![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
שבר בפין כניסה לסעפת - אודה לעזרתכם
שלום רב
בעת החלפת נשם מנוע בפונטו ספייס 16V נשבר הפין שאליו מתחבר צינור הנשם לסעפת היניקה. ראו תמונה מצורפת (בריבוע אדום- הפין השבור, בריבוע כתום- מקום השבר, בירוק- הצינור) השאלה שלי: מה ההשלכות של לנסוע בלי החיבור של הצינור לסעפת - האם המנוע יעשה בעיות? מכיוון שאני מניח שהחלפת כל כיסוי הסעפת הוא תהליך יקר ומסובך יחסית, חשבתי על אלתור אפשרי. האם ניתן להרכיב במקום הפין השבור בורג חלול (ראו תמונה לדוגמא) ![]() האם האלתור הזה יחזיק? האם אפשר להשיג כזה בורג בארץ? תודה מראש נערך לאחרונה על ידי KRAFT : 18-12-15 ב 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
אם נדע למה משמשת הכניסה הנוספת לסעפת, נדע מה צריך לעשות שם. שהרי יש כבר חיבור עבה יותר בהמשך לצינור העבה ממכסה השסתומים לכניסה לסעפת.
"אם נדע ?" כן זאת חידה. מי שידע יקבל גלון שמן 10/40 ושניים ספרי קרבורטור חינם. ![]() ועכשיו ברצינות. הבעיה עם הברגים שהעלת היא להתאים את קוטר הבורג החלול, לקוטר הפינימי של חור הסעפת. צריך גם לבצע הברגה בסעפת ולמרוח שרלק. לא נתקלתי בצינורות כמו שהעלית שניתן לקנות. בזמנו תיקנתי בעיה כזאת, לקחתי צינורית נחושת מנברשת ישנה. אפשר גם להשתמש בעט כתיבה, ראה תמונות. במאזדה שמכרתי לפני שבוע, היה לי בתא המטען שתי נברשות עם הברגות. הבעיה שהבחור דתי ורק ביום ראשון אפשר יהיה לדבר איתו. KRAFT אולי לא תאמין, אבל זה מה שקרה. בשנה שעברה צלצל אלי בערב בחור מרחובות שניתקע בירושלים. אמר שנוזל לו דלק מהצינור שמוביל לקרבורטור. הצעתי לו לחתוך את מקום החור בצינור ויתחבר עם עט כתיבה. הצליח להגיע לרחובות. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
שלום דוד ותודה על תגובתך. בעקרון הצינור שם קטן בהרבה מהחלקים שיש בנברשות וגם מהחלק החיצוני של עט.
הלכתי על הכיוון שהצעת. לקחתי את הניפל השבור ובדקתי את ההתאמה למילוי של עט. מצאתי מילוי של עט חלל וניסרתי את הקצוות ׁ(ראה תמונה 1 ). הייתי צריך לנקות באופן יסודי עם ספרי קרבורטור את שאריות הדיו (וגם לחלץ כדורית פלסטיק שנמצאת במילוי העט). לאחר מכן ליפפתי קצת איזולירבנד חבלה בקצה בשביל שתהיה אטימה יותר טובה עם צינור הנשם. לאחר מכן דחפתי בכוח את המילוי לתוך החלק של סעפת היניקה - מכייון שהייתי צריך להפעיל כוח בהכנסה נראה שהאטימה טובה גם שם. הייתי צריך לקצר קצת את צינור הנשם בשביל שיתאים לצינור מתכת החדש, שיצא קצת ארוך יותר מהפין/ ניפל שנשבר. הבעיות שאני חושש מהן:
אגב שאלה חשובה - מה קורה בשני תרחישים - ואיך זה משפיע על פעולת המנוע? 1. הייתי משאיר את המצב כמו שהוא - צינור הנשם לא מחובר לסעפת היניקה. 2. הצינור בין הנשם לסעפת נסתם. תודה מראש |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
זה בדיוק נושא החידה ששאלתי.
![]() להבא כאשר תרצה להוציא את צינור הגומי מהצינור המקורי של הסעפת, יש לחמם חצי ליטר מים בקומקום חשמלי ולשפוך על הצינור. אז הצינור יישלף בקלות בלי לשבור את הפיה. ראה תמונה. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: May 2015
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: גטס ידנית
הודעות: 63
|
דוד, בהמשך לתמונה האחרונה שהעלית, ידוע לך למה עושים את החיתוך הזה בזרוע שיוצאת מהסעפת ומתחברת למכסה השסתומים? (וגם מחזיקה את חוטי ההצתה).
ראיתי את זה בהרבה פונטו 16 שסתומים. מה הרעיון מאחורי זה? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
הרעיון מאחורי זה הוא להכניס את המכשיר לכיוון הטיימינג. לפקק במכסה הקאמשפט שנימצא מתחת, ולהגיע לקונקטור במזרק הרביעי. בנוסף לפרק את מכסה השסתומים והקמשאפטים בלי לפרק סעפת יניקה.
ברכב שלי לחלקים גם חתכתי עם משחזת. מאחר והרכב הגיע אליי עם מנוע תפוס, עשיתי לו אטם ראש בלבד, רק כדי להוזיזו בחצר בלי כל פעם לדחוף. המנוע מנפח מאוד משום שלא עשיתי רינגים. אבל מספיק כדי להתנועע בחצר בנסיעה. עבור אטם הראש שילמתי 90 ש"ח כולל מע"מ, ובחניות איתם אני עובד ביקשו 230 ש"ח. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 19-12-15 ב 19:06. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: May 2015
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: גטס ידנית
הודעות: 63
|
תודה על התשובה המפורטת
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
מי יודע מדוע ליד שם המשתמש שלי ב-"משתמשים מחוברים כרגע" מופיע הסימון + ?
אני באמת לא יודע. ![]() דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
תאריך הצטרפות: May 2015
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: גטס ידנית
הודעות: 63
|
הפלוס הוא ליד השם שלי, לא שלך, כי אנחנו חברים בפורום
![]() ראה תמונה:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
איך בדיוק הפלוס ליד השם שלך ?. כך רואים אצלי: davidmzr, asafasaf+
בכול אופן זאת הפעם הראשונה שני רואה זאת. לא הבנתי אם אתה צוחק או רציני. ![]() דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| הזמנת מגן חום לסעפת פליטה מאיבייי - פונטו HGT | גיא .ב | פיאט כללי | 8 | 06-09-15 21:00 |
| מוזיאון הטרקטור בעין ורד | רפי לין | רכב כללי | 0 | 29-10-11 20:04 |
| אשמח לעזרתכם - רכישת צלחות ורפידות HGT | etsuitup | פונטו - טכני | 11 | 14-06-11 12:31 |
| זקוקה לעזרתכם - לוח שעונים | שירלי | בעלי מקצוע | 10 | 08-06-11 01:22 |
| חלון נוסע תקוע ב-3/4 גובה | wizmaster | פונטו - טכני | 4 | 07-11-10 13:04 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד