מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > שיפורים וקוסמטיקה
עקוב אחרינו ב-RSS

שיפורים וקוסמטיקה שיפורים וקוסמטיקה כלליים.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו elx החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חדש בפורום
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX 2001 ידנית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 18-04-09, 12:00   #11
BentzZz
חבר מועדון
 
האווטאר של BentzZz
 
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 1,152
Exclamation טוב אז לבקשת הרבה אנשים הנה סוף סוף תמונות של הצנרת המדוברת

התחיל בזה שנסעתי לפיט סטופ וקניתי פילטר בד אדום פתוח

יום לאחר מכן נסעתי בהמלצתו של אבא שלי לחנות שנמצאת בצמוד לתחנה המרכזית הישנה בת"א "באביגומ 7" מתמחים בגומי צנרות ופלסטיק למיניהם (בצמוד לחנות הזאת יש עוד 2 חנויות שאני לא זוכר את שמם) לאחר סקר קטן בניהם והמלצות על הצנרת הכי טובה - צוברת כמה שפחות חום ולא נמסה או נשרפת ועמידה בחום.
הצנרת שנבחרה - שרשור 80mm ששכחתי את שם החומר שהוא עשוי ממנו אבל עמיד בטמפ' של עד 120 מעלות ועולה 150 ש"ח למטר אחרי הנחות וויכוחים (בחנות צמודה למטר הוא רצה 310 ש"ח על אותו שרשור אבל אם אני קונה את כל ה10 מטר הוא עושה לי אותו ב170 ש"ח למטר - אבל לא רציתי לעטוף את האוטו בצנרת אז וויתרתי :P)
לפי חישוב ממש לא נכון לקחתי 1.2 מטר - ליתר ביטחון ונשאר לי משהו כמו 0.8 מטר.


בנוסף לשרשור הוצע לי לקחת צינור שהשרשור יכנס לתוכו וזה יבודד לי מכל קמצוץ של חום שימצא באזור - אבל זה כבר הגיע לנפח כלכך גדול שזה לא היה נכנס לתא המנוע אז במקום קניתי את אותו חומר אבל דק יותר ומגיע עם מדבקה מצד אחד בשביל להדביק אותו לשרשור באזורים שחסופים יותר לחום (למי שמכיר הצנרת של הHGT עוברת ונוגעת בצינור המים העליון שיוצא\נכנס לרדיאטור

לאחר שפירקתי את הפילטר המקורי - פרויקט רק לפרק את המפלצת הזאת!



ניסיתי להתאים את השרשור מההתחלה ועד לסופו וגיליתי שזאת בעיה! השרשור לא מגיע לזוויות שרציתי! וכשהוא כן מגיע החלק הקדמי (שמתחבר לפתח האויר) מחליק (לא משנה כמה חזק מחזקים את הבנד שמחזיק אותו)
אז החלטתי להשתמש בחלק הראשון והמקורי של הפילטר אויר - הדבקתי אליו את החומר המבודד באזורים שמועדים לפורענות





אליו התחבר השרשור עד כמעט למגע עם המגן גחון כשהפילטר מקבל אויר גם מהיציאת אויר המקורית של הרכב וגם מפתחי האוורור בטמבון.
תוצאה סופית :








מאוד מרוצה! מהרעש , מהתגובות של הרכב אחלה שיפור במחיר מצחיק!
עלה לי פחות או יותר 350 ש"ח כולל הפילטר (הגזמתי עם אורך הצנרת וקניתי 10 מטר מהחומר המבודד!) שההצעה שקיבלתי בפיט סטופ לשרשור ופילטר אוניברסלים זה 850 ש"ח. בהמשך רענן עידן ואני נבדוק את הצנרת המקורית, הבניה שלי והקיט המיוחד שעידן הזמין ונחזור עם פידבקים!
BentzZz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 13:49   #12
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
לדעתי מיקום הפילטר אינו נכון. אני מקווה שבחורף לא יהיו לך בעיות עם כניסה של מים. הוא ממש חשוף שם.
אגב, לא ייתכן שהוא מקבל אוויר מהצינור המקורי מכיוון שהוא נמצא גבוה יותר מאיפה שהפילטר של ננמצא עכשיו. הוא מקבל אוויר קר, אבל לא משם.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 14:00   #13
ido
Senior Member
 
האווטאר של ido
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
בן נראה יפה מאוד, כל הכבוד. 850 ש"ח בפיט סטופ? למה? ונראה לי שאיש המערות צודק, בחורף תאלץ להחזיר את הפילטר המקורי או להזיז את החדש קצת שמאלה לגריל הקטן. הפילטר ממוקם כמו שצריך להיות למרוצי דראג אבל לא ליום יום, כמו למשל בהאצ'בקים של סיווק שמוסבות לטורבו, הם שמים את הפילטר מאחורי הפנס אבל רק במרוצים הם מפרקים את הפנס לכניסת אוויר מקסימלית.

נ.ב - לפי דעתי תשים חוצץ בינו לבין הרדיאטור.
ido מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 14:25   #14
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
תיזהר בחורף כשאתה נכנס לשלוליות.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 14:33   #15
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
החלט כאשר התנאים יהיו רטובים אתה עלול לסבול בצורה רצינית כי הפילטר יספוג הרבה מים והמים כנראה ימשיכו לבית המצערת ובמקרה הטוב אתה רק תיתקע באותו הרגע אבל זה גם יכול לגרום לנזק משמעותי הרבה יותר למנוע
אפילו לסדקים בבלוק אבל בקיץ זה יהיה לך אחלה תמצא מקום יותר מוסתר מעיין פשרה ביין המיקום הזה למיקום האורגינאלי של הפילטר
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 15:03   #16
BentzZz
חבר מועדון
 
האווטאר של BentzZz
 
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 1,152
תודה.
כן אני יודע שבחורף זה יהיה בעייתי ואני אמצא מקום אחר שיהיה קצת יותר טוב גם לחורף
השאלה היא, אם אני מרים אותו לאותה כניסת אויר שהפילטר המקורי קיבל ממנה אויר, זה מספיק? (מספיק אוויר קר + מספיק מוגן מהגשם?)
BentzZz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 15:28   #17
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
הפילטר המקורי היה כלול בתוך מנגנון בסגנון "ראם אייר". שזה אומר שהוא שאב אוויר מהצינור הרוחבי בפגוש, ורק משם.
אם תתקין את הפילטר הפתוח שלך מול פתח הצינור הזה, האפקט יהיה זהה גם אם הצינור לא יהיה קיים.
כל עוד לא תכריח את המצערת לקחת אוויר משם בלבד, הצינור הזה הוא סתם תוספת משקל לרכב.

לגבי הגנה ממים, זה יהיה טוב יותר מעכשיו, אבל עדיין יחסית חשוף.
שים לב שפתח היניקה של הצינור בפגוש פונה אחורנית (אל תוך תא המנוע), שזו בערך הדרך הכי טובה להתמודד עם כניסת מים.

דבר נוסף שאתה צריך לקחת בחשבון,הוא עניין הלכלוך. הפילטר עכשיו חשוף להכל. אבק, חצץ, מים, חרקים, you name it.
תדאג לנקות אותו על בסיס חודשי לדעתי (במיוחד בקיץ), אחרת הוא לא יהיה יעיל. ורק יקשה על המנוע לקבל אוויר במקרה הטוב, או ידאג שחלק מהלכלוך שאגור בו יגיע למנוע במקרה הרע.
לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. מיקום הפילטר אצלך אמנם מביא אוויר קר למנוע (בתקווה), אך חושף אותו יותר לפגעי הטבע, שזה קצת פחות פרקטי.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 18-04-09 ב 18:33.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 15:37   #18
BentzZz
חבר מועדון
 
האווטאר של BentzZz
 
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 1,152
סבבה אז לפי דעתך המקום הכי טוב לשים בו את הפילטר זה המקום הזה? (איפה שהיה הפילטר המקורי)
BentzZz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-04-09, 18:32   #19
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
לדעתי כן. זהו גם פחות או יותר המקום שבו הערכה של GSR מציבה את הפילטר.
מדובר כמובן על החלק שבו נמצאה קופסת הפילטר המקורית.
זה אולי לא 100% חסין ממפגעים, אבל מספיק טוב.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-09, 02:24   #20
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
בסה"כ נראה טוב, אך גם אני חושש שהמיקום קצת פגיע ובימי חורף עלול להוות בעיה.
לגבי הספוג על הצנרת - אני מניח שחום המנוע עלול לשחרר את הדבק שלו, ממליץ לסגור עליו עם אזיקונים.

אני בחיפושי מצאתי את האתר הזה יחד עם המוצרים הבאים:
1. צינור סיליקון בזוית 90 מעלות (קטרים שונים)
2. מקטין קוטר סיליקון.
נראה לי ששלוש זויות + שני מקטינים (או בעצם מגדילים) יכולים לייצר משהו מעניין.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
כיוון זרימת האויר במאוורר שיושב על הראדיאטור - עזרה admin2000 בראבה - טכני 2 08-10-08 00:19
גיר נוקשה בHGT idango פונטו - טכני 16 11-04-08 22:29
מעוניין בhgt 2001 עדידאס יעוץ ברכישת רכב 9 28-03-08 16:39
בעיות לחץ שמן בHGT GriMx פונטו - טכני 2 03-03-08 21:56
איפה נמצא מסנן האויר למזגן ברכב שלי? פורום הגראז' 3 07-07-07 16:17


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד