![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 5
|
שאלה.. (או, שעון חום מנוע משחק)
יש לי פונטו 1997 בזמן שאני נוסע המחוג של החום מנוע עומד על טיפה יותר מרבע...אבל ברגע שאני עומד הוא עולה ועובר טיפה את החצי ואז הוונטה מתחילה לפעול והוא יורד לחצי ...
השאלה לי האם ככה זה אמור להיות?? ואין לי מה לדאוג בקיץ בימים חמים.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
לדעתי זה תקין , אבל איפה הקיץ ואיפה אנחנו ?
![]()
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: Punto Evo
הודעות: 142
|
לא מכיר ספציפית את הדגם, אבל באופן כללי המנוע אמור להגיע לטמפרטורת עבודה ולהשאר בה קבוע.
משחקים של חום מנוע מעידים הרבה פעמים על טרמוסטט לא תקין. הטרמוסטט אמור לסגור את מעבר המים לרדיאטור כשהמנוע מתחת לטמפ' עבודה, כדי שהמנוע יוכל להתחמם, ולהפתח ולאפשר תנועת מים לרדיאטור כשהחום עולה. ואם זה לא עוזר, יש וונטה. נשמע לי שהטרמוסטט שלך במצב פתוח, לכן הרכב מתקרר בנסיעה ומתחמם בעמידה עד שנדלקת הוונטה. אנא תקנו אותי אם אני טועה.
__________________
לא למדתי לקח, קניתי עוד איטלקיה ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
רוב הסיכויים שאתה צודק . הסבר נכון ומדוייק .
יחד עם זאת , תקין לחלוטין ומקובל שבעמידה / נסיעה איטית מנוע יתחמם קצת יותר , היות וסל"ד נמוך יותר - משמע משאבת המים עובדת באופן איטי יותר . מה גם שקירור הרדיאטור ע"י זרימת אויר כימעט ולא בא לידי ביטוי .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: Punto Evo
הודעות: 142
|
אני התייחסתי בעיקר לירידת הטמפרטורה לרבע בנסיעה. לא נשמע תקין.
היה לי דבר כזה ברכב הקודם, בדרך לאילת בחורף ירד לי החום מנוע כמעט לאפס, הבנתי שיש בעיה והחלפתי טרמוסטט. מה שכן, ברכב ההוא החלפת טרמוסטט עלתה לי 120 שקל כולל עבודה ![]()
__________________
לא למדתי לקח, קניתי עוד איטלקיה ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
גם למיטב ידיעתי, במהלך נסיעה "טיפה מעל הרבע" זה נמוך. החשוד המיידי - טרמוסטט.
לא חושב שמדובר בעלות גבוהה, אבל ייתכן ואני טועה ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
בפונטו 97 טרמוסטט גם אמור לעלות גרושים .
מה שכן , שהיותו "פתוח" אינו בריאה למנוע מהיבטי צריכת הדלק למשל, אך לא מסכנת אותו מהבדיל מהמצב ההפוך אילו היה תקוע על מצב "סגור" .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 5
|
אמרתי בקיץ כי אולי בקיץ החום מנוע יהיה במצב נורמלי...האוטו אצלי חודשיים ואני עדיין לא יודע איך החום מנוע בימים חמים ..אבל בכל זאת תודה לכולם אני יבודק את הטרמוסטט במוסך...
נערך לאחרונה על ידי ebibp : 16-12-08 ב 01:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
צטט:
כאשר כל מערכת הקירור תקינה וכל הרכיבים מתפקדים כראוי: א. צריך לקחת לרכב מספר דקות בודדות להגיע לחום עבודה אופטימלי בתחילת נסיעה ב. מרגע הגעת המחוג לחום הרצוי (בדר"כ בדיוק! מחצית הסקאלה) המחוג מחויב להישאר שמה עד תום הנסיעה. עליות ירידות,חורף קיץ סתיו אביב. כל מצב אחר הוא לא תקין ברמה כזו או אחרת. נערך לאחרונה על ידי shachar : 16-12-08 ב 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
תרשה לי לחלוק עליך ....
אי-אפשר להתעלם ממצבים השונים בהם המנוע עובד . בירידה המנוע מתאמץ פחות - לא לוחצים על הגז בכלל - טמפרטורת המנוע תהיה נמוכה יותר . ובעליה להפך . אני גר באזור ירושלים וחווה את התופעה על בשרי ברמה יום-יומית . וזה עם רדיאטור נקי לחלוטין , טרמוסטט חדש ומשאבה שהוחלפה מלפני שנה - כך שאני משער שמערכת הקירור אצלי תקינה . מה שכן ,ההבדלים לא אמורים להיות גדולים , אבל הם בהחלט מקובלים והגיונים .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
חיבור שעון סיבובי מנוע לדקה (טורים) | punto-mk1 | פונטו - טכני | 9 | 28-04-09 11:08 |
בראבה2001 :שעון חום מנוע לא מדייק | ybenami | בראבה - טכני | 5 | 02-08-08 01:43 |
שעון חום ראש מנוע | itai182 | פונטו - טכני | 3 | 14-06-08 23:37 |
שעון חום מנוע לפונטו 98 SX60 (עלות?) | פורום הגראז' | 8 | 08-09-07 23:53 | |
שעון חום מנוע בפונטו ספייס... | פורום הגראז' | 12 | 03-06-07 19:11 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד