בדיקת חלחול
שלום . אני יד ראשונה על ספייס רציפה 2001 elx שעשתה 170K .
לאחר קרע בצינור יציאת מים מהמנוע נגמרו המים והמנוע התחמם (אשתי נהגה כנראה כמה דקות והמחוג הגיע לאדום) אחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ראו שמים יוצאים מפתח הרדיאטור כלומר אטם ראש מנוע הלך.
במוסך כשחשפו את הבוכנות ביצעו בדיקת חילחול אם נפט ואחרי שעה וחצי בבוכנה חיצונית נגמר הנפט ובשלוש האחרות ירד בן שליש לחצי מנפח הצילינדר. שאלתי היא האם זה סביר ל170K לעוד כמה אלפי קילומטרים או שלהחליף רינגים. ראוי לציין שאני חיי את המנוע, תמיד הקדמתי טיפולים וגם החלפתי שמן מנוע כל 10K (לפעמים בעצמי) ואחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ביצעתי נסיעת מבחן בה בדקתי צריכת דלק בנתיב ידועה לאורך 20 ק"מ ב 100 קמ"ש וקיבלתי כרגיל 19 ק"מ לליטר כמו כן האוטו הרגיש חזק וסוחב כרגיל.(אךךךך אילו אני הייתי זה שנוהג בזמן התקלה מין הסתם הייתי רואה את עליית החום ...).
בקיצור ולעניין האוטו עדיין על הרמפה למישהו יש מושג מה זה קצב חילחול שאפשר עוד לחיות/לנסוע איתו או שהמנוע טוסתד?
|