מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Punto
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT (נוספת) בשלג
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת ג'אנטים בפונטו ספייס שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 08-01-10, 15:25   #1
erankas
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
נורית מערכת הזרקה

שלום לכולם,
יש לי פיאט פונטו elx 1600 שנת 96'
לאחרונה נדלקה לי הנורית של מערכת ההזרקה וכשאני נמצא בהילוך כלשהו על חצי דוושה, האוטו רועד לי (מפמפם.. כאילו שלא נכנס מספיק דלק..) בנוסף, אם אני אהיה על מאה קמ"ש, אני אהיה כבר בהילוך חמישי ועל 3 וקצת בטורים...
אשמח לדעת אם למישהו יש דיעה בנושא או יודע מה הפתרון...
תודה מראש
erankas מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 08-01-10, 18:29   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
נורת בקרה דולקת

צריך להתחבר עם מחשב/סורק אבחון תקלות וכך לראות מה גורם הבעייה.
תקלה נפוצה הנה משסתום EGR שקיים בפונטו 90 עם מנוע 1.6.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-01-10, 05:24   #3
erankas
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
תודה על ההכוונה...

רק תוכל לומר לי מה התפקיד של השסתום הזה וכמה בערך עולה חדש...?
erankas מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-10, 00:34   #4
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
תפקיד שסתום EGR הוא להעביר גז רעיל מאד שנוצר עקב טמפרטורה גבוהה של המנוע, בחזרה אל המנוע לשריפה נוספת - וכך להקטין את כמות הגז ואגב כך לגרום לצריכת דלק פחותה.
יש לי אותו סוג רכב כמו שלך, יש לי בעיות בלי סוף איתו.
ורפי השסתום הזה גם גורם לאוטו להיכבות בלחיצה על קלאץ, במהירות גבוהה?
כאשר אני רוצה להעביר הילוך לדוגמא מחמישי לרביעי ניכבה לי האוטו לעיתים קרובות, ולאו דווקא מרביעי - לחמישי. אפי' בכל הילוך.
moty003 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-10, 02:53   #5
erankas
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
אם כך...

השאלה היא כמה לדעתכם עולה חדש ואם ניקוי השסתום בלבד, יפתור את הבעיה?

וכן, גם לי לפעמים האוטו כבה בהחלפת הילוך, כאשר אני לוחץ על הקלאצ'....

שאלה נוספת, אם כבר הבנו שיש לנו אותו סוג רכב:
גם לך קורה מצב שאם אתה עובר את המאה, אתה כבר נמצא בהילוך חמישי ויוצר משלוש סל"ד? כאילו שאחריי המאה קמ"ש האוטו מתחיל להחנק...

ודרך אגב, שלא תבין לא נכון, הרכב הוא מעולה.. נוסע כמו פנתר.. רק צריכים לשמור עליו וקשה מאוד למצוא מקומות שמומחים לרכב הזה, מלבד המורשה....
erankas מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-10, 02:56   #6
חיים יוד
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
צטט:
במקור פורסם על ידי moty003 צפה בהודעה
תפקיד שסתום EGR הוא להעביר גז רעיל מאד שנוצר עקב טמפרטורה גבוהה של המנוע, בחזרה אל המנוע לשריפה נוספת - וכך להקטין את כמות הגז ואגב כך לגרום לצריכת דלק פחותה.
יש לי אותו סוג רכב כמו שלך, יש לי בעיות בלי סוף איתו.
ורפי השסתום הזה גם גורם לאוטו להיכבות בלחיצה על קלאץ, במהירות גבוהה?
כאשר אני רוצה להעביר הילוך לדוגמא מחמישי לרביעי ניכבה לי האוטו לעיתים קרובות, ולאו דווקא מרביעי - לחמישי. אפי' בכל הילוך.
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
לא מדוייק אז אני אתקן למרות שמוטי צדק בכיוון.
כדי להקטין את פליטת תחמוצות החנקן - NO1\NO2 וכו (ולא יודעים לעולם איזה סוג נוצר בתהליך השריפה - קראו לקבוצה הזו של הגזים - NO משהו כלומר X - .
היות וגז ה NOX נוצר בתהליך שריפה בטמ"פ מאד גבוהות אך הוא רעיל מאד והוא אחד הגורמים להווצרות "גשם חומצי" - לכן חשוב להוריד את טמ"פ השריפה .
אחד האמצעים לעשות זאת במנוע מודרני הוא למחזר את הגז הנפלט שהוא אתיר בגז CO2 (שהוא גז אדיש החונק בעירה) לשריפה חוזרת - הוא תופס מקום במקום חמצן ובכך מוריד את טמ"פ השריפה.
מנצלים את הוואקום בסעפת היניקה ליניקת גזים שרופים מסעפת הפליטה דרך שסתום מיחזור גזים שרופים הנקרא להל"ן - EGR .( מיחזור גזי פליטה באנגלית).
השסתום יכול להיות מופעל פנאומטי או חשמלי וכיום הוא מופעל ע"פ פקודה מיחידת בקרה היודעת לחשב גם כמה הוא נפתח באחוזים ומה נפח הגז המוחזר לשריפה חוזרת.
בברכה.
חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ.
חיים יוד מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-10, 03:25   #7
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
אכן הרכב הוא מעולה, רק שלצערי הבעלים הקודמים לא התיחסו אליו יפה בלשון המעטה, ובעיות צצות חדשים לבקרים.
כן האוטו עובר את ה-3 אלף סל"ד בהגיעו ל- 100-105 קמ"ש.
חיים ישנה אפשרות לנקות את את השסתום הנ"ל, ישנה אפשרות לעשות זאת בתנאים ביתיים? ואם כן מה צריך לעשות?
ולא הבנתי איך זה קשור לכיבוי המנוע?
שאלה ל-erankas כמה האוטו צורך לך בממוצע לליטר?
moty003 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
נורית הזרקה נדלקת תחת לחץ stas203 קופה - טכני 7 30-09-09 20:03
פונטו ספייס SX שנת 01-נורית אזהרה מערכת הזרקת דלק armin פונטו - טכני 6 02-07-09 17:35
נורית הזרקת דלק abrahamlev פונטו - טכני 5 13-04-09 13:44
נורית מצבר דולקת perlita אונו - טכני 4 05-01-09 16:37
נורית תקלה במערכת ההזקרה נדלקה.... פורום הגראז' 11 07-08-07 09:29


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד