מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מג"ב איטלקי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התחדשתי באונו 1400...


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-04-09, 13:36   #1
<<האריה השחור>>
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 29
שאלה- רעש של מים

יש לי פונטו SX 2002 וכל פעם שהטורים מגיעים ל3 ככה יש רעש של מים מהמנוע רעש יפה כזה אבל למה זה קורה???
<<האריה השחור>> מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-04-09, 16:00   #2
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
בטורים גבוהים המשאבת מים מתחילה לרקוד בציר שלה, כתוצאה מכך שבטורים גבוהים המשאבה מסתובבת מהר יותר (ספיקה גבוהה יותר).
על כן בצע בדיקה לוודא שהיא לא הולכת לגמור ואז תתקע בדרך, היות ואין זה מצב תקין שהוא תרקוד בציר שלה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-04-09, 16:44   #3
ronesbones
Senior Member
 
האווטאר של ronesbones
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: Punto Evo
הודעות: 142
צטט:
במקור פורסם על ידי <<האריה השחור>> צפה בהודעה
יש לי פונטו SX 2002 וכל פעם שהטורים מגיעים ל3 ככה יש רעש של מים מהמנוע רעש יפה כזה אבל למה זה קורה???
הרעש הוא לא של מים, אלא של אויר במערכת. עצם נוכחות של אויר במערכת הקירור זה סימן לכך שמשהו לא תקין. או שיש נזילה במערכת (משאבה שעומדת למות), ואז חודר אויר פנימה, או שלא ניקזו אויר כמו שצריך. האם החלפת נוזל קירור לאחרונה/חלק כלשהו במערכת קירור?

במקרה שלי, הופיעו קולות של מים באזור תא הכפפות זמן קצר לפני שמשאבת המים החזירה נשמתה לבורא.
__________________
לא למדתי לקח, קניתי עוד איטלקיה
ronesbones מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-04-09, 17:14   #4
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
Cool המקרה ברכב שלי

למרות שהנושא נטחן בפורום עד דק:
מדובר בהחלט באויר במערכת הקירור. בגדול התופעה הזו מוכרת בפונטו באופן מובהק.
אם הרכב לא מאבד נוזל קירור - עזוב את זה.
אם יש אובדן נוזל קירור - גש למוסך לבדיקת לחץ.

אני חושב שיש בריחת לחץ למערכת הקירור בסל"ד נורמלי-גבוה (כלומר 3+). בזמנו, ולאחר שהלך האטם ראש אצלי ברכב, שאלתי אם חיים מ"שמשון" אם יכול להיות שלמרות שהוחלף האטם עדיין יש מעבר של קומפרסיה - הוא שלל את האפשרות - אבל אני לא השתכנעתי לגמרי.

בסופו של דבר האויר עדיין שם, אם כי פחות ממה שהיה לפני החלפת האטם.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-04-09, 18:19   #5
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
אוי ואבוי אם בורחת קומפרסיה למערכת הקירור של האוטו.
במצב תקין אין שום סיכוי לזה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-04-09, 21:20   #6
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
אני באמת לא יודע מה זה.
אבל בפועל האויר נשאר במערכת, גם אחרי ניקוז.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-04-09, 00:20   #7
YOSI-BR
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
אצלי ג"כ קיימת הבעיה למרות שביצעתי ניקוז אויר כמה פעמים.
מדוע אתם חושבים שזה המשאבת מים היא יושבת מאחורי התא כפפות? והאם יש מצב לבדוק את מצב המשאבה?
YOSI-BR מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-04-09, 00:29   #8
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
משאבת המים יושבת בצמוד לטיימינג, ממש לא ליד התא כפפות, פשוט ליד התא כפפות עוברים צינורות של נוזל הקירור מאחורי הדשבורד בשביל הרדיאטור חימום.
העלות של המשאבה היא יחסית זולה וזניחה, העלות של הפירוק והרכבה זה החלק היקר, מכיוון שיש צורך לפרק גם את הטיימינג, לכן, אם כבר מפרקים למען בדיקה (לא בטוח שצריך לפרק, אין לי מושג האמת, אבל בהנחה שכן) - אז עדיף להחליף בכל מקרה, שכן מתישהו היא תשווק חיים (ותוחלת החיים הממוצעת לפי בעלי רכבים בפורום ומידע מהמוסך "בית" שלי, היא בין 120-150K)
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-04-09, 09:44   #9
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
רק למען הסר ספק - אצלי הוחלפו טרמוסטט + משאבת מים בעת החלפת האטם.
כמובן מהסיבה שזה יותר זול ככה, וגם "ליתר בטחון" לעתיד.

עם זאת, האויר, כאמור, עדיין שם.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-04-09, 10:18   #10
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אצלי היו את הקולות האלו בפיאט אונו בכל פעם שהייתי מעביר את בורר הטמפ' של המזגן על חום.
זמן קצר אח"כ התחיל הברז חימום לנזול. לאחר החלפתו הקולות האלו פסקו, לכם כדאי שתבדקו גם את הנ"ל לפני שאתם מחליפים משאבת מים (אם אין ברז חימום בספייס אולי זה הרדיאטור החימום הפנימי).
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד