מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

טיפול דיטיילינג לאוטו - התזמון המושלם :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my punto spice
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-10-08, 23:13   #11
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אתם מספרים לי...

יום אחד לא מזמן התפוצצו הלוחות הפנמיים של המצבר (היה "בום!"), חשבתי ששכחתי את האור הפנימי דולק והוא פשוט התרוקן, בהתחלה לא שיערתי שקרה משהו ללוחות.
הניעו אותי עם מאזדה 3 ונסעתי הביתה עם אורות עובדים (היה חושך) וכדי לא להעמיס על מערכת החשמל, השארתי את המזגן כבוי אבל פתחתי את 2 החלונות הקדמיים עד הסוף.

שמח וטוב לב הגעתי בשלום הביתה וחשבתי שהמצבר כבר הוטען לאחר שהתרוקן בגלל "השארת האור הפנימי דולק" ולכן כיביתי מנוע, שמתי כרגיל את המגן שמש, יצאתי החוצה ולחצתי על השלט, ציפיתי שהמרים חלונות ייכנס לעבודה ויסגור את החלונות והרכב יינעל.

אלא מה? אין תגובה, החלונות נשארו למטה והרכב לא ננעל. ישר חשבתי לעצמי: "פאק, איזו טעות!!!"
נכנסתי לרכב, הכנסתי מפתח, סובבתי סוויץ' ואין שום תגובה.
שעה 21:30, אני לבד, אין לי כבלים, הרכב חונה על הכביש הראשי ולא מאחורה בחנייה הפרטית (טעות 2).

הזעקתי את בן דוד שלי (כן, ההוא בעל המוסך לפחחות וצבע) אשר בא עם פיג'ו 406 והניע אותי, כך הצלחתי לסגור את החלונות עם הכפתורים שלהם. איך שהוא ניתק את הכבלים וניסיתי להניע שוב- דממה.

בסוף המצבר הוחלף בחינם (היה באחריות) ועכשיו יש ברכב מצבר חדש מהניילון 60 אמפר.
המסקנה: לא תמיד לסמוך על המרים חלונות, הוא יכול גם לאכזב...
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-08, 23:59   #12
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
איזה הענות! אני לא מספיק להגיב.

אז ככה, יתקן אותי חכם ממני אם אני טועה, אבל..

בכל נעילה של האזעקה המרים חלונות נכנס לפעולה. הוא מזרים זרם בחלונות, עד שהחלון נסגר.
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.

מה שקורה זה כשהחלון מגיע לשיא, אין לו הרבה לאן לעלות, מה שגורם לחשמל לרוץ במנוע ולאמץ אותו, בלי ישהיה לו לאן.

מה שיותר מעניין זה שמנוע שעוצרים אותו ועדיין מזרימים בו זרם, נשרף מסיבה בלתי מוסברת (אם לא היו עוצרים אותו, ועדיין מזרימים בו זרם, לא היה נגרם נזק. עצם הריצה בעצירה שורף אוטו לאט).

בוא נעשה רגע חושבים. אם אני נוסע עם חלונות פתוחים כל הזמן (מתוך הרגל נסיעה ו\או חוסר במזגן נורמאלי..) אז כל פעם שאני סוגר את האוטו, מרים החלונות עובד כמו שצריך, ומרים עד הסוף. כשהוא מגיע לסוף הוא (כמעט) מסיים לעבוד בזמן, ואין שחיקה למנוע.

אם אני משחק אותה ראש גדול וסוגר את החלונות כדי שהמנוע לא יתאמץ, אז קורה הדבר ההפוך. המרים עובד את אותו פרק הזמן, ומזרים יותר זמן חשמל במנועים ...וגורם לשחיקה מוגברת. הפוך על הפוך.
אני לא יודע איך זה אצלכם (מניח שאותו דבר) אבל כשקניתי את האוטו, התלהבתי מזה שלנהג יש מרים ומוריד חלון אוטומאטי (לחיצה אחת מורידה\מעלה עד הסוף). זה מנגנון מקורי. חשבתי שגם המרים ככה. מסתבר שלא.

אז כמו שאמרתי, מכיוון שאני נוסע לרוב עם חלון למעלה (בגלל המוזיקה), אז כל פעם שאני מפעיל אזעקה, המרים שורף לי את המנוע יותר (לאט, אבל בטוח).

זה מה שידוע לי, אשמח לגלות שאני טועה.
אני אנסה לצלם את היחידה, ואנסה לנטרל את המרים. אמשיך לעדכן.
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-08, 00:07   #13
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
צטט:
במקור פורסם על ידי farmalot צפה בהודעה
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.
לא נכון.
מרים החלונות "יודע" שהחלון הגיע לשיא הגובה רק ע"פ התנגדות. ברגע שהחלון למעלה המנוע מתאמץ, כתוצאה מכך ההתנגדות החשמלית בו ובמעגל כולו (כולל מרים החלונות) עולה. המרים מזהה עליה בהתנגדות ועוצר את הזרמת המתח לחלון.

לכן, אין שום בעיה עם הפעלת אזעקה כאשר החלון הסגור. מוזרם לו זרם לחלקיק שניה עד שמרים החלון חש כי החלון תקוע ובזה הזרם נפסק.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-08, 00:14   #14
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
צטט:
במקור פורסם על ידי farmalot צפה בהודעה
איזה הענות! אני לא מספיק להגיב.

אז ככה, יתקן אותי חכם ממני אם אני טועה, אבל..

בכל נעילה של האזעקה המרים חלונות נכנס לפעולה. הוא מזרים זרם בחלונות, עד שהחלון נסגר.
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.

מה שקורה זה כשהחלון מגיע לשיא, אין לו הרבה לאן לעלות, מה שגורם לחשמל לרוץ במנוע ולאמץ אותו, בלי ישהיה לו לאן.
ממש לא ....זה בדיוק הפואנתה של המרים ,כאשר חלון מגיע עד הסוף הזרם מופסק .
אתה מוזמן לאמת את דבריי עם טסטר או מנורת ביקורת .
זה קורה בגלל התנגדות בחשמל ...אין לי הסבר מקצועי ( היות ובשעורי חשמל היתי יושן ) , אני פשוט יודע הטיב איך זה עובד ( גנים של אבא חשמלאי עברו אלי ) .
בקיצור, מרים תקין יודע לתרגם עליה של החלון עד הסוף ומפסיק להזרים פיקוד למנוע .

רענן הקדים אותי
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-08, 00:14   #15
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
לא חולק עליך,
אבל בשני הרכבים שהיו לי, עשיתי ניסוי,
והפעלתי את האזעקה מתוך הרכב, כדי "לשמוע" כמה זמן המרים עובד אחרי שהחלון עולה,

מסתבר שלא לכמה חלקיקי שניות, אלא קצת יותר..

לפחות לשניה-שניה וחצי.

אם אין נזק רציני במירם חלונות, מה גורם להאטה בתגובה של החלונות (בשני המכוניות שהיו לי)?

והבחור שהציע ספרי סיליקון, תפרט! (איזה ספריי בדיוק, על מה בחלון להתיז, זמן ייבוש, משהו)
מישהו ניסה את זה ושרד?

נערך לאחרונה על ידי farmalot : 02-10-08 ב 00:17.
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-08, 00:22   #16
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
מה ששמעת זה כנראה מנגנון הנעילה המרכזית שנותן פעולה יחסית ארוכה.

ספריי סיליקון - אכן יעזור בשימון המסילות, אני משתדל אחת לכמה חודשים לבצע ריסוס שכזה בכדי לשמור על תקינות המערכות.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-08, 00:22   #17
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
לדעתי צריך לשמן את המסילות של החלון .
עדיף אבל לפרק כיסוי של הדלת מבפנים ולבדוק בעת העליה מה גורם להאטה ....
זה הכי נכון
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-10-08, 22:05   #18
TriggerGq8
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: בקרוב ELX אני מקווה
הודעות: 5
צטט:
במקור פורסם על ידי eliko1976 צפה בהודעה
ממש לא ....זה בדיוק הפואנתה של המרים ,כאשר חלון מגיע עד הסוף הזרם מופסק .
אתה מוזמן לאמת את דבריי עם טסטר או מנורת ביקורת .
זה קורה בגלל התנגדות בחשמל ...אין לי הסבר מקצועי ( היות ובשעורי חשמל היתי יושן ) , אני פשוט יודע הטיב איך זה עובד ( גנים של אבא חשמלאי עברו אלי ) .
בקיצור, מרים תקין יודע לתרגם עליה של החלון עד הסוף ומפסיק להזרים פיקוד למנוע .

רענן הקדים אותי
נראה לי שהדברים לא חד משמעיים לגבי כלל מרימי החלונות. ברכב הקודם שלי (לנטיס) היו מרימי חלונות ואני (ברוב "חכמתי") ניסיתי לעצור את החלון באמצע הרמה כדי לבדוק האם מרים החלונות יחשוב שהחלון הגיע לקצה או לא... בכל אופן, המסקנה היתה שהמרים לא עצר אלא המשיך לנסות מספר שניות עד ש"ויתרתי לו" ונתתי לו להשלים את ההרמה...

לעניין גילוי מתי החלון הגיע למעלה - לדעתי המערכת משתמשת במנגנון פשוט של מדידת זרם במעגל. כיוון וכאשר המנוע מעלה את החלון עד הסוף הוא נעצר, אזי, לכאורה, אין זרם במעגל כי המנוע לא פועל יותר. המערכת "מבינה" שהמנוע סיים את עבודתו ואז מתנתקת אספקת המתח למנגנון.
TriggerGq8 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-10-08, 21:12   #19
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
אם כבר הקפצתם..


יש מישהו שיכול לתת הסבר על השימון של המסילות?

על מה לרסס ספרי סיליקון, על המסילות הפלסטיק במסגרת החלון? האם גם על המסילות פלסטיק שבתוך דופן הדלת?

והאם (ואיך) לשמן את המנוע\הכבל שמרים את החלון?
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
רכבי פיאט אספנות/ מיושנים/ מיוחדים למכירה ברשת. מי מרים את הכפפה? stio מכירה 0 21-08-08 14:40
הדבקת חלונות כהים זאב פונטו - טכני 1 02-03-08 04:44
( שאלות ) כמה שאלות אם תוכלו לעזור לי shaked פונטו - טכני 3 03-01-08 18:24
התקנת מרים חלונות אוטומטי, האם כדאי? ,האם לא ? פורום הגראז' 5 01-06-07 09:02
מתקיני מע' שמע ומולטימדיה ואזעקות ומיגון רכב מומלצים אודיו 2 12-02-06 23:23


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד