40 סינטטי מלא. בספר הטיפולים רשום שההחלפה היא כל 30 אלף ק"מ. רציתי לדעת האם יש גם זמן מסוים שבו אני חייב להחליף שמן ? אם אינני טועה ראיתי שזה 30 אלף או 24 חודשים. האם אני צודק? אפשר למשוך עם השמן כשנתיים מיום החלפתו אם לא הגעתי ל-30 אלף?
תודה.

shlomig
30-08-10, 17:35
לפי מיטב ידיעתי טיפולים עושים כל 30K או שנתיים אך כדאי להחליף שמנים פעם בשנה.
אני לא בטוח ולכן לא רוצה להטעות אז חכה לתשובה של משתמש מנוסה יותר

mgoldst
30-08-10, 18:52
איזה סוג שמן השתמשת?
יש לך המלצות עליו?

dingo7
30-08-10, 19:27
אבל גם אני ממליץ לא למשוך את החלפת השמן לשנתים אלא אחרי שנה. (לי לא היתה בעיה כזאת כי עשיתי 40K בשנה)

ליאור23
30-08-10, 21:26
צריכת השמן של האיבו היא קילו שמן ל10,000 לפי הגדרות יצרן ולפי מה שאני ראיתי במוסך כשריקנו לאיבו מסוימת את השמן, ככה שאם תמשוך שנתיים, אתה תאבד קרוב ל2 קילו, עדיף כל 10,000 או שנה להחליף שמן ופילטר שמן, למרות הסיפורים על טיפול קטן כל 30,000.
אני מאמין שהגרנדה והאיבו מצוידות באותו מנוע.

ami3678
30-08-10, 23:26
צריכת השמן של האיבו היא קילו שמן ל10,000 לפי הגדרות יצרן ולפי מה שאני ראיתי במוסך כשריקנו לאיבו מסוימת את השמן, ככה שאם תמשוך שנתיים, אתה תאבד קרוב ל2 קילו, עדיף כל 10,000 או שנה להחליף שמן ופילטר שמן, למרות הסיפורים על טיפול קטן כל 30,000.
אני מאמין שהגרנדה והאיבו מצוידות באותו מנוע.
לא לא, סגנון הנהיגה שלי הוא כזה שהמנוע לא "אוכל" שמן בכלל... ככה אני,מצטער. :)
השאלה פשוטה- האם ע"פ הוראות יצרן אני יכול למשוך את השמן המומלץ ששמתי (סינטטי מלא) שנתיים או לא?! השאלה היא ע"פ הוראות יצרן כמה זמן מקסימום אני יכול להמשיך עם אותו שמן.
ולמי ששאל, שמתי AC DELCO וקצת קשה לחוות דעה לגביו כבר ביום הראשון. אם אני אשים לב אני אעדכן. בכל מקרה הוא 100% סינטטי וגלון של 4 ליטר עלה לי 120 ש"ח. פילטר שמן מקורי עלה לי 60 ש"ח כך שהטיפול הסתכם ב-180 ש"ח, 45 דקות עבודה, וכוויה קטנה באצבע מסעפת הפליטה... :confused:

ליאור23
31-08-10, 15:40
תנהג איך שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה או לא רוצה, יצרן פיאט מנחה להוסיף קילו שמן כל 10,000 קילומטר. אני ראיתי מספר ומספר פעמים גרנדה ואיבו שבאים למוסך כדי להוסיף שמן, יכול להיות ששלך מיוחדת ויוצאת דופן.
ולצורך דיוק כך נאמר לי על ידי מספר מנהלי עבודה ברשת מוסכי פיאט שביקרתי בהן עם רכבי.

ami3678
31-08-10, 18:40
מישהו יכול לתת תשובה לגבי הזמן בין החלפות השמן ולא תשובה על אכילת שמן שלא רלוונטית לי כרגע...?!?!
מישהו יכול להגיד לי ממקור מוסמך האן ניתן למשוך עם השמן שנתיים במידה ולא אעבור 30 אלף??
שאלה פשוטה, מצפה לתשובה פשוטה בלי כל מיני עצות על אכילת שמן. :(

ליאור23
31-08-10, 18:45
תגיד אתה רציני או שאתה בכוונה ככה?

אתה יכול להישאר עם השמן הנוכחי 30 אלף קילומטר אבל אתה תצטרך להוסיף קילו בערך כל 10 אלף.
מקווה שהפעם אתה תבין!

ami3678
31-08-10, 19:59
תגיד אתה רציני או שאתה בכוונה ככה?

אתה יכול להישאר עם השמן הנוכחי 30 אלף קילומטר אבל אתה תצטרך להוסיף קילו בערך כל 10 אלף.
מקווה שהפעם אתה תבין!

תגיד לי אתה רציני...??!! מה אני שואל ומה אתה עונה???
נניח,סתם נניח שאני עושה רק 5000 ק"מ בשנה,בסדר? לא אגיע ל-30 אלף גם ב-6 שנים. השאלה שלי אם אני לא מגיע ל-30 אלף תוך שנה ומשהו האם אוכל למשוך עם השמן שנתיים...?????
לא מסובך,שאלה פשוטה.

saar
31-08-10, 20:07
עמי חבר יקר שלום,

מחילה על התערבותי בשרשור, לשאלתך אני עונה תשובה, התשובה מסתמכת על פי מה שאני יודע אני אקבל תיקון אם אורן חזן או רפי או ארילו או יאיר או כל אחד אחר שיודע כיום במדוייק לתקן אותי.
התשובה שלי מסתמכת על פי שאלה ששאלתי לפני מספר שנים, ולכן אין אני יודע אם זה נכון ותופס גם להיום.

לפני מספר שנים ששאלתי את אחד המומחים בתחום ענף הכימיקלים והשמנים נענתי, כי שמן מנוע הוא כמו חלב, הוא פג תוקף לאחר חצי שנה. פג תוקף הכוונה היא לכך שהשמן מאבד מצמיגותו (מולקולות משתנות), השמן מתחיל לאבד את כושר צמיגותו לאחר חצי שנה, וכמובן זירוז איבוד הצמיגות גם מושפע מטמפ' העבודה. לשאלתי אותו אם הוחלף שמן במנוע, והרכב לא זז מילמטר במשך חצי שנה, האם יש להחליף את השמן, נענתי תשובה חיובית. שכן שמן לאחר חצי שנה מאבד צמיגותו לאחר חצי שנה.

לכן אני בריכבי מחליף שמן מנוע ופילטר שמן כל חצי שנה ללא שום יחס לק"מ (מדובר בהוצאה נורא קטנה ולכן אני לא חוסך), דבר זה במשך השנים הראה לי כי המנוע תמיד שקט, תמיד עובד יפה, ונשמר לאורך זמן. כמו כן מדובר בעבודה של מספר דקות, פתיחת בורג אגן ריקון שמן וסגירתו, והחלפת פילטר.

עכשיו להמשך שיקולך.

ארילו
31-08-10, 20:17
למרות שמרווח הטיפולים הוא 30K או שנתיים (שמן סינטטי מתחמצן יותר לאט), עדיין חובה לבקר פעם בשנה במוסך כדי לגלות תקלות נסתרות, ולראות שהכל בסדר (אם למשל תהיה לך נזילת שמן קלה במשך שנתיים אולי בסוף תיסע בלי שמן בכלל).
באותו ביקור אפשר בגדול לראות מה מצב השמן.

מרווח טיפולים של שנתיים לא אומר שצריך להזניח את האוטו ושאר המכלולים.

ami3678
31-08-10, 20:21
למרות שמרווח הטיפולים הוא 30K או שנתיים (שמן סינטטי מתחמצן יותר לאט), עדיין חובה לבקר פעם בשנה במוסך כדי לגלות תקלות נסתרות, ולראות שהכל בסדר (אם למשל תהיה לך נזילת שמן קלה במשך שנתיים אולי בסוף תיסע בלי שמן בכלל).
באותו ביקור אפשר בגדול לראות מה מצב השמן.

מרווח טיפולים של שנתיים לא אומר שצריך להזניח את האוטו ושאר המכלולים.

חס וחלילה, לא אמרתי שאזניח. בסה"כ שאלתי שאלה פשוטה האם אני יכול להישאר עם אותו שמן (סינטטי מלא) שנתיים בלי להחליף...
לא מבין איך השרשור לקח כיוונים שונים לגמרי. :cool:

dim4ik007
01-09-10, 01:19
הוראות יצרן ישראליות הן מטעות ביותר.
לי יש גרנדה 2009 שעברה 20000 החלפתי כבר פעמיים.
בכלל אם רוצים לשמר את הרכב להרבה זמן ולא לגרום בעיות בעתיד עדיף להחליף שמן כל 8000-10000 קילומטר, דרך אגב המלצות מהמוסך גם (כמובן לא מוסך מורשה של פיאט).
לדוגמה יש לי רכב עבודה שברולט אפלנדר אמריקאי שלפי ההוראות שלו בארץ צריך להחליף כל 15000 אבל אחרי 8000 בערך נדלקת מנורה שהגיע הזמן להחליף ולאחר שבדקתי ובספר מקורי באנגלית באמת כתוב שכל פעם שהמנורה נדלקת חייב להחליף ואסור בשום פנים ואופן לנסוע יותר מ600 קילומטר לאחר שהנורה נדלקה.
אז לא תמיד הוראות יצרן של הארץ הם נכונים.
רוב מוסכים מורשים בארץ בכלל לא בודקים בטיפולים את מה שרשום בספר לבדוק כל טיפול, חוץ מלהחליף שמן ופילטר הם לא עושים כלום

ארילו
01-09-10, 12:01
אתה יכול להישאר, ולהוסיף במידת הצורך.

אני לא הייתי ממליץ על זה אבל.

ami3678
01-09-10, 17:13
חבר'ה, אני לא רוצה להישמע מזלזל אבל יש פה חוסר הבנה כלשהי. היות והשמן הוא שמן ברמה איכותית ובהרכב של סינטטי מלא היצרן מאפשר החלפה במרווחים של 30 אלף או (כנראה) שנתיים. תרכובת השמן כנראה ומאפשרת החלפה בתדירות נמוכה...
אין מפה להשליך על רכבי עבודה או רכבים בהם הוראות היצרן אומרות אחרת. לא תמיד הישראלי צריך להיות "חכם" מעבר לדרוש ולנהוג שונה מהוראות היצרן. אני מאמין שאם היצרן רושם מרווח טיפולים מסוים הוא בודק אותו לפני, תקנו אותי אם אני טועה..?!:rolleyes:

ארילו
01-09-10, 17:32
עמי, הכל נכון - אבל תחשוב על מנוע שמבלה בעיקר בנסיעות עירוניות וחלק גדול מהזמן המנוע מונע, אבל הרכב לא נוסע לשום מקום.

ברכב כזה הבלאי (יש בלאי גם לשמן) גבוה, למרות שהקילומטראז' נמוך.

החלפת שמן בתדירות גבוהה יותר ממה שהיצרן ממליץ עולה סכום זעום, ושמן טרי (שמן מתחמצן עם הזמן והמולקולות שלו נשברות בזמן העבודה של המנוע) תמיד ישרת את המנוע טוב יותר משמן שרץ כבר זמן רב במערכת.

ויחד עם זאת, אני לא מאמין שיקרה נזק אם יחליפו את השמן פעם בשנתיים ברכב שהשימוש שלו סביר. כמובן שלעקוב אחרי מפלס השמן תמיד כדאי.

ami3678
01-09-10, 19:54
הבנתי. אם ככה לסיכום- במידה והרכב לא מבלה יותר מדי בפקקים, לא ייגרם נזק אם אצמד להוראות היצרן לעניין תקופת ההחלפה המקסימלית?! מישהו יכול לאשר כי בגרנדה 1.4 זה באמת 24 חודשים?!

saar
02-09-10, 02:42
היצרן אומר הרבה דברים נו אז מה?

חשבת על זה שהנתונים הללו מתבצעים בתנאי מעבדה מבוקרים? חשבת על זה המבדקים מתבצעים בתנאים אופטימלים?


אני רואה זאת בצורה אחרת ממך, אני רואה בהוראות היצרן כהוראה מקסימלית, מה זאת אומרת? היצרן אומר לך במקסימום ובמקרה הגרוע ביותר תחליף טיימינג כל 80,000 ק"מ, והחכם עיניו בראשו, ומבין שבאקלים של הארץ ישנו בלאי גבוה לרצועה, והרצועה מתעייפת, ולכן אחליף 10.000 ק"מ לפני מה שהיצרן אמר.
אני עוד לא ראיתי יצרן שהביא למישהו מנוע חדש, כי הרצועה נקרעה לו והלך המנוע למרות ששמע להוראת היצרן.

מה הבעיה עם שמן - הבעיה עם שמן שאת התוצאות שלו אפשר לאמוד רק לאורך זמן, לא ניתן לראות תוצאה מיידית בשטח כמו קריעת רצועה, שמן אפשר לראות לאורך זמן, לאחר שנתיים אם המנוע עוד שמור ויש לו בלאי נמוך וקומפרסיה מצויינת וכו' אזי החליפו שמן בתדירות נכונה והכל תקין. אבל אם לא? אז כבר אין אחריות, ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.


בכל אופן, שיהיה בהצלחה.

shlomig
02-09-10, 15:53
אני ממש לא מסכים עם saar.
לגבי תצרוכת דלק הדבר הוא נכון, הרכב נבדק בתנאים אופטימליים מכיוון שישנו אינטרס חזק מאוד ליצרן להביא נתוני צריכה טובים.
לעומת זאת בכל הדברים הקשורים למנוע או לתפעול תקין של הרכב היצרן ממש לא מספק נתונים מקסימליים, להיפך מוניטין היצרן מונח פה על הכף.
לכן לדעתי הנתונים לגבי טיפולים וחלקים מתכלים הם אפילו אופטימיים, היצרן לעולם לא יקח את הסיכון.
אם הוראות היצרן הם כל 30K לדעתי אם השמן הוא איכותי אתה בהחלט יכול לישון בשקט.

ליאור23
02-09-10, 23:24
שלומי, אתה יכול לא להסכים עם סער עד מחר, זה עדיין לא אומר שאתה צודק. בקשר למוניטין- שווה לתחת, לך תספר את זה לחבר'ה מטויוטה ו-umi. טיפולים עושים לפני הזמן תמיד אם רוצים רכב שמור ותקין, אתה תעשה טיפולים על המטר האחרון ונראה מי צודק, כמו שסער אמר, זה נמדד לאורך הזמן לא מעכשיו לעכשיו.

Lexxxa
03-09-10, 09:03
ליאור, +1.

dingo7
03-09-10, 13:18
אבל גם אני ממליץ לא למשוך את החלפת השמן לשנתים אלא אחרי שנה. (לי לא היתה בעיה כזאת כי עשיתי 40K בשנה)

עבדתי פעם בחברת פז. המהנדסים מסבירים בפשטות שלמרקם השמן יש אורך חיים הן על סרגל שימוש והן על סרגל זמן. 30 אלף או שנה, מה שבא קודם. גם אם אתה מוסיף ליטר שמן במהלך השנה הזאת!!! אני הולך יותר רחוק, אם אתה עושה 15 אלף בשנה, ובמהלך השנה הוספת 2 ליטר שמן, גם כן, להחליף אחרי שנה.
מקווה שזה עונה.