![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
![]()
שלום לכל חברי הפורום, זהו הפוסט הראשון שלי בפורום פיאט.
רקע כללי מדובר ברכב פיאט פונטו S60 מודל 2000, עבר כ- 240K ק"מ, נרכש לפני 3 שנים מאנשים טובים יד ראשונה עם 195K ק"מ, טופל רק במוסך המרכזי עם ניירת חתומה של כל הטיפולים. נראה שחלק מהטיפולים בוצעו על הנייר בלבד ולא ברכב (מי?, מה הגורם? עץ הקוקוס יודע), למרות שהרכב נראה יחסית שמור חיצונית, מנוע עובד חלק, קצת הזעות.. חרגיל בפונטו. לא מתחמם, קלאץ' תקין, בולמי זעזועים תקינים בקיצור במצב סביר בהחלט. (זהו רק חלק קטן מהחלקים, שכביכול המוסך החליף ברכב מלבד הטיפולים, על-פי הניירת). לאחר הקניה (ללא התייחסות לטיפולים) עשיתי טיפול 10K ובנוסף החלפתי את רדיאטור החימום הפנימי (ביטלו במרכזי). כשהחלפתי נוזל קירור יצאו מים עם חלודה ומשקעים ![]() שטפתי, ניקיתי עם חומר לרדיאטורים והחלפתי לנוזל מוכן. כעבור שנה וחצי החלפתי משאבה (הרעישה) והוחלף נוזל הקירור (פראפלו). לפני כחודש בזמן נסיעה המנוע התחיל פתאום לגמגם וחום המנוע ירד מעט (ירד מקרוב לחצי עד לרבע). הדבר הראשון שבדקתי זה את מד השמן ו... הייתי צריך רק כמה כדורי פלאפל והייתי מסודר- מלא טחינה.. הזמנתי גרר, נראה שהכל היה צפוי וכל הסימנים מראים שהאטם וכנראה גם הראש נאכלו כתוצאה מהחלודה שמי הברז יצרו. אציין גם שהרכב מעולם לא צרך שמן או נוזל קירור בין הטיפולים, גם לא מעשן או משחק סנוקר. מאחר ואני שונא לנסוע עם הלנד קרוזר החדשה שיש לי בחניה הציבורית, אסתפק בתיקון הרכב וגם נראה שהוא יאלץ לשרת אותי זמן לא מבוטל. עדיין לא הרמתי מכסה מנוע מאחר ואני בשלבי התארגנות, מזג האוויר, וגם מסיבות כלכליות (במוסך זה 26 שטרות של מאה, אבל בשבילי אחרי הנחה רק 13 שטרות של 200 ) צ'ופר שאיני יכול להרשות לעצמי כרגע. אני בינתיים אוסף מידע טכני ככל האפשר לגבי הרכב- מהספר היינס (Haynes) וממספר פורומים בעיקר מחו"ל. יש לי קצת ידע וניסיון בתיקון אופנועים (אמנם רק כתחביב בצעירותי) וידע טכני בלא מעט תחומים אחרים, כך שאני לא חושב שתהיה לי בעיה עם פרויקט כזה (גם נשארו חלק מהכלים). יש לי עדיין מספר שאלות שאני לא סגור על התשובות שלהן בוודאות ואשמח לעזרה מסחבקי הפורום בעלי הידע והניסיון. בקשה לי אני מעוניין לפתוח את השרשור הזה לא כמדריך (אני לא מכונאי), אך כפרויקט עשה זאת בעצמך, פשוט, עם מידע אמין ככל שאוכל, מוסבר עם תמונות ואם יזדמן אז גם קטעי וידאו של כל התהליך בפרטי פרטים כולל טיפים טכניים, כלי עבודה דרושים, מידות, כיוונים, יצרני חלקים וכלים מומלצים, מאיפה קונים, מחירים ועוד.. שרשור שיעזור לא רק לי, אלא לכל מי שיש לו ידע טכני עם כישורים מכניים בסיסיים כמוני ומעוניין לבצע פרויקט דומה, וגם.. סתם לסקרנים שבינינו המשתוקקים לדעת.. אם.. יתפוצץ עלי המנוע ![]() דבר אחד שאני מבקש, מבלי לפגוע כמובן באף אחד, אם בכבודו או במעמדו המקצועי חס וכרפס, לנסות לשמור על השרשור הזה נקי מתגובות מיותרות של חברים ללא ניסיון אישי וידע בסיסי, רצוי ברכב זה, השולפים תגובות מהמותן, מתגובות של שעמום בהפסקת הקפה, תגובות של קטנוניות או הערות קנטרניות שלא תורמות מאום לנושא השרשור וכדומה. אנא קבלו זאת ברוח טובה. (בשלב זה אין צורך להתחיל להכין עמדות שקי חול עם מק"כ). אחרי שצחקנו... נעבור לקטע האמנותי- לעת עתה.. אני אשתף את כל המידע שחפרתי עד כה לגבי שיפוץ ראש המנוע ואשאל שאלות כדי לחדד דברים. כמו-כן אנסה למצוא את מזג האוויר המתאים, (לפריחת העשבים.. בחניה הציבורית) וגם להתארגנות כלכלית.(כן..מה לעשות.. גם אם זה רק לחלקים). אשמח לקבל הארות והערות מתקנות, תיקונים לגבי מידע מטעה, טיפים שונים ומידע טכני חסר נוסף לטובת הפרויקט, המלצות ומחירים של מכוני שיפוץ ראשים, חנויות חלקי חילוף, חנויות לכלי עבודה (דגש על מחירים). כמו שכתבתי קודם, אני רוצה ששרשור זה יהיה עשיר, אך פשוט ומובן ככל שניתן וישמש לחברים נוספים המבקשים עזרה בנושא דומה. מדי פעם אערוך את ההודעה ואשנה/אוסיף ככל הנדרש עד לליטוש סופי. כשאסיים את העבודה אציין במדויק את מידות הכלים (בוקסות, מפתחות, אלן וכו..) שצריכים לפרויקט, אוסיף לא מעט תמונות לשרשור ואפילו אם יסתדר גם וידאו כך שיהיה פשוט, מסודר ומובן. *הפרויקט מתאים לדגמי פונטו MK1 שמונה שסתומים, לגבי דגמים מתקדמים ו- 16 שסתומים יש לחפש מידע נוסף בפרט בנושא הטיימינג. - אופן העבודה על המנוע: הכוונה לצדדים ימין/שמאל/אחורי/קדמי מתייחס במבט אל המנוע מחזית הרכב. (קפיש?, למען הסר ספק) כלי עבודה הערה- אפשר לבצע את העבודה בלי כל הכלים שכתבתי או לחילופין להשתמש בכלים אחרים, קומבינות וכו', אך יש כלים שלא ממש כדאי לעבוד בלעדיהם. (אני מכיר מישהו שפותח ברגים עם השיניים ![]() 1. ספר היינס (Haynes) לדגמי פיאט פונטו סדרת MK1 אפשר למצוא בחיפוש באינטרנט "Fiat Punto 1994-1999 Haynes" להורדה כקובץ Pdf, אמנם באיכות לא משהו, אך ניתן להסתדר. אני המרתי את הקובץ לתמונות, ערכתי/ניקיתי אותן עם תוכנת עריכה ויצרתי מהן שוב קובץ Pdf. רואים קצת יותר ברור. 2. ידית מומנט (טורק מטר) הכולל את טווח מומנט החיזוק הנדרש לברגים (30nm לברגי ראש המנוע ברכב זה) חובה! ע"מ לחזק את ברגי ראש המנוע כנדרש לאטימה טובה וחס וכרפס.. שום ופלפל.. שלא נגזור איזה בורג בטעות או "נחרוש" הברגה. 3. ידית ראצ'ט ומאריך, בוקסה לברגי ראש מידה מידה 13מ"מ (או בוקסה 1/2) איכותית Chrome Vanadium (לא ארוכה), בוקסות 10,12,16מ"מ, מפתחות 10, 12, 13, 16מ"מ (רצוי מפתח רינג בצד אחד ונוח יותר עם רינג ראצ'ט). לבדוק שכל הידיות יתאימו לבוקסות או לחבר מתאם הינע. 4. ידית כח איכותית לפתיחת/סגירת ברגי ראש המנוע (90 מעלות = רבע סיבוב). עם ראצ'ט רגיל המנגנון שלו עלול להשבר. 5. מפתח מצתים- ראצ'ט עם מאריך ובוקסה 5/8 ארוכה. 6. מפתח מסנן שמן. 7. מפתח אלן (רצוי בוקסה) 12מ"מ לפתיחת בורג ריקון שמן. 8. להב סכין יפנית או ידית שפכטל קטנה וחדה (רצוי חדשה) לניקוי אטם הראש הישן מבלוק המנוע. 9. מגבה תקין לרכב (ג'ק). 10. מברשת פלסטיק ומברשת פליז לניקוי הברגות ברגי ראש המנוע ולניקוי לכלוך ופיח, אפשר גם סקוטש פלסטיק. 11. ספריי ניקוי קרבורטורים לניקוי שמן ופיח ואולי גם באותה הזדמנות את בית המצערת, אפשר גם ספריי מסיר אטמים לניקוי פני שטח בלוק המנוע. 12. סיליקון לאטימה למנוע באיכות טובה (לא חובה, אך מומלץ כדי למנוע הזעות ממכסה השסתומים. 13. מכלים ריקים לריקון השמן ונוזל הקירור הישנים. 14. משפך למילוי נוח של שמן ומים (אפשר להשתמש בראש בקבוק מים מינרליים). 15. סמרטוטים לניקוי כללי וסתימת פתחים זמנית למניעת כניסת לכלוך. 16. נייר לטש עדין 400 להחלקה של שריטות בפני שטח בלוק המנוע במידה ויש. 17. אפשר להשתמש בכפפות גומי ורצוי משקפי מגן לעיניים במידה ועובדים מתחת לרכב. 18. טיפקס לסימון תיזמון ולסימון נקודות בברגי ראש מנוע. 19. נייר דבק או סרט בידוד לסגירת פתחים למניעת חדירת לכלוך בזמן הניקוי. 20. טוש, מדבקות או חבקונים לסימונים של צנרת, כבלי הצתה וכו'. 21. פנקס רשימות סדר פירוק והרכבה והערות. 22. קופסאות או שקיות לברגים ולחלקים. 23. אפשר פנס ע"מ לבדוק סימונים, כיוונים, נזילות וכו'. 24. זוג בוקים (סטנדים) להגבהת הרכב (צריך רק אם רוצים להחליף "על הדרך" גם רצועת תיזמון). 25. מד מעלות לידית הכח ע"מ לחזק את ברגי הראש 90 מעלות (לא חובה, אפשר לסמן את ראשי הברגים בנקודה של טיפקס ואח"כ מסובבים את הבורג עד שהנקודה תעבור רבע סיבוב). 26. דוקרן לחילוץ מחזירי שמן, (צריך רק אם רוצים להחליף מחזיר שמן דולף בגל הארכובה). 27. ערכת השחזת שסתומים (צריך רק אם משחיזים שסתומים לבד ושולחים את הראש למכון למילוי ויישור בלבד). 28. מכווץ קפיצי שסתומים קשתי (צריך רק אם מחליפים גומיות שסתומים לבד ושולחים את הראש למכון למילוי ויישור בלבד). 29. מגנט טלסקופי או מברג ממוגנט (צריך רק אם מחליפים ג.שסתומים לבד ושולחים את הראש למכון למילוי ויישור בלבד). 30. מד עלים (feeler gauge) לבדיקת המרווח בין גל הזיזים לשימסים. (אין צורך אם שולחים ראש לשיפוץ כללי במכון ראשים). 31. מיקרומטר לבדיקת עובי השימסים. (אין צורך אם שולחים ראש לשיפוץ כללי). נערך לאחרונה על ידי mechtech : 26-10-12 ב 11:17. |
|
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
פונטו ידני מודל 2000 יד 3 למכירה [עם ראש מנוע] | אברג'ל ד | מכירה | 0 | 07-04-11 15:30 |
פונטו 60 SX מודל 2000 - מזגן | davidka | פונטו - טכני | 12 | 09-11-10 18:02 |
פונטו 55 מודל 2000 | moshe333 | מכירה | 2 | 14-08-09 01:44 |
פיתרון לבלוק סדוק פונטו מודל 2000 | yair068 | פונטו - טכני | 2 | 19-12-08 19:49 |
למכירה פיאט פונטו מודל 2000 | מכירה | 0 | 08-11-05 00:39 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד