![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
דיון בנושא - חשיבות הטרמוסטט בפיאט
שלום מכובדים,
רובנו יודעים כי מנועי פיאט מאוד רגישים להתחממות יתר, ועל כן החלטתי ליצור דיון בו אשמח לשמוע את דעותיכם היות והדעות ששמעתי ממקצוענים חלוקות: דעה ראשונה אומרת שביטול טרמוסטט אומנם זולל קצת יותר דלק, אך עם זאת הוא עדיף, היות והמנוע מתקרר באופן שוטף, ובמנועי פיאט מוטב קריר מאשר חמים, וזמן התגובה של הנהג במקרה של תקלה במערכת קירור המנוע, הרבה יותר ארוך לשם מניעת נזק של התחממות יתר. דעה שניה אומרת, שחייב שיהיה טרמוסטט פעיל, היות והמנוע עובד בצורה אופטימלית בטמפרטורת העבודה, עם זאת סטייה קלה או בעיה מינורית במערכת הקירור תקפיץ את חום המנוע, וזמן התגובה של הנהג הרבה יותר קצר למניעת נזק התחממות יתר. לצורך הדיון אשמח לשמוע את דעותיכם, כאשר בואו ניקח בחשבון לצורך הדיון כי אין רדיאטור פנימי! אשמח לשמוע אחת ולתמיד, האם עדיף לבטל את הטרמוסטט או לא. מה יותר בריא למנוע.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
|
לא לבטל, פשוט להחליף אחת לכמה שצריך אפילו אם אין בעיה בטרמוסטט שווה להחליף בגלל מחירים זולים יחסית.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
על הדרך כדאי גם לחבר את מאורר קירור המצנן שיפעל קבוע מרגע התנעת הרכב ועד הכיבוי
ועדיף על המהירות הגבוהה אם זו אופציה בדגם. אפשר לחשוב שהרכב משמש כמונית מטאבה לחופי סיני. אתמול נסעתי עם הרכב שלי הלוך חזור מכרמיאל דרך עפולה וכביש הבקעה למעלה אדומים (מהפניה ימינה בסוף כביש הבקעה לכיוון מעלה אדומים העליות חדות) בשעות שיא החום של הבקעה/גלבוע הרכב לא עבר את הרבע במחוג, בהלוך עצרתי בעפולה לחצי שעה ולאחר מכן עצירה נוספת קלילה לתדלוק בבית השיטה ומשם ללא שום עצירה עד היעד, בחזור נסעתי ללא עצירות כלל. בכל מקרה סהר בגלל שאני בטוח שאתה שואל ברצינות לדעתי הפתרון הקל לטפל בבעיית חום מנוע הוא הוצאת הטרמוסטט.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 08-05-09 ב 01:08. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
לבטל,חס וחלילה
אפשר להוסיף (למי שלא מיתחבר לאוטו),איזה "יונית חום מנורה יבש".שבמיקרה הצורך יפעיל מנורה,זמזם,גג כמו במונית הכסף,והדמיון פרוע.(בתמונה,הרכבתי אחד כזה אצלי "שלא יהיו תרוצים").
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
לבטל טרמוסטט זה כמו לפרמט מחשב בעייתי. עוקף בעיה ופשוט לא נכון.
חבל לדון בזה, וזה שקול לביטול של רדיאטור חימום פנימי. (דולף? מחליפים, למרות שזה יקר) בקיצור, אלא אם הרכב משמש אותך פרופר לנסיעות מא' לב' ולא משנה מה, אז אולי הפתרון של מעקפים כדאי - בכל מקרה אחר, עדיף לטפל. אין מה לעשות, מדובר ברכב. מי שקונה פיאט, לא מצפה ליונדאי (אל תטעו, אני מעדיף את הפיאט) - שכנראה תיסע כל עוד דלקה בה, דבר מקביל לסוברו של פעם. אבל להגיד שאתה יודע יותר ממהנדסי הרכב, ולבצע מעקפים מיותרים - זה טיפשי. גם הוונטה שתעבוד כל הזמן זה טיפשי, למנוע יש אורך חיים מסויים, ואם יעבוד כל הזמן, הרי שימות בתוך שנתיים-שלוש, ואז מה הועילו חכמים? בקיצור, הנקודה ברורה. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אסור בשום פנים ואופן לבטל תרמוסטט בשום רכב. אין שום הבדל בין פיאט ליצרן אחר.
לאחר ביטול התרמוסטט בנסיעה מהירה מד חום המנוע יישאר על אפס מעלות- גרוע מאוד, ולכן אסור בשום אופן לבטלו. במידה ויש תקלה במע' הקירור יש לטפל נקודתית. אגב, יונדאי לא כזאת אמינה כמו שאתם חושבים. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
אני לא כזה מבין בזה אבל מה שאני עשיתי זה החלפתי תרמוסטט חדש ושמתי יוניט חום רגישה, המאוויר מתחיל לפעול כל פעם שחום המנוע מגיע ל85 מעלות ומורידה את חום המנוע ל67. מאז כבר חודש האוטו שלי לא מתחמם.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
kadosh1 תוכל להסביר מהי יוניט רגישה, איפה קנית וכמה היא עולה וגם שם של חברה אם אתה זוכר?
דבר שני רק כדי להיות בטוח אתה מדבר על היוניט שמפעילה את מחוג שעון החום ברכב או ליוניט שמפעילה את מאורר הרדיאטור? יוניט חום או יוניט מאורר?
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
הבעיה עם ביטול הטרמוסטט (בנוסף לעניין של מנוע פועל קר, הצטברות של פיח בחלקים שונים ונזק לממיר הקטליטי בגלל תערובת עשירה מדי) שזה לא פותר את הבעיה.
אולי בימים יחסית קרירים זה עוד בסדר, אבל אם תעמוד בפקק באמצע הקיץ - ביטול הטרמוסטט בעצם לא יתן לך כלום! יותר מזה, אם לרכב יש בעיית התחממות ותעלה איתו עליות בקיץ (למשל לרמת הגולן דרך חמת גדר) האוטו עדיין יתחמם לך. (כשהמנוע חם מאוד הטרמוסטט בכל מקרה פתוח לחלוטין). ככה שזה כמו לתת אקמול לחולה בדלקת ריאות. (יכול לתת לו הרגשה נפלאה לכמה שעות אבל עדיין המחלה קיימת). כנ"ל לגבי חיבור המאוורר בצורה קבועה. בכל מקרה כשהאוטו חם המאוורר עובד.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
לא יודע בדיוק ,לא יודע מחיר או שם חברה המוסכניק שלי שם לי וככה הסביר לי עליה אני ישאל אותו איזה יוניט זאת באמת.
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מישהו יכול לצלם את הטרמוסטט? | s_nadav | פונטו - טכני | 10 | 10-04-09 02:21 |
| דיון בנושא מספר ה-RCA וכמות "יציאות" מה-HU | raanan_t | אודיו | 10 | 24-03-09 18:56 |
| [דיון] כנסו בבקשה | רפאל גואטה | אונו - טכני | 5 | 09-03-08 19:37 |
| מחפש אונו טורבו בכול מצב ? | etavz3 | קניה | 0 | 03-12-07 10:08 |
| עזרה ביום המפגש | מועדון פיאט ישראל | 7 | 15-05-07 17:40 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד