מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > מועדון פיאט ישראל - גרסה קודמת > פורום הגראז'
עקוב אחרינו ב-RSS

פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד..

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד 500
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו שלי..תגיבו אנשים..!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-Evo החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 17-03-06, 19:54   #1
Guest
 
הודעות: n/a
חום מנוע

היום בדרך למפגש של מועדון החמש נסעתי עם הפיאט 850 שלי על כביש מהיר נסעתי רצוף במהירות 80-90 10 דקות חום המנוע הגיע ליותר מ90 מעלות וירד מתחת ועלה שוב
שהגעתי למפגש ראיתי כי הרצועה של המשאבת מים והמאורר קצת רופפת .
שאלתי היא אם חום המנוע נורמלי? ואם יש קשר לחופש ברצועה?עדיף להשתמש בנוזל קירור ירוק?
בנוסף נאמר לי כי במקור יש מתחת למנוע מכסה שגורם לאויר לקרר גם אני יכול להכין כזה או שזה משהו מיוחד
 
ישן 18-03-06, 13:38   #2
Guest
 
הודעות: n/a
Re: חום מנוע

צטט:
במקור פורסם על ידי לירוי
היום בדרך למפגש של מועדון החמש נסעתי עם הפיאט 850 שלי על כביש מהיר נסעתי רצוף במהירות 80-90 10 דקות חום המנוע הגיע ליותר מ90 מעלות וירד מתחת ועלה שוב
שהגעתי למפגש ראיתי כי הרצועה של המשאבת מים והמאורר קצת רופפת .
שאלתי היא אם חום המנוע נורמלי? ואם יש קשר לחופש ברצועה?עדיף להשתמש בנוזל קירור ירוק?
בנוסף נאמר לי כי במקור יש מתחת למנוע מכסה שגורם לאויר לקרר גם אני יכול להכין כזה או שזה משהו מיוחד
שלום רב!
ראשית חום מנוע של 90 מעלות הוא סביר בהחלט!
שנית רצועת משאבת מים רפוייה,גורמת להחלקה בסלד גבוה, ולכן גם לסיבוב לא יעיל של משאבת המים, ומכאן נפגעת יעילות הקירור!
מסקנה יש למתוח את הרצועה , אך לא יתר על המידה, בלחיצה קלה על הרצועה, הרצועה אמורה להלחץ כסנטימטר בקלות , וללא מאמץ, מתיחת יתר תגרום להתחממות מיסבי משאבת המים, ו מיסבי הדינמו / האלטרנטור, ולשחיקתם ולקיצור חייהם!!
רצוי וחובה להשתמש בנוזל קירור בשם פרפלו!
בברכה
צביקה
 
ישן 18-03-06, 13:51   #3
Guest
 
הודעות: n/a
מנועי הפיאט 600 וה-850 נוטים להתחממות, עקב תכנון לא יעיל במיוחד.
בעבר היתה לי פיאט 600, והיא היתה מתחממת דוקא בנסיעה בינעירונית מהירה. ה"כונס"
(מתחת למנוע) לא ממש עזר.

מעבר לניקוי יסודי של מערכת הקירור והתקנת משאבת מיים טובה, הפתרון הטוב ביותר
שקיים הוא התקנת פולי קטן יותר למשאבת מיים/מאוורר - וכך המשאבה מזרימה יותר
מיים, והקירור של הרדיאטור משתפר.

נוזל קירור במקום מים לא יעזור בקירור טוב יותר, אבל יקטין את הקורוזיה במערכת.

יובל
 
ישן 18-03-06, 15:25   #4
Guest
 
הודעות: n/a
פתרון התחממות בפיאט 600

בפיאט 600 שנת 1964 שהייתה לי בזמנו פתרתי את בעיית ההתחממות כך:
1. הוחלפו כנפי מאורר במחובר למש' המיים לשל פיאט 850 שמנוע מסתובב הפוך וך נלקח אוי מחזית הרכב לכוון הרדיאטו והמנוע והחוצה צחריצי מכסה המנוע (שהיה אחורי כמובן)
2. הפיכת פחית כונס האויר שמתחת לרדיאטור כך שתהיה לכוון יניקת אויר מחזית הרכב.
3. הרכבת מיכל עיבוי מיים חיצוני שהתחבר אל הרדיאטור.
4. הרכבת 2 צירים קפיציים בתחתית הדופן האחורי שאפשרו מצב של מכסה מנוע קצת פתוח וימאת אויר חופשי מתחתיו.
5. השתלת שעון חום מקורי בתוך לוח השעונים במקום נורת חום מנוע.
כתוצאה משינויים אלו נסעתי לטבריה בקיץ ללא כל התחממות מנוע וזה היה לפני כ 30 שנים.
בברכה - רפי לין
 
 


חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד