![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#11 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
ההוראות המעודכנות לטיפול בפונטו שלך:
ב- 120K ק"מ חובה להחליף. אולם יש המלצה חמה ביותר להחליף כל 60K ק"מ או 3 שנים. במוסך מתייחסים לזה "כחובה". אם תרצה את דף ההוראות לטיפולים כפי שמשתמשים בו במוסך המרכזי אז שלח לי את האי-מייל שלך בהודעה פרטית. לגבי התיבה האוטומטית שלך - יש להחליף שמן גיר כל שנתיים-שלוש או כל 40K ק"מ ואין! להחליף מסנן שמן גיר. אני גם ממליץ על המוסך המרכזי בתל אביב. אל תצפה שם להנחות או ליחס חם (אלא אם הבוחן שתיפול עליו יהיה "דויד") אבל הם יודעים לעשות את העבודה. |
|
|
#12 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
אצלי ב 60K המוסך המרכזי אמר שאין צורך להחילף את הרצועה אבל ב100K במוסך שמשון אמרו שהיא כבר יבשה וצריך להחיליף
|
|
|
#13 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
יש משהו מעניין מאד בהוראות יצרן התמוהות של פיאט ! הוראות היצרן אומרות על החלפה של רצועת תיזמון ב120.000 ק"מ אולם מניסיון לכולם מחליפים ב60.000ק"מ כי הרצועה פשוט לא מחזיקה מעמד . בניגוד לכל יצרן אחר הגיוני שקובע את נקודת ההחלפה של הרצועה והיא מחזיקה בפיאט פשוט מהמרים על זמן ההחלפה ! כמו כן מניסיוני אף חגורה תיזמון לא הצליחה להגיע ל120.00ק"מ ולהפיכך בק"מ נמוך מאד בסביבות 40.000ק"מ היא אפילו ניקרעה. כך שניראה לי שההוראות יצרן לא מתאימות לארץ חום גבוהה לחות וכ"ו. לעומת אירופה
|
|
|
#14 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
זה לגיטימי לחלוטין...
הוראות היצרן מתאימות לאירופה, עם האקלים הנהדר שלהם. אבל שוב, אלו המלצות לדעתי. חשוב, לבדוק את כל הדברים האלה ביותר תכיפות. אחרי הכל, אתה בעצמך אמרת שהאקלים שלנו חם יותר. |
|
|
#15 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
|
|
|
|
#16 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
משפטית במידה והחגורה טיימינג תיקרע לפני 120.000ק"מ היצרן פיאט יהיה חייב לקחת אחריות על התיקון כי הוא זה שהגדיר את מועד ההחלפה של הרצועה ומכאן הוא אחראי לכך שהחגורה תחזיק עד למועד זה! כי במידה ולא עליו לשנות את ההוראת החלפה לרצועה. שתעמוד במבחן התוצאה והמציאות.
|
|
|
#17 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
אתם מפספסים משהו
כבר בספר רכב המקורי של הפונטו ספייס שהודפס לראשונה באמצע 2000 כתוב שבטיפול 60K ק"מ (או למעשה 4.5 שנים) חובה לבדוק את מצב רצועת התזמון. משמע, אם רואים בעיה יש להחליף אותה. ב- 120K ק"מ (או לכאורה 9 שנים !?, כן בטח...) חובה להחליף טיימינג. אבל!, לכל יצרן וכולל ליבואן יש זכות לעדכן את הוראות הטיפול, לא תמיד ממניעים "מכניים" אלא לפעמים גם ממניעים כלכליים. לכן, מתי שהוא החליטו לשנות את הוראות הטיפול המומלצות לפונטו ספייס. נכון למידע המודפס שיש לי מלפני שנה: רצועת תזמון בפונטו ספייס יש להחליף או להמליץ ללקוח להחליף כל 3 שנים או כל 120K ק"מ (מכירים מישהו שעושה מעל 40K ק"מ בשנה). כל 60K ק"מ יש לבדוק את הרצועה. את הטיפולים מומלץ לבצע כל שנה או כל 20K ק"מ לכל הרכבים עם מנועי יורו 3 שסופקו החל מיוני 2001 אלה ההמלצות של החברה. לי אישית אמרו במוסך מורשה - אם האוטו נוסע לרוב בעיר, תחליף כל 3 שנים. אם האוטו נוסע רוב הזמן מחוץ לעיר ניתן למשוך זאת עד כדי 5 שנים. אבל תזכור!: זה בניגוד להמלצה הרשמית של החברה ואם יגרם נזק אז החברה לא אחראית. נ.ב.: באנגליה לפי ספר היינס מומלץ להחליף טיימינג כל 80K ק"מ או 4 שנים. שם החשש הוא לא מהחום אלא מהקור.... |
|
|
#18 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
חבר
היום לפי הנחיות החוק ומשרד התחבורה אסור לאף יבואן לשנות כהוא זה את הוראות היצרן המקוריות! חובה על היבואן לבצע שיגרת הטיפולים ככתבו וכלשנו ללא שום שינוי! בעבר הקרוב היבואן היה עושה טיפולים לפי צרכים כלכליים ומקצר את מרווח הטיפולים על מנת לעשות עלינו כסף! המלפני כשנה בערך זה ניגמר. יצאה הוראה שאומרת שמה שהיתרן בחו"ל קבע זה מה שיבוצע. |
|
|
#19 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
דיין, בספר הרכב שלי (מסוף שנת 2000) גם העיברי וגם האנגלי רשום שצריך לבדוק את הרצועה ב60K ! עם רואים שהיא לא תקינה אז מחליפים . אצלי היא החזיקה 100K וגם זה כי נאלצו לפתוח ראש מנוע כל שבמצב כזה עדיף לשלב בין השניים ולא למשוך עוד 20K ולשלם יותר על ההחלפה.
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד