מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 17-02-06, 20:18   #1
Guest
 
הודעות: n/a
צביקה פיק יוצא לסיבוב על פונטו דיזל בטוסקנה

ה"מאמר" (ואני רק מלכתוב את זה) הזה אמנם פורסם בעבר בCarsForum, אבל אין מקום ראוי יותר מהפורום של מועדון פיאט לפרסום חוזר.
אז קבלו את ההתרשמות שלי מהפונטו היוצאת, המוכרת כל כך מהארץ, הפעם בגרסאת הדיזל:

צטט:
ל כך הרבה נכתב על הפונטו מבית פיאט לאחרונה, שאני מרגיש מחויב להוסיף את חמשת הסנטים שלי על הרכב.

את הפונטו, על שלל גרסאותיה שנמכרו בארץ אני מכיר מקרוב. הרבה קילומטרים העברתי בהם, גם בנהיגה וגם בנסיעה. הפונטו שנפלה לידי בשבוע שעבר היתה הפתעה נפלאה.

כבישי טוסקנה - מקום מדהים בכלל, ולנהיגה בפרט. הייתי רוצה לעבור אותם בתוך אלפא GT או פרארי כלשהיא, אבל האיטלקיה הקטנה ומונעת הדיזל שקיבלתי בסוכנות השכרת הרכב תצטרך לעשות את העבודה, ולהעביר אותי ממקום למקום.

מנוע דיזל מתקשר אצלי מיידית לאחד משני דברים. הראשון, הוא טרטור המנוע של מונית ישראלית ממוצעת ברמזור, טרטור שרק מדרבן אותי להעיר את עדר הסוסים הצנום של הפיג'ו שלי ולהשאיר להם אבק בחלון. השני הוא זכרונות מהטיוטה היילקס-דיזל עליה נאלצתי לנהוג בשירותי הצבאי. רכב מעולה, ממש גמל מכאני, אבל המנוע... מנוע? מכונת רעש. כוח? דבר עם חטיבת הספורט של טיוטה, אולי הם יכולים להשאיל כמה סוסים?

אבל הפונטו הזאת שונה... קודם כל, לוקח לי כמעט שלוש שניות לאחר ההתנעה להבין שמשהו לא בסדר בקול שבוקע מלפנים. אני מדומם מנוע, ויוצא להסתכל על מכסה הדלק, ממש לא מאמין.
חיצונית היא דומה לחלוטין לאחיותיה לוגמות הבנזין. ההבדל היחיד הנראה לעין האנושית הוא מדבקת "MultiJet" המודבקת ברשלנות משהו על תא המטען.
בפנים תא הנוסעים המוכר של הפונטו, רק בצבעים שונים. מישהו צבע הכל בשחור מדכא. זה נראה לי כבד ונותן תחושה ארכאית משהו. הנדסת האנוש סבירה, ואני מוצא את מקומי מהר מאוד, כנראה כי אני מכיר את הבעיות מהבית. מתג כיוון מראות הצד ממוקם מתחת לידית בלם היד, לא נוח בעליל, במיוחד בזמן נסיעה. מתגי ההפעלה של חלונות החשמל ממוקמים במיקום אירופאי משהו - בקונסולה המרכזית, ולא מציעים מצב שמעלה את החלון עד למעלה בלחיצה אחת. חבל, דווקא בעמדות התשלום של האוטוסטרדה אפשרות כזאת היתה שימושית. אהה, ומחשב הדרך, עם הצג הקטן והלא נוח.

את סיפורי ההלל שלי על היכולת הדינמית של הפונטו אני אקצץ. הפונטו מגיעה עם הגה כוח חשמלי גרוע. הוא מוציא כל אפשרות לנהיגה ספורטיבית בחוסר התקשורת שלו עם הנהג, הוא רך מדי כמעט בכל מצב, ובעיקר לא מעניק ביטחון בנסיעה מהירה באוטוסטרדות.
אבל, מצב CITY, לו הודבק הכינוי "מצב אופס", שימושי מאוד כשצריך לבצע פניות פרסה מהירות בכבישי איטליה. כשאתה תייר ולא ממש יודע לאן אתה נוסע, זה שימושי מאוד. אבל אני מניח שלא בשביל זה קונים רכב...

מה שכן דורש התמקדות הוא מנוע הדיזל שהגיע דבוק לפרונט.
התנעות בוקר קרות לא מציינות טובות - טרטור הדיזל נשמע היטב בתא הנוסעים, כאילו צועק "מונית" בקולי-קולות. אבל כשמתחילה נסיעה, רעש הדרך גובר והמנוע מתחמם נעלמים התהיות לגבי המנוע.
תחילת הנסיעה מהוססת משהו. נדמה כאילו הרכב מהסס להתחיל תנועה קדימה. ואז, בפתאומיות, חוצה מחט מד הסל"ד את קו ה2100 סל"ד, ו... ואוו! תאוצה אדירה מדביקה אותי לכיסא הנהג, אני מעביר להילוך שני ומגלה שאותו הדבר גם שם - הרכב מאיץ כמו טיל בליסטי!
מה לעזאזל פיאט עשו למנוע הדיזל הזה? אני עוצר בצד, מחפש את ספרות הרכב. יש כאן מגדש? רק לאחר כשעה של נסיעה אני מגלה את קנקנו האמיתי של המנוע. בין 2100 ל3200 סל"ד לערך - שד. אבל, תעבור את התחום העליון ואתה נופל לתהומות הרעש. ואם חלילה תיפול אל תחתית מד הסל"ד, תגלה עגלה אמיתית על הכביש. תשומת הלב שלי עוברת למחט הסל"ד. גם כך מהירות לא באמת מעניינת אף אחד באיטליה.
נסיעה עירונית עובדת די טוב. קל לשמור על קצב מהיר, גם בסטנדרטים איטלקיים, אם רק שומרים על הסל"ד במקום הנכון. מחוץ לעיר זה עובד לא רע, כל עוד מחזיקים את רגל ימין חזק למעלה, ולא מתפתים לזרום בקצב התנועה, קרי, 130 וצפונה. המנוע חוצה את קו ה3000 סל"ד, רעש איום של רוח מתחיל לחדור לתא הנוסעים, והפונטו מזכירה לך שהיא לא ממש יודעת מה אתה רוצה. לא שהרכב מסרב להאיץ, נהפוכו, עד 150 יכולת ההאצה מרשימה מאוד, אבל במהירויות גבוהות מ130 התחושה לא נעימה כלל. וכמובן, ההגה הקל לא מוסיף לחגיגה כלל.
המהירות המקסימלית שנמדדה, אגב, עמדה על 160 וקצת קמ"ש. גם זה לאחר ישורת ארוכה. ב150 קמ"ש נדמה כאילו עוצר הרכב מלכת.

תצרוכת הדיזל היתה טובה מאוד, ועמדה על ליטר סולר לכל עשרים קילומטרים. לא הרבה, בהתחשב בעובדה שעברנו את כל מה שלא צריך לעבור שמודדים תצרוכת דלק - פקקים ארוכים עם מזגן, נסיעות מהירות (יותר מדי מהירות) ופגישות תחופות עם מר מנתק, שהגיע לגאול את המנוע מייסורו בכל פעם מחדש.

אחרי כמעט 1500 קילומטר וארבעה ימים, אני תוהה למה בעצם אין קטנות דיזל בארץ. האם בגלל החוסר בתיבה אוטומטית האהובה על הנהג הישראלי? האם המיסוי הדרקוני משהו על רכבי דיזל, שמאיים לרדת זה זמן רב, או סתם בגלל שמר ישראלי רגיל לקבל את הרכב שלו יפני, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית? צבע כסף, אין משהו אחר, נכון?
חבל, כי הפונטו דיזל טובה בהרבה מהאחיות לבית הבנזין. עכשיו רק נשאר לטפל בנושא הגה הכוח הזה....


[img]
http://img156.imageshack.us/img156/4164/img14985jh.jpg
[/img]


http://img47.imageshack.us/img47/7632/img14996jo.jpg
[/img]

מקווה לראות את הגרנדה-פונטו-דיזל על כבישי ארץ הקודש,
פיק צביקה.
 
הגב עם ציטוט
 


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד