מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו XTZ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 03-02-10, 02:09   #1
ilank
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
Smile בדיקת חלחול

שלום . אני יד ראשונה על ספייס רציפה 2001 elx שעשתה 170K .
לאחר קרע בצינור יציאת מים מהמנוע נגמרו המים והמנוע התחמם (אשתי נהגה כנראה כמה דקות והמחוג הגיע לאדום) אחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ראו שמים יוצאים מפתח הרדיאטור כלומר אטם ראש מנוע הלך.
במוסך כשחשפו את הבוכנות ביצעו בדיקת חילחול אם נפט ואחרי שעה וחצי בבוכנה חיצונית נגמר הנפט ובשלוש האחרות ירד בן שליש לחצי מנפח הצילינדר. שאלתי היא האם זה סביר ל170K לעוד כמה אלפי קילומטרים או שלהחליף רינגים. ראוי לציין שאני חיי את המנוע, תמיד הקדמתי טיפולים וגם החלפתי שמן מנוע כל 10K (לפעמים בעצמי) ואחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ביצעתי נסיעת מבחן בה בדקתי צריכת דלק בנתיב ידועה לאורך 20 ק"מ ב 100 קמ"ש וקיבלתי כרגיל 19 ק"מ לליטר כמו כן האוטו הרגיש חזק וסוחב כרגיל.(אךךךך אילו אני הייתי זה שנוהג בזמן התקלה מין הסתם הייתי רואה את עליית החום ...).
בקיצור ולעניין האוטו עדיין על הרמפה למישהו יש מושג מה זה קצב חילחול שאפשר עוד לחיות/לנסוע איתו או שהמנוע טוסתד?
ilank מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 03-02-10, 09:16   #2
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
מה מצב הצילינדר עצמו?

להחליף רינגים זה לא כזה סיפור כמו שזה נשמע.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-02-10, 11:43   #3
ilank
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
איך אפשר לדעת מה מצב הצילינדר?

ראש הבוכנה קצת מפוייך 3 האחרות נראות נקיות האוטו נסע והרגיש כאילו כלום מהיר מאיץ אני מאוד מודע לתחושות גם היום סוגרים את הראש אחרי שחזר מהשחזה האוטו נמצא במוסך פיאט יחדיו ברעננה מה שמעניין אותי זה האם אתה או משהו יודע האם הקצב של חילחול הנפט סביר ?
ilank מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-02-10, 12:14   #4
ilank
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
אני מאוהב באוטו

אבל אשתי רוצה למכור אותו כי היו לנו הוצאות רבות מאוד בשנה ורבע האחרונות ...
לפני שנה ורבע הלך הגיר איזה תוף שמחבר את כל העסק לא עבד כמו שצריך מה שהיה קורה כשמשלבים לדרייב לא היה שילוב רק לאחר כמה שניות ואם מכות גז קלות. לאחר השידוך הגיר עבד כרגיל אבל זה החמיר ולפעמים לקח דקה שתיים עד שהיה נתפס למצב דרייב ואם זה קרה אם קצת גז אז כמובן שהשידוך לווה במכה. אז מאחר שידעתי כמה האוטו שמור הלכתי על שיפוץ במכון גערים ברון בבני ברק שעלה 8000 ש"ח רק החלק שנראה כמו תוף עלה 4000 ש"ח והכל היה בסדר לכמה חודשים. לאחר 4-5 חודש בערך 7K התחילו החלקות בגיר הטורים היו עולים בלי סחיבה. חזרתי למכון שנתן 3 חודשים אחריות אז אחרי שפירק ראינו שהשמן שרוף ודיסקיות המצמד שחורות (יש סט של בסביביות 8-10 דיסקים טבעתיים שמהווים את המצמד) לאחר קריאה בפורומים מסתבר שאסור לשפץ את הגירים הרציפים כי הם עובדים על לחצי שמן ואף פעם אי אפשר להרכיב ולאטום מחדש מה שכנראה קרה כי לא יכול להיות שהגיר עשה 160K ולאחר השיפוץ לאחר 5-6K הולך המצמד בקיצור המכון התנער ובסוף החלטתי על גיר מיבוא שעלה 4600 ש"ח והמכון הרכיב לי אותו בחינם. ועכשיו בא הראש מנוע עוד 4000 ש"ח כולל צינור וטרמוסטט ניקוי בית מצערת ושמנים כי נכנס נפט מהחלחול. אתם מבינים למה אשתי מתחרפנת הוצאתי בשנה את המחירון של האוטו על התיקונים אני ממש מיואש . לא היה סניגור גדול ממני על האוטו . אם החלחול סביר אולי אשכנע אותה להשאר איתו אבל אם המנוע לקראת אוברול אז להפטר ומהר. מה לעשות ???
ilank מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-02-10, 14:37   #5
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
בגדול עצם זה שצילינדר אחד מפוייח זה מראה על בערה לא תקינה. יכול להיות שזה בגלל הנזק לראש מנוע, ויכול להיות שזה בגלל קומפרסיה נמוכה עקב בעיה ברינגים.

אחרי שיסגרו את הראש, תבקש שיבדקו קומפרסיה בצילינדרים ותרשום כאן מה הערכים של הקומפרסיה.

אני חושב שאם היא תהיה תקינה, ואחרי שהשקעתם כל כך הרבה באוטו - אז עדיף לכם להישאר איתו.
כל רכב אחר בגיל הזה יהיה לו בלאי ויהיה זקוק ליישור קו.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-02-10, 19:51   #6
ilank
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
סבבה

אמרו לי במוסך לבצע הרצה 500 ק"מ ואז לחזור לחיזוק ברגים ואז יבצעו בדיקת קומפרסיה אז אני אפרסם את הערכים .
המון תודה.
ilank מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד