![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
רעידות חזקות במרכב הרכב בעת סיבוב ההגה
חבריי שלום,
הגיע אלי חבר עם פונטו 90 מודל 96, יש ברכב הגה כח הידראולי. בעת סיבוב ההגה שמאלה, הכל תקין וההגה כמו חמאה. בעת סיבוב ההגה ימינה מתחילות רעידות חזקות בכל מרכב הרכב, ובהגה עצמו. הדבר מורגש כאשר הרכב עומד, משמע כאשר רוצים לצאת או להתכונן לכניסה לחניה. בדיקות מעלות: מיכל בית שמן הידראולי למשאבה - תקין ויש שמן הידראולי אם כי, לא מקסימום, אלא על המינימום (גם לאחר הוספת שמן למקסימום, תופעה נמשכת). משאבת הגה כח תקינה. צינור הידראולי לחץ ההולך ממיכל בית השמן לכיוון מסרק ההגה נראה נוזל. צינור רגיל החוזר מבית המשאבה למיכל בית שמן, נראה תקין. דיאגנוזה משוערת שלי: צינור הידראולי לחץ נוזל, גורם לרעידות, כנראה מכניס למשאבה אוויר כתוצאה מהפירצה המילימטרלית שלו אשר בטח נפתחת ומתרחבת בעת לחץ בסיבוב ההגה ימינה. סקר שוק - בבדיקת סקר שוק עולה כי צינור הידראולי מאדם שמתעסק בהגנת צינורות הידראולים דיי יקר (500 ש"ח, האם זה הגיוני? כי אני מאמין שממש ממש לא). בבדיקה מול חבר העובד במורשה פיאט נאמרו הדברים הבאים: "צינור לחץ הידראולי לא מקורי, הוא בעל קוטר מילימטרלי קטן ביחס לקוטר של צינור הידראולי מקורי, ולכן אם תשים צינור לחץ הידראולי לא מקורי, עדיין תהיינה רעידות, אם כי הרבה יותר קטנות, רק צינור הידראולי מקורי, ימנע לגמרי את הרעידות, צינור הידראולי מקורי עומד על למעלה מ 1500 ש"ח". אבקש חוות דעתכם (תודה מראש, סער)
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: ארץ חובבי הפיאט
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 666
|
בדקת תקינות צמיגם תפוחים ופעמוני ציריות ???
הייתי ממליץ על חלקי חילוף מפירוקיה אם אכן הבעיה הצינור |
|
|
|
|
|
#3 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
הצינור ההידראולי שמחבר בין מסרק ההגה למיכל שמן הידראולי זה קו חזרה של שמן.במיכל שמן הידראולי אין לחץ שמן,אתה יכול להפעיל את ההגה גם עים פקק המיכל פתוח.נכון מאוד שצריך להקפיד על צינור הידראולי שיעמוד בהרכב השמן(כול צינור אוניברסלי אחר יזיע לאחר תקופה קצרה)הצינור לחץ גבוה היחידי שיש במ"ע זה הצינור מהיציאה מהמשאבה אל הסלקטור שמורכב על מוט ההגה למטה.מיכיון ששני הצינורות שמיתחברים אל מיכל השמן הם צינורות (קו מחזיר)ניתן ליקנות צינור כזה לפי מטר בכול חנות לאביזרי הידראוליקה ולחברם טוב טוב עים בנדים כדי שלא ישאב אויר.(אגב ,בדקתה וראיתה שהשמן מוקצף במיכל(לבן,עים בועות מיקרוסקופיות)ואים כן אז באמת הבעיה שהמשאבה יונקת אויר.
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
ברא, השאלה היא האם זה אותו צינור כמו של שאר הרכבים, כי הפונטו 90 ידועה ברכיביה היחודיים.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
ברא בדקתי הכל, הכל תקין במערכת.
יופיטר אתה צודק, קבלו תיקון - הצינור ההידראולי שהולך למהיציאה מהמשאבה אל הסלקטור שמורכב על מוט ההגה למטה, נראה יבש (אם כי קצת חלוד, אבל יבש, אין נזילות). צינור שהולך מבית שמן למשאבה, אכן נראה צינור רגיל (יופיטר תודה על התיקון, אתה צודק), והוא לא נראה נוזל. צינור שני שהולך מבית השמן ומתחבר למטה למסרק, נראה מזיע, אבל קשה מאוד לקבוע אם מדובר בנזילה נזילה, או הזעה. הייתי קובע שמדובר על נזילה אבל איטית מאוד מאוד מאוד מאוד, מדובר על איזור החיבור של הצינור עם החיבור של הצינור ברזל של המסרק, ועליהם הבנד. זה אזור המראה הזעה ורטיבות מאוד מחשידה. בבדיקה של בועות אוויר , אני מניח שהבדיקה צריכה להיות מבוצעת כאשר יש מישהו שיושב ברכב עצמו ומסובב את ההגה, ואני מנגד עומד ליד הבית שמן ומסתכל עליו. אז זו בדיקה שאני אעשה ואחזור עם ממצאים אם אכן יש בועות או שלא. אני צריך לאבחן האם מדובר בצינורות ו/או משאבה, או האם מדובר במסרק הגה תקול. לעזרתכם אודה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#6 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
אתה לא חייב ליבדוק שהמנוע מונע,אפילו עכשיו או עדיף אחרי נסיעה פתח את הפקק וראה אים השמן אדום וצלול או שהוא לבן ,את הבועות אויר לא תיראה הם קטנות ומשנות את צבע השמן.הצינור שמחזיר שמן ממסרק ההגה אל המיכל הוא גם לא צינור לחץ,(סגור עים בנדים)ונזילה קטנה ממנו ?לא ניראה לי שזו הבעיה לרעידות .אים השמו מוקצף והצינורות יבשים יכול להיות שהמשאבה עצמה יונקת אויר .דבר ראשון בטל את כול הנזילות.(גם בטסט כול נזילה קטנה במ"ע הגה מכשילה).
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| קליק בזמן סיבוב של ההגה - ספייס 2003 | hazoom | פונטו - טכני | 9 | 01-03-10 18:42 |
| רעידות בעת הנעת הרכב פעם נוספת | lsdmthc | אונו - טכני | 1 | 03-11-09 12:20 |
| רעידות בעת הנעת הרכב | lsdmthc | אונו - טכני | 11 | 19-10-09 15:02 |
| רעידות ונעילה של ההגה החשמלי בפונטו אקטואל 2006 | amitbl | פונטו - טכני | 14 | 21-07-09 01:31 |
| פונטו ספייס 2001- שאלה לגבי חריקה בעת סיבוב ההגה | פורום הגראז' | 5 | 18-12-06 10:54 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד