![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו sole
הודעות: 52
|
מצאתי נזילה מוזרה ואולי זאת התשובה...
היי לכולם , חדי העין וודאי שמו לב מהודעות קודמות שאני סובל מבעיה מוזרה של התחממות .
אז עד כה הוחלף מאוורר מנוע ומאז הרכב לא מצליח להתקרר בעליות\בזמן שהמזגן עובד ולא הבנתי למה . בהתחלה חשבתי שזאת בעיה במאוורר אמרו לי שזה לא הגיוני וכניראה הרדיאטור סתום , אז עשיתי ניקוי עם חומר מיוחד כמו שהמליצו והחלפתי נוזל קירור והיום לאחר עליה רצינית הרכב התחמם כרגיל , בחניה פתחתי מכסה מנוע ושמעתי קול מוזר של פריקת לחץ אויר , הדלקתי פנס ומה שמצאתי זה נזילה של מים מהאיזור של הטרמוסטט , האם זה מעיד על בעיה בטרמוסטט ? האם טרמוסטט תפוס על חצי יכול להסביר מדוע הרכב לא מצליח להתקרר למרות שהמאוורר עובד ? אני מצרף תמונות בבקשה מי שמבין משהו שאני לא אני ישמח לדעת . תודה מראש.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
בשביל לבדוק אם הטרמוסטט תפוס תעשה בדיקה פשוטה,
תניע את הרכב כשהוא קר ותבדוק את ההפרשים בטמפ' עם הידיים בין הצינור התחתון שיוצא מהרדיאטור ומתחבר לצינור מתכתי שחור ומשם למנוע לבין הצינור העליון שנכנס לרדיאטור מכיוון הטרמוסטט (שני הצינורות קלים לזיהוי מכיוון שהם עבים מבין הצינורות במנוע). הצינור התחתון צריך להיות חם יותר מהצינור העליון, ברגע שהמאורר מתחיל לעבוד הטמפ' בשניהם צריכה להשתוות מכיוון שבזמן זה אמור הטרמוסטט להיפתח (יש להיזהר ממדחפי המאורר שלא יפצעו את אצבעות הידיים). איזה ניקוי ביצעת לרדיאטור ובאיזה חומר השתמשת? האם הרדיאטור פורק מהרכב לצורך הניקוי? החלפת טרמוסטט היא עבודה פשוטה ביותר בפונטו ועלותו זניחה גם היא, סה"כ שני ברגי ראש 10 מ"מ והטרמוסטט מנותק מהראש, בנד מתחת שחובק על צינור הגומי, ניקוי הסיליקון הישן ומריחת סיליקון חדש משני צידי האטם וזהו. כל שנשאר הוא למזוג נוזל קירור ולנקז אויר.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
+1.
דבר ראשון תחליף טרמוסטט, עניין פשוט וזול בפונטו. הרכב מתחמם גם בעמידה ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו sole
הודעות: 52
|
פעלתי לפי המלצה...
והיא להשתמש בחומר גרמני לניקוי רדיאטורים לא זוכר את השם אבל קשור לקיבוץ סאסא שכניראה מיבאים אותו , בלי קשר החומר לי לא עזר ואני לא חושב שזאת הבעיה [גם ניקיתי רשת בלחץ ], לא פורק הרדיאטור אמרו לי שכבר עדיף להחליף אם מפרקים וזה שלב הבא .
לא ניראה לי הגיוני שרדיאטור פיתאום נהיה סתום כלומר חצי שעה אחרי שמחליפים מאוורר אבל זו דעתי . כמו שראיתם בטוח יש שם משהו בעייתי עם הטרמוסטט כי ברור שיוצא מישם לחץ ומים . הרכב מתחמם כשהו מתאמץ בעיקר בנסיעה עם מזגן או עליות רציפות , לפעמים המד עולה ויורד במהירות לרוב משחק בין 4 קוים לפני החצי ומקסימום בדרך ל3\4 אני כבר מכבה מזגן ואז מקרר אותו בירידה , ברור לי שזה עקב מאמץ ועד לפני חודשיים במצב תקין בחיים החום לא הגיע לחצי תמיד נתקע גג 3 קוים לפניו . מישהו אמר לי שהרבה פעמים טרמוסטטים נתקעים על החצי וזה ונע מעבר חלק של מים לכן בדיקת חום הצינור לא אמינה וגם אפשר בקיץ פשוט לוותר על הטרמוסטט ? הרכב לא מתחמם בעמידה המאוורר עובד פיקס ומשאיר את הרכב על הטמפרטורה שהייתה לפני העצירה ולאט אבל ממש לאט מקרר אותו . שבת שלום לכולם |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אתה יכול לבדוק את הטרמוסטט בעצמך.
פרק אותו וודא שהוא סגור שים אותו בכלי עם מים רותחים ותוודא שהוא נפתח לגמרי.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו sole
הודעות: 52
|
אל תצחקו עליי...
יש לי נסיון ויכולות טכניות לעשות זאת לבד , לא מזמן החלפתי רדיאטור חימום לבד אבל בלי הסד"פ שרפי פירסם ברור שלא הייתי מצליח ! יש איזה מדריך או סדר פעולות כתוב איפשהו כדי שאנסה לבדוק זאת לבד ? מה שבטוח זה שצריך לפתוח ולאטום שם מחדש .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
לא צחקתי עליך - להיפך, הייתי רציני לגמרי.
תרוקן את נוזל הקרור מהמנוע, ותבדוק את הטרמוסטט כמו שהצעתי. אל תשכח להחליף אטם.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו sole
הודעות: 52
|
הבעיה נפטרה ונפתרה...
פתחתי והוצאתי את הטרמוסטט ניקיתי על הדרך קצת אבנית ושמתי סיליקון לא אטם .
ניסיתי לחמם את הרכב אבל מהרגע שהמאוורר התחיל לעבוד הטמפרטורה נשארה קבועה על הרבע פלוס קצת כמו פעם . מזל שראיתי את הנזילה תודה לכל המייעצים ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
יכול להיות שהמאוורר שלך נכנס לעבוד מוקדם מדי?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו sole
הודעות: 52
|
לא ניראה לי כי עכשיו הוא עובד בדיוק כמו "פעם"...
היום בנסיעה רגילה הוא מתנהג כמו כשקניתי אותו , מאז גם החלפתי יוניט כי מוסך מורשה לא זיהה נזילה מהרדיאטור חימום , עד שהבנתי את זה בכיוון פרונט הספקתי לעשות ראש מנוע ולהחליף יוניט ועוד צינור מתכת שיוצא מהמנוע ו 2 פקקים סתם .
יש לי שאלה על הדרך אם אתה יודע מה עושים במקרה שבורג נשבר בתוך ההברגה עקב הפעלת כוח מוגזם בסגירה ? יש דרך להוציא אותו אם מדובר באחד מהברגים של המחבר בין הבלוק לצינור גומי של המים ? |
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
סוף סוף מצאתי!! (אונו טורבו MK2) | UNO TURBO 92 | פיאט כללי | 20 | 09-02-09 19:59 |
תראוו מה מצאתי | UNO TURBO 92 | תמונות וסרטונים | 3 | 08-01-09 01:14 |
מצאתי אתר מעניין | Tacchi | אוף טופיק | 6 | 06-08-08 00:38 |
בשעה טובה מצאתי ג'אנט לקופה | מועדון פיאט ישראל | 30 | 23-05-07 01:11 | |
סוף סוף מצאתי | פיאט כללי | 9 | 25-01-07 14:02 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד