מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת ג'אנטים בפונטו ספייס שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX 2001 ידנית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 03-04-09, 16:29   #1
צביקוש23
מנהל
 
האווטאר של צביקוש23
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פתח תקוה
הגלגלים שלי: פיאט 127 , פיאט מריאה
הודעות: 1,416
שלח הודעה דרך MSN ל צביקוש23
"נוסטלגיה שלילית" מתוך המדור של אדוארד אטלר

לטובת אלה מיכם שאינם מנויים ל"מקור ראשון"..
אז היום במדור השבועי (ולדעתי המדור המצויין והמעניין ביותר בתחום הרכב בארץ) שלו "המפתחות בפנים", מספר איש הרכב "אדוארד אטלר " על הפיאט דונה.

קריאה מהנה (תגובות לאדוארד אטלר ניתן להפנות למייל e.teksty@gmail.com )

נוסטלגיה שלילית

"מגזין רכב טלוויזיוני הוא מושג שמעורר נוסטלגיה שלילית, אם שולפים מהזיכרון את הסדרה "על גלגלים", שהייתה נטולת יומרה, אך גם נטולת איכויות. הייתה זו סדרה דידקטית שהמנחה שלה ,דניאל פאר היה מן הסתם רוצה לשכוח אותה.
למען ההגינות ההיסטורית עליי להתוודות כי יוצרי הסדרה "על גלגלים" ניסו לגייס אותי למעשה שלהם (המגונה בדיעבד), שכן הנפשות הפועלות בבנין הטלוויזיה ברוממה הכירו היטב את קשריי האינטימים עם ארבעת גלגלי. הרי תיקנתי אינספור מכוניות של חבריי לעבודה, השתתפתי בתחרויות ראלי קרוס באשקלון , ועוד כתבתי ב"טורבו".

אלא שאני החלטתי לשמור מרחק ביטחון מהתוכנית המוטורית הירושלמית , כי אוזניי החשדניות קלטו שמועה שהספונסרים היחידים של התוכנית -פקידי משרד התחבורה, כולל השר בכבודו ובעצמו - מפקחים בקפדנות על תוכן התסריטים , ממש על כל מילה בהם, שנשלחו אליהם מרוממה לאישור לפני הפקתם.

הסירוב שלי להשתתף בפרויקט "על גלגלים" נשבר רק פעמיים -כלומר פעם ראשונה ופעם אחרונה - כאשר הסכמתי לבצע למען התוכנית כתבת תחקיר על פיאט דונה (DUNA) שבדיוק נכנסה לשוק הישראלי .
לצורך צילומי השטח גייסתי את חבריי , נהג מבחני הדרכים של "טורבו" רם לנדס, וידידי ב מיכאל נהג טוב בפני עצמו, חובב מכוניות מושבע שמתמחה בכתיבה מוטורית רגישה ושנונה.
וכך מצאתי את עצמינו בשדה התעופה עין שמר , כדי לצלם סלאלום. הצבנו פילונים על מסלול ההמראה והסברנו לצלם ולאיש הקול היכן עליהם לעמוד כדי לא להיפגע מהמכונית המשתוללת.
הכל היה כבר מוכן כאשר לנדס, איש זהיר מטבעו הצביע על שקע קטן בבטון, ואמר שבגלל סכנת ההתהפכות בריא יותר לא להיתקל בשקע זה בזמן שהמכונית מחליקה בתת היגוי.
מובן ששיניתי מיד את נתיב הזיגזג של הפיאט בין הפילונים, כדי שהשקע המסוכן יישאר מחוץ למסלול של דונה.
אלא שהתוואי החדש לא נראה לצלם, בגלל כיוון קרני השמש , ולנדס נכנע ללחצו של האיש וזינק לפי התוכנית הקודמת.
דונה הנהוגה בידי ידידי לנדס ,פתחה את הסלאלום בחריקת צמיגים נמרצת . החיזיון היה פוטוגני להפליא וכלל עשן דק ובכי של הגומי . הגלגלים התרוממו פעם אחרי פעם . סבבה עד שדונה הגיעה לשקע , ששכחנו או זלזלנו בו ובאבחת רגע התהפכה על גגה.
השמשות של מכונית המבחן התנפצו לרסיסים . רצתי לכיוון ההתהפכות כדי לפנות את נהגה לנדס ואת הנוסע ב מיכאל . פחדתי שאיזה צינור נקרע ויגרום להתלקחות , אך למזלנו זה לא קרה. לנדס יצא בכוחות עצמו, זוחל על ארבעותיו ואת ב מיכאל המבוהל כהוגן משכתי החוצה מבעד לחלון המרוסק.
או.קיי, יצאנו מזה בשלום אבל אין דונה... הגג פחוס פנימה ואין אף זגוגית. "אז מה נגמר הסטסט"? שאל הצלם עזרא שמואלי, וכולם חיכו לשמוע מה אגיד למנהל המכירות של פיאט.
הלכנו לטלפון כי ניידים עוד לא נולדו אז.
"אהלן יוסי" אמרתי למנהל היושב במשרדו שברחוב יצחק שדה שבת"א , "יש לך עוד דונה"?
מנהל המכירות של פיאט לא נשמע מאושר אך קיבלנו עוד דונה לבנה אחת והמשכנו בטסט.

וודאי שרציתי לדווח בסרטון על פיאט דונה "שיחד עם רונדה של סיאט זו המכונית הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם במדינת ישראל" , אך יוצרי הסידרה "על גלגלים" הטילו וטו על ביקורת כלשהי. "לא מספיק" הם שאלו "שהרסתם לגמרי את פיאט דונה במבחן "? וחוץ מזה הוסיפו יוצרי התוכנית , משרד התחבורה לא יסכים שאנו נאשים משרד ממשלתי בכך שהוא אישר לשווק מכונית מסוכנת לציבור .
"אז שלום לכם" אמרתי , ולא חזרתי ל "על גלגלים" עד ליום פטירתה המוצדקת.
האמת היא שעקבנו בשולחן העריכה בהילוך איטי אחר תהליך ההתהפכות של פיאט דונה. כך הסתבר לנו שעוד לפני השקע הגורלי שהפך אותה על גבה , דונה רעדה כולה , סובבה את גופה בין פילוני הסלאלום בספירלה כאחוזת קדחת, וממש מוזר שלא התפכה עוד קודם.
אגב את ההתהפכות עצמה הצלם עזרא שמואלי לא צילם.
"למה עצרת את המסרטה"? כעסתי עליו.
"צילום של התהפכות איננו מעשה מוסרי" הסביר לי הצלם שציית כנראה לאיזה קוד אתי נאצל של רוממה. ("לא תתפוס גברת בקלקלתה " או "החמץ אקשן בכל מחיר")
צביקוש23 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 03-04-09, 17:29   #2
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
מה ההבדל בין הדונה לרגאטה? כששניהם שווקו אני עדיין הייתי תינוק. אני זוכר שלרכב אחד היה מגב אחד קדמי ולשני 2 מגבים, לא יותר מזה.

ומה זה "מקור ראשון"? על איזה מגזין מדובר?
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-04-09, 17:46   #3
צביקוש23
מנהל
 
האווטאר של צביקוש23
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פתח תקוה
הגלגלים שלי: פיאט 127 , פיאט מריאה
הודעות: 1,416
שלח הודעה דרך MSN ל צביקוש23
ככה..

לגבי ההבדלים בין דונה לראגאטה אני מניח שרפי לין יוכל להרחיב

לגבי מקור ראשון :
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%...A9%D7%95%D7%9F

לגבי אדוארד אטלר לא חושב שצריך להציגו אך לפי דעתי ולפי דעת עוד מאות אנשים מדובר בעיתונאי רכב מזן נדיר , שנון מעניין מקצועי וישר . המדור שלו הוא אחד ממדורי הרכב הכי מענינים שקימים היום בארץ .
אדוארד אטלר הוא ניצול שואה, במאי לשעבר בערוץ הראשון של רשות השידור, עורך וכתב במגזין "טורבו" נהג במירוצי אשקלון , במאי סרטים שעבד בזמנו עם "רומן פולנסקי"
עורך מבחני דרכים , ומחזיק אגב בין היתר אלפא רומיאו .



צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
מה ההבדל בין הדונה לרגאטה? כששניהם שווקו אני עדיין הייתי תינוק. אני זוכר שלרכב אחד היה מגב אחד קדמי ולשני 2 מגבים, לא יותר מזה.

ומה זה "מקור ראשון"? על איזה מגזין מדובר?
צביקוש23 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-04-09, 23:59   #4
yuvk
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
אין שום קשר בין הדונה לרגאטה!

הדונה, פרי פיתוח ברזילאי, מבוססתעל רכיבי ה-147 (ה-127 הברזילאי) עם מנועים שהתגלגלו מה-128, ועם דמיון חיצוני לאונו.
הרגאטה, גרסת סדאן של הריטמו דור שני, פיתוח איטלקי. הרגאטה גם גדולה יותר, וגם אין דמיון רב ביניהן.

הדונה היתה אחת המכוניות הגרועות ביותר שזכו לסמל פיאט. האתר האיטלקי הזה יראה לכם את דעתם על הדונה, אפילו אם
תא תבינו את האיטלקית שבו:
http://www.fiatduna.com/

אם תהיו מעוניינים, תוכלו להזמין ממנו את החולצה הנאה הבאה:
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  felpaduna.jpg
צפיות: 578
גודל:  7.8 KB  

נערך לאחרונה על ידי yuvk : 04-04-09 ב 00:07.
yuvk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-04-09, 17:26   #5
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
פיאט דונה

כמי שעבד הרבה על מכוניות פיאט דונה אני מעיד שאכן זאת הייתה מכונית גרועה עם מרכז כובד גבוה, מרכב כבד, פלסטיקה איומה, דשבורד, קונסולה ובתי מתגי עזר בדשבורד שנסדקים, מע' הפעלת חימום ואורור פנימיים שנשברת ורק המנוע ותיבת ההילוכים היו טובים.
במוסך הייתה לנו קללה "אינעל דונה" במקום "אינעל דינק".
מכונית זאת יובאה ארצה מברזיל רק בשנת הדגם 1988 וזאת במטרה לשווק מכונית במחיר זול.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-04-09, 17:38   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אז אני מבין שהדונה היתה מבוססת על הפיאט 127 mk4
אז אם כך מהי האמינות/ איכות שהיתה לפיאט 127 הברזילאיות מהשנים 84-87 לפי ניסיונך?

תודה
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-04-09, 17:58   #7
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
אז נשמע ששנת 1988 הייתה שנה "נפלאה" בשוק הרכב הישראלי.

נראה שהייתה תחרות צמודה על תואר "מכונית השנה" בין שלושה רכבים:

פיאט אינעל דונה

סיטרואן בי-איכס

ו- דאצ'יה/דלתא אוזני חמור (AKA "גם אתה יכול 88").
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-04-09, 21:33   #8
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
לפחות הדונה הייתה יותר יפה בעיצוב מהרגאטה הפחות יפה לדעתי,
גם את השם דונה אהבתי יותר מאשר את השם רגאטה.
אם אני לא טועה לדונה היו צבעים מיוחדים יותר.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-04-09, 01:35   #9
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
פיאט 127 ברזיל

הפיאט 127 מברזיל, היו עם מנוע 1050 סמ"ק והן גילו אמינות טובה.
אין מה להשוותן אל הפיאט דונה בכלל.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-04-09, 23:30   #10
yuvk
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
אז נשמע ששנת 1988 הייתה שנה "נפלאה" בשוק הרכב הישראלי.
ובאותה השנה, היבואן הכושל של אלפא רומאו עשה עיסקה עם מפעל הפייס ו-100 ספיידרים שלא נמצא להם קונה חולקו כפרסים (ודרדרו לתחתית את המותג).
yuvk מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
לראשונה: חובב מותג "פיאט" שלח מכתב ליצרן באיטליה עם עלילות סמל"ת- וקיבל תשובה stio פיאט כללי 3 10-12-08 12:11
כך צוות לוח "יד 2" מייעצים: "פונטו ELX לא אמינה, לא סחירה, הגיר נוטה לתקלות" stio פיאט כללי 14 24-09-08 09:00
סמל"ת בקמפיין פרסומי על כביש 6: "מפיאט באהבה" פיאט כללי 2 13-04-07 17:52
פיאט פנדה 4X4 נגד ריינג' רובר. (מתוך "הילוך חמישי" פיאט כללי 1 29-01-07 15:54
עוד טור של אדוארד אטלר.. פיאט כללי 3 05-12-06 15:42


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד