![]() |
|
![]() |
אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
תקלה בחיישן למבדה ואלטרנטור | אונו S70 ies 1372 cc שנת 94
אז ככה, לאחר התיעצות עם חברינו המכובד גיא (STIO) החלטתי לפתוח שרשור חדש שקשור לשתי בעיות שמציקות לי.
נתחיל מהחיישן הלמבדה (שנקרא גם חיישן חמצן). אתמול לאחר שעשיתי טיפול ביקשתי שיעשו בדיקת 4 גזים (לא במוסך המורשה של פיאט , במוסך אחר) הבדיקה הראתה שה CO גבוה מאוד כ 3.4 , לפי המוסכניק זה אומר שהתערובת עשירה בדלק, זוהי הסיבה גם שהאוטו "אוכל" כ 7 קמ לליטר . כמו כן ערכים של למבדה היו נמוכים 0.3 שזה אומר חיישן למבדה תקול והוא המליץ להחליף אותו, ועכשיו אני מדגיש הוא אמר שלא כל החיישנים מתאימים אלא יש שם חיבור מיוחד או משהו כזה. הוא הציע לחפש בפירוקיות אבל אני החלטתי בכל זאת ללכת לחנות חלפים ולבדוק מה מחיר החיישן חדש. הוצע לי אחד סיני ואחד אמריקאי (TOMCO). לקחתי את האמריקאי מחירו 300 ש''ח וזה מחיר שהתאים לי לכיס ובמיוחד שזה חדש, המוכר בחנות אמר שזה יתאים לרכב (4 חוטים) והמליץ על מוסך שיוכל להתקין לי את זה. אלא מה, התקשרתי למוסכניק והוא אמר שאי אפשר להתקין - אז אני בדילמה עכשיו. מצד אחד הבטחתי לו שאני אחזור אליו ומצד שני אני רוצה להתקין חיישן חדש ולא מפירוקיה. אבל השאלה היא האם באמת כמו שהמוסכניק אומר שדווקא לסוג אוטו הזה אי אפשר להתקין חיישן אוניברסלי אלא מקורי או שהמוכר בחנות צודק ואפשר להתקין אותו באונו שלי? והבעיה השנייה קשורה לרצועה של האלטרנטור. במוסך מורשה של פיאט עכו (למרות שהמלצתי עליו לטובה ועכשיו אני מפוקפק לגבי מקצועיות שלהם) אמרו שהרעש נובע מהאלטרנטור והוא כבר לקראת סוף חייב, עלות החלפתו 650 ש''ח - 85A מחוזק ועוד 125 ש''ח עבודה. באותה חנות חלפים שהייתי היום שאלתי גם לגבי האלטרנטורים והוא אמר לי שאין לואבל עשה בדיקה של מתח בין ההדקים כשהמנוע פועל : 14 נקודה משהו וולט, שלפיו הטעינה בסדר גמור. יכול להיות או שהמיסב דפוק או שהרצוע לא בסדר. ואז הוא שם קצת מים על הרצוע והרעש עבר - כלומר נשללת האפשרות של מיסב דפוק ורצועה יוצאת אשמה. הרצוע עולה 30 שח - לא בעיה אבל העניין הוא שרק אתמול עשיתי החלפת טיימינג וטיפול ושם היו אמורים להחליף את הרצועות הנה פירוט דברים שעשו לי בטיפול : http://www.uploadfileyou.com/viewer....cw13p1q0po.gif מבקש עצה בבקשה, האם לחזור למוסך פיאט מורשה ולדרוש שיסדרו לי את זה או שלקנות רצועה חדשה. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
2 אפשרויות בנוגע לתרגיל האלטרנטור:
א. שיטת "מצליח" במוסך המורשה של פיאט (לא ממש מפתיע). ב. חוסר מקצועיות במוסך המורשה של פיאט (עוד יותר לא מפתיע). קודם כל לרכב שלך אתה צריך אלטרנטור של 65 אמפר, לא ברור לי בשביל מה הם רוצים לתת לך של 85 אמפר. לעינינו: לאלטרנטור קיימת רצועה שמניעה גם את המשאבת מים, כלומר אתה שומע עכשיו רעשים, אבל אם היא תיקרע לא תהיה לך טעינה והמנוע יחל להתחמם, ואם לא תשים לב גם אטם ראש מנוע יינזק. במידה והחשמלאי בדק טעינה (14 ומשהו זאת טעינה מצויינת. גם אצלי היו נתונים כאלו בדיוק, ובן דוד שלי בדק לי טעינה אז אף אחד לא יכול לסבן אותי) אז הטעינה תקינה, האלטרנטור חי ונושם. במידה ושפכו מים על הרצועה והרעש נעלם מיידית- תתחיל בהחלפת רצועה+ מותחן, ואני הייתי ממליץ לך לגשת שוב פעם לאותו מוסך מורשה, ולבקש את החלפת הרצועה. במידה ואכן הרעש נעלם, להראות להם את הקבלה שבה רשום למעלה "אלטרנטור מרעיש", ולבקש הסברים- לא בטוח שהם יוכלו לספק לך אותם בכל אופן. בנוגע לחיישן למבדה: קודם כל תתחיל בבדיקת הפיוז ששולט עליו, לפי ספר הרכב מדובר על פיוז של 10A. סיכוי נמוך, אבל לך תדע. נערך לאחרונה על ידי stio : 23-01-09 ב 17:52. סיבה: הוספת נתונים |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70S 1995
הודעות: 24
|
איפה ממוקם החיישן והפיוז המדובר?
הפיוז יושב בקופסה שמתחת להגה או בסביבת החיישן?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
למען האמת אני אפילו לא יודע בדיוק איפה נמצא החיישן הזה שלא לדבר על הפיוז שלו...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
למעט הדגמים הבודדים בארץ המצויידים במזגנים המקוריים (שאז יש בנוסף קופסת נתיכים בתא מנוע), כל הנתיכים נמצאים מתחת להגה (תקנו אותי אם אני טועה).
פשוט תבדקו אם פיוז בעל הספק של 10A תקין, כי רשום בספר רכב שיש פיוז ששולט על החיישן. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
אם זכרוני לא מטעה אותי אז יש קופסת פיוזים גם בתא מנוע, או לפחות 3 בטוח יש (בצד ימין בקרבת פנס).
ולגבי החגורה של האלטרנטור, רציתי לדעת האם החלפה של רצועת תזמון כלולה בהחלפת טיימינג ולפי החשבונית האם מוזכרת הרצועה הזאת. שואל את זה בשביל לדעת אם לבוא בטענות למוסך פיאט או פשוט לבקש שיתקינו גם רצועה לאלטרנטור (ומותחן על הדרך ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
זהו, הוסדרו כמעט כל הבעיות שהיו קשורות להצתה והרעש מהאלטרנטור.
הייתי היום במוסך - התקינו לי את החיישן למדה (חמצן - מי שלא מכיר), ובוצע בדיקת 4 גזים (ערכי למדה 0.993 CO2 0.01% ו CO 50 ומשהו). החיישן הישן היה כולו פיח . היום אמלא מיכל דלק - ונראה כמה החמודה תאכל. דלק כמובן. אם הייתי יודע שזה כל כך פשוט להתקין את החיישן הייתי עושה את זה בעצמי. (לגבי המחיר למי שמעוניין : 120 לקח על הבדיקות והתקנה , 200 חיישן עם 3 חוטים). אגב הבחור הבחין בהצתה מאוחרת וכיוון את ____ (לא זוכר איך קוראים לדבר הזה שבפנים מסתובב לו משהו ונותן זרם הצתה למזרקים). כיוון אותו על ידי כך שפשוט שחרר קצת את הברגים וסיבב את ה___ עם סיבוב השעון עד השמע צליל מנוע טוב. כנראה זו הסיבה הייתה שכאשר הייתי לוחץ על גז, בטורים נמוכים - במיוחד, האוטו היה מתנודנד, ו בנוסף לזה לפעמים נכבה בעמידה. עכשיו כמובן נשמע יותר טוב , הרעידות פסקו אך יש לשים לב שלא עד הסוף, כנראה שצריך לכוון עוד קצת. בזמן הנסיעה בחזרה הביתה המנוע לא נכבה ואפילו לא הראה סימני שיעול אפילו פעם אחת. את האשמות לגבי מקצועיות של מוסך פיאט עכו אני לוקח בחזרה. ה"בוחן" שלהם ניגש אלי שוב פעם כשהצגתי בפניו את העובדות (עם החגורה והרעש והמים) והסביר בדיוק מה לא בסדר: הוא אמר שכנראה צריך להחליף מיסבים ואבני פחם. ואז שאלתי למה הוצע לי לקנות אלטרנטור כשאפשר היה לתקן את הבעיות. הוא אמר שלא ידע אם הדבר ימנע בעיות ובקיצור לדעתי ניסה לחמוק מהתשובה. ליד אותו מוסך ששמו לי חיישן יש מוסך חשמלאות - ג'וני. (אגב, המוסכניק מהמוסך הראשון, כשביקשתי ממנו לראות - לשמוע יותר נכון מאיפה הרעש ,כמו דוקטור דרך ההאוזניות, , אמר שהרעש מהמיסב בגלגלת שליד האלטרנטור) ג'וני ניגש לראות מה הבעיה והראה שהרעש נובע מהאלטרנטור - וזה נכון הוא אכן עשה רעש כשמסובבים אותו ביד, והציע לי להחליף את 2 המיסבים ואת האבנים פחם 150 שח. הסכמתי, אך הבעיה לא נפתרה ואז גם ג'וני לקח מברג , הצמיד לגלגלת שליד האלטרנטור ולאוזן ואמר שהרעש נבע מהגלגלת ולא מהאלטרנטור. אמר סליחה , וכמו כל בן אדם שלא בקשרי משפחה עם המוסכניק לא נותר לי מה לעשות אלא בשקט להסכים שיחליף לי גם את המיסב של הגלגלת הזאת בעלות נוספת של 100 שח. מצד שני, עכשיו אהיה בראש שקט שהאלטרנטור לא אמור לעשות בעיות בעתיד הקרוב. הרעש נעלם ומתח הטעינה כשהמנוע פועל היה 14.20 וולט - לא רע. בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מהיישור קו שעשיתי. המחיר של זה כמובן גבוה : 8,150 שח (מתוכם 4700 על האוטו עצמו ו 900 טסט), והרבה הרבה אמוציות (עצבנות, פחד מפני תיקון יקר מדי וכו.) נקווה רק שמייסב לחץ בתיבת הילוכים לא יחליט לשבוק חיים בקרוב ( אם כן אז זאתי תהיה ההוצאה היקרה שתשבור לי את התוכנית של "לא לחרוג מ 8 אלף בקניית אוטו") מקווה שנהניתם והשכלתם מקריאת השרשור בברכה , ליבר |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
צטט:
המוסך המורשה רצה להחליף לך את כל האלטרנטור קומפלט בעלות של מאות שקלים, בעוד שבמוסך אחר החליפו את המיסב בלבד והבעיה נעלמה. אז למה אתה לוקח חזרה את "האשמות של מקצועיות המוסך"? מה גם שאתה כותב שהוא ניסה לחמוק מתשובה. ![]() אז הבעיה היא באלטרנטור עצמו כמו שנאמר לך במוסך מורשה פיאט בעכו, או הבעיה במיסב בלבד כמו שאמרו לך אצל החשמלאי?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
הבעיה (כלומר הרעש) נבע מהמיסב של הגלגלת ואלטרנטור לא היה קשור לזה.
עקב המחיר הלא יקר שהציעו לי החלטתי שיעשו גם שיפוצון לאלטרנטור. למען האמת יש משהו בדבריך לגבי מוסך מורשה, אבל כפי שידוע לך הרבה מאוד מוסכים עובדים בשיטת "מצליח". כנראה שהוא אחד מהם... אגב, צילמתי כמה תמונות של המתוקה שלי - אעלה בהקדם נ.ב. גיא, היית במפגש שמסלול שבערד לאחרונה? נערך לאחרונה על ידי Liber : 27-01-09 ב 20:19. סיבה: שכחתי לשאול. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
עדכון מעניין לגבי בעיית הקרטועים
היום בדרך לתחנת דלק נגמר לי הדלק, עד כמה שזה מצחיק, הייתי צריך לדחוף את האוטו עד התחנת דלק, מזל שנעצרתי 50 מטר לפני התחנה ![]() אחרי התדלוק ונסיעה קצרה, פלא ופלא נעלמו הקרטועים. כמו כן יש לי הרגשה שהמנוע "מרגיש" יותר טוב עכשיו (אולי זה אצלי בראש, מה שכן, הקרטועים בטוח נעלמו או לפחות נעשו בצורה פחותה משמעותית עד שבכלל לא מרגישים). בהתחלה פחדתי שזה יגרום לסתימה במערכת הדלק, אבל עכשיו החששות התפוגגו כיוון שכפי שאמרתי האוטו נוסע, ברוך השם, וגם הקרטועים נעלמו. לדעתי, מי שסובל מקרטועים, שווה לנסות לנקות את מערכת הדלק עם תוסף K88 כמו שהמליצו בתרדים אחרים או לפעול בשיטה שלי ![]() אתם מוזמנים לשתף את מחשבותכם בברכה ליבר |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
חיישן למבדה וחיישן map - פיאט פונטו | david266 | פונטו - טכני | 1 | 16-11-08 01:29 |
החלפה עצמית של חישן למבדה - פונטו ספייס | פורום הגראז' | 21 | 15-04-07 04:05 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד