![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: מעלה אדומים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 16
|
פונטו ספייס מדחום מנוע מזייף
שלום חברים,
ברשותי פונטו ספייס ELX מודל 2002. לפני שבועיים שמתי לב שהמדחום של המנוע עולה ויורד בין חצי לרבע הסקלה. לאחר מספר ימים לקחתי את הרכב למוסך והחליפו לי תרמוסטט. במשך יומיים הכל היה תקין אבל הבעיה שוב חזרה. היום בנוסף בזמן שהאצתי כדי להספיק לתפוס רמזור, המדחום עלה מעל החצי (שתי שנתות) וכמעט מיד חזר לאמצע. מה לדעתכם יכולה להיות הבעיה? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
חום מנוע
יתכן מאוד שמד חום המנוע אינו מזייף.
ראשית בדוק (כשהמנוע קר) אם לא חסר נוזל קרור ברדיאטור. כמו כן , סביר מאוד שיש צורך לבצע כראוי ניקוז אויר ממע' קרור המנוע. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
אין ספק שהיה צורך להחליף תרמוסטט, אבל זה רק חלק מהבעיה.
אם יש בעיית אוויר במערכת. האוויר אינו הגורם, וניקוז לא יעזור. משום שהיא הייתה גם לפני החלפה התמוסטט. במערכת תקינה לא אמור להיכנס אוויר. לדעתי יש לבדוק רדיאטור סתום חלקית, או משאבת מים. נא לא לשכוח לעדכן. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: מעלה אדומים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 16
|
תודה רפי ודוד,
ביום שישי האחרון בדקתי מים ולא היה חסר. לפני כשנה וחצי החלפתי רדיאטור עקב סדק במיכל הפלסטי. כמובן שאני ממלא רק פרפלו. ויש גם חדשה מהיום: בסוף העליה ממעלה אדומים לירושלים התחמם המנוע עד כמעט לקו האדום ותחילו לצאת מים מהפקק של הרדיאטור ומיד עצרתי בצד. כיביתי את הרכב והדלקתי את הסוויץ' (ללא הנעה) כדי לוודא שהמאוורר עובד ואכן הוא עבד והמנוע התקרר. כך חיכיתי בערך 20 דקות, הנעתי והמשכתי בנסיעה לעבודה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשוטרי התנועה האדיבים שניסו לעזור לי. בעבודה התיעצתי עם חבר שהוא מכונאי רכב לשעבר וניסינו לשחזר את הבעיה וראינו שהמאוורר לא עובד בזמן שהוא היה אמור לפעול. הוא ניתק את התרמוסטט וחיבר חזרה ורק אז המאוורר התחיל לפעול. וידאנו גם שיש זרימת מים כי הצינורות היו חמים משני צדי המנוע. כיצד ניתן לנקז את האויר ממערכת המים? האם יש דברים אחרים שעולים לכם בראש עם הנתונים החדשים? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא ברור מה זה "הוא ניתק את התרמוסטט וחיבר חזרה ורק אז המאוורר התחיל לפעול."
מתחילה להסתמן בעיה, במעבר קומפרסיה למערכת המים. יש לבצע בדיקת לחץ למערכת, או לבדוק ע"י מכשיר מיוחד CO במערכת המים. אם אתה מזדמן לסביבה שלי כנס אלי לבדיקה חינם. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: מעלה אדומים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 16
|
עדכון:
היום הייתי במוסך לאחר שהשארתי את הרכב בעבודה למשך הלילה. הם ביצעו בדיקה של לחץ והלחץ היה תקין ולא היו נזילות וכמו-כן ביצעו סריקה ממוחשבת שלא מצאה כלום. מה שהם כן ראו זה שאחד הקונקטורים לא היה תקין. הם החליפו אותו (ללא שום עלות יש לציין) ועכשיו הכל תקין. זה גם נשמע לי הגיוני כי לפי מה שאני מבין התרמוסטט נותן את החיווי של חום המנוע ואם פעם יש מגע ופעם אין אז המדחום יעלה וירד. מה שמוזר הוא שתמיד בירידות ארוכות (במשך השנתיים וחצי שהרכב ברשותי) החום של המנוע היה יורד לאיזור הרבע, ורק עכשיו הבנתי שזה לא בסדר, משום שהתרמוסטט דואג שהחום של המנוע יהיה תמיד באמצע (90 מעלות?). אז היום בדרך הביתה בירידה לכיוון מעלה אדומים (לפחות 5 ק"מ) החום של המנוע היה באמצע הסקלה והבנתי שהבעיה תוקנה. כשהגעתי הביתה חיכיתי מעט בחניה עם המנוע פועל ואחרי כדקה המאוורר התחיל לעבוד. דבר אחד מפריע לי הוא שכשהם החליפו את התרמוסטט, הם מילאו מים ירוקים של פרסטון למרות שאמרתי להם שיש לי בתא המטען 4 ליטר מוכנים של פרפלו. איך אני יכול לנקז את המים ולמלא את הפרפלו? תודה רבה ושנה טובה! נערך לאחרונה על ידי DannyB : 13-09-12 ב 21:14. סיבה: שאלת המשך |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 360
|
על מנת לרוקן ולנקז אוויר, חפש בפורום כאן יש מספר אנשים אשר רשמו במפורט כיצד לעשות זאת.
בהצלחה |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
|
|
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור ראשון - מד הדלק מזייף בסיבובים (כ"ע) | רם | פונטו - טכני | 6 | 18-06-12 16:53 |
| מנוע מזייף | mr_sher82 | בעלי מקצוע | 1 | 08-08-11 23:40 |
| מד מהירות פונטו ספייס מזייף (כ"ע) | ברא | פונטו - טכני | 1 | 16-05-09 11:00 |
| ספייס SX 01 - מחשב מנוע מזייף? | פורום הגראז' | 1 | 25-04-07 22:34 | |
| חישוב צריכת דלק: מי מזייף - מחשב מנוע או תחנת דלק | פורום הגראז' | 12 | 07-09-06 01:27 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד