![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 29
|
שאלה- רעש של מים
יש לי פונטו SX 2002 וכל פעם שהטורים מגיעים ל3 ככה יש רעש של מים מהמנוע רעש יפה כזה אבל למה זה קורה???
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
בטורים גבוהים המשאבת מים מתחילה לרקוד בציר שלה, כתוצאה מכך שבטורים גבוהים המשאבה מסתובבת מהר יותר (ספיקה גבוהה יותר).
על כן בצע בדיקה לוודא שהיא לא הולכת לגמור ואז תתקע בדרך, היות ואין זה מצב תקין שהוא תרקוד בציר שלה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: הרצליה
הגלגלים שלי: Punto Evo
הודעות: 142
|
צטט:
במקרה שלי, הופיעו קולות של מים באזור תא הכפפות זמן קצר לפני שמשאבת המים החזירה נשמתה לבורא.
__________________
לא למדתי לקח, קניתי עוד איטלקיה ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
![]()
למרות שהנושא נטחן בפורום עד דק:
מדובר בהחלט באויר במערכת הקירור. בגדול התופעה הזו מוכרת בפונטו באופן מובהק. אם הרכב לא מאבד נוזל קירור - עזוב את זה. אם יש אובדן נוזל קירור - גש למוסך לבדיקת לחץ. אני חושב שיש בריחת לחץ למערכת הקירור בסל"ד נורמלי-גבוה (כלומר 3+). בזמנו, ולאחר שהלך האטם ראש אצלי ברכב, שאלתי אם חיים מ"שמשון" אם יכול להיות שלמרות שהוחלף האטם עדיין יש מעבר של קומפרסיה - הוא שלל את האפשרות - אבל אני לא השתכנעתי לגמרי. בסופו של דבר האויר עדיין שם, אם כי פחות ממה שהיה לפני החלפת האטם. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אוי ואבוי אם בורחת קומפרסיה למערכת הקירור של האוטו.
במצב תקין אין שום סיכוי לזה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
אני באמת לא יודע מה זה.
אבל בפועל האויר נשאר במערכת, גם אחרי ניקוז. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
|
אצלי ג"כ קיימת הבעיה למרות שביצעתי ניקוז אויר כמה פעמים.
מדוע אתם חושבים שזה המשאבת מים היא יושבת מאחורי התא כפפות? והאם יש מצב לבדוק את מצב המשאבה? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
משאבת המים יושבת בצמוד לטיימינג, ממש לא ליד התא כפפות, פשוט ליד התא כפפות עוברים צינורות של נוזל הקירור מאחורי הדשבורד בשביל הרדיאטור חימום.
העלות של המשאבה היא יחסית זולה וזניחה, העלות של הפירוק והרכבה זה החלק היקר, מכיוון שיש צורך לפרק גם את הטיימינג, לכן, אם כבר מפרקים למען בדיקה (לא בטוח שצריך לפרק, אין לי מושג האמת, אבל בהנחה שכן) - אז עדיף להחליף בכל מקרה, שכן מתישהו היא תשווק חיים (ותוחלת החיים הממוצעת לפי בעלי רכבים בפורום ומידע מהמוסך "בית" שלי, היא בין 120-150K)
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto' |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
רק למען הסר ספק - אצלי הוחלפו טרמוסטט + משאבת מים בעת החלפת האטם.
כמובן מהסיבה שזה יותר זול ככה, וגם "ליתר בטחון" לעתיד. עם זאת, האויר, כאמור, עדיין שם. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אצלי היו את הקולות האלו בפיאט אונו בכל פעם שהייתי מעביר את בורר הטמפ' של המזגן על חום.
זמן קצר אח"כ התחיל הברז חימום לנזול. לאחר החלפתו הקולות האלו פסקו, לכם כדאי שתבדקו גם את הנ"ל לפני שאתם מחליפים משאבת מים (אם אין ברז חימום בספייס אולי זה הרדיאטור החימום הפנימי). |
![]() |
![]() |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד