![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
|
כשלון בטסט - זיהום אויר
שלום, היום ניגשתי לטסט עם הפונטו 2001SX שלי לאחר החלפת מנוע. הרכב עבר 155 אלף ק"מ. ניכשלתי בבדיקת זיהום אויר עם הנתונים הבאים:
סל"ד נמוך סל"ד - 1148 (אין לי מושג למה כ"כ גבוה הם בדקו, הוא יציב על 820) תקין CO - 0.421 תקין סל"ד גבוה סל"ד - 2538 תקין למבדה - 1.008 תקין CO - 0.438 לא תקין (ערך מקס' מותר 0.3) חום - 95.2 תקין הם הסתבכו עם הבדיקה ועשו כמה פעמים, לא ממש הבנתי מה הלך שם כי זה הטסט הראשון שלי. לפי הנתונים משנה שעברה הCO היה נמוך בהרבה (0.12 בסרק ו0.22, למבדה 1.026 ב2800 סל"ד), אז קשה לי להאמין שתוך שנה הלך הממיר הקטליטי. יכול ליהיות שזה המנוע שהוחלף שעושה את הבעיות? אגב שמתי תוסף דלק 44K ונסעתי כ20 ק"מ לפני הטסט, הבוחן אמר לי לנסוע עוד כמה ימים ולחזור, בתקווה שזה יעזור. הרכב מתנהג מצויין וצריכת הדלק טובה. מה צריך ליהיות הכיוון שלי אם אני לא עובר טסט בפעם הבאה שוב? תודה רבה נערך לאחרונה על ידי dsela : 09-02-12 ב 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2011
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 387
|
שאתה נוצן פול גז.
האם יוצא לך עשן שחור מאגזוז? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
בדוק האם יש חור בצנרת האגזוז כולל 2 הדודים אם כן זאת הבעיה בוודאות
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
|
לא יוצא עשן שחור...הכל נראה תקין. אני אנסה לבדוק לגבי החורים, אפשר הסבר על איך זה משפיע? הבנתי שחורים באגזוז יכולים להשפיע בעיקר על הלמבדה וזה יצא תקין.
תודה |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
מערכת הפליטה ברוב המכוניות מורכבת מכמה חלקים (סעפת פליטה, down pipe, ממיר, דוד אמצעי ודוד עמם אחורי). עם השנים קורה שלפעמים יש חור בצנרת הזו כתוצאה מחלודה, מכה, עייפות החומר או כל דבר אחר. חור כזה, לאחר הממיר הקטליטי, עלול לגרום לכניסה של אויר למערכת ושיבוש תוצאות הלמבדה (התוצאה תהיה 1.04 ומעלה - תערובת עניה).
השלב הבא יהיה בעיה בחיישן למבדה |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
|
צטט:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
CO גבוה נובע מיותר מידי דלק או פחות מידי אוויר. כמות הדלק גבוהה ביחס לאוויר. הכמות הנכונה היא ביחס של 1:14.7
עודף אוויר יגרום ל-CO נמוך ולמבדה גבוהה. חוסר אוויר יגרום ל-CO גבוה וללמבדה נמוכה. הסיבות הם: מסנן אוויר סתום, מצתים בלויים, מזרק מטפטף, מנוע צעדים לקוי, לחץ דלק גבוה(בגלל ווסט תקול), חיישני הזרקה תקולים. בית מצערת ומנוע צעדים מפוייחים, יגרמו ל-CO גבוה רק בסרק. כאשר החלקים הנ"ל תקינים והממיר עייף, רמת ה-CO תישאר בגבול המותר. הסרת מסנן האוויר לפני הטסט עשויה לשפר באופן ניקר את רמת ה-CO. כבר קרה לי שלאחר בדיקת מחשב, נקבע שיש להחליף ממיר,החלפתי. אבל ה-CO לא ירד בטסט. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 10-02-12 ב 18:36. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| זיהום אוויר | Niro | פונטו - טכני | 4 | 17-05-11 22:47 |
| נכשלתי על בדיקת זיהום אויר בטסט- הצעות לפתרון | trademark | פונטו - טכני | 18 | 22-07-10 18:24 |
| בעיית זיהום אויר בטסט - מחשב מנוע לא מתאים | ronesbones | פונטו - טכני | 12 | 06-12-08 04:45 |
| בעיית זיהום אויר בספייס 2001 SX60 | Wiking | פונטו - טכני | 31 | 28-07-08 09:13 |
| כישלון בטסט על זיהום אוויר (אונו שנת 95) | פורום הגראז' | 15 | 08-08-07 20:56 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד