מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד טיפולים לצבע
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 07-05-09, 23:55   #1
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
דיון בנושא - חשיבות הטרמוסטט בפיאט

שלום מכובדים,
רובנו יודעים כי מנועי פיאט מאוד רגישים להתחממות יתר, ועל כן החלטתי ליצור דיון בו אשמח לשמוע את דעותיכם היות והדעות ששמעתי ממקצוענים חלוקות:

דעה ראשונה אומרת שביטול טרמוסטט אומנם זולל קצת יותר דלק, אך עם זאת הוא עדיף, היות והמנוע מתקרר באופן שוטף, ובמנועי פיאט מוטב קריר מאשר חמים, וזמן התגובה של הנהג במקרה של תקלה במערכת קירור המנוע, הרבה יותר ארוך לשם מניעת נזק של התחממות יתר.

דעה שניה אומרת, שחייב שיהיה טרמוסטט פעיל, היות והמנוע עובד בצורה אופטימלית בטמפרטורת העבודה, עם זאת סטייה קלה או בעיה מינורית במערכת הקירור תקפיץ את חום המנוע, וזמן התגובה של הנהג הרבה יותר קצר למניעת נזק התחממות יתר.

לצורך הדיון אשמח לשמוע את דעותיכם, כאשר בואו ניקח בחשבון לצורך הדיון כי אין רדיאטור פנימי!

אשמח לשמוע אחת ולתמיד, האם עדיף לבטל את הטרמוסטט או לא. מה יותר בריא למנוע.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 00:06   #2
ido
Senior Member
 
האווטאר של ido
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
לא לבטל, פשוט להחליף אחת לכמה שצריך אפילו אם אין בעיה בטרמוסטט שווה להחליף בגלל מחירים זולים יחסית.
ido מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 00:58   #3
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
על הדרך כדאי גם לחבר את מאורר קירור המצנן שיפעל קבוע מרגע התנעת הרכב ועד הכיבוי
ועדיף על המהירות הגבוהה אם זו אופציה בדגם.

אפשר לחשוב שהרכב משמש כמונית מטאבה לחופי סיני.

אתמול נסעתי עם הרכב שלי הלוך חזור מכרמיאל דרך עפולה וכביש הבקעה למעלה אדומים (מהפניה ימינה בסוף כביש הבקעה לכיוון מעלה אדומים העליות חדות) בשעות שיא החום של הבקעה/גלבוע הרכב לא עבר את הרבע במחוג,
בהלוך עצרתי בעפולה לחצי שעה ולאחר מכן עצירה נוספת קלילה לתדלוק בבית השיטה ומשם ללא שום עצירה עד היעד,
בחזור נסעתי ללא עצירות כלל.

בכל מקרה סהר בגלל שאני בטוח שאתה שואל ברצינות לדעתי הפתרון הקל לטפל בבעיית חום מנוע הוא הוצאת הטרמוסטט.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 08-05-09 ב 01:08.
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 01:42   #4
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
לבטל,חס וחלילה

אפשר להוסיף (למי שלא מיתחבר לאוטו),איזה "יונית חום מנורה יבש".שבמיקרה הצורך יפעיל מנורה,זמזם,גג כמו במונית הכסף,והדמיון פרוע.(בתמונה,הרכבתי אחד כזה אצלי "שלא יהיו תרוצים").
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  PICT0093קטן.jpg
צפיות: 685
גודל:  84.7 KB  
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 02:45   #5
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
Cool לא רציתי להגיב, אבל משעמם לי

לבטל טרמוסטט זה כמו לפרמט מחשב בעייתי. עוקף בעיה ופשוט לא נכון.
חבל לדון בזה, וזה שקול לביטול של רדיאטור חימום פנימי. (דולף? מחליפים, למרות שזה יקר)

בקיצור, אלא אם הרכב משמש אותך פרופר לנסיעות מא' לב' ולא משנה מה, אז אולי הפתרון של מעקפים כדאי - בכל מקרה אחר, עדיף לטפל. אין מה לעשות, מדובר ברכב.

מי שקונה פיאט, לא מצפה ליונדאי (אל תטעו, אני מעדיף את הפיאט) - שכנראה תיסע כל עוד דלקה בה, דבר מקביל לסוברו של פעם. אבל להגיד שאתה יודע יותר ממהנדסי הרכב, ולבצע מעקפים מיותרים - זה טיפשי. גם הוונטה שתעבוד כל הזמן זה טיפשי, למנוע יש אורך חיים מסויים, ואם יעבוד כל הזמן, הרי שימות בתוך שנתיים-שלוש, ואז מה הועילו חכמים?

בקיצור, הנקודה ברורה.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 10:00   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אסור בשום פנים ואופן לבטל תרמוסטט בשום רכב. אין שום הבדל בין פיאט ליצרן אחר.
לאחר ביטול התרמוסטט בנסיעה מהירה מד חום המנוע יישאר על אפס מעלות- גרוע מאוד, ולכן אסור בשום אופן לבטלו. במידה ויש תקלה במע' הקירור יש לטפל נקודתית.

אגב, יונדאי לא כזאת אמינה כמו שאתם חושבים.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-05-09, 14:33   #7
kadosh1
Senior Member
 
האווטאר של kadosh1
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
אני לא כזה מבין בזה אבל מה שאני עשיתי זה החלפתי תרמוסטט חדש ושמתי יוניט חום רגישה, המאוויר מתחיל לפעול כל פעם שחום המנוע מגיע ל85 מעלות ומורידה את חום המנוע ל67. מאז כבר חודש האוטו שלי לא מתחמם.
kadosh1 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-05-09, 05:01   #8
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
kadosh1 תוכל להסביר מהי יוניט רגישה, איפה קנית וכמה היא עולה וגם שם של חברה אם אתה זוכר?

דבר שני רק כדי להיות בטוח אתה מדבר על היוניט שמפעילה את מחוג שעון החום ברכב או ליוניט שמפעילה את מאורר הרדיאטור?

יוניט חום או יוניט מאורר?
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-05-09, 14:54   #9
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
הבעיה עם ביטול הטרמוסטט (בנוסף לעניין של מנוע פועל קר, הצטברות של פיח בחלקים שונים ונזק לממיר הקטליטי בגלל תערובת עשירה מדי) שזה לא פותר את הבעיה.

אולי בימים יחסית קרירים זה עוד בסדר, אבל אם תעמוד בפקק באמצע הקיץ - ביטול הטרמוסטט בעצם לא יתן לך כלום!

יותר מזה, אם לרכב יש בעיית התחממות ותעלה איתו עליות בקיץ (למשל לרמת הגולן דרך חמת גדר) האוטו עדיין יתחמם לך. (כשהמנוע חם מאוד הטרמוסטט בכל מקרה פתוח לחלוטין).

ככה שזה כמו לתת אקמול לחולה בדלקת ריאות. (יכול לתת לו הרגשה נפלאה לכמה שעות אבל עדיין המחלה קיימת).

כנ"ל לגבי חיבור המאוורר בצורה קבועה. בכל מקרה כשהאוטו חם המאוורר עובד.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-05-09, 21:47   #10
kadosh1
Senior Member
 
האווטאר של kadosh1
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
לא יודע בדיוק ,לא יודע מחיר או שם חברה המוסכניק שלי שם לי וככה הסביר לי עליה אני ישאל אותו איזה יוניט זאת באמת.
kadosh1 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מישהו יכול לצלם את הטרמוסטט? s_nadav פונטו - טכני 10 10-04-09 02:21
דיון בנושא מספר ה-RCA וכמות "יציאות" מה-HU raanan_t אודיו 10 24-03-09 18:56
[דיון] כנסו בבקשה רפאל גואטה אונו - טכני 5 09-03-08 19:37
מחפש אונו טורבו בכול מצב ? etavz3 קניה 0 03-12-07 10:08
עזרה ביום המפגש מועדון פיאט ישראל 7 15-05-07 17:40


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד