![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2011
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto Spice SX
הודעות: 31
|
פנס קדמי ימני בעייתי מאוד
שוב שלום, ושוב הפונטו שלי עושה קצת בעיות
לפני שבוע חזרתי מת"א לחיפה ושמתי לב שהאור מעבר בפנס השמאלי קדמי לא עובד. חבר שמבין קצת ניסה לראות מה הבעיה, החליף נורה, החליף פיוז ובהתחלה היה נראה שהוא טיפל בבעיה ואז קרה הדבר המוזר הבא - קודם לא היתה דולקת נורה בלוח שעונים שיש מנורה שרופה ועכשיו כן דלקה למרות שהכל היה בסדר, אחרי כמה דקות האור הפסיק לעבוד עוד פעם ואחרי החלפת פיוז וקצת סידור במגעים הוא עבד אבל פתאום שמתי לב שהנורה של האור גבוה דולקת ממש ממש קצת, בשני הפנסים. כשהייתי עושה ווינקר ימינה הכל היה בסדר, אבל כשהייתי עושה שמאלה הווינקר היה מהבהב ממש מהר ובתוך הפנס הימני כל הנורות היו נדלקות ונכבות כמו צ'קלקה של ניידת משטרה. החלטתי ללכת לחשמלאי, עשה רושם שהוא תיקן את הבעיה החליף פיוז הכל היה בסדר עד שבאתי הביתה ושמתי לב שהפנס שוב לא עובד! בדקתי מה שלום הפיוז, ראיתי שרוף, החלפתי אותו, וברגע שהדלקתי אורות מעבר הפיוז ישר נישרף, ראיתי את הניצוץ בתוך הפיוז. החלפתי עוד אחד וזה חזר על עצמו שוב ושוב. נסעתי שוב לחשמלאי הנחמד, הוא פתח הסתכל ראה שאין בעיה, החליף פיוז והכל עבד. הסברתי לו שאין מצב שהבעיה היתה רק בפיוז וכנראה יש בעיה יותר רצינית, הוא אמר שהוא לא רואה שום בעיה והכל עכשיו בסדר שיחק עם זה קצת ובאמת הפנס עבד פיקס. יצאתי מהמוסך ובדרך עצרתי ברמזור, הדלקתי אורות לראות מההשקפות של האוטו מלפני שבאמת הכל עדיין עובד ונחשו מה? רק הימני עבד. השמאלי עוד פעם שבק חיים. ![]() אני לא יודע מה לעשות ומה זה יכול להיות. החשמלאי אמר לי שאם זה באמת יחזור על עצמו אז צריך כנראה לפתוח את כל הפנס לראות מה הבעיה. הוא אמר שכבר עדיף לי להביא 2 פנסים קדמיים חדשים מפירוקייה כי גם ככה הם קצת דהויים כבר. האם אתם חושבים שזה יפתור את הבעיה? מה זה יכול להיות? מה הבעיה? איפה להגיד לו שיבדוק? והאם בכלל כדאי לחזור לאותו חשמלאי? הרי פעמיים הייתי אצלו והוא עדיין לא הצליח לעלות על הבעיה האמיתית. ![]() תודה רבה על העזרה, אלכס.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
הסבר כללי :
לכל מנורה יש התנגדות פנימית מסויימת שמערכת חשמל התאורה (בעיקר ממסר האיתות ) יכול לחוש עם נצרך פחות מדי זרם . ובכך מאותת מהר מהרגיל . אם הנורה נשרפת כלומר ירדה ההתנגדות כלומר נצרך פחות זרם כלומר האיתות יעבוד יותר מהר . ולנושא של הפנס הקידמי קיימים גם מערכות שמזהות נורה שרופה גם בפנסי החזית על אותו עיקרון . אם החלפת לנורה עם הספק נמוך יותר או לד לצורך העיניין יתכן כי תקבל התראה על נורה שרופה למרות שהכל תקין . לנושא הקצר : יתכן וקיים קצר איפה שהוא המערכת שמפיל עליו את כל ההספק שצורך הפיוז . אני מאמין כי קיים ממסר לתאורת הרכב צריך לאתר אותו ולהחליפו . וכמובן למדוד עם רב מודד את העומס על קו החשמל של תאורת הרכב ולראות אם העומס מתאים להספק המנורות . לדוגמא מנורה 55W = זרם בריבוע כפול ההתנגדות או מתח כפול זרם . ולכם 55 לחלק ב12 שווה 4.58 אמפר לנורה . נניח שתי נורות 9 אמפר ועוד קצת למנורות חניה נניח 10-11 אמפר . שבחשבון מהיר = ל1.1 אום התנגדות . נתק את כל המנורות ובדוק עם רב מודד התנגדות אחרי הפיוז (כאשר הוא בחוץ ) ולגוף הרכב . וראה מה ההתנגדות . ללא נורות לא צריך להיות עומס . אחרי הכל אם אתה שואל אותי אני חושב שחיבור האדמות שלך במערכת התאורה לא מחוברת כראוי ולכן או שיש מגע רופף איפה שהוא . מגע רגעי משפיע על מערכות חשמל כקצר . עמית מקווה שעזרתי . עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... נערך לאחרונה על ידי Amit : 02-05-11 ב 09:11. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2011
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto Spice SX
הודעות: 31
|
צטט:
תודה, אלכס |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
כי יש חשש שהוא מקוצר. בדוק ועדכן. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2011
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto Spice SX
הודעות: 31
|
טוב בינתיים מוקדם יותר מצאתי פיוז 7.5 אמפר ושמתי והכל עבד טוב עד שהדלקתי אורות גבוהים ואז ככל הנראה הוא נישרף.
החלפתי עוד פעם לאחד אחר 7.5 אמפר, עשיתי נסיעה ועדיין הכל עובד. עכשיו, אם אני מחליף את ממסר 11 ו12 מה הנזק שזה יעשה? אילו השלכות יהיו לזה? ואם זה אכן יפתור את הבעיה אז ללכת לחשמלאי ולבקש שיבדוק לי את הממסרים? תודה |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מקרה מאוד מאוד מצחיק עם חברת הביטוח | ליאור23 | פורום המועדון | 2 | 06-07-10 17:34 |
| פיאט פונטו מזגן.בעייתי | avikoosh | פונטו - טכני | 24 | 21-06-10 13:09 |
| תדלוק בעייתי | עידו אכדרי | פונטו - טכני | 10 | 07-09-08 22:52 |
| פנס קידמי ימני ל Hgt | partom | קניה | 9 | 21-12-07 01:24 |
| עדכון חשוב מאוד מאוד לאחר החלפת הפלגים בפיאט אונו 1400 70s.. | פורום הגראז' | 1 | 11-04-06 15:36 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד