מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > מועדון פיאט ישראל - גרסה קודמת > פורום הגראז'
עקוב אחרינו ב-RSS

פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד..

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו XTZ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אונו שנת 94


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-08-06, 22:09   #1
Guest
 
הודעות: n/a
שיפוץ ווריאטור

טוב, בשל הפריצה האחרונה לאתר, נמחק השרשור הקודם שפתחתי בנושא.
לכן אחזור בקצרה על בקשתי:

כל מי שמכיר מוסך שמטפל בפיאט שיודע להתעסק עם ווריאטור (החלק המעצבן שקיים ב-HGT) חוץ מהמוסך המרכזי, יותר ממוזמן לידע אותי על כך.

בתודה מראש לכל מי שיכול לעזור.
 
ישן 02-08-06, 06:29   #2
Guest
 
הודעות: n/a
וריאטור

יש וריאטור משומש ותקין אצל מוסך מורשה פיאט "פיאטון" שברח' הרכב 12 ת"א,
טל' 03-6882359 או 03-6878378 או 050-8345200 ובקש את שלמה.
נא מסור לו ד"ש ממני.
בברכה - רפי לין
 
ישן 02-08-06, 10:33   #3
Guest
 
הודעות: n/a
זהו, באמת שמתי לב שמשהו כאן מוזר וחסר...

בדיוק שאלתי למה צריך ווריאטור לסטארטר? מה זה עושה ומה זה נותן בכלל?
 
ישן 02-08-06, 16:37   #4
Guest
 
הודעות: n/a
תודה רבה רפי.
דיברתי עם הבחור, קבענו להמשיך לדבר אצלו במוסך...

צביקה בקשר לשאלתך, אין לי מושג איך זה משפיע על ההתנעה ולמה זה עושה את הרעש, אני רק יודע שזה בעצם המייצב טורים ב-HGT...

אם למישהו יש הגדרה יותר מדויקת לגבי ווריאטור, אשמח לשמוע
 
ישן 02-08-06, 16:42   #5
Guest
 
הודעות: n/a
גורם לצליל דיזלי משו
 
ישן 24-08-06, 19:09   #6
Guest
 
הודעות: n/a
טוב בוא נעשה סדר הוריאטור נמצא בקמשפט היניקה והתפקיד שלו הוא לשנות את תיזמון השסתומים לגבי שיפוץ לא כדאי מניסיון הרעש חוזר מהר הפיתרון הוא רק החלפה של החלק.
החלק מאוד יקר כ 2400 שקל לחדש והעבודה גם מאוד יקרה רצוי לשלב עם החלפת רצועת תיזמון כי אז לא משלמים פעמיים עבודה רצוי לבצע את ההחלפה במוסך המרכזי ברמת החייל כי מניסיון הרבה מכוניות הגיעו למוסך המרכזי לאחר החלפת וריאטור במוסכים אחרים עם יצירת בעיה חדשה ברכב שהרכב פעם מניע ופעם לא הסיבה היא שבזמן ההחלפה עם כלי לא מתאים אז דופקים את חיישן גל הזיזים שנמצא ליד הוריאטור לכן כדאי במוסך שיודע מה הוא עושה כי זו באמת עבודה מסובכת.
 
ישן 25-08-06, 00:17   #7
Guest
 
הודעות: n/a
ממה שהבנתי מהתייעצות בפורומים שונים, גם אם מחליפים את החלק לחדש, הבעיה חוזרת אחרי כמה חודשים...
מסתבר שזו מחלה של הדגם. גם בכל הרכבים שיש להם את המנוע הזה (גם אלפות למיניהן) זה קורה בשלב כלשהו.
יצא לי לראות גם את היסטוריית הטיפולים של הרכב שלי, ומסתבר שכבר הוחלף ווריאטור ברכב בעבר.
אני מניח שפשוט צריכים לחיות עם זה...

דרך אגב אורן, ברוך הבא לפורום.
אני בטוח שתהווה נכס חשוב, במיוחד לבעלי הספורטיביות מבינינו
 
ישן 25-08-06, 21:46   #8
Guest
 
הודעות: n/a
KoF-sHeLeG תודה רבה לך כמו שציינת ואתה צודק הרעש גם בחלק חדש חוזר באיזה שהוא שלב של בערך 10000 קילומטר אחרי ההחלפה הרעש נובע מתיכנון לא נכון של זרימת השמן לוריאטור בזמנו שהבעיה התחילה פנינו לאיטלקים כדי למצוא פיתרון לבעיה התשובה שקיבלנו הייתה להחליף את סוג השמן לשמן 5W30 כדי לאפשר זרימה יותר טובה של השמן לוריאטור ובכך למנוע את הרעש המעצבן בהנעת בוקר שהמנוע קר הפיתרון של החלפת השמן לא היה מושלם זה פשוט רק האריך את תקופת הזמן עד שמגיע הרעש המעצבן הבעיה היא שבהתחלה זה רק רעש בהנעה ובשלבים יותר מאוחרים יש רעש גם בנסיעה בתחום פעולתו של הוריאטור שזה בין 2300 סל"ד ל2600 סל"ד שם הרעש מפסיק זה פשוט תחושה כאילו הקלאץ מחליק או משהו דומה ופה כבר אין מנוס אלא להחליף את הוריאטור מניסיון עם הרבה HGT ההחלפה צריכה להתבצע כל 80000 ק"מ בערך.
הפיתרון הסופי לבעיה לא קיים אלא דורש שינוי בתעלות זרימת השמן בראש המנוע דבר שהאיטלקים ויתרו עלו מראש כי זה מצריך שינוי של המנוע כולו לכן כל בעל HGT צריך לקחת בחשבון את החלפת הוריאטור כחלק מטיפול או משהו כזה וכך צריך להתיחס לעניין.
מקווה שעזרתי לך עם המידע.
 
ישן 25-08-06, 22:30   #9
Guest
 
הודעות: n/a
80000 ק"מ נשמע הרבה, זה נעשה על גבי זמן ארוך...
עד כמה זה נכון בשטח?

כלומר, האם רכב, כמו שלי נניח, שעוד לא עבר את ה 40,000 ק"מ, וסובל קלות מאוד מן הבעיה דורש החלפה?
או שאפשר לחכות עם זה קצת?

האם החלפת השמן לא מזיקה למנוע? אם לא, מצידי מחר אני ניגש להחליף...
 
ישן 26-08-06, 01:13   #10
Guest
 
הודעות: n/a
Caveman שלום לך אני ינסה להסביר לגבי הרכב שלך שעבר רק 40000 ק"מ אין צורך בכלל להתעסק עם הוריאטור אתה צריך להבין שהרעש לא גורם נזק למכלולים של הרכב אלא רק מפריע באוזן בשלב יותר מאוחר זה כבר סיפור אחר אין לך שום צורך כרגע להתעסק עם זה.
לגבי השמן הוראות היצרן לגבי השמן הם להשתמש בשמן חצי סינטטי בצמיגות של 10W40 אבל אין שום בעיה להשתמש בשמן סינטטי מלא בצמיגות של 5W30 זה מפחית את הרעש של הוריאטור. לסוג שמן כזה יש כושר זרימה גבוה גם שהמנוע קר ומפה היעילות. השמן שהיצרן המליץ להשתמש לגבי הבעיה בוריאטור הוא מסוג ESSO ULTRON 5W30 זהו שמן סינטטי מלא הוא קצת יקר אבל זה שמן מעולה.החיסרון היחיד שלו זה שהוא רגיש לנזילות שמן בגלל כושר הזרימה שלו אז אם יש אטם קצת יבש או משהו דומה אז יש קצת הזעה מאותו מקום אבל זה דבר שניתן לטיפול ובקילומטר שהרכב שלך עבר לא צריכה להיות בעיה.
אני אישית נוסע עם השמן הזה כבר שנים ותאמין לי זה רק מאריך את חיי המנוע.
יש לי חבר טוב עם HGT שעברה כבר 220000 ק"מ והוא משתמש מהיום הראשון בשמן הזה עד עכשו הוא החליף רק פעם אחת וריאטור ב 120000 ק"מ כך שזה בסדר.
 
 


חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד