מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > גרנדה פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

גרנדה פונטו - טכני טכני - דגמי גרנדה פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת מסלול בימי מסלול
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חדש בעסק


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 05-05-12, 00:17   #1
ALÞћÃ
Member
 
האווטאר של ALÞћÃ
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
Question מבקש את עצתכם בבקשה - מה יכול לגרום לרעידות חזקות בהתחלת נסיעה?

גיר רובוטי. התופעה מתרחשת כבר במשך שנה ונעלמת לאחר כ 30-40 דקות של נסיעה בתנאים עירוניים.

אתחיל עם מה שכבר נבדק/הוחלף בשוטף :

א. תושבות מנוע תקינות ויש להן עוד "בשר".
ב. הוחלף קלאץ' על כל מכלוליו + מזלג ברירת הילוכים + תושבת גיר.
ג. הוחלפו מצתים.
ד. הוחלף המח ההידראולי של הרובוט בחודש יוני שעבר עקב כשל במכלול עצמו שגרם לו להקיא את כל הנוזל ההידרואלי בבוקר בהיר אחד על הכביש. קיוויתי שההחלפה שלו תעלים את התופעה, אך התבדתי.

על התופעה בהרחבה - לאחר שהרכב שוהה יום או יותר, תחילת נסיעה מעמידה תיהיה כרוכה ברעידות חזקות מאוד של כל החלק הקדמי של הרכב ומעין תחושת החלקה של ההילוך, גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה. אם אני עדין (מאוד) עם הגז, התופעה מתמזערת אך לא נעלמת. התופעה כן נעלמת לחלוטין לאחר 30 דקות לפחות של נסיעה בתנאים עירוניים (תיזוז בין הילוכים 1-3).
האם יש טעם בכלל לטרוח לרענן את השמן של הגיר (לא השמן ההידראולי שבונה את הלחץ ברובוט) ולקוות שזה מה שיפתור את הבעיה, כי עושה רושם שזה הדבר היחיד שנותר לנסות לפני שיפוץ גיר, שזה לא משהו שאני מוכן לעשות.
הבנתי שהחלפת השמן של הגיר בתיבות ידניות זה לא משהו שנהוג לעשות ואם כן, רק לאחר מס' ק"מ הגבוה בערך פי 2 ממה שיש לי כרגע.
אפשר לחיות עם התופעה (כפי שציינתי, היא כבר נמשכת שנה), אבל זה סתם מעצבן.

תודה מראש ואחלה סופ"ש
ALÞћÃ מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 11-05-12, 13:12   #2
ALÞћÃ
Member
 
האווטאר של ALÞћÃ
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
אין שמן של מוסך, אה?...
ALÞћÃ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-05-12, 13:33   #3
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
כמה ק"מ הרכב עשה
אתה מתאר מצב שהרכב מתחמם אז פועל תקין
כמו שאתה אומר ולדעתי יש חשיבות לשמן ולאיכותו אם אתה יכול להוציא מדד שמן גיר ולראות אם הוא אדום ורוד או אדום כהה ותריח אותו
אם אתה מחליף שמן רצוי גם פילטר שמן גיר ועידכון מחשב גיר
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-05-12, 20:54   #4
ALÞћÃ
Member
 
האווטאר של ALÞћÃ
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
אהלן יאיר ותודה על ההתייחסות...

אז ככה, הרכב כעת על 89k, נרכש עם 70k וניתן לומר שהתופעה הזו מלווה אותי מההתחלה.
אין מדיד לשמן הגיר.
לפי מה שקורה, עושה רושם שהגיר צריך להגיע לטמפ' עבודה (אני משער שלא יותר מ 50 מעלות במכלול הגיר) בכדי שהתופעה תיעלם ואין הדבר תלוי במנוע, שמגיע לטמפ' עבודה תוך 10~ דקות.
תוכנת הגיר כבר מעודכנת.
ALÞћÃ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-05-12, 21:55   #5
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
הייתי הולך על החלפת שמן איכותי לפי הנחיות החברה + מסנן שמן גיר
אין לך ברירה שווה בדיקה
כשאתה מחליף בדוק את כמות השמן שיוצאת וכך תדע אם היה חסר אוליי שמן
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-05-12, 23:17   #6
mgoldst
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: שם
הגלגלים שלי: Grande
הודעות: 376
האם בעמידה וב N הרכב גם רועד?
מה הסל"ד בהתנעה (מעל 1000?) והאם הוא יורד כשרכב מתחמם
נראה לי שאולי יש קשר למשנק אוטומטי
mgoldst מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-05-12, 02:13   #7
ALÞћÃ
Member
 
האווטאר של ALÞћÃ
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
אין רעידות בסרק (אחד הדברים שמפתיעים לטובה ברכב הזה הוא השקט המופתי שלו בסרק ובידוד הוויברציות מהמנוע, עד לכדי מצב בו אתה חושב שהמנוע כבוי).
עם התנעה קרה, הסל"ד יושב על 1,200-1,300 ולאחר דקות מס' יורד ל 800 (עם מזגן 1,000~). בהתחלה חשבתי שהדבר עשוי להיות קשור להתנהגות מחשב ניהול מנוע כשהוא קר, אך כפי שכבר ציינתי, התופעה ממשיכה גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה. אחד הדברים המטריפים, אין ספק. בעוד כ 1,000 ק"מ אגש לבצע לרכב טיפול גדול, אנסה להחליף את שמן הגיר על הדרך ונקווה לטוב.

תודה לשניכם.

נערך לאחרונה על ידי ALÞћÃ : 12-05-12 ב 02:15.
ALÞћÃ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-08-12, 14:04   #8
מישאל.ח
Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: גרנדה פונטו 1.4L רובוטי
הודעות: 41
לאחר חפירה בפורומים בחול - התופעה המתוארת כאן ניקראת "אפקט הקנגורו" קפיצות ורעידות בתחילת הנסיעה.

התקלה: Valve. Selespeed actuator valve


ישנם 3 כאלה: 0-אחרי על הקלאצ', 1-2 אחראים על ההילוכים(זוגי+אי זוגי)
לפותח הדיון היו צריכים רק להחליף את השסתום EV0 האחראי על הקלאצ' והבעיה הייתה ניפתרת בקלות ללא החלפת כל החלקים, עלות החלק בחו"ל כ500 שקל!.

לצערי אני רואה שרמת ההכרה במחלות הגיר והפיתרונות של אנשי המיקצוע לוקה בחסר ועולה לצרכן המיסכן כסף רב!.

למידע נוסף

בנוסף היה עליהם לעשות קליברציה מחדש של הקלאצ (מרווח וכו') שהרובוט ילמד ויכוון עצמו. כניראה זו הסיבה שלאחר נסיעה הוא היה מכוון עצמו מחדש והבעיה הייתה נעלמת אבל ההגדרה הראשונית שלו במחשב הייתה לא מכויילת ולכן אחרי התנעה ובתחילת נסיעה הוא עשה את הרעידות וכו'.
"Bunny hops are normally sorted by a clutch self calibration.
Clutch position and clutch reference are the 2 options in parameters, you want "clutch position"."
"ensure that both are within 28 - 28.5mm if not adjust the rod again and recalibrate"
ומדוע החליפו לך את כל מיכלול הרובוט עקב הנזילה? יכול ליהות שזה קרה רק ביגלל מיכל הלחץ(הבלון השחור) שלא שמר לחץ וגורם לפריקת השמן מהמכלול (עלות של כ400 שקל).
זה הדיון על תקלה דומה:
http://forum.alfa156.net/forum/forum...oil&PN=0&TPN=1

תיקרה בסוף שהנזילות הפסיקו ובעיית הרעד בתחילת הנסיעה הייתה ביגלל קלאצ' לא מכוון
OMG - the difference that this makes is just ridiculous! the rod was sitting at 32.750mm! Its like a different car now...
in terms of calibration, smaky, what routine should I run?
thank you for all your help, guys!

בקיצור- אם היו אנשי מיקצוע מבינים וצדיקים - אזי הגיר היה מושלם ואף אחד לא היה מפחד להיתקרב אליו!

נערך לאחרונה על ידי מישאל.ח : 27-08-12 ב 14:34.
מישאל.ח מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-08-12, 18:05   #9
ALÞћÃ
Member
 
האווטאר של ALÞћÃ
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
סחטיין מישאל על הממצא, יש רק בעיה קריטית אחת - בהנחה ואינני טועה, כל הסולונואידים האלו ממוקמים במוח הגיר שכבר הוחלף שנה שעברה (בחדש) והבעיה לא נפתרה. היא בוודאות היתה קיימת גם לפני וקיימת גם היום ונעלמת לחלוטין לאחר שהגיר והמנוע כבר חמימים ושמחים. אני מעדיף שלא להתעסק עם זה עד הפאק הגדול הבא/מכירת הרכב. חבל על הכסף והעצבים, מאחר וכפי שאתה כבר יודע, גם המוסכים המקצועיים של פיאט בישראל פשוט לא יודעים להתמודד עם הגיר הזה.
ALÞћÃ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-09-12, 11:22   #10
dutu79
Senior Member
 
האווטאר של dutu79
 
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
פרסמו את הנושא הזה בפורום של היבואן
לא פעם ראשונה שומעים על חוסר ידע מקצועי בנוגע לגיר הרובוטי
מעניין מתי כן יהיו מומחים בגיר הזה

נערך לאחרונה על ידי dutu79 : 03-09-12 ב 10:26.
dutu79 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו דור 1 רועדת בהתחלת נסיעה ובזינוק בעליה elior93 פונטו - טכני 20 22-05-12 23:11
"החלקה" של הגיר בהתחלת נסיעה + תושבת רדיאטור שבורה idobi פונטו - טכני 3 09-03-10 18:47
צריך עזרה בבקשה.האם אגזוז מקולקל יכול לגרום ל spirit73 בראבה - טכני 24 28-12-08 12:45
רעשים בהתחלת נסיעה ועצירה ran פונטו - טכני 8 19-10-08 11:11


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד